:twisted:

Anders 5 w 50Peric schreef:Gisteravond toevallig veel gelezen over olie.
Mischien is het vloeken, maar lees dit draadje 's door, ook de daarbij behorende links.
Hm... Kan niet gelinkt worden..
http://gummen.org/ Forum/DE Garage/Olie en de onzin er omheen
Dan weet je al veel meer.
Het KAN wel hoor, die olie erin. Maar dat is meer voor als je vaak hoogtoerig rijdt, anders voldoet een 5W40 of een 10W40 gewoon.
Ik gooi bijvoorbeeld gewoon de voorgeschreven 5W40 erin, want ik gebruik 'm normaal, dus niet te vaak doortrekken, want race er niet mee.
Zoals Jan al zegt, hangt er vanaf hoe je de auto gebruikt.////Maikel schreef:Motul 300 V LE MANS ist ein ganzjährig verwendbares, vollsynthetisches Motorsportmotorenöl auf Esterbasis, für Rennmotoren entwickelt, ob Turbolader oder Mehrventiltechnik. Ebenso verwendbar für Serienfahrzeuge mit konventionellen Otto- und Dieselmotoren. Im Rennsport besonders empfehlenswert für Langstreckenrennen. Auch für Oldtimerrennen geeignet
Maar goed, als je het er niet inkieperd wil ik het graag van je overnemen.
Niet? wat staat hierwjn schreef:Zoals Jan al zegt, hangt er vanaf hoe je de auto gebruikt.////Maikel schreef:Motul 300 V LE MANS ist ein ganzjährig verwendbares, vollsynthetisches Motorsportmotorenöl auf Esterbasis, für Rennmotoren entwickelt, ob Turbolader oder Mehrventiltechnik. Ebenso verwendbar für Serienfahrzeuge mit konventionellen Otto- und Dieselmotoren. Im Rennsport besonders empfehlenswert für Langstreckenrennen. Auch für Oldtimerrennen geeignet
Maar goed, als je het er niet inkieperd wil ik het graag van je overnemen.
Net zoiets als carbon remschijven, het beste wat er is, maar niet geschikt voor dagelijks gebruik (want warmremmen moet, anders doen ze 'niets').
Wel typisch dat Motul de olie niet aanbeveeld voor dagelijks gebruik in turbo-motoren. Is toch een teken dat de smering in eerste instantie (koudstart) niet optimaal is.
tis schijnbaar wel olie voor motoren met wat meer spelingsruimte, zie exhaust fumes. dus dikkere film, minder smoke.Product Description
Product Description
12, 2 Liter Bottles (1 Case)New 300V series is racing lubricant for racing cars.MOTUL has developed Double Ester Technology for new 300V series, superior to complex ester that recognized the best base oil for engine oil up to now. Double Ester Technology, made by carefully balancing the ratio of complex ester and the newly developed macromolecular high polymer ester, enable base oil more wide-ranged, and delivers high output performance and superior reliability.Also by carefully selecting the right polymer, 0% shear loss* can be achieved.All-round use, designed for handling stable oil pressure preservation and sharp response.Compatible with a wide selection of engines naturally aspirated, high torque turbo and cars that produce average to high levels of exhaust fumesCompatibilityFor cars with vintage, high torqueand high output tuning engines that producehigh levels of exhaust fumes
Juist...zo heb ik het ook begrepen van de BMW Dealer.GTRene schreef:Niet? wat staat hierwjn schreef:Zoals Jan al zegt, hangt er vanaf hoe je de auto gebruikt.////Maikel schreef:Motul 300 V LE MANS ist ein ganzjährig verwendbares, vollsynthetisches Motorsportmotorenöl auf Esterbasis, für Rennmotoren entwickelt, ob Turbolader oder Mehrventiltechnik. Ebenso verwendbar für Serienfahrzeuge mit konventionellen Otto- und Dieselmotoren. Im Rennsport besonders empfehlenswert für Langstreckenrennen. Auch für Oldtimerrennen geeignet
Maar goed, als je het er niet inkieperd wil ik het graag van je overnemen.
Net zoiets als carbon remschijven, het beste wat er is, maar niet geschikt voor dagelijks gebruik (want warmremmen moet, anders doen ze 'niets').
Wel typisch dat Motul de olie niet aanbeveeld voor dagelijks gebruik in turbo-motoren. Is toch een teken dat de smering in eerste instantie (koudstart) niet optimaal is.![]()
tis schijnbaar wel olie voor motoren met wat meer spelingsruimte, zie exhaust fumes. dus dikkere film, minder smoke.Product Description
Product Description
12, 2 Liter Bottles (1 Case)New 300V series is racing lubricant for racing cars.MOTUL has developed Double Ester Technology for new 300V series, superior to complex ester that recognized the best base oil for engine oil up to now. Double Ester Technology, made by carefully balancing the ratio of complex ester and the newly developed macromolecular high polymer ester, enable base oil more wide-ranged, and delivers high output performance and superior reliability.Also by carefully selecting the right polymer, 0% shear loss* can be achieved.All-round use, designed for handling stable oil pressure preservation and sharp response.Compatible with a wide selection of engines naturally aspirated, high torque turbo and cars that produce average to high levels of exhaust fumesCompatibilityFor cars with vintage, high torqueand high output tuning engines that producehigh levels of exhaust fumes
Mijn excuses, verkeerd gelezen. Maar ook dat is veel te ver. Ik ga niet meer dan 75km rijden voor een paar velgen te laten afdraaien. Heb trouwens al een adresje gevonden, is nog geen 10km rijden. Ik laat er daar nieuwe bandjes omleggen (Fulda Carat Exelero). Dat bedrijf regelde dat ik de auto binnen 5 werkdagen met nieuwe bandjes, afgedraaide en gespoten velgen, uitgelijnd en gecentreert terug heb.Jan Speed schreef:het plaatsje Zeeland in N-Brabant ligt maar een km of 25-20 boven Eindhoven...
Als die weer helemaal gefixt is dan komen er zeker filmpjes. Ik denk dat het ergens eind volgende week wordt. Morgen gaat hij naar de garage voor een nieuwe lmm, nieuwe kettingspanners en vanos solenoid. Dan gaat hij volgende week een paar dagen op kistjes staan zodat de velgen gefixt kunnen worden. Heel waarschijnlijk gaat hij dan ook direct voor en achter een paar cm omlaag. Als ik toch bezig ben....frank de jonge schreef:En dan eidnelijk een keer wat filmpies van die M3 :twisted:
Gebruikers op dit forum: Marc Sierra en 4 gasten