Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Hielke

Bericht door Hielke » 27 apr 2008, 19:27

luco hornsveld schreef:W
Ow even gekeken, ze zijn inderdaad in sport 2 ingedeeld, vreemd vorig jaar dus niet.
clio is ongeveer 190 pk aan de wielen
190x6,5 = 1235 kilo.
Volgens mij weegt de clio dat bij lange na niet, die zit rond de 1000 kilo.
Daar hebben Jan en Jitse hun antwoord ook al. Geen wonder dat die Clio binnen 1 rondje aan de einder verdwenen is.

Ik moet hiermee ophouden. Als de deelnemers (op enkelen hier op het forum na) zelf niet in willen zien met welke poppenkast ze bezig zijn, dan verdienen ze de klasse waarin ze rijden. Het zal me als buitenstaander dan ook verder worst zijn. Ik hoef er alleen niet meer naar te kijken, that's all. De echte competitieve autosport wordt er niet minder leuk van.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 apr 2008, 19:33

luco hornsveld schreef:De deelnemer moet zowiezo zorgen dat zijn auto aan de reglementen voldoet, dus je kan ook zeggen, elk moment van het weekend kan je auto eruitgepikt worden voor weging en vermogenstest.
Die meting is tijdens dat ijkproces al gedaan Luco. We leven inmiddels in de 21e eeuw mede-oldtimer! :lol: GPS, datalogging, noem het maar op. Je hoeft dan alleen nog maar de geheugenkaartjes uit de apparatuur te halen en in te lezen. Je test dan 100 auto's in de tijd van vroeger 1. En het is nog waterdicht ook.

Luco

Bericht door Luco » 27 apr 2008, 19:33

Ja als ze zo indelen zou ik zelfs met de bejaarde 5 het podium gehaald hebben :D :D :D :D :D :D :D
Snap het alleen niet, vorig jaar in sport 1 en nu in sport 2 :shock: :shock:
Ik denk dat de serie het op deze manier niet gaat volhouden.

Misschien hebben de cliorijders hierom verzocht omdat ze met de komst van de lotus niks meer te zoeken hebben in de sport 1.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 apr 2008, 14:28

luco hornsveld schreef:Ja als ze zo indelen zou ik zelfs met de bejaarde 5 het podium gehaald hebben :D :D :D :D :D :D :D
Snap het alleen niet, vorig jaar in sport 1 en nu in sport 2 :shock: :shock:
Ik denk dat de serie het op deze manier niet gaat volhouden.

Misschien hebben de cliorijders hierom verzocht omdat ze met de komst van de lotus niks meer te zoeken hebben in de sport 1.
Die serie gaat het wel volhouden Luco. Daar doen wij als extern forum niets aan.

Of je het nu leuk vindt of niet, het poeha, het "kijk mij eens met m'n dikke auto, grote truck en grote tent, element is in veel takken van de autosport overduidelijk aanwezig. In de DSC meer dan in andere series. En dat is ook niet meer dan logisch gezien de budgetten die er in om gaan. Maar ik ben er tot kort geleden nog vanuit gegaan dat het normale competitie element ook nog in een vorm aanwezig was. Dat blijkt niet zo te zijn. Ja, de deelnemers kunnen het zelf wel willen geloven of anderen wijs proberen te maken, de feiten wijzen het tegenovergestelde uit. De DSC is een parodie op, en een klucht van andere raceklasses waarin men wel z'n best doet de reglementen na te leven.

Het gros van de toeschouwers en volgers zal dit niet willen of kunnen zien. Het was voor mij al moeilijk genoeg om het te doorgronden. Je wilt zoiets liever niet geloven. Maar als ik vanaf nu een DSC rijder in mooie overall, dure helm, grote auto en grote tent verhalen hoor opsteken over hoe spannend de wedstrijd wel niet was, dan lach ik 'm heimelijk in z'n gezicht uit. Er valt over die wedstrijd namelijk niets meer te zeggen als de één met 200kg en de ander met 100kg te weinig rondrijdt om nog binnen de pk/gewicht verhouding te vallen.

Ik hou er in dit draadje mee op. Het sop is de kool niet waard. Willen die rijders zichzelf en de anderen voor de gek houden, be my guest. Ik heb m'n zegje gedaan.

