Porsche 997 Mk II - UPDATE - Turbo Scoop
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Porsche 997 Mk II - UPDATE - Turbo Scoop
Dit is de nieuwe Porsche 997, die waarschijnlijk net als de 996 door het leven zal gaan als de Mk II.
[img:1280:853]http://autovisie.nl/_internal/cimg!0/2t ... q5lx9n.jpg[/img]
De Duitse technici hebben weer een aantal noviteiten toegepast die niet eerder gebruikt zijn in een Porsche sportwagen.
Porsche onthult in eerste instantie de Carrera Coupé(s) en Cabriolet(s), die allen gebruik maken van een compleet nieuwe zescilinder boxermotor. De 911 heeft nu directe benzine-inspuiting, voor extra vermogen en een lager verbruik. Met de optionele Porsche-Doppelkupplung (PDK) heb je als 911 rijder de beschikking over een dubbele koppeling en zeven versnellingen. Voorzien van de PDK-transmissie haalt de nieuwe 911 een verbruik van 9,8 l/100 km, voor alle andere nieuwe modellen van de 911 zonder deze dubbele koppeling blijft het verbruik onder de 11 l/100 km.
De nieuwe 3.6-liter boxermotor levert 345 pk (254 kW), een toename van 20 pk ten opzichte van de vorige motor. En de 3.8-liter boxer uit de 911 Carrera S kan nu 385 pk (283 kW) op straat leggen. Dat is 30 pk meer dan de vorige generatie en daarmee kan de Carrera S Coupé ruim 300 km/uur halen.
De Carrera Coupé met PDK gaat van 0 tot 100 km/u in 4.5 sec. Dat is volgens Porsche nog eens 0.2 sec. sneller dan de handgeschakelde zesbak. Mocht dat allemaal nog niet genoeg zijn, dan is het Sport Chrono Plus-pakket misschien een aanrader, inclusief Launch Control. Met Launch Control zijn wederom 0.2 sec. te winnen en komt de acceleratie uiteindelijk op 4.3 sec.
Porsche heeft nu ook het licht gezien, want de nieuwe 911 is uitgerust met LED-dagverlichting, bi-xenonkoplampen en ook de achterlichtunits zijn voorzien van LED’s. Om nog veiliger de bocht door te kunnen sturen is de 911 bovendien verkrijgbaar met adaptieve bochtverlichting.
De prijzen voor de nieuwe 911 beginnen bij €116.000,- voor de Carrera, de Carrera S kost €131.500,-. Open rijden kan met de Carrera Cabriolet en Carrera S Cabriolet voor respectievelijk €131.000,- en €147.000,-.
Bron: Autovisie
Ik vind hem zo op deze foto best geslaagd. Zou graag ook de voorkant willen zien trouwens!
[img:1280:853]http://autovisie.nl/_internal/cimg!0/2t ... q5lx9n.jpg[/img]
De Duitse technici hebben weer een aantal noviteiten toegepast die niet eerder gebruikt zijn in een Porsche sportwagen.
Porsche onthult in eerste instantie de Carrera Coupé(s) en Cabriolet(s), die allen gebruik maken van een compleet nieuwe zescilinder boxermotor. De 911 heeft nu directe benzine-inspuiting, voor extra vermogen en een lager verbruik. Met de optionele Porsche-Doppelkupplung (PDK) heb je als 911 rijder de beschikking over een dubbele koppeling en zeven versnellingen. Voorzien van de PDK-transmissie haalt de nieuwe 911 een verbruik van 9,8 l/100 km, voor alle andere nieuwe modellen van de 911 zonder deze dubbele koppeling blijft het verbruik onder de 11 l/100 km.
De nieuwe 3.6-liter boxermotor levert 345 pk (254 kW), een toename van 20 pk ten opzichte van de vorige motor. En de 3.8-liter boxer uit de 911 Carrera S kan nu 385 pk (283 kW) op straat leggen. Dat is 30 pk meer dan de vorige generatie en daarmee kan de Carrera S Coupé ruim 300 km/uur halen.
De Carrera Coupé met PDK gaat van 0 tot 100 km/u in 4.5 sec. Dat is volgens Porsche nog eens 0.2 sec. sneller dan de handgeschakelde zesbak. Mocht dat allemaal nog niet genoeg zijn, dan is het Sport Chrono Plus-pakket misschien een aanrader, inclusief Launch Control. Met Launch Control zijn wederom 0.2 sec. te winnen en komt de acceleratie uiteindelijk op 4.3 sec.
Porsche heeft nu ook het licht gezien, want de nieuwe 911 is uitgerust met LED-dagverlichting, bi-xenonkoplampen en ook de achterlichtunits zijn voorzien van LED’s. Om nog veiliger de bocht door te kunnen sturen is de 911 bovendien verkrijgbaar met adaptieve bochtverlichting.
De prijzen voor de nieuwe 911 beginnen bij €116.000,- voor de Carrera, de Carrera S kost €131.500,-. Open rijden kan met de Carrera Cabriolet en Carrera S Cabriolet voor respectievelijk €131.000,- en €147.000,-.
Bron: Autovisie
Ik vind hem zo op deze foto best geslaagd. Zou graag ook de voorkant willen zien trouwens!
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 16 okt 2008, 17:21, 3 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Meer foto's!!!!
[img:800:528]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/6 ... 003.1L.jpg[/img]
[img:800:458]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/6 ... Mini2L.jpg[/img]
