Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre

Bericht door Andre » 24 apr 2008, 17:18

Het laatste nieuws is dat er waarschijnlijk niks veranderd.

De beweegreden daaromtrend is dat de rondetijden liggen toch redelijk bijelkaar.

:(

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 24 apr 2008, 17:27

Ik zit dit topic met veel belangstelling te lezen. Ik kende het DCS al vanuit vroeger. Ik ben een aantal maal met Huib en Ruud Olij op het circuit geweest, vandaar dat ik het wereldje een beetje ken.

Afgelopen jaar ben ik ook nog naar een aantal races geweest en mij verbaasd over het professionalisme van het DSC. Het is echt geen amateurklasse meer.

@Andre.
Hoe denken de andere SS1 rijders over deze situatie? Ik denk dat oa van Soelen en Olij ook niet blij zullen zijn met deze ontwikkelingen. Of zijn zij ook geen heilige boontjes mbt de reglementen? Wat te denken van de nieuwe Megane's? Volgens mij hebben deze auto's ook behoorlijk veel potentie in hun mars.

gr Leo

Luco

Bericht door Luco » 24 apr 2008, 17:42

Ik heb begrepen dat de meganes die buiten de trophycup rijden, niet hetzelfde vermogen hebben en dus ook eigenlijk niet mee kunnen komen?
Of is dat inmiddels veranderd?

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 24 apr 2008, 17:45

Ik heb het hier over de Meganes van Carworld Motorsport, deze zijn compleet anders tov vorig jaar. Dit zijnde echte Trophy auto's

Ze waren met testen al 4 sec sneller op Zolder tov vorig jaar.

gr Leo

Luco

Bericht door Luco » 24 apr 2008, 17:50

Scooby Leo schreef:Ik heb het hier over de Meganes van Carworld Motorsport, deze zijn compleet anders tov vorig jaar. Dit zijnde echte Trophy auto's

Ze waren met testen al 4 sec sneller op Zolder tov vorig jaar.

gr Leo
Ok dat bedoelde ik, in het verleden werden er alleen "geknepen" versies afgegeven voor andere raceseries, maar nu niet meer.
Dat is dan een goede ontwikkeling, die auto's klinken zooooooooooooooo mooi :D .

m@rco

Bericht door m@rco » 24 apr 2008, 18:37

DE megane trophy's en dan de europese challenge hiervan reden 2 jaar geleden bijvoorbeeld ook snellere tijden dan de toenmalige snelste in de DSC Gt-Klasse.. Zegt wel wat over potentie van de wagen. Vooral op de kort bochtige baantjes (chicanes) zoals zolder..

Luco

Bericht door Luco » 24 apr 2008, 18:39

Is mijn droomraceauto :D
Zal wel bij dromen blijven 8)

Andre

Bericht door Andre » 24 apr 2008, 19:18

Het beangstigd mij wel hoor dat dsc organisatie alleen kijkt als alle tijden een beetje bijelkaar zitten en op basis daarvan gaat zeggen het veld zit mooi bijelkaar. :?

Mensen die 2 ton plus uitgeven aan race auto s voor 3.7kg per pk. En dan het zweet in de bilnaat rijden en wachten tot de auto s die niet voldoen aan de 3.7kg per pk op het rechte stuk voorbij worden gereden, omdat de rondetijden dicht bijelkaar liggen.

Tja als de ene rijder het verschil in de bochten maakt met zijn 3.7kg per pk en de andere rijder het verschil op de rechte stukken maakt met zijn fia gt3 spec auto ja dan zijn de ronde tijden gelijk.Dit is natuurlijk ook niet waar, want als er goeie coureur in een Fia gt3 spec als duncan gaat zitten gaat het niet meer op. Maar de vraag is wordt er zo wel gelijk gestreden. En wat is de inhoud van regelementen dan nog.

Ik moet denken aan sybren zijn uitspraak ik kwam niet meer bij van het lachen toen hij reageerde op mijn uitspraak waarom nou steeds meer pk erbij. Hij zegt andre als ik nou wat meer peeekaaas heb dan kan ik het wat rustiger aan doen in de bochten. Die ben ik nooit weer vergeten en deze quote is hier mooi op zijn plaats.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2008, 19:26

@Luco: Je mist de kern van mijn verhaal denk ik. Vergelijk het als de Porsche GT3 cup, waar opeens dit meedoet:
[img:816:612]http://www.adbz.nl/images/images_bcm200 ... ractor.jpg[/img]
Het zijn ook Porsches, en wellicht kun je er leuk mee racen :lol: maar ze passen niet meer in het tijdsbeeld van de moderne autosport. De organisatie van het DSC is daarin gewoon heel duidelijk. BMW E36 kan eigenlijk al niet meer, BMW E30 al helemaal niet. Kom je met een Porsche 917, dan word je doorverwezen naar de historische klassen. Dat is toch logisch? Die 'oude meuk' (lees: ik hou van die ouwe meuk, maar níet in een moderne klasse) hoort er niet meer thuis. In de DNRT is vrijwel alles welkom, zolang het maar niet té profi is. Maar de jaren '70 bakkies duiken allemaal de youngtimer trophy in, terecht. Veel leuker als dat allemaal bij elkaar rijdt. Ex-DSC auto's zijn prima voor het DNRT/ZAC.

We hebben 't er nog weleens over onder 't genot van een biertje na een dagje ZAC-en. 8) Laat de rest maar verder discussieren hier.

Andre

Bericht door Andre » 24 apr 2008, 19:39

Precies luco je hebt in jou ogen mooie race auto wees blij dat je er een hebt.

Nu weer kg per pk verhouding.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 24 apr 2008, 20:19

Onze vrienden van het Touristenfahrerforum hebben dit weekend geen VLN op de film gezet, maar het DSC. Leuk interview met Cor Euser, en onboard beelden. Zie http://www.ring1.de/video.php?id=63

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 apr 2008, 20:30

Hoeveel effect zou de buik van een coureur hebben op de kg per pk verhouding :?: :wink:

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 24 apr 2008, 20:34

Dutch

Bericht door Dutch » 24 apr 2008, 21:30

Hielke schreef:
Dutch schreef:
't Is eigenlijk ongelooflijk dat ik eerder in deze draad nog dacht dat er misschien een manier was om die auto boven de 3,7 te krijgen of dat het een 'grensgevalletje' was. Want rijden ze nou echt zonder ballast?

Tel trouwens die 6 seconden erbij en dan blijkt dat dat GTR-zelfbouwgebakje die twee ton best mag kosten... :D
Als dat GTR-zelfbouwgebakje ook reglementair zou zijn, ja, dan wel :lol:
:lol:

Ja, dat vroeg ik me ook meteen af toen ik de tijden zag. Die snelle tijden kunnen natuurlijk nooit door de coureur komen, dus het MOET wel in de auto zitten... :P :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 apr 2008, 21:58

Peter-Paul Haars schreef:Onze vrienden van het Touristenfahrerforum hebben dit weekend geen VLN op de film gezet, maar het DSC. Leuk interview met Cor Euser, en onboard beelden. Zie http://www.ring1.de/video.php?id=63
Leuk filmpje..... :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 24 apr 2008, 22:15

Dick, ben je er nog?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 apr 2008, 22:43

Ondanks dat er een hoop dingen misschien niet kloppen krijg ik er toch een nare smaak van in mijn mond hoe er tegen die Dick te keer wordt gegaan.
Dingen zoals zakken vullen vind ik erg ver gaan.
Menig coureurtje kan nog niet eens een bingo in een klein dorp op de veluwe organiseren.
Commentaar leveren kunnen we allemaal maar voorlopig heeft hij wel deze race serie opgezet iets wat hij denk ik niet voor de financiën heeft gedaan wat geld had/heeft hij zat.
Ik weet er niet het fijne van maar ik kan me niet vinden in de toon waarop dit topic gevoerd wordt.
En nee ik ben geen vriendje van Dick, ik ken de man niet eens........

Grtz,Hanz06 :wink:

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 24 apr 2008, 22:55

HANZ06 schreef:Ondanks dat er een hoop dingen misschien niet kloppen krijg ik er toch een nare smaak van in mijn mond hoe er tegen die Dick te keer wordt gegaan.
Dingen zoals zakken vullen vind ik erg ver gaan.
Menig coureurtje kan nog niet eens een bingo in een klein dorp op de veluwe organiseren.
Commentaar leveren kunnen we allemaal maar voorlopig heeft hij wel deze race serie opgezet iets wat hij denk ik niet voor de financiën heeft gedaan wat geld had/heeft hij zat.
Ik weet er niet het fijne van maar ik kan me niet vinden in de toon waarop dit topic gevoerd wordt.
En nee ik ben geen vriendje van Dick, ik ken de man niet eens........

Grtz,Hanz06 :wink:
Helemaal eens!!!

Andre

Bericht door Andre » 24 apr 2008, 23:12

Ik wil alleen maar racen hans. Dat van elk een zaak met 125 man en kan stil leven dan heeft die man dat gewoon goed gedaan punt. En al zou ie aan de dsc verdienen ook prima want het kost tijd en moeite. Maar het racen kost mij ook tijd en moeite. En daar wil ik wel waar voor terug dat hoef ik niet in geld maar gewoon en simpel door de regelementen te handhaven. Meer vraag ik niet. Dsc is een prachtige klasse dick van elk een karakter met zijn sigaren. Alles is nu van mijn kant dubbel en dwars gezegd. De reactie moet nu van van elk komen. En als de dsc een optocht wordt omdat de regelementen niet worden gehandhaafd dan stop ik ermee zo simpel als wat. Ik wordt heel goed gesponserd en dat waardeer ik ten zeerste maar ik ga geen weekenden van huis om doeloos rondjes te rijden. Dat kan ik met mijn straatauto ook wel op het industrie terrein.

Racen is competitie. Ik ben geboren voor competitie toen mijn vader me vroeger als 9 jarige knul in een kart heeft gezet is dat gevoel echt gestart. En ik heb altijd met open vizier gestreden. Mijn vader zorgde voor goed materiaal waar ik kans mee had om te winnen. En ik kan niet leven om a voor me sokken te laten rijden omdat de regels niet kloppen en b met materiaal wat niet competatief is. Dan is dat voor mij verloren energie. En als dat ook nog geld zou kosten zou ik dubbel balen.

Tot zover mijn betoog.

I rest my case ik laat dick nu zijn werk doen. En anders gaan we lekker andere leuke dingen doen.
Laatst gewijzigd door Andre op 25 apr 2008, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Corvette

Bericht door Corvette » 24 apr 2008, 23:22

Ik ken Dick wel en vind het een bijzonder aardige man. 8)

Geen branieschopper of iets wat storends is.

Onlangs heb ik hem voor het eerst ontmoet en ik had meteen een goede indruk van de man en heb met plezier naar hem geluisterd. Wist mij veel te vertellen over het racen en ook dat ik goed moest opletten m.b.t. het zaken doen in de racerij.

Persoonlijk interesseert het mij geen bal met wat voor auto's er wordt gereden....Porsches BMW's Vipers en ga maar door, maar er moeten wel pk's in die wagens want anders val je in slaap als kijker.

Dat de wagens er vet uitzien is toch ook niet onbelangrijk. Is toch veel leuker als een klasse met 24 bmw tjes 130i of zoiets. Dat het dan om het rijden gaat dat zal dan wel maar het publiek is nu eenmaal verwent. Dus ook die ouwe meuk hoort er natuurlijk niet in thuis.
De DSC is entertainment en dan moet je af en toe een oogje dichtknijpen. Zonder publiek vervalt immers het bestaansrecht naar mijn mening.

Vriendelijke groet

Cor

No hard feelings Andre, maar waarschijnlijk weet ik er te weinig van v.w.b. de regelnaleving in de dsc, maar als je alleen maar de zaak loopt af te branden is ook niet aardig. Koop dan ook zo'n plat geslagen kever en laat ze een poepie ruiken. :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 24 apr 2008, 23:26

Nee Cor, koop jij een zwarte plat geslagen kever, zet er groot Geomega op en laat Andre rijden. Komt je bedrijfsnaam veel op TV. 8)

Corvette

Bericht door Corvette » 24 apr 2008, 23:44

Ik vind ze niet mooi Elmar, maar dat maakt voor het in de picture rijden natuurlijk niet uit, want bijna elke auto liefhebber vind een Porsche wel mooi.

Nu geef ik het uit aan trackdays voor mezelf en vind dat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker dan weggeven en er alleen maar naar kijken. Een andermans hobby financieren doe ik niet meer. ( ik heb dat in het verleden wel gedaan en het kost alles )

Vriendelijke groet

Cor

Andre

Bericht door Andre » 25 apr 2008, 00:12

Ik brand de dsc niet af laten we dat voorop stellen. Dit vindt ik dan jammer dat het zo gelezen wordt.

Ik wil strijden binnen een regelement maar dan wel met auto s die binnen het regelement vallen. Dat mis ik nu in de dsc verder is het dick voor elkaar:)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 apr 2008, 00:13

Andre schreef:Ik wil alleen maar racen hans. Dat van elk een zaak met 125 man en kan stil leven dan heeft die man dat gewoon goed gedaan punt. En al zou ie aan de dsc verdienen ook prima want het kost tijd en moeite. Maar het racen kost mij ook tijd en moeite. En daar wil ik wel waar voor terug dat hoef ik niet in geld maar gewoon en simpel door de regelementen te handhaven. Meer vraag ik niet. Dsc is een prachtige klasse dick van elk een karakter met zijn sigaren. Alles is nu van mijn kant dubbel en dwars gezegd. De reactie moet nu van van elk komen. En als de dsc een optocht wordt omdat de regelementen niet worden gehandhaafd dan stop ik ermee zo simpel als wat. Ik wordt heel goed gesponserd en dat waardeer ik ten zeerste maar ik ga geen weekenden van huis om doeloos rondjes te rijden. Dat kan ik met mijn straatauto ook wel op het industrie terrein.

Racen is competitie. Ik ben geboren voor competitie toen mijn vader me vroeger als 9 jarige knul in een kart heeft gezet is dat gevoel gestart. En ik heb altijd met open vizier gestreden. Mijn vader zorgde voor goed materiaal waar ik kans mee had om te winnen. En ik kan niet leven om a voor me sokken te laten rijden omdat de regels niet kloppen en b met materiaal wat niet competatief is. Dan is dat voor mij verloren energie. En als dat ook nog geld zou kosten zou ik dubbel balen.

Tot zover mijn betoog.

I rest my case ik laat dick nu zijn werk doen. En anders gaan we lekker andere leuke dingen doen.
Andre,

Ik begrijp jou ook wel hoor....
Ik zou het ook niet leuk vinden om voorbij gereden te worden door een auto die niet aan de regels voldoet.
Maar ik vond de toonzetting opeens niet zo grappig meer alsof hij alles fout doet.
In principe is het een leuke klasse met spectaculaire auto`s maar wat veranderingen zou geen kwaad kunnen.
Ik hoop dat betrokkenen er uit komen, het is een te leuke serie om om zeep te helpen denk ik.

Grtz,Hanz06:wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 25 apr 2008, 00:15

Wie wie kent en wie niet, allemaal prachtig.

Maar de discussie heeft de kern van de vraag geraakt en daar wil ik me graag op blijven focussen. Is de DSC een serieuze raceklasse waar de competitieve coureur aan z'n trekken kan komen of is de DSC een veredeld Concours D'elegance waarbij de auto's in een optocht (een uitermate snelle) voorbij komen snellen.

De vraag over de naleving van de gewicht/pk formule en het nog te ontvangen antwoord zal voor mij allesbepalend zijn voor de te kiezen definitie voor de DSC.

Dat het met het antwoord op de site van DSC niet zo wilde vlotten is duidelijk genoeg, dat er nu na de spectaculaire introductie van Dick op DF ineens een soort radiostilte van zijn kant optreedt doet me weinig hoopvol stemmen. Maar misschien wacht Dick nog een aantal reacties af alvorens helderheid te verschaffen.

Plaats reactie