Andre

Bericht door Andre » 28 apr 2008, 14:53

Tja. Ik wist al een hele tijd dat de naleving van de regelementen niet het sterkste punt was van de dsc. Ook ik heb dat niet altijd willen zien. Maar je gaat automatisch mee. De buurman heeft meer pk dan jij weer meer en zo gaat dat door. Maar nu is het genoeg geweest. Wij kunnen evt nog wel een keer 50pk bij de gtr drukken. Om de porsches weer tegenstand te bieden. Ik wil dat niet meer. Ik kan dat niet verkopen naar mijn collega rijders die wel hun best doen om de 3.7kg per pk regel na te leven. Het wordt tijd dat dick de regels naleving scherp houdt. En zo het er nu aan toe gaat sla ik zo bi zo een race over om te kijken of er daadwerkelijk iets gebeurt. Gebeurt er niks en gaan ze zo verder dan ga mijn tijd en energie daar niet meer insteken. Autosport is een grote hobby van mij maar niet op die manier meer.

Maar de mooiste momenten voor mij binnen de dsc waren er 2 stuks.

Dat was in 2004 dat ik met een kenteken m3 nagenoeg bijna een showroom auto aankom rijden en de sport klasse winnen. Ik moest beide races op de rollerbank, omdat ze met niet vertrouwden. Maar het mooiste was dat ik met ca. 30pk minder rond scheurde dan de concurrentie.:)

mijn 2e mooie moment was dat ik met een ouwe e36 gedateerd uit 1992 opnieuw opgebouwd voor de sportklasse met 50kg ballast erin pole positie stond in de SS2. En de race bijna 30min aan de leiding heb gereden. Dat waren DE momenten voor mij. Prachtig die vergeet ik nooit weer.

Ik rijd altijd nog het liefst met een underdog auto waarvan ik flink me best moet doen om bij te fietsen. Dat doe ik liever dan dat ik 1000 toeren lager moet schakelen om het veld de eerste ronden bijelkaar te houden. Maar de verschillen zijn nu voor de ss1 echt te groot en kan je met het zweet in de bilnaat ook niks meer uitbrengen.

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 28 apr 2008, 15:04

@Andre

Als ik naar de tijden kijk, dan zie ik dat je erg goed mee kan komen in SS1. Wat zie ik over het hoofd in dit verhaal?

Kijk, ik ben het voor 99% met je eens over je betoog mbt de Porsches. Maar ik ben toch van mening dat de GTR op andere circuits (Spa bijvoorbeeld) beter tot zijn recht komt. Ik denk dat er namelijk van het begin af aan al gerommeld werd binnen alle klasses in DSC. Dit is overigens inherent aan autosport. Maar wat doe je eraan?

gr Leo

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 apr 2008, 15:47

Even een bedankje aan iedereen hier die bijdraagt om duidelijk uiteen te zetten waar die verschillen en knelpunten in zitten en aan de anderen om dat weer toe te lichten, te ontkrachten of uit te leggen waarom het zo is zoals het is.

Interessant, vooral ook omdat er puur (gekscherend) 2 kampen zijn:
- De gentleman rijder die maximaal wil trappen in gelijkwaardig materiaal, zodat hij zich kan meten met andere rijders, op basis van coureurscapaciteiten en dan heb je regels nodig, omdat het anders valsspelen is. Vals spelen is niet leuk en te makkelijk.
- De gentleman rijder die gewoon een knappe raceauto wil besturen, liefst zo snel mogelijk, maar het moet vooral leuk blijven en regels zijn per definitie niet leuk, die moet je overtreden. Het is geen vals spelen, maar de regels als richtlijn hanteren, zolang er maar geen gevaarlijke situaties ontstaan, want dat is ook niet gezellig.

En dan heb je nog mensen die daar een beetje tussen of omheen zweven.

Wat echter het 'probleem' van het DSC is, is dat er geen goeie nationale autosportcompetitie meer bestaat in Nederland (a la DTCC) die zo professioneel en uitgebreid is opgezet als het DSC. En dat terwijl het DSC ooit begonnen is voor de wat beter bedeelde amateurs die dikke Marcossen en andere exoten kochten, die in andere klassen niet meer toegestaan waren, of waarvan de Cup's omzeep waren geholpen (bij gebrek aan een sterke organisator?). De mensen die dit soort auto's kochten en (tegen hoge lasten...) wisten te runnen, reden dus met veel plezier tegen lotgenoten in het DSC.

