ABS van tegenwoordig.
-
ABS van tegenwoordig.
Er was sneeuw hier dus ik heb even wat getest.
ik reed 70 dan vol in de abs precies naast een lantaarnpaal. Naast 2e lantaarnpaal stond ik stil.
Ik denk dat ga ik verbeteren door niet vol abs te gaan net tegen blokkeren aan.
Stond op precies dezelfde stek stil als bij de abs test.
Waar vroeger de abs nog wel eens te wensen over liet. En kon je sneller stilstaan door tegen de abs te remmen. Is dat met de nieuwe generatie abs zeker op bmw tot verleden tijd.
ik reed 70 dan vol in de abs precies naast een lantaarnpaal. Naast 2e lantaarnpaal stond ik stil.
Ik denk dat ga ik verbeteren door niet vol abs te gaan net tegen blokkeren aan.
Stond op precies dezelfde stek stil als bij de abs test.
Waar vroeger de abs nog wel eens te wensen over liet. En kon je sneller stilstaan door tegen de abs te remmen. Is dat met de nieuwe generatie abs zeker op bmw tot verleden tijd.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- SteV6
Bij mijn Leon maakt het inderdaad ook helemaal niets uit. Vol in het ABS of net tegen het ABS aan op droog asfalt van 100-0 gaat in 35.9 meter.
Maar bij de Speedster duurt de 100-0 in het ABS 41-42 meter en net buiten het ABS blijvend is het me 1x gelukt om binnen 38.9 te blijven
En laat dat ABS van de Speedster nu net een zeer snel ingrijpend apparaat te zijn
SteV6
P.s. Alles gemeten met de PerformanceBox.
Maar bij de Speedster duurt de 100-0 in het ABS 41-42 meter en net buiten het ABS blijvend is het me 1x gelukt om binnen 38.9 te blijven

En laat dat ABS van de Speedster nu net een zeer snel ingrijpend apparaat te zijn

SteV6
P.s. Alles gemeten met de PerformanceBox.
-
http://www.autosport.nl/actueel/news.ph ... ubriek=nat
Deze jongen had geen abs.
wat een klapper..
Film beelden van afgelopen weekend paasraces.. Suzuki swift cup.
Deze jongen had geen abs.

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Die had volgens mij niet eens remblokken.m@rco schreef:http://www.autosport.nl/actueel/news.ph ... ubriek=nat
Deze jongen had geen abs.wat een klapper..

- Bert ///M3
Klopt Knot.
4 kanaals ABS was jaren geleden alleen beschikbaar in de racerij maar begint nu ook in gewone auto's steeds normaler te worden.
De huidige systemen kunnen veel fijner doseren en remdruk per wiel regelen, daar kan je als mens gewoon bijna niet meer tegen op.
Is allemaal niet meer te vergelijken met de eerste generaties ABS.
4 kanaals ABS was jaren geleden alleen beschikbaar in de racerij maar begint nu ook in gewone auto's steeds normaler te worden.
De huidige systemen kunnen veel fijner doseren en remdruk per wiel regelen, daar kan je als mens gewoon bijna niet meer tegen op.
Is allemaal niet meer te vergelijken met de eerste generaties ABS.
- wjn
ABS is/was in eerste instantie ook niet bedoeld om sneller te kunnen stoppen, maar om te kunnen blijven sturen bij vol remmen.
(Waar de meeste mensen, zeg 99%, stug vol op de rem blijven staan en dus daardoor ergens bovenop klappen ipv. eromheen te sturen, of een enorme zwieper krijgen nadat de met vol ingedraait stuur/blokkerende wielen/ de rem loslaten.)
Waarschijnlijk kun je op droog wegdek de nieuwste ABS evenaren, op nat moet je toch wel erg goed kunnen rijden. (remmen & kunnen blijven sturen dan.)
Verschillende auto's op de weg met elkaar vergelijken heeft ook geen nut, wegens verschillende remschijven/blokken/remdrukken/banden/omstandigheden etc.
Voorbeelden zijn "random gekozen"; Een nieuwe Fiat 500 zal, ondanks ABS, waarschijnlijk later stilstaan dan een "oude" Porsche of BMW met ABS, ondanks een andere generatie ABS.
(Waar de meeste mensen, zeg 99%, stug vol op de rem blijven staan en dus daardoor ergens bovenop klappen ipv. eromheen te sturen, of een enorme zwieper krijgen nadat de met vol ingedraait stuur/blokkerende wielen/ de rem loslaten.)
Waarschijnlijk kun je op droog wegdek de nieuwste ABS evenaren, op nat moet je toch wel erg goed kunnen rijden. (remmen & kunnen blijven sturen dan.)
Verschillende auto's op de weg met elkaar vergelijken heeft ook geen nut, wegens verschillende remschijven/blokken/remdrukken/banden/omstandigheden etc.
Voorbeelden zijn "random gekozen"; Een nieuwe Fiat 500 zal, ondanks ABS, waarschijnlijk later stilstaan dan een "oude" Porsche of BMW met ABS, ondanks een andere generatie ABS.
- Bert ///M3
- Peter Tunissen
Sowieso dan ook de wielsensoren denk ik.Elmar schreef:Is het mogelijk om het ABS van een 1-serie over te zetten op een e36. Is het dan enkel de computer en pomp overzetten, of denk ik nu iets te eenvoudig?
Ik denk dat je beter af zult zijn met het monteren van een race-ABS systeem, dan dat van een straatauto, hoe goed dat ook is. Vooral de mogelijkheid om de wielen te blokkeren als je eens spint is wel handig, volgens mij kan een race-ABS dat wel.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Bert ///M3
Precies Peter.Peter Tunissen schreef:Sowieso dan ook de wielsensoren denk ik.Elmar schreef:Is het mogelijk om het ABS van een 1-serie over te zetten op een e36. Is het dan enkel de computer en pomp overzetten, of denk ik nu iets te eenvoudig?
Ik denk dat je beter af zult zijn met het monteren van een race-ABS systeem, dan dat van een straatauto, hoe goed dat ook is. Vooral de mogelijkheid om de wielen te blokkeren als je eens spint is wel handig, volgens mij kan een race-ABS dat wel.
De standaard controllers schijnen gewoon herprogrammeerbaar te zijn. Ik ben nog eea aan het uitvissen of dat voor een leuke prijs te doen is omdat ik dat zelf ook hebben wil

