Een aantal weken geleden heb ik afscheid genomen van mijn Golf GTI project. Ik had er alleen maar de eerste maand wat aan geklust (lees: zaken verwijderd en weggegooid..) en ben er daarna ook door wat omstandigheden niet meer mee bezig geweest. Gaandeweg afgelopen winter begon ik me ook steeds meer af te vragen of ik naast wat circuit sessies ook bijvoorbeeld een weekendje Ring wel zag zitten in een Golfje 2, natuurlijk een lekker licht een fel karretje maar er meer dan 1000km mee klappen in een weekend zag ik toch ook eigenlijk niet zitten. Daarnaast moest er toch teveel aangebeuren om de GTI naar mijn zin te krijgen en de eerste circuit uitjes waren alweer geweest

Er moest dus maar weer wat anders komen maar wat dan? Iets wat sportief is maar ook het comfort biedt om door Duitsland heen te klappen, iets wat niet teveel werk nodig heeft om redelijk circuit klaar te zijn en iets wat niet verschrikkelijk veel geld kost maar bovenal moest het een fris ding zijn.
Zo’n anderhalve week geleden verkocht ik de motor met als gevolg dat ik nog sterker de neiging kreeg om het budget op te rekken. Ik was in de winter al eens aan het rekenen geweest als ik bijvoorbeeld de aanschaf van een andere daily zou uitstellen…….mmmm….E36 M3 past ook wel

of een knappe 190E-16V of een mooie 944 S2 of Turbo.....of een....of een..........en die ouwe Golf 3 TDI die loopt nog net zo fris als 290Kkm geleden dus waarom ook niet

: Maar des te meer kilometers er werden gereden met die ouwe TDI kwam het voornemen steeds weer verder terug om em te vervangen; “man je kan wel helemaal gek zijn….een Z3 Coupe voor de deur waar je dan nog 5K in rijdt, een M3 in de garage waar je ook 5K in rijdt en een ouwe Golf waar je de overige 30K per jaar in rijdt” Kortom het budget van ca. 10K zou niet in nog meer speelgoed gestoken worden (ik wordt nog wel eens verstandig..)
Vorige week kreeg ik een e-mail van een bekende van mij. Hij wilde van z’n auto af, een auto met best wel potentieel voor wat betreft mijn eisen. Praktisch, rap, sportief-comfortabel en goedkoop. Het mooie van dit exemplaar was dat ondanks de vrij forse kilometerstand het om een behoorlijk fris ding zou gaan. Historie inzichtelijk, geen roest, geen schade, interieur netjes enz. Afgelopen zaterdag dus maar even een proefrit gemaakt. Knap ding om te zien, mooi interieur, beetje rare wielen en bandenmaat eronder, powerfilter erop

en een hangend deurtje erin. Eerste indruk niet slecht voor dat geld al hoopte ik natuurlijk op een nog iets frisser exemplaar. Dus maar even een stukje sturen en dat ging helemaal niet gek, wel een beetje speling op het stuur en pook, en bij het sturen wat slepende geluiden. Verder een piepje van de koppeling bij het op laten komen van de koppeling bij afremmen op de motor en qua stationair loop kon het mooier maar het blok liep verder mooi stil. Allemaal niet zo strak al die ouwe diesel van me die nog meer kilometers op de klok heeft maar goed veel sportieve kilometers zijn niet te vergelijken met veel rustige diesel kilometers. Was ik op zoek naar een 2e auto dan was de koop per direct rond alleen……ik wilde er mee op het circuit!! En was ie daar wel fris genoeg voor? Om tot een goed beeld te komen besloot ik om er een paar op marktplaats en consorten te selecteren om te gaan bekijken en proef te rijden….
Om het even in Stephane stijl te houden........straks meer van het avontuur "Op zoek naar een sportieve auto voor wanûg"