(Turbo) tuning draad .35i vs ///M (veiligheid/marges ed)
- Niall
- Niall
Vraag anders hier even na http://www.evc.de/en/default.asp
- RVV
M-bitious schreef:Nee dat schijnt ook niet te meer te kunnen. Iets met het ABS.
Vreemd

Als je daar niet in mee wil gaan, dan zit je dus vast een een begrenste auto. Ik denk dat BMW zichzelf NIET in de vingers moet snijden. Want menig M rijder accepteerd dit gewoon niet. Auto's met een potentie van 320 km plus ringeloren op een snelheid die BMW bepaald.
Dat gaat ze denk ik klanten kosten.
(even afgezien van het feit of je zulke snelheden überhaupt nodig hebt, het gaat om een aantasting van de vrije keuze als rijder)
-
Ha, die Femme;Femme schreef:Noelle Motors had eerst een variant die 380pk deed en waar wel andere zuigers voor werden gebruikt, maar die is van de site verdwenen.
Zie je wel, ik meende ook al eens zo iets te hebben gelezen. Noelle komt mij overigens wel als een behoorlijk serieuze onderneming over. Tussen de persberichten trof ik trouwens iets aan wat suggereert dat die 401pk-versie nog wel iets verder is uitontwikkeld dan elders op hun site te lezen staat:
" Der Motorenentwickler arbeitet bereits an einer weiteren Leistungssteigerung auf 400 PS: In Entwicklung befindet sich eine Version des 3,0l Bi-Turbo-Motors mit neuen Kolben, optimierter Ladeluftkühlung, Sport-Katalysatoren und einer 4 Rohr-Edelstahl- Endschalldämpferanlage. Die Höchstgeschwindigkeit wird deutlich über 300 km/h liegen. Dabei werden dann auch spezielle Fahrwerks- und Bremskomponenten zum Einsatz kommen. "
Klinkt bijna alsof Noelle de Alpina B3 Biturbo aangepakt heeft....

-
- Matthijs
Starred schreef:http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/ ... post-14865
[img:450:245]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... M3%202.jpg[/img]
Hier een directe link naar het filmpje, wat echt een aanrader is!!!!
Zit ook nog een opmerking in over Nederlanders

http://www.webridestv.com/showvideo.aspx?video=79736
- Macboy
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Sperdy
paar gedachten:
ik denk - als leek - dat wanneer je een race over 25 rondes doet dat de M3 deze Dinan tuned 335i nog steeds op secondes rijdt.
van het megaveel meer koppel* van de Dinan 335i vind je eigenlijk niet zo veel terug met deze sportieve rijstijl. Dezelfde race met caravan erachter, da's weer wat anders
het geluid van de V8 vind ik mooier en meer racy. de 335i klinkt overigens ook heel erg goed.
*Deze auto's draaien met deze stijl hoge toeren, om de pk's te halen. Beiden auto's zitten dan op +/- 400 pk, en de koppelbeul 335i laat bij 7000 tpm helemaal niet meer zo veel koppel zien, wedden? Volgens verklaard dat o.a. ook waarom de 335i niet sneller is.
wanneer je een 335i (of 135i) doortweaked dan verslaat de .35i de M3 natuurlijk wel, voor veel minder geld. Maar goed, wanneer je een Renault Clio Sport enorm gaat verbouwen, verslaat die een standaard M3 ook wel, voor veel minder geld. en ga zo maar door.
dus, is de M3 nu te duur? of niet... gaan we weer..
ik denk - als leek - dat wanneer je een race over 25 rondes doet dat de M3 deze Dinan tuned 335i nog steeds op secondes rijdt.
van het megaveel meer koppel* van de Dinan 335i vind je eigenlijk niet zo veel terug met deze sportieve rijstijl. Dezelfde race met caravan erachter, da's weer wat anders

het geluid van de V8 vind ik mooier en meer racy. de 335i klinkt overigens ook heel erg goed.
*Deze auto's draaien met deze stijl hoge toeren, om de pk's te halen. Beiden auto's zitten dan op +/- 400 pk, en de koppelbeul 335i laat bij 7000 tpm helemaal niet meer zo veel koppel zien, wedden? Volgens verklaard dat o.a. ook waarom de 335i niet sneller is.
wanneer je een 335i (of 135i) doortweaked dan verslaat de .35i de M3 natuurlijk wel, voor veel minder geld. Maar goed, wanneer je een Renault Clio Sport enorm gaat verbouwen, verslaat die een standaard M3 ook wel, voor veel minder geld. en ga zo maar door.
dus, is de M3 nu te duur? of niet... gaan we weer..

- Hendrik Kinderman
Alpina had de D3 toch al veel eerder (een dik jaar eerder) op de markt dan BMW de .23d motoren?Femme schreef:Alpina haalt er 214pk uit in de D3 Bi-turbo en voor zover ik weet heeft Alpina alleen het motormanagement aangepast. Kennelijk biedt de 2,0 liter twinturbo niet zo heel veel speelruimte.Tristan schreef:Heb een beetje zitten zoeken naar (chip)tuning voor de 123d, maar ook daar zie/lees je nog zeer weinig over. Lijkt mij ook wel wat, 250pk en tig Nm's in een 1-serie. 8)
Chiptuners zullen wellicht hogere waarden opgeven maar dan is het altijd nog maar de vraag of ze waar gemaakt worden. Alpina's hebben in de praktijk meer vermogen dan door de fabrikant is opgegeven.
Is de D3 dan wel gebaseerd op het .23d-blok, of heeft Alpina gewoon een geheel in eigen beheer ontwikkeld blok op basis van het .20d-blok?