ABS van tegenwoordig.
- Dennis van der Schoot
Nee,klopt niet,een goed werkend ABS systeem zal een wiel NOOIT blokkeren,het zit er dicht tegenaan,maar het blokeert net niet.Casper schreef:Wat ik heb gehoord is dat als je spint met ABS je de wagen moeilijker tot stilstand kan brengen dan zonder ABS, omdat je zonder ABS in een spin alle 4 de wielen kan blokkeren...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Goed lezen Dennis wat Casper zegtDennis van der Schoot schreef:Nee,klopt niet,een goed werkend ABS systeem zal een wiel NOOIT blokkeren,het zit er dicht tegenaan,maar het blokeert net niet.Casper schreef:Wat ik heb gehoord is dat als je spint met ABS je de wagen moeilijker tot stilstand kan brengen dan zonder ABS, omdat je zonder ABS in een spin alle 4 de wielen kan blokkeren...

Je kunt dus met een auto zonder abs , je wielen bats in 1 keer blokkeren als je spint /tolt/glijdt/(zijdelings etc), met een abs auto blokkeert ie inderdaad net niet waardoor de 'remweg'of het tot stilstand komen langer kan gaan duren, in bepaalde gevallen...toendertijd...
- Dennis van der Schoot
- frankv
zeker als de esp de remmen gebruikt om de auto op de weg te houden, en al helemaal bij door de remmen gesimuleerde sperdifs, kunnen de remmen volgens mij erg warm wordenwjn schreef:Van (oudere) ESP kan ik me dit 100% voorstellen, van ABS had ik het nog niet gehoord.yorick schreef:Interessant topic,
Ik heb wel eens gelezen dat ABS op het circuit, voor onvoorspelbaar weggedrag kan zorgen. Het advies was ABS uit te zetten. Nu ben ik erg benieuwd hoe geavanceerd het systeem op de BMW E36 is..
Interessant...
in de EVO racen ze met een 350Z waarbij op een gegeven moment de hele ESP / ABS het liet afweten en er vrijwel geen remmen meer beschikbaar waren
lijkt me vrij gevaarlijk, ik kan me ook een top gear item van een mercedes herinneren waarbij de remmen oververhit raakten vanwege de ESP functie
frank
- wjn
- Dennis van der Schoot
- Kasteel
CLS55 AMG?frankv schreef:zeker als de esp de remmen gebruikt om de auto op de weg te houden, en al helemaal bij door de remmen gesimuleerde sperdifs, kunnen de remmen volgens mij erg warm wordenwjn schreef:Van (oudere) ESP kan ik me dit 100% voorstellen, van ABS had ik het nog niet gehoord.yorick schreef:Interessant topic,
Ik heb wel eens gelezen dat ABS op het circuit, voor onvoorspelbaar weggedrag kan zorgen. Het advies was ABS uit te zetten. Nu ben ik erg benieuwd hoe geavanceerd het systeem op de BMW E36 is..
Interessant...
in de EVO racen ze met een 350Z waarbij op een gegeven moment de hele ESP / ABS het liet afweten en er vrijwel geen remmen meer beschikbaar waren
lijkt me vrij gevaarlijk, ik kan me ook een top gear item van een mercedes herinneren waarbij de remmen oververhit raakten vanwege de ESP functie
frank