[16-17-18 mei 08] DF @ CPZ deel IV & RingAcademy deel II

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gesloten
GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2008, 21:10

oew roel wat een heerlijke avatar :shock: schudde met die billen :P

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 26 apr 2008, 18:34

Weer wat aanpassingen gedaan, zie >>startpost <<.

Al wat meer bekend bij de twijfelaars?

MarcH
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3

Bericht door MarcH » 26 apr 2008, 18:57

Ik heb de intentie om te komen maar m'n auto is nog niet 100%. Ik hoop dat ik het haal.

Marc

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2008, 21:40

Is er de 16e ook iemand op zandvoort die handig is met de G-tech?

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 26 apr 2008, 22:25

Wil je uitleg erover Luco? Dan zou ik Edje wrx eens een pb sturen ;)

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2008, 22:41

Roel SpeedCars schreef:Wil je uitleg erover Luco? Dan zou ik Edje wrx eens een pb sturen ;)
Hij is nu gemonteerd in de racevijf
Ja edje heeft bij mij met de 5 gtt een paar metingen gedaan, maar dat instellen ging zo snel :D :D
Dus dacht als er de 16e iemand is die er handig mee is :lol:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 28 apr 2008, 16:27

Je kan mij op de def. lijst noteren voor 4 uur met de Toyota :twisted: , betaling wordt vandaag overgemaakt

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 28 apr 2008, 19:28

Sorry Roel, zet mij toch maar op de 4uur lijst.. vriendinnetje wil ook rijden met de Dax en Mathieu ook.. en ik wil zelf natuurlijk ook ff :wink:
Zal gelijk ook even betalen.

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 28 apr 2008, 22:24

Zie het somber in met de voortgang van het herstel van mijn auto.... :(
Zou zomaar kunnen dat ie niet op tijd klaar is :cry:
Planning was 9 mei, maar laatste bericht uit Dunsfold: "
The car is looking very good and we are making progress but we have been let down rather badly by our subcontractors making the wishbones, centre locks and pedal box.
Without the wishbones the car is not movable and hence this has delayed the cage fitting and pointing.
We will do all we can to meet the May 9th but it is looking unlikely at this point in time.
"

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 29 apr 2008, 12:21

Aangepast Hans.

En Herman ... hopelijk lukt het nog, ik heb je vooralsnog gewoon in de lijst laten staan.

Ronnie

Bericht door Ronnie » 02 mei 2008, 08:55

zaterdag laat ik weten of ik kom :wink:

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 02 mei 2008, 10:41

Herman Gast schreef:Zie het somber in met de voortgang van het herstel van mijn auto.... :(
The car is looking very good and we are making progress but we have been let down rather badly by our subcontractors making the wishbones, centre locks and pedal box.
Without the wishbones the car is not movable and hence this has delayed the cage fitting and pointing.
We will do all we can to meet the May 9th but it is looking unlikely at this point in time.
"
Is maar goed ook Herman. :oops:
Ik kan er niet bij zijn :evil: en had hem toch wel erg graag willen zien. :wink:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 02 mei 2008, 12:41

Mijn 968 staat nu bij Intrax om een geheel nieuw en uitgebreid race-onderstel aangemeten te krijgen. Op 16 mei moet ik de 4 uur van DF gebruiken om het onderstel af te stellen voor de volgende ZAC race. Dat wordt dus weinig gezelligheid en rondjes raggen, maar afstellen,proberen, binnenkomen, beetje veranderen, proberen, binnenkomen, etc. Saai maar erg nuttig.

Ronnie

Bericht door Ronnie » 03 mei 2008, 19:21

Ik ben erbij met een E36 320 ipv de e12.

Tinus_TDI

Bericht door Tinus_TDI » 03 mei 2008, 19:34

Kan ik nog op de twijfel lijst voor Zandvoort, ik weet nml niet zeker of alle onderdelen binnen zijn voor de diesel.

Mocht alles doorgaan ga ik voor 2 uur rijden en de andere 2 uur vlaggen.

Wanneer willen jullie het uiterlijk weten?

Mvlg,
Martijn

NSXRS

Bericht door NSXRS » 04 mei 2008, 10:22

GV@#@
Ik had voor Zandvoort gepland om nu eens een lekker remmensetje te hebben om zonder zorgen over de remmen echt voluit te kunnen gaan: rondom cryotreated remschijven met 8 groeven en Carbotech Pantherplus semi circuitblokken 8)

Net bericht gehad dat mijn speciaal bestelde cryo treated remschijven ondanks faxen/emails/tel door de producent vergeten zijn om te produceren en deze na alsnog produceren nooit meer tijdig cryotreated kunnen worden :evil:

Dit betekent dat ik toch met het oude originele remmenspul zal moeten rijden (nieuwe sport remblokken monteren is op oude schijven pure verspilling) en daardoor niet voluit zal kunnen gaan omdat huidige OE spul voluit gaan niet aankan.
Bovendien is de kans groot dat ik toch nog nieuwe OE blokken zal moeten monteren/verspillen omdat de huidige blokken waarschijnlijk niet meer voldoende zijn voor Zandvoort.

Ik heb leverancier duidelijk gemaakt dat ik HEEL boos ben (al 2 weken geleden besteld en aangegeven dat er spoed bij was) en aangegeven dat een financiele compensatie voor mogelijke noodzakelijke vervanging van versleten oude remblokken tijdens de circuitdag (welke ik bij latere montage van de nieuwe schijven dan weer deels gebruikt kan weggooien) en het ongemak om weer niet voluit te kunnen gaan, wel op zijn minst op zijn plaats is.

De leverancier heeft boetekleed aangetrokken, 1000X excuses en aangeboden om als compensatie voor het ongemak/extra kosten, gratis EBC redstuff of yellowstuff blokken met de nieuwe schijven mee te sturen.

Ik meen echter te hebben gelezen dat die blokken nu niet echt denderend zijn:
-yellowstuf is geen optie omdat dit pure raceblokken zijn en dus niet geschikt zijn voor incidenteel straatgebruik
-redstuff zou enorm agressief remstof afgeven dat je velgen en lak aantast als je niet direkt na gebruik schoonmaakt (en direkt moeten schoonmaken na gebruik, daar heb ik geen zin in).

Ik wil eigenlijk gewoon CASH voor nieuwe andere blokken, maar wil voordat ik daar weer heibel over ga maken graag meningen over het Redstuff spul, gebruikers oordelen??

HSR

Bericht door HSR » 04 mei 2008, 10:32

zet mij nog maar op de twijfellijst. Het zal namelijk krap worden met de E34. De sloep gaat vrijdag naar offenga voor M5 onderdelen en ik hoop dan ook mijn B12 onderstel binnen te hebben. Daarnaast moet ik ook nog wat doen aan het koelingsprobleem dus het wordt krap, allemaal.

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 04 mei 2008, 12:30

gerard lubbe schreef:
Herman Gast schreef:Zie het somber in met de voortgang van het herstel van mijn auto.... :(
"
Is maar goed ook Herman. :oops:
Ik kan er niet bij zijn :evil: en had hem toch wel erg graag willen zien. :wink:
Zandvoort gaat definitief niet lukken. Auto staat in de bodyshop (spuiterij) maar moet nog voor de rolkooi, remmen/naven, pedal-box, elektrische systemen, reverse-wing, netjes maken, richten, uitlijnen en afstelling, afstelling, afstelling, afstelling, afstelling.
Ik richt me nu op 'een paar dagen voor': 26 mei, dagje Spa Franchorchamp 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mei 2008, 20:12

Hé, wat zie ik nou? Is mijn auto gestolen? :o

Hij is weer gevonden :D
Laatst gewijzigd door Rupie op 05 mei 2008, 06:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 04 mei 2008, 20:41

Is er toevallig iemand in omgeving A'dam die me kan helpen met het vervangen van de remblokjes van mijn E36 Compact? Ik hoor van meerdere mensen dat dit erg makkelijk is, maar aangezien remmen toch vrij essentieel zijn voor de veiligheid kijk ik het de eerste keer toch graag even af :oops:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 04 mei 2008, 20:41

Is er toevallig iemand in omgeving A'dam die me kan helpen met het vervangen van de remblokjes van mijn E36 Compact? Ik hoor van meerdere mensen dat dit erg makkelijk is, maar aangezien remmen toch vrij essentieel zijn voor de veiligheid kijk ik het de eerste keer toch graag even af :oops:

Maik

Bericht door Maik » 05 mei 2008, 09:04

NSXRS schreef: *remmenverhaal*
EBC heb ik zelf geen ervaring mee maar van verhalen van anderen begrijp ik ook dat het niet alles is.

Als je op safe wilt gaan dan zou ik Ferrodo DS3000 nemen, vooral omdat je zegt dat je er incidenteel straatgebruik noemt. DS3000 is dan volgens mij wel te doen, maar dat moeten anderen nog maar even bevestigen...
Ik noem de Ferrodo's, niet omdat het de beste remblokken zijn maar wel redelijk goedkoop en dat ze vrij agressief zijn maakt niet uit op je oude schijven toch?

Michel P

Bericht door Michel P » 05 mei 2008, 09:10

Erik de Boer schreef:Is er toevallig iemand in omgeving A'dam die me kan helpen met het vervangen van de remblokjes van mijn E36 Compact? Ik hoor van meerdere mensen dat dit erg makkelijk is, maar aangezien remmen toch vrij essentieel zijn voor de veiligheid kijk ik het de eerste keer toch graag even af :oops:
Stuur Dick Hoekendijk even een PBtje.

Michel

Rolf van der Heide

Bericht door Rolf van der Heide » 05 mei 2008, 09:24

Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld; en wil graag de 16e ook naar Zandvoort. Een vriend van me wil dan ook graag met z'n BMW CS (1973) rijden. Hoe gaat dit in z'n werk ?

Als importeur / distributeur van o.a. EBC Brakes (www.rstrade.nl), kan ik NSXRS het volgende over de remblokken zeggen:

Redstuff: schijfvriendelijke remblokken voor sportief straatgebruik en licht circuitgebruik op auto's tot 1250 kg / 200 pk.

Yellowstuff: schijfvriendelijke remblokken voor zwaar straatgebruik en gemiddeld circuitgebruik op auto's vanaf 1250 kg / 200 pk.

Op een NSX die zowel op straat als op een trackday gebruikt wordt, zou ik Yellowstuff adviseren. Ferodo DS3000 is overigens meer een puur circuitremblok vergeleken met Yellowstuff.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 05 mei 2008, 11:11

Rolf,

Bedankt voor je info, is alleen gericht op de verkeerde auto.

Ik ga naar circuit met mijn Toyota MR2 Turbo, ca 1220Kg, ca 280PK en daarvoor geldt het remmen verhaal.

Mijn belangrijkste vraag betrof eigenlijk de agressieviteit van het remstof, is het inderdaad zo dat het Redstuff stof zo agressief is, niet dagen lang kan blijven zitten na circuit gebuik omdat het invreet/roest?

Ik heb nl een keer verhaal van een Integra rijder gehoord, die na stevig rijden met Redstuff de auto 3 weken in vochtig weer had laten staan (vakantie). Bij terugkomst zaten de witte wielen en de beide voorschermen vol met ingeroest ingevreten remstof, hij heeft toen de neus en velgen moeten laten overspuiten.
Dergelijk agressief remstof heb ik geen zin in, ongeacht hoe goed het remt.

Gesloten