Motul 300V Le Mans 20W60

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 apr 2008, 11:06

Heb je de olie verkocht joh?

:twisted: :wink:

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2008, 11:10

Peric schreef:Gisteravond toevallig veel gelezen over olie.

Mischien is het vloeken, maar lees dit draadje 's door, ook de daarbij behorende links.
Hm... Kan niet gelinkt worden..
http://gummen.org/ Forum/DE Garage/Olie en de onzin er omheen

Dan weet je al veel meer.
Het KAN wel hoor, die olie erin. Maar dat is meer voor als je vaak hoogtoerig rijdt, anders voldoet een 5W40 of een 10W40 gewoon.
Ik gooi bijvoorbeeld gewoon de voorgeschreven 5W40 erin, want ik gebruik 'm normaal, dus niet te vaak doortrekken, want race er niet mee.
Anders 5 w 50
Goed voor koud en ook voor doortrappen :D

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 09 apr 2008, 02:27

Klopt Luco, daar rij ik ook mee. :wink:

wjn

Bericht door wjn » 09 apr 2008, 07:50

////Maikel schreef:Motul 300 V LE MANS ist ein ganzjährig verwendbares, vollsynthetisches Motorsportmotorenöl auf Esterbasis, für Rennmotoren entwickelt, ob Turbolader oder Mehrventiltechnik. Ebenso verwendbar für Serienfahrzeuge mit konventionellen Otto- und Dieselmotoren. Im Rennsport besonders empfehlenswert für Langstreckenrennen. Auch für Oldtimerrennen geeignet

Maar goed, als je het er niet inkieperd wil ik het graag van je overnemen.
Zoals Jan al zegt, hangt er vanaf hoe je de auto gebruikt.

Net zoiets als carbon remschijven, het beste wat er is, maar niet geschikt voor dagelijks gebruik (want warmremmen moet, anders doen ze 'niets').

Wel typisch dat Motul de olie niet aanbeveeld voor dagelijks gebruik in turbo-motoren. Is toch een teken dat de smering in eerste instantie (koudstart) niet optimaal is.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 apr 2008, 11:02

wjn schreef:
////Maikel schreef:Motul 300 V LE MANS ist ein ganzjährig verwendbares, vollsynthetisches Motorsportmotorenöl auf Esterbasis, für Rennmotoren entwickelt, ob Turbolader oder Mehrventiltechnik. Ebenso verwendbar für Serienfahrzeuge mit konventionellen Otto- und Dieselmotoren. Im Rennsport besonders empfehlenswert für Langstreckenrennen. Auch für Oldtimerrennen geeignet

Net zoiets als carbon remschijven, het beste wat er is, maar niet geschikt voor dagelijks gebruik (want warmremmen moet, anders doen ze 'niets').

Wel typisch dat Motul de olie niet aanbeveeld voor dagelijks gebruik in turbo-motoren. Is toch een teken dat de smering in eerste instantie (koudstart) niet optimaal is.
Niet? wat staat hier :wink:
Product Description

Product Description
12, 2 Liter Bottles (1 Case)New 300V series is racing lubricant for racing cars.MOTUL has developed Double Ester Technology for new 300V series, superior to complex ester that recognized the best base oil for engine oil up to now. Double Ester Technology, made by carefully balancing the ratio of complex ester and the newly developed macromolecular high polymer ester, enable base oil more wide-ranged, and delivers high output performance and superior reliability.Also by carefully selecting the right polymer, 0% shear loss* can be achieved.All-round use, designed for handling stable oil pressure preservation and sharp response.Compatible with a wide selection of engines naturally aspirated, high torque turbo and cars that produce average to high levels of exhaust fumesCompatibilityFor cars with vintage, high torqueand high output tuning engines that producehigh levels of exhaust fumes
tis schijnbaar wel olie voor motoren met wat meer spelingsruimte, zie exhaust fumes. dus dikkere film, minder smoke.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 09 apr 2008, 11:37

Ahh, proberen het wel hoe de auto er op gaat draaien.