[img:800:562]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/6 ... Mini4L.jpg[/img]
[img:800:671]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/6 ... Mini1L.jpg[/img]
[img:800:1200]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/6 ... Mini3L.jpg[/img]
[img:800:528]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/6 ... 003.1L.jpg[/img]
[img:800:458]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/6 ... Mini2L.jpg[/img]
[img:800:562]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/6 ... Mini4L.jpg[/img]
[img:800:671]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/6 ... Mini1L.jpg[/img]
[img:800:1200]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/6 ... Mini3L.jpg[/img]
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Nette updrage, vond de mk1 nog steeds super maar dit is geen verslechtering
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/d85 ... 372320.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/9/83e ... ef7959.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/fcc ... e0926d.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/a/dbe ... 1a181a.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/666 ... 2f77de.jpg[/img]
Voor Macboy
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/012 ... 1b4b47.jpg[/img]
Ik ben ook enorm benieuwd hoe die nieuwe versnellingsbak zal bevallen. Het ziet er zeer veel belovend uit. Carerra S gaat al in 4,3 sec. naar 100, nooit geweten dat de 911 zo snel is.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/d85 ... 372320.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/9/83e ... ef7959.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/fcc ... e0926d.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/a/dbe ... 1a181a.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/666 ... 2f77de.jpg[/img]
Voor Macboy
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/012 ... 1b4b47.jpg[/img]
Ik ben ook enorm benieuwd hoe die nieuwe versnellingsbak zal bevallen. Het ziet er zeer veel belovend uit. Carerra S gaat al in 4,3 sec. naar 100, nooit geweten dat de 911 zo snel is.
Laatst gewijzigd door Steven N. op 06 jun 2008, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-03.jpg[/img]
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-07.jpg[/img]
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-08.jpg[/img]
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-09.jpg[/img]
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-11.jpg[/img]
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-07.jpg[/img]
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-08.jpg[/img]
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-09.jpg[/img]
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-11.jpg[/img]
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Drie dingen. Achterlichten vind ik een buitengewoon jammer door de hoekjes onder aan de binnenzijde. De + en - van de pook zitten voor mijn gevoel verkeerd en om. Niet dat dat uitmaakt daar er waarschijnlijk theelepels aan het stuur zitten, maar toch... Als laatste de verlichting boven de luchtinlaten voor. Die vind ik wat minder mooi gevormd.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Heel apart, maar geheel met Allen eens.
Porsche jat het design voor de velgen van Ferrari en de lijn van de luchthapper naar de mistlampen van Techart
Mijn punten:
- Het hoekje bij de achterlichten vind ik wat jammer.
- De voorkant is voor mij iets minder mooi, omdat de mistlampen boven de luchthapper zijn geplaatst en eindigen met de lijn van de luchthapper, terwijl de oude mistlampen breder waren en verder doorliepen. De luchthapper an sich past wel bij het model, met name die buiging aan het einde naar de mistlampen toe lijkt wel ok te zijn.
- De standaard velgen zijn minder mooi vind ik dan de oude
- De +/- zijn inderdaad verkeerd om. Dat ze dit bij Mercedes en Audi al 100 jaar niet snappen is tot daar aan toe, maar dat Porsche dit verkeerd doet vind ik echt een SCHANDE. Andere woorden heb ik er niet voor.
Voor meer info zie Autovisie forum 8 jaar geleden (voor de insiders
)
Ik zie het uiterlijk dan ook niet meteen als een verbetering. Moet de wagens nog in het echt zien natuurlijk, denk dat met name de achterkant fraaier zal zijn (ondanks of juist dankzij het hoekje) maar voor de voorkant vrees ik een beetje.
Een echte verslechtering is het natuurlijk ook niet ...
Hier een foto van de oude, met de oude velgen
[img:480:360]http://image.automobilemag.com/f/car-ra ... t-view.jpg[/img]
Zal wel kwestie van even wennen zijn.
Porsche jat het design voor de velgen van Ferrari en de lijn van de luchthapper naar de mistlampen van Techart

Mijn punten:
- Het hoekje bij de achterlichten vind ik wat jammer.
- De voorkant is voor mij iets minder mooi, omdat de mistlampen boven de luchthapper zijn geplaatst en eindigen met de lijn van de luchthapper, terwijl de oude mistlampen breder waren en verder doorliepen. De luchthapper an sich past wel bij het model, met name die buiging aan het einde naar de mistlampen toe lijkt wel ok te zijn.
- De standaard velgen zijn minder mooi vind ik dan de oude
- De +/- zijn inderdaad verkeerd om. Dat ze dit bij Mercedes en Audi al 100 jaar niet snappen is tot daar aan toe, maar dat Porsche dit verkeerd doet vind ik echt een SCHANDE. Andere woorden heb ik er niet voor.
Voor meer info zie Autovisie forum 8 jaar geleden (voor de insiders

Ik zie het uiterlijk dan ook niet meteen als een verbetering. Moet de wagens nog in het echt zien natuurlijk, denk dat met name de achterkant fraaier zal zijn (ondanks of juist dankzij het hoekje) maar voor de voorkant vrees ik een beetje.
Een echte verslechtering is het natuurlijk ook niet ...
Hier een foto van de oude, met de oude velgen
[img:480:360]http://image.automobilemag.com/f/car-ra ... t-view.jpg[/img]
Zal wel kwestie van even wennen zijn.
Laatst gewijzigd door Macboy op 06 jun 2008, 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ja logisch, zijn toch minieme wijzigingenJoop schreef:Maar als geheel ziet het er nog steeds heel knap uit.

Hier de Ferrari velg:
[img:1600:1200]http://www.seriouswheels.com/pics-2005/ ... 0x1200.jpg[/img]
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-09.jpg[/img]
Hier de liplijn van de luchthapper naar de mistlamp (die bij Techart natuurlijk doorloopt naar beneden in een punt, echt prachtig!!)
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/666 ... 2f77de.jpg[/img]
[img:450:300]http://www.autocult.com.au/img/gallery/RevNews502.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Macboy op 06 jun 2008, 20:42, 3 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Oh nee laat maar, ik zie dat ze de voorkant van de Boxster gewoon hebben gebruikt
[img:450:300]http://www.onlyporsche.net/images/stori ... oxster.jpg[/img]
[img:450:300]http://www.onlyporsche.net/images/stori ... oxster.jpg[/img]
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
[img:480:360]http://image.automobilemag.com/f/car-ra ... t-view.jpg[/img]
Overduidelijk voorbeeld waarom ik de pre-facelift mooier vind. Dat heeft met de vorm van die lichtbalken en de gril eronder te maken. De nieuwe 911 vind ik een voorbeeld van een facelift die eigenlijk afbreuk doet aan het originele ontwerp. Ook de velgen van de pre-facelift zijn imho een stuk mooier. Brengt me eigenlijk op de vraag of de verkopen nu echt inkakken als Porsche de 911 ongewijzigd had gelaten tot aan de 'werkelijke' modelwisseling.
:
----
edit:
Verdorie Ilja. Kom dan eerder met die foto. Achterkant van de oude vind ik ook mooier. Misschien ben ik geen 'led' fanaat?
Ik heb overigens ook best wel pluspunten hoor. Het gehele interieur oogt perfect imho. Er zijn niet veel fabrikanten meer die zo'n simpele middenconsole en dashboard fabriceren. De ventilatieroosters zijn geweldig. Geen grap.
Overduidelijk voorbeeld waarom ik de pre-facelift mooier vind. Dat heeft met de vorm van die lichtbalken en de gril eronder te maken. De nieuwe 911 vind ik een voorbeeld van een facelift die eigenlijk afbreuk doet aan het originele ontwerp. Ook de velgen van de pre-facelift zijn imho een stuk mooier. Brengt me eigenlijk op de vraag of de verkopen nu echt inkakken als Porsche de 911 ongewijzigd had gelaten tot aan de 'werkelijke' modelwisseling.

