[16-17-18 mei 08] DF @ CPZ deel IV & RingAcademy deel II
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
-
Luco
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Zie het somber in met de voortgang van het herstel van mijn auto....
Zou zomaar kunnen dat ie niet op tijd klaar is
Planning was 9 mei, maar laatste bericht uit Dunsfold: "
The car is looking very good and we are making progress but we have been let down rather badly by our subcontractors making the wishbones, centre locks and pedal box.
Without the wishbones the car is not movable and hence this has delayed the cage fitting and pointing.
We will do all we can to meet the May 9th but it is looking unlikely at this point in time."
Zou zomaar kunnen dat ie niet op tijd klaar is
Planning was 9 mei, maar laatste bericht uit Dunsfold: "
The car is looking very good and we are making progress but we have been let down rather badly by our subcontractors making the wishbones, centre locks and pedal box.
Without the wishbones the car is not movable and hence this has delayed the cage fitting and pointing.
We will do all we can to meet the May 9th but it is looking unlikely at this point in time."
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
Is maar goed ook Herman.Herman Gast schreef:Zie het somber in met de voortgang van het herstel van mijn auto....![]()
Zou zomaar kunnen dat ie niet op tijd klaar is![]()
Planning was 9 mei, maar laatste bericht uit Dunsfold: "
The car is looking very good and we are making progress but we have been let down rather badly by our subcontractors making the wishbones, centre locks and pedal box.
Without the wishbones the car is not movable and hence this has delayed the cage fitting and pointing.
We will do all we can to meet the May 9th but it is looking unlikely at this point in time."
Ik kan er niet bij zijn
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Mijn 968 staat nu bij Intrax om een geheel nieuw en uitgebreid race-onderstel aangemeten te krijgen. Op 16 mei moet ik de 4 uur van DF gebruiken om het onderstel af te stellen voor de volgende ZAC race. Dat wordt dus weinig gezelligheid en rondjes raggen, maar afstellen,proberen, binnenkomen, beetje veranderen, proberen, binnenkomen, etc. Saai maar erg nuttig.
- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
-
NSXRS
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
GV@#@
Ik had voor Zandvoort gepland om nu eens een lekker remmensetje te hebben om zonder zorgen over de remmen echt voluit te kunnen gaan: rondom cryotreated remschijven met 8 groeven en Carbotech Pantherplus semi circuitblokken 8)
Net bericht gehad dat mijn speciaal bestelde cryo treated remschijven ondanks faxen/emails/tel door de producent vergeten zijn om te produceren en deze na alsnog produceren nooit meer tijdig cryotreated kunnen worden
Dit betekent dat ik toch met het oude originele remmenspul zal moeten rijden (nieuwe sport remblokken monteren is op oude schijven pure verspilling) en daardoor niet voluit zal kunnen gaan omdat huidige OE spul voluit gaan niet aankan.
Bovendien is de kans groot dat ik toch nog nieuwe OE blokken zal moeten monteren/verspillen omdat de huidige blokken waarschijnlijk niet meer voldoende zijn voor Zandvoort.
Ik heb leverancier duidelijk gemaakt dat ik HEEL boos ben (al 2 weken geleden besteld en aangegeven dat er spoed bij was) en aangegeven dat een financiele compensatie voor mogelijke noodzakelijke vervanging van versleten oude remblokken tijdens de circuitdag (welke ik bij latere montage van de nieuwe schijven dan weer deels gebruikt kan weggooien) en het ongemak om weer niet voluit te kunnen gaan, wel op zijn minst op zijn plaats is.
De leverancier heeft boetekleed aangetrokken, 1000X excuses en aangeboden om als compensatie voor het ongemak/extra kosten, gratis EBC redstuff of yellowstuff blokken met de nieuwe schijven mee te sturen.
Ik meen echter te hebben gelezen dat die blokken nu niet echt denderend zijn:
-yellowstuf is geen optie omdat dit pure raceblokken zijn en dus niet geschikt zijn voor incidenteel straatgebruik
-redstuff zou enorm agressief remstof afgeven dat je velgen en lak aantast als je niet direkt na gebruik schoonmaakt (en direkt moeten schoonmaken na gebruik, daar heb ik geen zin in).