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 09 apr 2008, 14:26

GTRene schreef:
wjn schreef:

Niet? wat staat hier :wink:
Product Description

Product Description
12, 2 Liter Bottles (1 Case)New 300V series is racing lubricant for racing cars.MOTUL has developed Double Ester Technology for new 300V series, superior to complex ester that recognized the best base oil for engine oil up to now. Double Ester Technology, made by carefully balancing the ratio of complex ester and the newly developed macromolecular high polymer ester, enable base oil more wide-ranged, and delivers high output performance and superior reliability.Also by carefully selecting the right polymer, 0% shear loss* can be achieved.All-round use, designed for handling stable oil pressure preservation and sharp response.Compatible with a wide selection of engines naturally aspirated, high torque turbo and cars that produce average to high levels of exhaust fumesCompatibilityFor cars with vintage, high torqueand high output tuning engines that producehigh levels of exhaust fumes
tis schijnbaar wel olie voor motoren met wat meer spelingsruimte, zie exhaust fumes. dus dikkere film, minder smoke.
Juist...zo heb ik het ook begrepen van de BMW Dealer.

Weet iemand nog een adresje waar ik mn velgen kan laten afdraaien in de omgeving van Roermond of Eindhoven?
Het moet wel redelijk snel gebeuren en geen 500 euro kosten. Bij Dreamworks Baarlo vragen ze 450 euro voor alleen afdraaien en spuiten van mn originele E46 M3 velgen. Bij een andere in Maasbracht zou het wel eens kunnen zijn dat ik mn velgen meer dan 2 weken kwijt ben, en dat gaat dus niet aangezien ik geen ander setje heb en ik de auto dagelijks gebruik.

Kort samengevat:
-Max 1 weekje de velgen kwijt zijn
-Geen hollywood prijs. 50 Euro per velg vind ik een normale, goede prijs toch?
-Hoeft niet perse in Roermond...omgeving Eindhoven kan ook aangezien ik daar vaak ben.

Iemand die uit ervaring een goed adresje weet?

Tom V

Bericht door Tom V » 09 apr 2008, 15:09

Wat bedoel je nou precies met afdraaien? Moet de velgen verder naar binnen komen te staan of moet er een rand vanaf of wat?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 09 apr 2008, 16:10

Hmmm afdraaien en spuiten zal eerder richting de 75 p/s gaan denk ik hoor.

Kheb nog wel een setje breytons liggen met werk maar wel goed als wintervelg of hulpmiddel :)

17"

Joy

Bericht door Joy » 09 apr 2008, 17:16

http://www.wheelcare.nl/

Zit in het plaatsje Zeeland (Brabant). Prijzen staan op de site.

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 09 apr 2008, 18:15

Er moet een randje vanaf, stoeprandschade. En aangezien ik originele (dus geen immitatie) E46 M3 velgen heb wil ik ze zeker houden. Er komt in de zomer wel een ander setje, ws iets in de richting van BBS LM.

Zeeland is helaas te ver voor me. Als ik alleen al 4x op en neer daarheen moet rijden ben ik al 200 euro tank kwijt.

Zitten er hier geen limbo's op het forum? 8)

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 11 apr 2008, 00:22

het plaatsje Zeeland in N-Brabant ligt maar een km of 25-20 boven Eindhoven...

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 11 apr 2008, 11:05

Jan Speed schreef:het plaatsje Zeeland in N-Brabant ligt maar een km of 25-20 boven Eindhoven...
Mijn excuses, verkeerd gelezen. Maar ook dat is veel te ver. Ik ga niet meer dan 75km rijden voor een paar velgen te laten afdraaien. Heb trouwens al een adresje gevonden, is nog geen 10km rijden. Ik laat er daar nieuwe bandjes omleggen (Fulda Carat Exelero). Dat bedrijf regelde dat ik de auto binnen 5 werkdagen met nieuwe bandjes, afgedraaide en gespoten velgen, uitgelijnd en gecentreert terug heb.

Toch bedankt! :D

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 11 apr 2008, 11:20

En dan eidnelijk een keer wat filmpies van die M3 :twisted:

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 11 apr 2008, 13:08

frank de jonge schreef:En dan eidnelijk een keer wat filmpies van die M3 :twisted:
Als die weer helemaal gefixt is dan komen er zeker filmpjes. Ik denk dat het ergens eind volgende week wordt. Morgen gaat hij naar de garage voor een nieuwe lmm, nieuwe kettingspanners en vanos solenoid. Dan gaat hij volgende week een paar dagen op kistjes staan zodat de velgen gefixt kunnen worden. Heel waarschijnlijk gaat hij dan ook direct voor en achter een paar cm omlaag. Als ik toch bezig ben....:lol:

Plaats reactie