Help Macboy 2008 door: lease of hybrid met fun?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Michel P

Bericht door Michel P » 06 mei 2008, 13:06

Rico v Velzen schreef:
allen schreef:En ik verdomme m'n kop breken over wat DK nou weer voor een auto moet zijn...
DoeKoe natuurlijk :wink:
Doodlopend Krediet!

Michel

allen

Bericht door allen » 06 mei 2008, 13:17

Wat een tegenstrijdigheid. Volgens Ilja zorgt een Doodlopend Krediet toch voor een gezonde economie? :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 mei 2008, 13:26

En dat is ook zo Alen :)

Grappig dat DK verhaal. Ik noem het alleen maar DK omdat Michel mij dit probeert aan te smeren hehehe.

Tom: toch overstag ? hehe

Hans Disco doet ook al mee...

Wat betreft overheid: met alle respect, maar dit is toch niet te vergelijken met dat grijs kenteken verhaal :? aub wel logisch nadenken vereist

Tom

Bericht door Tom » 06 mei 2008, 13:42

Macboy schreef: Tom: toch overstag ? hehe
Dat een CTR vet is? Ja zeker! Doen! Reserveer vast een ritje mee.
(al blijft zo'n hybride wel een duffe opamobiel :lol: )

Michel P

Bericht door Michel P » 06 mei 2008, 14:25

Macboy schreef:En dat is ook zo Alen :)

Grappig dat DK verhaal. Ik noem het alleen maar DK omdat Michel mij dit probeert aan te smeren hehehe.

Tom: toch overstag ? hehe

Hans Disco doet ook al mee...

Wat betreft overheid: met alle respect, maar dit is toch niet te vergelijken met dat grijs kenteken verhaal :? aub wel logisch nadenken vereist
Ik heb Leen van Frisia je 06 nummer al gegeven :lol:

DK van 12k kost je € 240 p/mnd en dan is die in ca. 60mnd afgelost. Dan heb je nog 310 euro per maand over voor runningcost e.d.!

Civic is erg leuk.

Michel

Maik

Bericht door Maik » 07 mei 2008, 08:25

Ilija, prachtig hok, die CTR, inpakken wegwezen, 5punts erin, 2 kuipen, klaar :)
Blij dat je het licht gezien hebt....

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 16:40

Arthur even serieus. Geef me nou eens een voorbeeld dan? Met welke auto bespaar ik in godsnaam zoveel geld ?

Geen enkele. Mogelijk met een Peugeot 107 zoals gezegd. Maar daar wil ik echt geen 40.000km in maken en op verre reizen mee gaan naar Macedonië.

Honda Civic 1.8 die jij noemt is wat uitrustign betreft natuurlijk heel weinig in de basis. Leaseprijs is EUR 90 meer. Brandstofkosten rond 150 meer per maand. Dat is 240 per maand ! Bijtelling ook 100 = 340 per maand verschil.

Dan is het mij ook wel waard om in een 123d te stappen natuurlijk !!!!

Het gaat er juist om geld over te houden zodat ik een 2e auto kan rijden. Met 500-600 netto moet dit toch wel lukken dacht ik zo.

Noem jij eens een echt alternatief op mijn rekenvoorbeeld ?
Laatst gewijzigd door Macboy op 09 mei 2008, 16:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mei 2008, 11:31

Heren. Voor de duidelijkheid: ik hoef helemaal niet goedkoper te rijden. Ik wil ook helemaal niet goedkoper rijden ! Ik hoef helemaal geen geld te besparen maandelijks :)

Waar hert om gaat is dat ik naast mijn huidige A3 of een opvolgende 123d met M-pakket of een 330d of zoiets geen Civic Type-R of een Z3 als trackauto kan betalen en een ringjaarkaart en paar keer naar Zandvoort en andere trackdays.

Dat wordt te duur.

300 per maand besparen op een mindere leaseauto wil ik dus niet. Voor 300 per maand red ik dat allemaal ook niet.

Maar voor 500-550 per maand moet ik dat toch zeker wel redden. Voor dat geld kan ik echt wel een trackauto rijden moet ik denken :)

En als ik dan als dagelijkse auto in een Honda Civic 4-deurs met genoeg ruimte rij, 17" velgen, leder (allemaal BUITEN de bijtelling) en automaat en verder bomvol alle mogelijke opties (alles is al standaard op dat ding) dan is er toch geen andere keus mogelijk?

Zeg nou eens eerlijk: je kunt dan toch niet om de hybride heen?

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2008, 11:58

Macboy gek genoeg heb ik bij jou een ander gevoel over dit gebeuren als bij mannen zoals Michel, Fransisco, Rob etc..

Ik denk namelijk dat er in jouw geval in de praktijk er helemaal niks van terecht komt.

Ten eerste;

Het financiële verhaal, want ik denk dat je met een besparing van 500 euro per maand gewoon niet komt. Dagjes ring, trackdays.. etc daar gaat alleen al megaveel geld in zitten, helemaal als je zo'n trackday auto ten volle wil benutten. Toen ik in 2002 met de S3 heel vaak naar de ring ging (300 rondjes toen) , ook af en toe een trackday pakte was ik alleen al aan extra kosten Ca 12000 tot 15000 euro kwijt. Buiten de vaste kosten om die ik ook al had met die auto.

In jouw geval moet er ook nog een auto worden aangeschaft. ik denk dat je met een oude e30 low budget trackcar het nog niet red binnen het kader van de besparing van 500 euro met een hybride.

Trackday car klinkt allemaal leuk en aardig, maar je kunt er maar relatief weinig in rijden en als je nog eens volle polle gaat, kost het ook nog eens erg veel geld. Dat moet je er echt voor over hebben, je moet racebloed hebben.. je niet druk maken over zaken die stuk gaan die je zelf weer moet oplossen ed. 2 rechterhanden, kennis van technische zaken, praktische mogelijkheid om problemen op te lossen, gereedschap, een plek om reperaties aan te pakken enz enz.. De autokosten die je met een trackauto hebt kun je rustig vervijfvoudigen tov een gewone straatauto.

Tenzij je zegt, oke ik bespaar 500 euro en gooi er nog eens 500 euro per maand geld tegen aan, met een budget van 1000 euro kun je ergens komen, alleen moet het je niet tegenzitten met pech oid.

Ten tweede:

ik vind jou helemaal geen circuit/trackday man. Je bent gewoon een autoliefhebber zoals ik, breed georiënteerd met een voorkeur voor mooie dingen en spulletjes waar je dagelijks in kunt vertoefen. Je bent een stuk degelijke kwaliteitsbelving gewend en je legt de lat (terecht) hoog voor jezelf. Op een set lampen of stoelen laat je een auto staan (terecht doe ik ook). Je kunt nog gewoon elke dag nog genieten van het autorijden, daar hoef je niet voor te scheuren, racen of de snelste te zijn. En daar heb je helemaal gene trackauto voor nodig ter compensatie.

Als ik betaald door een baas in een dikke dreier of een volle 123d kon rijden, en de bijtelling gewoon voor lief neemt omdat je voor dat geld toch nooit zelf van je prive geld kunt rijden in een vergelijkbare auto dan deed ik dat ook gewoon.Een mooiere auto voor minder geld rijden lukt je nooit niet.

Dit is verder niet anti hybride ofzo.. de keuze van Michel Pol is heel zuiver, een hele dikke M3 ernaast, daarvan genieten en een hybride voor het sukkel werk.

Maar je moet wel eerst zoiets er naast hebben imho.

Jij bent geen Honda hybride man met 95pk, serieus niet.

Tom

Bericht door Tom » 10 mei 2008, 12:26

Macboy schreef:En als ik dan als dagelijkse auto in een Honda Civic 4-deurs met genoeg ruimte rij, 17" velgen, leder (allemaal BUITEN de bijtelling) en automaat en verder bomvol alle mogelijke opties (alles is al standaard op dat ding) dan is er toch geen andere keus mogelijk?

Zeg nou eens eerlijk: je kunt dan toch niet om de hybride heen?
Ik spreek net een oud collega van mij die ook een nieuwe auto aan het uitzoeken is. Hij geeft weinig om auto's en heeft nu een Skoda Fabia diesel in de lease. Is ie erg tevreden mee maar ook hij had zitten rekenen over die Civic.
Spreek em net op MSN:
Wallie | zegt:
eej, net een proefrit in die civic hybrid gemaakt
Tom zegt:
oh, en?
Wallie | zegt:
hmmm, kwee ni..
Wallie | zegt:
acceleren op de snelweg, gaat dat ding naar 6000rpm
Tom zegt:
je voelde je een beetje fred flinstone?
Tom zegt:
ja alle 95 pk's gingen los zeker
Wallie | zegt:
nou, nogal komt walter aan m'n loeiende motor... op gelijke snelheid is ie prima, 2500rpm bij 125 ofzo.. maar ff inhalen
Tom zegt:
:D
Tom zegt:
maat van mij heeft een Audi a3 met >170pk (diesel, lease), veel opties erop.. die heeft zogenaamd ook 'het licht' gezien (na veel rekenen) en wil dus ook zo'n civic...... ik denk dat het niks voor hem is..
Tom zegt:
maar hij ziet het al helemaal voor zich... >40k km/jaar maken in zo'n civic en dan een leuke auto erbij van het geld dat ie bespaard...
Wallie | zegt:
een fabia trekt beter door... zeg dat maar tegen hem :P

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2008, 12:59

mega roflmao :lol: :lol: :lol: :lol:

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2008, 13:01

Macboy schreef:Ik ben eruit. Zojuist bij de Honda dealer geweest. Auto in het echt bekeken. Mooie opties te verkrijgen.
Xenon zeker ook.. net als sportstoelen :D

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mei 2008, 23:19

Vind de Civic toch behoorlijk knapper dan de Leon hoor Thomas :)

@Rico: erg duidelijk verhaal en erg herkenbaar. Dank voor je uitgebreide betoog. Kan me er in grote lijnen absoluut mee vinden.

Jij weet echter niet hoezeer ik van de Ring en circuits kan genieten. 300 rondjes hoeft echt niet voor mij. Elke week naar Zandvoort ook niet.

Maar paar keer per jaar naar trackdays moet toch echt wel lukken. Zoals Zandvoort met DF (3/4 keer per jaar, Frankrijk alle circuits af etc).

Een tweede auto erbij kopen is inderdaad het probleem. Optie is rustig beginnen of meteen diep in buidel tasten. Dat weet ik nog niet.

500 is niet mijn maandelijks budget natuurlijk. Dat is mijn besparing en moet ik echt ver mee komen. Waarom zul je niet met respect voor materiaal kunnen rijden?

Kijk naar Paskal met zijn 525i. Die heeft echt geen 1500 voor die auto elke maand betaald hoor.

Je doet nu net of iedereen hier op DF met een tweede auto elke maand zoveel kwijt is ?

Das natuurlijk onzin.

Je verhaal is erg duidelijk, maar vergeet niet: ik ga geen cup races of zo doen en mijn race licentie halen :)

Gewoon een tweede fun auto voor erbij. Klaar. Ik hoop dat dit gaat lukken ieg want ik ben nog nooit zo lovend geweest over dit idee.

Serieus, die 123d doet me op dit moment heel erg weinig en dat zegt toch genoeg ?? Ik zat er verdomme helemaal in. Had alle calculaties liggen, zelfs een 330d behoorde tot de opties :shock:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 mei 2008, 23:25

Een 2e auto waar je maar 2 keer per jaar ( gecharcheerd) gebruik van maakt, is jammer geld IMHO.
Dan liever iets waar ik elke dag van geniet...........................

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mei 2008, 23:36

|----------------------| |____
|.THE WHO GIVES A | | |'""|""\_ ,_
| __ F*CK TRUCK __ l ||__|__|__|)
| (@)(@)* * * *(@)(@) * * * | ( @)

haha kwam dit tegen en wilde het ff posten.

Maar das wel erg gecharcheerd mensen :)

Heeft Pol geen plezier met zijn M3 ? Die rijdt er amper in, helemaal niet op trackdays e.d.

Gewoon lekker genieten.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 mei 2008, 00:11

Sorry, no offence :oops:

RVV

Bericht door RVV » 11 mei 2008, 00:29

Macboy reken je niet rijk.. Cupracen is het een uiterste, maar circuitrijden en zelfs ringrijden is nou eenmaal een bepaalde aanslag op de techniek. Daar staan gewoon kosten tegenover (aanzienlijk) . Dat sommige mensen mazzel hebben wil niet zeggen dat iedereen maar mazzel heeft. Neem nou bv die Z3 van Fabian.. hij heeft serieuze kosten ermee gehad, grotendeels door garantie gedekt, maar als je nou helemaal geen garantie hebt ?

Als jij wil trackrijden ed.. dikke prima ik ga je er verder niet van afpraten doen waar je zin in hebt. Maar vraag je zelf terdege af of je daar elke dag voor wilt "bloeden" in de vorm van een hybride.

Mijn advies, probeer gewoon eens zo'n hybride op eigen kosten 2 weken lang te huren, en vraag je daarna af of je er dan een paar jaar in wil rijden. Zoja dan voor de trackday car route gaan.. zoniet.. gewoon de BMW folders weer volblaffen :lol: (manman wat zul jij genieten van een mooie 325d :lol: :lol: :lol: )

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 mei 2008, 00:56

Op zich hoeft een standaard auto (in mijn geval de 323ti) voor regelmatig circuit gebruik helemaal niet zoveel te kosten. Heb twee jaar lang zeer intensief met deze auto op de Nordschleife en andere circuits gereden. Wel moet je de kosten van bv een dag Nordschleife niet onderschatten...een trackday Assen of Zandvoort is vaak goedkoper.

Nu ben ik wel een redelijk beheerste rijder met respect voor de techniek. Als ik de temperatuurmeter een hik zie geven, ben ik al van de baan af. Ik hoef andere rijders op de baan niet te overtuigen van mijn remcapaciteiten of middels een drift op droge baan te imponeren. Tijdens driften op Papenburg ben ik bij wijze van spreken de enige die niet naast de baan terecht komt...gewoon omdat ik reserve wil houden en liever beetje bij beetje een drift probeer te leren, dan gaan met die banaan en kijken waar het schip strandt?

Ik denk dat deze manier van rijden, een goede auto (geluk) garant staan voor heel veel relatief betaalbare circuit km's.

Ik ken Macboy persoonlijk niet...maar ik geloof niet dat hij een echte trapper is, jij overigens ook niet Rico.

Dus tip aan Macboy, koop ook een 323ti..ze worden steeds betaalbaarder. Auto is tot meer in staat dan 95% van de bestuurders hier op het forum. Onderdelen zitten ruim onder M3 niveau, en ken jouw het rotten als er vanaf Bergwerk een dikke diesel in je nek begint te hijgen...het gaat op de lol en niet om bokalen of aanzien op diverse auto fora.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 mei 2008, 01:54

Geheel met je eens Marcel :D Onder dat motto heb ik zelf die ouwe VR6 gekocht en ik heb daarin ook zeker al 1000,- in geinversteerd om de basis goed te krijgen. Van daaruit moet met respect voor techniek redelijk goedkoop gereden kunnen worden is het plan.

ff een teaser voor Macboy: http://link.marktplaats.nl/164556120

Shakes

Bericht door Shakes » 11 mei 2008, 07:51

E 1000 is twee weekenden Ring......

Vergeet ook niet dat je een dag later echt niet 100% scherp bent. Vind een werkgever niet echt gaaf!

N.

Knot

Bericht door Knot » 11 mei 2008, 08:12

Wat ik nou niet snap, waarom moet er persé wat anders naast? Als je geen trackday auto of dikke 3 liter ernaast koopt tel je niet meer mee bij de buren ofzo, wat is dat voor onzin?

Ook met die civic hybrid kan je prima wat rondjes ring doen hoor (als je het leaseverhaal even erbuiten laat), ding stuurt messcherp en die 95pk moet je gewoon goed gebruiken. Ik ga ook zat fun beleven aan mijn 110pk civic sport... waar een hoop mensen van mening zijn dat je toch echt een 200pk typeR moet hebben om de ring op te kunnen.

allen

Bericht door allen » 11 mei 2008, 09:48

Knot schreef:Wat ik nou niet snap, waarom moet er persé wat anders naast? Als je geen trackday auto of dikke 3 liter ernaast koopt tel je niet meer mee bij de buren ofzo, wat is dat voor onzin?
Weet je zeker dat dat de reden is van iemand om een trackday wagen of een 3 liter te halen? Ik heb al eerder geschreven dat je lol kunt hebben in welke auto dan ook. Ongeacht de motorinhoud. Maar dat wil niet zeggen dat je daarmee daadwerkelijk je rondjes moet rijden. Soms hunkert het beestje gewoon naar iets anders ernaast. Jij hebt toch ook een m3 gehad? Was dat bedoeld voor een grote bokaal op een autoforum :?:
En geloof mij nu maar. Met een trackday auto op een parking maak je geen vrienden met de buren. Staat zo 'flodderachtig' in de wijk. :lol:

Ilja is die trackdaywagen hem van harte gegund, al vraag ik me af of hij hem dan lang houdt. Heb zo'n 'luxebroedertje' in de familie zitten. Kocht een perfecte 320i bedoeld voor trackdays en die is in no time toch weer verkocht voor een luxe daily 6 pitter.

Michel P

Bericht door Michel P » 11 mei 2008, 15:17

Macboy schreef:|Heeft Pol geen plezier met zijn M3 ? Die rijdt er amper in, helemaal niet op trackdays e.d.
Is ook een kwestie van gebrek aan tijd, met een gezin heb je nu eenmaal niet altijd de mogelijkheid om naar de ring te gaan. Of ik moet scheiden, maar dat is ook weer zo'n rigoureuze stap, wat ook gelijk budget technisch een hoop shit geeft :lol:

Gewoon gaan rijden Ilija, alles rustig op een rij zetten, je hebt nog genoeg tijd en dat nog eens rustig alle plussen en minnen overwegen.

Michel

Macboy

Bericht door Macboy » 11 mei 2008, 20:40

Ik ga dinsdag ermee rijden in elk geval. Overmorgen dus. Voor het overige is het wel grappig te lezen dat mensen mij toch niet zo goed kennen als ze denken :)

Denk dat enkel Michel, Maik en Ruud een beter beeld van mij hebben en hoe ik in elkaar steek.

Zoals Marcel (en Niels) zeggen: ik ben een rijder, maar met respect voor materiaal. Er is niemand die mij wijs kan maken dat het Ringrijden zo slopend is als wordt voorgesteld. Je kunt met respect voor materiaal enorm genieten.

Met je lease-bak genieten kan ook, maar is natuurlijk niet te vergelijken.

323ti is zeker kanshebber Marcel. We shall see in time.

Die van de link mot ik niet, gelet op ontbreken km-stand. Vind ik altijd erg vervelend :)

"boven 150.000" pfff zeg het dan gewoon

Michel P

Bericht door Michel P » 11 mei 2008, 20:50

Macboy kan idd helemaal uit zijn dak gaan van een NS logo om een armsteun van een Aston, omdat hij van stijl houd, de luxe design kunnen hem zekers bekoren. Echter is hij door ervaringen verder gaan kijken dan alleen de stickseltjes. Dat er meer is heeft hij denk ik tijdens het tunnelrun weekend naar Londen voor het eerst ervaren. Echter hebben we bij de afwegingen Leon of wat anders ook prachtige gesprekken over voors en tegens gehad. Ik zij hem over de terugreis uit londen, ooit is er meer dan alleen een prachtig interieur, en dat is de beleving en de voldoening die een auto's je kunnen bieden. Door zijn ringbezoekjes, Singen/ring weekend en vele andere tripjes waarbij laatstelijk op 30 april en een paar dagen later met Maik mee in de Speedster het besef gekomen dat je ook andere keuzes kan maken die DF op en andere manier invullen.

Succes met je overwegingen, zie uit naar de discussies daar over.

Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 12 mei 2008, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie