Golf VR6
- Niels
- Auto: Prius+
Zo vanavond de eerste proefrit gehad met de VR6 na montage van de nieuwe remmerij rondom en de Bilstein set
Bij Dick H. maar een setje RC6 besteld omdat het ding best remt maar ik eigenlijk hoop dat het nog beter kan
Verder remmen de Pagid
blokken voor niet verschrikkelijke bijterig ofzo en die dingen piepen ook niet en dat zijn zaken die ik toch wel verwacht van wat serieus spul
Overigens heb ik met de motor ook wel hele goed ervaringen met Carbon Lorraine, ik hoop dat ze voor de Golf net zo goed bevallen.
Eerste indruk met de Bilstein set is wel zeer positief
Het ding hoekt heerlijk alleen is de set nog wel behoorlijk stug op de snelweg maar goed dat hoort erbij. Bij een bepaalde bocht op de ringweg in Groningen had ik een exit snelheid van 80km/h zonder ook maar een piepje van de banden terwijl ik daar met de TDI met veel protest normaal iets van 60km/h haal
Al met al lijkt het erop dat het een heerlijk wagentje wordt :!: Me = happy
Nog op de lijst staan:
Dot 5.1 injecteren,
Contactblokje vervangen (contactslot)
Motorsteun vervangen (is volgens de monteur af)
Recaro interieur monteren
Banden vervangen
Ik zit hierbij te denken om voor de Toyo R1R te gaan al zijn deze alleen in een maatje smaller te krijgen.
Moet te doen zijn voor 16mei

Eerste indruk met de Bilstein set is wel zeer positief

Nog op de lijst staan:
Dot 5.1 injecteren,
Contactblokje vervangen (contactslot)
Motorsteun vervangen (is volgens de monteur af)
Recaro interieur monteren
Banden vervangen

Moet te doen zijn voor 16mei

- Niels
Kijk!! Nu al binnen
Wat is die man snel
[img:2048:1536]http://xs226.xs.to/xs226/08166/rc6446.jpg[/img]

[img:2048:1536]http://xs226.xs.to/xs226/08166/rc6446.jpg[/img]
- Niels
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Niels
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ben ook wel benieuwd dan Niels. Dat komt er bij hem ook nog onder, ik weet alleen niet op welke termijn. Wat er nu onder zit: geen idee!! Steven????Niels schreef:Lijkt me leuk om eens achter Steven op b.v. CPZ aan te hobbelen aangezien we ook al allebei gelijke Bilsteins eronder hebben en allebei een zes cilinder met vergelijkbare prestatiesWat voor banden zitten er bij hem onder? Ik moet nog wat nieuw (semi-plak) rubber namelijk
- Bert ///M3
Pagid rood? Dan zal je een sportversie hebben, of sowieso geen pagid. Volgens mij hebben de sportversies namelijk een blauw kleurtje.
Volgens mij hebben ze tussen de race compounds geen rode zitten, alleen oranje
Serienummer wat er op staat, 1744 is de vorm van de backing plates. Maar dan wel van de race backing plates, niet van de straat backing plates. Straat backing plates zijn T5051. Wat je op de foto ziet met zo'n trilplaat is een straat pad.
Is gewoon een vorm van oplichterij dus als je het mij vraagt.
Meer bite maakt trouwens je stopafstand niet altijd korter. Ik heb op mijn M3 nu weer el cheapo straatblokken zitten ipv Pagid en qua stoppen gaat dat gewoon net zo goed als ik naar de Pbox uitslagen kijk. Meer bite voelt wel beter maar je gevoel houd je voor de gek zeg maar
Volgens mij hebben ze tussen de race compounds geen rode zitten, alleen oranje

Serienummer wat er op staat, 1744 is de vorm van de backing plates. Maar dan wel van de race backing plates, niet van de straat backing plates. Straat backing plates zijn T5051. Wat je op de foto ziet met zo'n trilplaat is een straat pad.
Is gewoon een vorm van oplichterij dus als je het mij vraagt.
Meer bite maakt trouwens je stopafstand niet altijd korter. Ik heb op mijn M3 nu weer el cheapo straatblokken zitten ipv Pagid en qua stoppen gaat dat gewoon net zo goed als ik naar de Pbox uitslagen kijk. Meer bite voelt wel beter maar je gevoel houd je voor de gek zeg maar

- Niels
- Niels
Update :!:
Aangezien ik in no-time de voorste remschijven krom had ben ik vandaag voorzien van een setje Brembo Max. Nogmaals dank Eric (EHA)voor het scherpe aanbod en supersnelle levering
Donderdag besteld en vandaag in huis
Omdat ik de vorige cheap-ass ebay schijven ook niet had ingeremd werd me toch aangeraden dat wel te doen
Gaat best stoer staan maar ik hoop met name dat het recht blijft
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-W8A7KHST.jpg[/img]
Daarnaast gaf de Golf een storing (geen kick bij het omdraaien van de sleutel, ff peuteren en pielen et voila: starten
) tijdens het Ring weekend een paar weken terug en ik heb sindsdien nog niet echt tijd gehad om er naar te kijken dus dat moet deze week ook maar even. Ik verwacht dat de koolborstelbrug v.d. startmotor af is of dat de startonderbreker het te goed doet
Wat meer zorgen baat is het feit dat de distributie ketting zich nu wat laat horen rond de 2000RPM en dat de versnellingsbak volgens mij wat bijzondere geluiden produceert af en toe
De gepensioneerde Golf heeft toch wat moeite met het steviger gebruik blijkbaar
Ik speel dan ook met het plan om een gebruikte versnellingsbak aan te schaffen en te reviseren en bij het monteren de koppeling te vervangen evenals de distributie ketting. Eventueel pak ik meteen de krukas lagers mee als toch alles los ligt. Goedkoop wordt het autootje dan niet uiteindelijk maar goed, een circuit apparaat kost nu eenmaal geld en moet natuurlijk goed zijn. Ook ben ik zeker tevreden over het Golfje
Het blok trekt goed, klinkt heerlijk en verbruikt geen olie, wegligging is top met de B12 set en de auto is relatief zuinig (Ring - Breda met hele stukken 180-200 en dan nog op 1 op 10 :!:
).
Verder heb ik het Edition Recaro interieur er nu in zitten 8) en heb ik een paar drie punts Sparco gordels gekocht/geruild om te kijken hoe dat gaat bevallen. Als laaste speel ik met het idee om het ABS systeem er af te slopen. Er zit een storing in en het grijpt me te snel in bij hard remmen
Ik begrijp dat dit de eerste stap is naar het helemaal kaal trekken en het plaatsen van een rolbeugel 
[img:500:374]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RW7VAD47.jpg[/img]
Aangezien ik in no-time de voorste remschijven krom had ben ik vandaag voorzien van een setje Brembo Max. Nogmaals dank Eric (EHA)voor het scherpe aanbod en supersnelle levering

[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-W8A7KHST.jpg[/img]
Daarnaast gaf de Golf een storing (geen kick bij het omdraaien van de sleutel, ff peuteren en pielen et voila: starten

Wat meer zorgen baat is het feit dat de distributie ketting zich nu wat laat horen rond de 2000RPM en dat de versnellingsbak volgens mij wat bijzondere geluiden produceert af en toe

Verder heb ik het Edition Recaro interieur er nu in zitten 8) en heb ik een paar drie punts Sparco gordels gekocht/geruild om te kijken hoe dat gaat bevallen. Als laaste speel ik met het idee om het ABS systeem er af te slopen. Er zit een storing in en het grijpt me te snel in bij hard remmen

[img:500:374]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RW7VAD47.jpg[/img]
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Geen dank...ennuhh veel plezier met het verpakkingsmateriaalNiels schreef:Update :!:
Aangezien ik in no-time de voorste remschijven krom had ben ik vandaag voorzien van een setje Brembo Max. Nogmaals dank Eric (EHA)voor het scherpe aanbod en supersnelle leveringDonderdag besteld en vandaag in huis
![]()

( viel toch best mee ? )
- Niels
- Bert ///M3
- Niels
-
- Auto: M3P, 130i