----
edit:
Verdorie Ilja. Kom dan eerder met die foto. Achterkant van de oude vind ik ook mooier. Misschien ben ik geen 'led' fanaat?
Ik heb overigens ook best wel pluspunten hoor. Het gehele interieur oogt perfect imho. Er zijn niet veel fabrikanten meer die zo'n simpele middenconsole en dashboard fabriceren. De ventilatieroosters zijn geweldig. Geen grap.

Laatst gewijzigd door allen op 06 jun 2008, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
[img:1280:960]http://www.seriouswheels.com/pics-2006/ ... 80x960.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/fcc ... e0926d.jpg[/img]
Hier zie je de oude en nieuwe bumperlijn alsmede het effect van het hoekje in de achterlichten die de lijn tussen de achterlichten "vastpakt".
Zoals je kunt zien is het hoekje bij de achterlichten dus weliswaar een stilistisch logische stap, maar het maakt het minder krachtig.
Daarnaast moet je goed kijken om de onderkant van de bumper te zien: daar loopt een rechte lijn van links helemaal naar rechts bij de oude en geeft dit een krachtig voorkomen. De lijn loopt pal boven de uitlaten en pal onder de nummerplaat door. De nieuwe heeft dat niet, die heeft enkel een gebogen lijn die links en rechts naast de uitlaten eindigt.
De oude was door de rechte achterlichten met sterke middellijn ertussen en de sterke lijn aan de onderkant van de bumper die volledig doorloopt toch echt krachtiger. De nieuwe is vrouwelijker.
De oude was stoer, de nieuwe lijkt een beetje te huilen
Ben er dus NIET helemaal kapot van maar vind het stilistisch zeker geslaagd. Denk dat ik in het echt helemaal om zal zijn
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/fcc ... e0926d.jpg[/img]
Hier zie je de oude en nieuwe bumperlijn alsmede het effect van het hoekje in de achterlichten die de lijn tussen de achterlichten "vastpakt".
Zoals je kunt zien is het hoekje bij de achterlichten dus weliswaar een stilistisch logische stap, maar het maakt het minder krachtig.
Daarnaast moet je goed kijken om de onderkant van de bumper te zien: daar loopt een rechte lijn van links helemaal naar rechts bij de oude en geeft dit een krachtig voorkomen. De lijn loopt pal boven de uitlaten en pal onder de nummerplaat door. De nieuwe heeft dat niet, die heeft enkel een gebogen lijn die links en rechts naast de uitlaten eindigt.
De oude was door de rechte achterlichten met sterke middellijn ertussen en de sterke lijn aan de onderkant van de bumper die volledig doorloopt toch echt krachtiger. De nieuwe is vrouwelijker.
De oude was stoer, de nieuwe lijkt een beetje te huilen

Ben er dus NIET helemaal kapot van maar vind het stilistisch zeker geslaagd. Denk dat ik in het echt helemaal om zal zijn

-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
- Locatie: Het Noorden
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Zie http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=10514Joop schreef:Faceliften is enkel om de verkoop lopende te houden. Wordt er 9 van 10 keer niet beter (lees: mooier/zuiverder) van.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Jammer van de achterlichten, ik weet niet waarom maar ze doen met een beetje aan Audi denken en dat is jammer. Waarom een schitterende auto faceliften alleen maar om te faceliften. De auto is gewoon nog helemaal niet toe aan vernieuwing. Het nieuwe stuurwiel vind ik ook aan de lelijke kant, iemand al opgevallen?
De enige pluspunten zijn de motor + 7 bak imo...
Gr. TF
De enige pluspunten zijn de motor + 7 bak imo...
Gr. TF
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Haantje en 39 gasten