Op een aantal rijders na, was er van veel rijderstalent nooit echt sprake in het DSC. Af en toe een gastrijder, wat oude rotten die nog een potje kunnen sturen waar wij jonge honden veel van kunnen leren, maar de échte talenten zag je er niet. Door 't verdwijnen van het DTTC en de botscompetities in de diverse merkencups zijn veel coureurs buiten Nederland verder gaan kijken. Maar langzaam aan is het DSC uitgegroeid tot een professioneel opgezette amateurklasse, waar je als rijder nog best wat uitdagingen vindt (zoals die underdog successen zoals André heeft laten zien), waarmee je jezelf als coureur toch kunt ontplooien én op de kaart zet. En TV (mede dankzij Jordy!).

't DSC is dus een hele serieuze speler van alle toerwagenkampioenschappen, terwijl er geen fabrieksteams deelnemen en de 'amateurs', hoe professioneel ook, de overhand hebben en houden.
Het DSC is dus in de face terechtgekomen van bekendheid en trekt een heel groot publiek. Champcars vorig jaar op Assen was zo'n typisch voorbeeld. Iedereen viel in slaap bij de Champcars, maar stond juichend op de banken bij de vele inhaalacties in het DSC. Het publiek had echt geen flauw benul wie op kop lag of dat die inhaalacties om een plek gingen, of dat er iemand werd gelapt, maar het oogde spectaculair en smaakte naar meer. Ik moet zeggen dat ik ook sinds tijden (old timer GP in 2002 op de Ring) niet meer live zoveel inhaalacties voor mijn neus had gezien. Met dank aan het aangepaste circuit van Assen.

Maar daarom ben ik er ook nog niet uit. De kant van de DSC organisatie, of de kant van de Competatieve rijders (of fans). Ik vind zelf de dwang naar gelijkwaardig materiaal een mooi streven, maar de dwang naar gelijkwaardige rondetijden (dus rijder + auto) is misschien nog veel leuker. Want het is mooi om te zien als het veld bij elkaar zit.
Moraal van mijn verhaal: Pk-gewicht verhouding is een mooi streven. Rondetijden en uitslagen beoordelen ook. Maar pk's zeggen niet altijd wat over 't snelheidspotentieel van auto's. En juist dáárom vond ik het DSC altijd zo boeiend. Want voor de rijders kwam ik daar niet (behalve voor Rutger en Albert), maar het verschil tussen een auto met motor voorin, middenmotoren, of auto's a la Porsche 911 vond ik leuk om te zien. En dat blijf ik leuk vinden.

Zet die GT3's gewoon in een eigen cup, zoals ook met de Mini's is gedaan (toch?). De leek snapt dat prima, net als de 'ervaren leken' zoals wij DF-ers. :)

Ga gerust verder met de discussie.

<kijkt onder zijn bureau stoel of er nog een DSC-plekkie beschikbaar is voor een symbolisch bedrag> :wink:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 28 apr 2008, 19:59

Dennis Cavallino schreef:Even een bedankje aan iedereen hier die bijdraagt om duidelijk uiteen te zetten waar die verschillen en knelpunten in zitten en aan de anderen om dat weer toe te lichten, te ontkrachten of uit te leggen waarom het zo is zoals het is.
+1

En dat terwijl het DSC ooit begonnen is voor de wat beter bedeelde amateurs die dikke Marcossen en andere exoten kochten, die in andere klassen niet meer toegestaan waren, of waarvan de Cup's omzeep waren geholpen (bij gebrek aan een sterke organisator?). De mensen die dit soort auto's kochten en (tegen hoge lasten...) wisten te runnen, reden dus met veel plezier tegen lotgenoten in het DSC.
Grappig woord in dit verband. :lol:

Champcars vorig jaar op Assen was zo'n typisch voorbeeld. Iedereen viel in slaap bij de Champcars, maar stond juichend op de banken bij de vele inhaalacties in het DSC. Het publiek had echt geen flauw benul wie op kop lag of dat die inhaalacties om een plek gingen, of dat er iemand werd gelapt, maar het oogde spectaculair en smaakte naar meer. Ik moet zeggen dat ik ook sinds tijden (old timer GP in 2002 op de Ring) niet meer live zoveel inhaalacties voor mijn neus had gezien. Met dank aan het aangepaste circuit van Assen.
+1

Maar daarom ben ik er ook nog niet uit. De kant van de DSC organisatie, of de kant van de Competatieve rijders (of fans). Ik vind zelf de dwang naar gelijkwaardig materiaal een mooi streven, maar de dwang naar gelijkwaardige rondetijden (dus rijder + auto) is misschien nog veel leuker. Want het is mooi om te zien als het veld bij elkaar zit.
Moraal van mijn verhaal: Pk-gewicht verhouding is een mooi streven. Rondetijden en uitslagen beoordelen ook. Maar pk's zeggen niet altijd wat over 't snelheidspotentieel van auto's. En juist dáárom vond ik het DSC altijd zo boeiend. Want voor de rijders kwam ik daar niet (behalve voor Rutger en Albert), maar het verschil tussen een auto met motor voorin, middenmotoren, of auto's a la Porsche 911 vond ik leuk om te zien. En dat blijf ik leuk vinden.
+1

<kijkt onder zijn bureau stoel of er nog een DSC-plekkie beschikbaar is voor een symbolisch bedrag> :wink:
Dennis, je wilt toch niet bij de lotgenoten meedoen.: :wink:

Duidelijk verhaal, Dennis. Met name het verschil met de Champcar-races maakt duidelijk waarom de DSC zo'n succesformule is.

@ Luco: de SP2-klasse heeft op dit moment de aandacht van de directie van het DSC. Vermogen van de Clio's gaat waarschijnlijk omlaag en gewicht van de Mini's wordt door modificaties verlaagd. Beide teams wensen gelijkwaardigheid en willlen daar ook aan meewerken. Zodat voor alle rijders kansen ontstaan om zich in de kijker te rijden. Waar het in deze klasse toch ook om te doen is.

@ Andre: Papagayo Racing heeft nog een V8Star te koop staan. Nicky Pastorelli reed er op de Nurburgring de eerste 20 minuten het hele veld mee op afstand. En volgens mij rijdt de V8Star geheel binnen de kg/pk-regel. Misschien een idee voor je sponsor? Ik ben eerlijk gezegd heel benieuwd naar de krachtverhouding tussen jou en Nicky Pastorelli. :?:

@ Dick van Elk: het is toch jammer dat de kg/pk-getallen van de deelnemers niet openbaar zijn. Zou het DSC naar mijn mening nog interessanter maken voor zowel deelnemers als toeschouwers. Al is het maar dat er lekker over geouwehoerd kan worden. :D
Laatst gewijzigd door DownforceJan op 28 apr 2008, 20:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 28 apr 2008, 20:06

dennis ik zou jou wel eens weer willen horen als wij tegen elkaar moeten racen en dan mag jij even 150kg extra ballast mee nemen. Dan praat je wel anders.

Als je rap bent met een mailtje sturen naar dick heb je misschien nog net dsc jaarboek te pakken. En als je al te laat bent mag je van mij wel een hebben.
Laatst gewijzigd door Andre op 29 apr 2008, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 28 apr 2008, 20:06

jan dat zijn dus zaken die ook mooi vindt om te zien waar je staat. Vandaar dat ik ook 130i cup heb gedaan en op de grid ook voor duncan en jan lammers ben gestart. Alleen gingen wij niet ver genoeg in de illegaliteit en bleven net een paar tiende achter om helemaal voorin te strijden. Als ik destijds bij het van ekris team had gezeten had ik meer kans gehad. Ik heb gewenst dat de cup sportiever was maar ook dat mocht niet baten.
Laatst gewijzigd door Andre op 28 apr 2008, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 28 apr 2008, 20:08

Als de mini's gelijkwaardig worden aan de clio's zou ik best eens 1 race willen proberen, maar wat kost zon stoeltje nou?

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 28 apr 2008, 20:15

luco hornsveld schreef:Als de mini's gelijkwaardig worden aan de clio's zou ik best eens 1 race willen proberen, maar wat kost zon stoeltje nou?
Luco, wat het precies kost per wedstrijd weet ik niet. Je kan het beste even informeren bij Dick van Raak. Op www.m7racing.nl vindt je de juiste contactgegevens.
Het kan op dit moment best meevallen. :wink:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 28 apr 2008, 20:19

Andre schreef:jan dat zijn dus zaken die ook mooi vindt om te zien waar je staat. Vandaar dat ik ook 130i cup heb gedaan en op de grid ook voor duncan en jan lammers ben gestart. Alleen gingen wij niet ver genoeg in de illegaliteit :?: :idea: :?: en bleven net een paar tiende achter om helemaal voorin te strijden. Als ik destijds bij het van ekris team had gezeten had ik meer kans gehad. Ik heb gewenst dat de cup sportiever was maar ook dat mocht niet baten.
Andre, welk race-evenement is volgens jou dan wel eerlijk genoeg?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 28 apr 2008, 20:40

Jan Ozephius schreef:
Andre schreef:jan dat zijn dus zaken die ook mooi vindt om te zien waar je staat. Vandaar dat ik ook 130i cup heb gedaan en op de grid ook voor duncan en jan lammers ben gestart. Alleen gingen wij niet ver genoeg in de illegaliteit :?: :idea: :?: en bleven net een paar tiende achter om helemaal voorin te strijden. Als ik destijds bij het van ekris team had gezeten had ik meer kans gehad. Ik heb gewenst dat de cup sportiever was maar ook dat mocht niet baten.
Dankzij Hielke, de DF-Kart-Attack natuurlijk :P.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 apr 2008, 21:04

Mark Nauta schreef: Dankzij Hielke, de DF-Kart-Attack natuurlijk :P.
:lol:

Ik heb in ieder geval m'n best gedaan. Kosteloos voor niks. Dat kunnen anderen niet zeggen. Die hebben dan ook maar de verantwoordelijkheid voor een totaal aan 10 miljoen euro investeringen van de rijders samen.

Peric

Bericht door Peric » 28 apr 2008, 21:08

@Dennis, om even in te haken op je betoog.
Okay, het publiek komt voor het spektakel, vind ik prima. Dat het publiek dan ook mooie inhaalacties willen zien kan ik me ook prima in vinden. Maar dat kan net zo goed als er 2 of drie verschillende series bij elkaar rijden, dat zie je nu ook bij de LeMans-series.
Dat het publiek een paar keer achter elkaar drie mannen in een race-overall ziet staan op het podium zal ze ook gestolen kunnen worden.
Maar de heren coureurs staan op de grid om eerste te worden, en als dat niet gaat omdat er gesjoemeld wordt met de regelementen zou er voor mij ook niet veel lol aan zijn.

Even een off-topic vraagje aan André, zegt de naam Arthur Janssen jou iets? Hij reed jaren geleden met een auto van Braspenning. Racet die nog? Of weet je 't niet? Bvd.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 apr 2008, 21:10

Jan Ozephius schreef:
Ik spring er nog even in Jan. Die Mini en die Clio zullen in de Sport 2 nooit gelijkwaardig worden. Er moet dan zoveel gedaan worden dat zelfs die sukkels in de SS1 die nu van alle kanten geneukt worden wakker worden. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Jitse mag het veld, inclusief de Clio rijders, mooi blijven opjagen.

Klasse die in mijn ogen op dit moment het eerlijkst is, is de Golf diesel Endurance cup. Rijdt 2 minuut laag op Zandvoort. Een startveld van een imposante 50 identieke auto's, iets van 150 deelnemers, mooie lange afstands races, training, kwali en race op dezelfde dag. Lage running costs.

Vreemd dat we er hier middels deelnemers op DF nooit iets van horen.

Luco

Bericht door Luco » 28 apr 2008, 21:15

Ik denk dat de DSC een beetje de kant op gaat van de DTCC (wat ik ervan hoor en van de buitenkant kan zien) ik kan er ook helemaal naast zitten hoor.

Maar het lijkt er wel op, de topteams gaan er zich mee bemoeien en smijten er een hoop geld en illegale onderdelen tegenaan zodat de "amateur" weinig kans meer krijgt en het er in de paddock misschien ook steeds ongezelliger op wordt door onvrede en jaloezie, dat zou best zonde zijn.

Daar is de DTCC aan kapot gegaan, een maatje van me reed daar ook in mee als privateer, werd alleen maar uitgelachen en met de nek aangekeken, die vind de ZAC waar die nu in rijdt veel leuker en vriendelijker, al is daar ook best ruimte voor verbetering en strengere handhaving.

Maar de DSC is denk ik op het moment wel de mooiste serie in nederland, zou zonde zijn als het door niet handhaven van de regels een lachertje kan gaan worden.

Andre

Bericht door Andre » 28 apr 2008, 21:20

Nou dat is denk heel moeilijk ik denk dat je dat europees moet gaan. Het nederlandse cupracen heb ik wel gezien.

Porsche supercup denk ik ultiem competatief. Maar is onbetaalbaar voor priveteams. Zelfde geld voor WTCC Budgetten van 2.1 miljoen meenemen voor 1 seizoen wtcc.

Maar blijf het zeggen de dsc kan ook heel leuk en competatief zijn. Als de 3.7kg per pk gehandhaafd zou worden en dat in combinatie met het cleane rijden van de meesten daar. Kan het heel erg leuk zijn.

Zoals hielke zegt je kan met elke performance meter de tussen acceleratie tijden meten.

Stel de performance meter in van 100 naar 180 en bijv 80 naar 140. Daar doe je respectieflijk bijv. 8 sec en 6 sec over met een auto die in de 3.7kg per pk range zit. Daar zorg je dan maar voor dat ie auto daar nooit onder komt. Doet ie dat wel disqualicatie simpel. En als iemand dan bredere banden of grote vleugels heeft en doormiddel van meer drag ook op die 8 sec komt dat is dan is geen probleem van de organisatie. Daar is iedereen vrij in om te doen.

Je kan met een straat auto wel de 3.7kg per pk testen hoe lang die over 100 tot 180 doet en 80 naar 140.

De performance meter kijkt en controleerd continu door de hele race en kwalificatie. Als die tijden ook maar 1 keer onder 8 of 6 sec komt disq. Simpel de verantwoordelijkheid ligt bij de teams en rijders.

Ze kunnen ook precies uitrekenen hoe lang je moet doen over een pitstop door de pitstraat heen dus dit moet ook niet zo moeilijk zijn.

Luco

Bericht door Luco » 28 apr 2008, 21:23

Hielke schreef:
Jan Ozephius schreef:
Ik spring er nog even in Jan. Die Mini en die Clio zullen in de Sport 2 nooit gelijkwaardig worden. Er moet dan zoveel gedaan worden dat zelfs die sukkels in de SS1 die nu van alle kanten geneukt worden wakker worden. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Jitse mag het veld, inclusief de Clio rijders, mooi blijven opjagen.

Klasse die in mijn ogen op dit moment het eerlijkst is, is de Golf diesel Endurance cup. Rijdt 2 minuut laag op Zandvoort. Een startveld van een imposante 50 identieke auto's, iets van 150 deelnemers, mooie lange afstands races, training, kwali en race op dezelfde dag. Lage running costs.

Vreemd dat we er hier middels deelnemers op DF nooit iets van horen.
+1
Met uitzondering van de golf diesels, al eens naar de deelnemers gekeken Hielke?
Zitten behoorlijk wat rijders tussen die uit de beukklasses komen en zich hier ook zo gedragen.

En inderdaad hoe willen ze die clio terugschroeven dan?

Hielke

Bericht door Hielke » 28 apr 2008, 21:37

luco hornsveld schreef:
2 bougie kabels eraf trekken! :lol:

Luco

Bericht door Luco » 28 apr 2008, 21:41

Hielke schreef:
luco hornsveld schreef:
2 bougie kabels eraf trekken! :lol:
:D :D :D

Andre

Bericht door Andre » 28 apr 2008, 21:46

Dan kunnen er door het hele dsc veld wel wat bougie kabels eraf.

LOL

Luco

Bericht door Luco » 28 apr 2008, 21:49

Andre schreef:Dan kunnen er door het hele dsc veld wel wat bougie kabels eraf.

LOL
Volgende wedstrijd gewoon wat uitlaten dichtpurren Andre :twisted:

Andre

Bericht door Andre » 28 apr 2008, 22:18

zou deze ook in de SS1 kunnen met 4 bougie kabels los.

http://www.racecarsdirect.com/viewlisti ... view=13831

Plaats reactie