(Turbo) tuning draad .35i vs ///M (veiligheid/marges ed)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 08 mei 2008, 10:26

Noelle Motors had eerst een variant die 380pk deed en waar wel andere zuigers voor werden gebruikt, maar die is van de site verdwenen.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 08 mei 2008, 10:34


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 10:42

Zoals ik het nu begrijp heeft BMW zijn nieuwste DME zo dicht getimmerd dat ze niet meer gekraakt kunnen worden.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 08 mei 2008, 10:58

Er wordt impedantie en stroomval gemeten en er zit een encryptie op. Heb hetzelfde probleem met mijn M3 E92. Maar er komt een oplossing voor me aan :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 11:03

Ga je toch een VMAX module monteren Frank ?

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 08 mei 2008, 11:04

Nee dat schijnt ook niet te meer te kunnen. Iets met het ABS.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 08 mei 2008, 11:07

Vraag anders hier even na http://www.evc.de/en/default.asp

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 11:14

M-bitious schreef:Nee dat schijnt ook niet te meer te kunnen. Iets met het ABS.

Vreemd :? BMW eist dus zijn eigen monopolie op door tegen een hele forse meerprijs auto's te leveren zonder de 250 km/h begrenzer. (280 km/h in het geval van de M3 en 305 km/h in het geval van de M5/M6)

Als je daar niet in mee wil gaan, dan zit je dus vast een een begrenste auto. Ik denk dat BMW zichzelf NIET in de vingers moet snijden. Want menig M rijder accepteerd dit gewoon niet. Auto's met een potentie van 320 km plus ringeloren op een snelheid die BMW bepaald.

Dat gaat ze denk ik klanten kosten.

(even afgezien van het feit of je zulke snelheden überhaupt nodig hebt, het gaat om een aantasting van de vrije keuze als rijder)

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 08 mei 2008, 11:16

Krijg net bericht van g-power dat ze het probleem hebben opgelost. Ben benieuwd. Mijn andere optie loopt bij de M fabriek zelf.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 11:20

G-power, da's toch dat merk van je velgen ?

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 08 mei 2008, 11:26

Ja klopt, maar die tunen ook alle BMW's. Ik heb meer vertrouwen in ze gekregen nu ze zijn gefuseerd met een kompressor specialist. De M5 Hurricane schijnt het ook lekker te doen met zijn 720 pk.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 08 mei 2008, 11:37

Femme schreef:Noelle Motors had eerst een variant die 380pk deed en waar wel andere zuigers voor werden gebruikt, maar die is van de site verdwenen.
Ha, die Femme;

Zie je wel, ik meende ook al eens zo iets te hebben gelezen. Noelle komt mij overigens wel als een behoorlijk serieuze onderneming over. Tussen de persberichten trof ik trouwens iets aan wat suggereert dat die 401pk-versie nog wel iets verder is uitontwikkeld dan elders op hun site te lezen staat:

" Der Motorenentwickler arbeitet bereits an einer weiteren Leistungssteigerung auf 400 PS: In Entwicklung befindet sich eine Version des 3,0l Bi-Turbo-Motors mit neuen Kolben, optimierter Ladeluftkühlung, Sport-Katalysatoren und einer 4 Rohr-Edelstahl- Endschalldämpferanlage. Die Höchstgeschwindigkeit wird deutlich über 300 km/h liegen. Dabei werden dann auch spezielle Fahrwerks- und Bremskomponenten zum Einsatz kommen. "

Klinkt bijna alsof Noelle de Alpina B3 Biturbo aangepakt heeft.... :roll:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 mei 2008, 12:46

Fernando schreef:Bert is een rijdende BMW-bible.... :wink:
BMW Berts Motorsport Weetjes

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 31 mei 2008, 13:50


Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 31 mei 2008, 15:02

wow, verrassend toch nog qua uitslag op 't laatst....

Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 493
Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
Locatie: route 66

Bericht door Matthijs » 01 jun 2008, 20:22


Hier een directe link naar het filmpje, wat echt een aanrader is!!!!

Zit ook nog een opmerking in over Nederlanders :D


http://www.webridestv.com/showvideo.aspx?video=79736

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 01 jun 2008, 20:42

Fraai in elkaar gezet en duidelijke conclusie :)

De M3 is beter, maar het verschil is zo klein dat hij de meerprijs niet waard is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 jun 2008, 20:46

Meerprijs is een relatief begrip.

Iemand die net op de grens zit zal voor een 35i gaan, iemand die het geen ruk uitmaakt kiest zonder pardon een M3 denk ik.................( of iets anders :lol: )

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 01 jun 2008, 22:42

Ik vind zo'n schreeuwende NA-motor toch echt de meerprijs waard :)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 02 jun 2008, 09:19

paar gedachten:

ik denk - als leek - dat wanneer je een race over 25 rondes doet dat de M3 deze Dinan tuned 335i nog steeds op secondes rijdt.

van het megaveel meer koppel* van de Dinan 335i vind je eigenlijk niet zo veel terug met deze sportieve rijstijl. Dezelfde race met caravan erachter, da's weer wat anders :wink:

het geluid van de V8 vind ik mooier en meer racy. de 335i klinkt overigens ook heel erg goed.

*Deze auto's draaien met deze stijl hoge toeren, om de pk's te halen. Beiden auto's zitten dan op +/- 400 pk, en de koppelbeul 335i laat bij 7000 tpm helemaal niet meer zo veel koppel zien, wedden? Volgens verklaard dat o.a. ook waarom de 335i niet sneller is.

wanneer je een 335i (of 135i) doortweaked dan verslaat de .35i de M3 natuurlijk wel, voor veel minder geld. Maar goed, wanneer je een Renault Clio Sport enorm gaat verbouwen, verslaat die een standaard M3 ook wel, voor veel minder geld. en ga zo maar door.

dus, is de M3 nu te duur? of niet... gaan we weer.. :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jun 2008, 09:36

Mee eens.

Het blijft een puur individuele overweging ( lees; financieel) om een 35i danwel een M3 te kopen.

Prijs is een relatief begrip

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 02 jun 2008, 09:45

Femme schreef:
Tristan schreef:Heb een beetje zitten zoeken naar (chip)tuning voor de 123d, maar ook daar zie/lees je nog zeer weinig over. Lijkt mij ook wel wat, 250pk en tig Nm's in een 1-serie. 8)
Alpina haalt er 214pk uit in de D3 Bi-turbo en voor zover ik weet heeft Alpina alleen het motormanagement aangepast. Kennelijk biedt de 2,0 liter twinturbo niet zo heel veel speelruimte.

Chiptuners zullen wellicht hogere waarden opgeven maar dan is het altijd nog maar de vraag of ze waar gemaakt worden. Alpina's hebben in de praktijk meer vermogen dan door de fabrikant is opgegeven.
Alpina had de D3 toch al veel eerder (een dik jaar eerder) op de markt dan BMW de .23d motoren?

Is de D3 dan wel gebaseerd op het .23d-blok, of heeft Alpina gewoon een geheel in eigen beheer ontwikkeld blok op basis van het .20d-blok? :?

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 02 jun 2008, 11:29

Wat een tenenkrommend nepaccent heeft die Yank. :shock:

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 02 jun 2008, 11:34

wacht even.


De oh zo volprezen 335i is zelfs met een chip nog kansloos tegen een M3. En toch wordt de M3 nog afgezeken?

Jongens, ga toch lekker fietsen! :lol:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 02 jun 2008, 11:40

Pak beter de Alpina B3 biturbo tov de M3, met 40pk minder dan de Dinan weet Alpina de M3 wél af te troeven. Over kansloos gesproken. :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten