Even voor de duidelijkheid. Een DK = Doorlopend Krediet. Dus stel ik ga met Tom mee en wil een goede tweede auto, dan heb ik geen 20k liggen op dit moment.
Maar dat is niet echt een optie. Ik ga geen 20k uitgeven voor een tweede auto op dit moment.
Wat wel mogelijk een optie zou kunnen zijn is een Honda Civic Type-R en nee ik ben niet gek, maar heb al dik rondgekeken.
In Duitsland koop je voor 10k namelijk een perfecte Honda Type-R. Geen populaire auto en dus relatief goedkoop.
Let wel: veel van eerste eigenaar uit 2001/2002/2003 met minder dan 70.000 op de teller
BPM is maar rond EUR 1500 dus dat loont echt.
Dan wordt het toch andere koek?
Om te beginnen neem ik dan wel gewoon een kant en klare denk ik voor rond de 2k, maar misschien wacht ik iets langer en knal dan meteen door voor de Civic Type-R.
Heb ze zien gaan op de ring, vind ze echt prachtig. Vooral met kuipen erin etc.
Betreffende de bijtelling
Believe me. We hebben een niet al te geloofwaardige overheid, maar never nooit niet dat ze de bijtelling omhoog gaan schroeven. Dit kunnen zij zich niet veroorloven, althans niet de komende 5 jaar.
De overheid kan niet mensen milieubewust maken en dan dwingen om in een Hybride te gaan zitten om vervolgens iedereen die erin zit weer te gaan belasten.
Er gebeuren gekke dingen, maar hiervoor hoef je niet bang te zijn. Bovendien zullen er geen miljoen worden verkocht in Nederland, dus de overheid loopt niet zoveel mis.
Als ze wel tekort komen, zullen ze de 25% regeling wel naar de 28% brengen.