Vandaag even serieus met de E34 gereden. fuck, Dennis en Diho hebben niks teveel gezegd.

Wat een balans, werkelijk heerlijk. Natuurlijk voelt de wagen wat zwaarder aan maar als je er echt serieus mee gaat sturen voelt het dus net alsof je in een echte sportwagen rijdt. Het sturen gaat heerlijk direct en de wagen is ook fantastisch te driften. Feit is wel dat ik nu een fatsoenlijke stoel nodig heb maar dat probleem wordt tzt wel getackeld.
Morgen even een aantal serieuze filmpjes + fotootjes maken. Althans, als mijn grieperige gevoel weg gaat. Ben nu al een goede 4 dagen flink 'under the weather''
Welke problemen zijn er nu eigenlijk allemaal getackeld?
- Sperdiff is nu wel goede overbrenging. Zo'n goedwerkend platensper is een genot, heerlijk hoe agressief het in kan komen op nat wegdek. Ik moet echter wel toegeven dat ik het gevoel heb dat mijn oude 3.91 sperdiff agressiever reageerde. Mogelijk ligt dit aan de wat oudere olie in het huidige 3.64 diff of heeft het gewoon te maken dat het 3.91 een stuk korter was waarder er constant veel power, snel, aanwezig was.
- Velgen, heb nu perfect passende E39 M5 replica's onder de E34 zitten. Ook is de E34 nogal apart als het op ET waarde aankomt. De 16'' originele E34 540 velgen waren ET15. De M5 velgen zijn ET20 waardoor het achterste wiel op het eerste zicht iets teveel naar binnen staat. Vwb rijdbaarheid heb ik eigenlijk niks gemerkt.
- Koppeling. Deze had nogal veel moeite met het verkeerde, veelste lange, diff waardoor ik dacht dat deze naar de maan was. Koppeling functioneerd vooralsnog goed maar ik heb wel de indruk dat deze niet spik en span meer is. laten vervangen of toch niet is nu de vraag. Heeft iemand nog tips om te checken of de plaat nog lang (?) zijn werk zal kunnen doen ?
- Rare tik in de voortrein is weg. Hulpstabi's zaten los
- Wagen is vootreffelijk uitgelijnd en rijdt echt lekkerder dan een doorsnee studente met 3.5 baco achter der kiezen.
Wat moet er nog gebeuren.
- Preventief oliebeurtje. De wagen blijft last houden van tikkende kleppen wanneer het blok koud is. Als ze lekker warm is loopt ze voortreffelijk
- Stoel + stuur moeten echt vervangen worden voor wat sportievers. Probleem is alleen dat de E34 nu niet echt main-streem is wat dat betreft.
- Oliedruk+temp metertje wil ik nog ingebouwd hebben. Ik irriteer mij kapot aan het gemis van deze 2 essentiele indicatoren.
- koppeling?
- ABS module moet er nodig uit, ding is veelste rudimentair is eerder gevaarlijk dan veilig. Laat mij zelf maar mijn rempunt en blokkeerpunt bepalen, veel veiliger.
- Waterpomp vervangen.
- Cat wegslijpen met Dennis S. zijn lasapparaat.
- Mogelijk een chippie erin drukken maar dat heeft geen prioriteit.
- Adenauer F. Driften
--------------
Het M50 blok is wel echt een tor met karakter. Wanneer ze koud is reageert ze echt zeer nukkig en chagrijnig. Is ze goed op temperatuur dan loopt ze echt mooi door de toeren heen. Olieverbruik is nihil en waterconsumptie is ook niet aan de orde.