Ik wil eigenlijk gewoon CASH voor nieuwe andere blokken, maar wil voordat ik daar weer heibel over ga maken graag meningen over het Redstuff spul, gebruikers oordelen??
Ik had voor Zandvoort gepland om nu eens een lekker remmensetje te hebben om zonder zorgen over de remmen echt voluit te kunnen gaan: rondom cryotreated remschijven met 8 groeven en Carbotech Pantherplus semi circuitblokken 8)
Net bericht gehad dat mijn speciaal bestelde cryo treated remschijven ondanks faxen/emails/tel door de producent vergeten zijn om te produceren en deze na alsnog produceren nooit meer tijdig cryotreated kunnen worden
Dit betekent dat ik toch met het oude originele remmenspul zal moeten rijden (nieuwe sport remblokken monteren is op oude schijven pure verspilling) en daardoor niet voluit zal kunnen gaan omdat huidige OE spul voluit gaan niet aankan.
Bovendien is de kans groot dat ik toch nog nieuwe OE blokken zal moeten monteren/verspillen omdat de huidige blokken waarschijnlijk niet meer voldoende zijn voor Zandvoort.
Ik heb leverancier duidelijk gemaakt dat ik HEEL boos ben (al 2 weken geleden besteld en aangegeven dat er spoed bij was) en aangegeven dat een financiele compensatie voor mogelijke noodzakelijke vervanging van versleten oude remblokken tijdens de circuitdag (welke ik bij latere montage van de nieuwe schijven dan weer deels gebruikt kan weggooien) en het ongemak om weer niet voluit te kunnen gaan, wel op zijn minst op zijn plaats is.
De leverancier heeft boetekleed aangetrokken, 1000X excuses en aangeboden om als compensatie voor het ongemak/extra kosten, gratis EBC redstuff of yellowstuff blokken met de nieuwe schijven mee te sturen.
Ik meen echter te hebben gelezen dat die blokken nu niet echt denderend zijn:
-yellowstuf is geen optie omdat dit pure raceblokken zijn en dus niet geschikt zijn voor incidenteel straatgebruik
-redstuff zou enorm agressief remstof afgeven dat je velgen en lak aantast als je niet direkt na gebruik schoonmaakt (en direkt moeten schoonmaken na gebruik, daar heb ik geen zin in).
Ik wil eigenlijk gewoon CASH voor nieuwe andere blokken, maar wil voordat ik daar weer heibel over ga maken graag meningen over het Redstuff spul, gebruikers oordelen??
-
HSR
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Zandvoort gaat definitief niet lukken. Auto staat in de bodyshop (spuiterij) maar moet nog voor de rolkooi, remmen/naven, pedal-box, elektrische systemen, reverse-wing, netjes maken, richten, uitlijnen en afstelling, afstelling, afstelling, afstelling, afstelling.gerard lubbe schreef:Is maar goed ook Herman.Herman Gast schreef:Zie het somber in met de voortgang van het herstel van mijn auto....![]()
Zou zomaar kunnen dat ie niet op tijd klaar is![]()
Planning was 9 mei, maar laatste bericht uit Dunsfold: "
The car is looking very good and we are making progress but we have been let down rather badly by our subcontractors making the wishbones, centre locks and pedal box.
Without the wishbones the car is not movable and hence this has delayed the cage fitting and pointing.
We will do all we can to meet the May 9th but it is looking unlikely at this point in time."![]()
Ik kan er niet bij zijnen had hem toch wel erg graag willen zien.
Ik richt me nu op 'een paar dagen voor': 26 mei, dagje Spa Franchorchamp 8)
- Erik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
- Erik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
EBC heb ik zelf geen ervaring mee maar van verhalen van anderen begrijp ik ook dat het niet alles is.NSXRS schreef: *remmenverhaal*
Als je op safe wilt gaan dan zou ik Ferrodo DS3000 nemen, vooral omdat je zegt dat je er incidenteel straatgebruik noemt. DS3000 is dan volgens mij wel te doen, maar dat moeten anderen nog maar even bevestigen...
Ik noem de Ferrodo's, niet omdat het de beste remblokken zijn maar wel redelijk goedkoop en dat ze vrij agressief zijn maakt niet uit op je oude schijven toch?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Stuur Dick Hoekendijk even een PBtje.Erik de Boer schreef:Is er toevallig iemand in omgeving A'dam die me kan helpen met het vervangen van de remblokjes van mijn E36 Compact? Ik hoor van meerdere mensen dat dit erg makkelijk is, maar aangezien remmen toch vrij essentieel zijn voor de veiligheid kijk ik het de eerste keer toch graag even af
Michel
- Rolf van der Heide
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01 mei 2008, 21:43
- Locatie: Zeewolde
Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld; en wil graag de 16e ook naar Zandvoort. Een vriend van me wil dan ook graag met z'n BMW CS (1973) rijden. Hoe gaat dit in z'n werk ?
Als importeur / distributeur van o.a. EBC Brakes (www.rstrade.nl), kan ik NSXRS het volgende over de remblokken zeggen:
Redstuff: schijfvriendelijke remblokken voor sportief straatgebruik en licht circuitgebruik op auto's tot 1250 kg / 200 pk.
Yellowstuff: schijfvriendelijke remblokken voor zwaar straatgebruik en gemiddeld circuitgebruik op auto's vanaf 1250 kg / 200 pk.
Op een NSX die zowel op straat als op een trackday gebruikt wordt, zou ik Yellowstuff adviseren. Ferodo DS3000 is overigens meer een puur circuitremblok vergeleken met Yellowstuff.
Als importeur / distributeur van o.a. EBC Brakes (www.rstrade.nl), kan ik NSXRS het volgende over de remblokken zeggen:
Redstuff: schijfvriendelijke remblokken voor sportief straatgebruik en licht circuitgebruik op auto's tot 1250 kg / 200 pk.
Yellowstuff: schijfvriendelijke remblokken voor zwaar straatgebruik en gemiddeld circuitgebruik op auto's vanaf 1250 kg / 200 pk.
Op een NSX die zowel op straat als op een trackday gebruikt wordt, zou ik Yellowstuff adviseren. Ferodo DS3000 is overigens meer een puur circuitremblok vergeleken met Yellowstuff.
-
NSXRS
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Rolf,
Bedankt voor je info, is alleen gericht op de verkeerde auto.
Ik ga naar circuit met mijn Toyota MR2 Turbo, ca 1220Kg, ca 280PK en daarvoor geldt het remmen verhaal.
Mijn belangrijkste vraag betrof eigenlijk de agressieviteit van het remstof, is het inderdaad zo dat het Redstuff stof zo agressief is, niet dagen lang kan blijven zitten na circuit gebuik omdat het invreet/roest?
Ik heb nl een keer verhaal van een Integra rijder gehoord, die na stevig rijden met Redstuff de auto 3 weken in vochtig weer had laten staan (vakantie). Bij terugkomst zaten de witte wielen en de beide voorschermen vol met ingeroest ingevreten remstof, hij heeft toen de neus en velgen moeten laten overspuiten.
Dergelijk agressief remstof heb ik geen zin in, ongeacht hoe goed het remt.
Bedankt voor je info, is alleen gericht op de verkeerde auto.
Ik ga naar circuit met mijn Toyota MR2 Turbo, ca 1220Kg, ca 280PK en daarvoor geldt het remmen verhaal.
Mijn belangrijkste vraag betrof eigenlijk de agressieviteit van het remstof, is het inderdaad zo dat het Redstuff stof zo agressief is, niet dagen lang kan blijven zitten na circuit gebuik omdat het invreet/roest?
Ik heb nl een keer verhaal van een Integra rijder gehoord, die na stevig rijden met Redstuff de auto 3 weken in vochtig weer had laten staan (vakantie). Bij terugkomst zaten de witte wielen en de beide voorschermen vol met ingeroest ingevreten remstof, hij heeft toen de neus en velgen moeten laten overspuiten.
Dergelijk agressief remstof heb ik geen zin in, ongeacht hoe goed het remt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