Die BMW Motorsport controllers plus aanbouwdelen kosten een fortuin volgens mij. Race ABS systeem bij Bosch vandaan zit je ook aan mega bedragen.
- Bert ///M3
- InjectTheVenom
Hier verwonder ik me ook al een hele tijd over omdat de ABS van mijn Calibra in sommige omstandigheden nogal wispelturig lijkt te werken bij in het begin gedeeltelijk en daarna harder intrappen van de rem (dit heeft me volgens mij de nek omgedraaid in de situatie waarbij mijn voorbumper naar de haaien ging, ookal denk ik eerder dat dit aan de grootte van mijn remmerij ligt).. rij ik in een diesel dan bijten de remmen gewoon loeiend hard waar ze bij een benzine variant merkbaar minder presteren. Daarbij spannen de remmen van de Fiat Panda automaat nieuwe stijl de kroon, die bijten niet nee daar sta je de seconde voor je het pedaal in trapt al stil en hang je met je snufferd in je stuurwielyorick schreef:Interessant topic,
Ik heb wel eens gelezen dat ABS op het circuit, voor onvoorspelbaar weggedrag kan zorgen. Het advies was ABS uit te zetten. Nu ben ik erg benieuwd hoe geavanceerd het systeem op de BMW E36 is..

in welke raceklasses zouden ze met (een sterk gemodificeerde) en in welke zonder ABS rijden?
- Bert ///M3
-
Ik weet niet of je het zo bedoelt maar benzine diesel maakt geen flikker uit hoor. Benzine Golf remt net zo hard als een diesel Golf (met abs allebei dan).InjectTheVenom schreef:Hier verwonder ik me ook al een hele tijd over omdat de ABS van mijn Calibra in sommige omstandigheden nogal wispelturig lijkt te werken bij in het begin gedeeltelijk en daarna harder intrappen van de rem (dit heeft me volgens mij de nek omgedraaid in de situatie waarbij mijn voorbumper naar de haaien ging, ookal denk ik eerder dat dit aan de grootte van mijn remmerij ligt).. rij ik in een diesel dan bijten de remmen gewoon loeiend hard waar ze bij een benzine variant merkbaar minder presteren. Daarbij spannen de remmen van de Fiat Panda automaat nieuwe stijl de kroon, die bijten niet nee daar sta je de seconde voor je het pedaal in trapt al stil en hang je met je snufferd in je stuurwielyorick schreef:Interessant topic,
Ik heb wel eens gelezen dat ABS op het circuit, voor onvoorspelbaar weggedrag kan zorgen. Het advies was ABS uit te zetten. Nu ben ik erg benieuwd hoe geavanceerd het systeem op de BMW E36 is..![]()
in welke raceklasses zouden ze met (een sterk gemodificeerde) en in welke zonder ABS rijden?
- InjectTheVenom
Ik bedoel het idd zo, voor mijn gevoel lijkt het tenminste zo en heb wel meer gehoord van mensen dat ze het merken.. of het waar is is vers 2 en blijkbaar blijft het idd bij een fabeltje. De Skoda's TDI bij mij op het werk remmen in ieder geval heel wat flinker dan ander (benzine) spul waar ik tot nu toe in heb gereden.EG schreef:Ik weet niet of je het zo bedoelt maar benzine diesel maakt geen flikker uit hoor. Benzine Golf remt net zo hard als een diesel Golf (met abs allebei dan).InjectTheVenom schreef:Hier verwonder ik me ook al een hele tijd over omdat de ABS van mijn Calibra in sommige omstandigheden nogal wispelturig lijkt te werken bij in het begin gedeeltelijk en daarna harder intrappen van de rem (dit heeft me volgens mij de nek omgedraaid in de situatie waarbij mijn voorbumper naar de haaien ging, ookal denk ik eerder dat dit aan de grootte van mijn remmerij ligt).. rij ik in een diesel dan bijten de remmen gewoon loeiend hard waar ze bij een benzine variant merkbaar minder presteren. Daarbij spannen de remmen van de Fiat Panda automaat nieuwe stijl de kroon, die bijten niet nee daar sta je de seconde voor je het pedaal in trapt al stil en hang je met je snufferd in je stuurwielyorick schreef:Interessant topic,
Ik heb wel eens gelezen dat ABS op het circuit, voor onvoorspelbaar weggedrag kan zorgen. Het advies was ABS uit te zetten. Nu ben ik erg benieuwd hoe geavanceerd het systeem op de BMW E36 is..![]()
- wjn
Van (oudere) ESP kan ik me dit 100% voorstellen, van ABS had ik het nog niet gehoord.yorick schreef:Interessant topic,
Ik heb wel eens gelezen dat ABS op het circuit, voor onvoorspelbaar weggedrag kan zorgen. Het advies was ABS uit te zetten. Nu ben ik erg benieuwd hoe geavanceerd het systeem op de BMW E36 is..
Interessant...