Land Rover 110 - In restauratie

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 16 aug 2007, 23:42

Allen,

YGPB!

Heb 'm maar opgeslagen, het begon zo'n lang verhaal te worden.... :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 17 aug 2007, 18:05

Ik ga hem zo lezen. Het is een heeeeeel lang stuk en ga je zeker nog eens persoonlijk stalken. Lijkt me leerzame gezelligheid. :shock: :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43144
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 02 sep 2007, 21:09

Jurriaan, m'n zwager heeft idd en Discoblok met automaat erin liggen, heb hem ff gevraagd vandaag.
300TDi, 4 cilinder.
Hij kent jouw naam wel van een laroforum ofzo maar hij leest eigenlijk alleen maar.
Hij ligt altijd in de schuur te sleutelen :wink:
Laatst gewijzigd door Arthur op 03 sep 2007, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 02 sep 2007, 21:35

Stoer! Een lange G-klasse vind ik ook wel leuk. Ik denk dat de oldtimervrijstelling over niet al te lange tijd ook wel gewijzigd zal worden.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 02 sep 2007, 21:35

Foutje.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 03 sep 2007, 13:07

Arthur schreef:Jurriaan, m'n zwager heeft idd en Discoblok met automaat erin liggen, heb hem ff gevraagd vandaag.
300TDi, 4 cilinder.
Hij kent jouw naam wel van een laroforum ofzo maar hij leest eigenlijk alleen maar.
Hij ligt altijd in de schuur te sleutelen :wink:
Ja, ik ben van de spammer en de spanner ;) 300Tdi komt er bij mij ook in, alleen dan een Defenderblok.
Ar schreef:Stoer! Een lange G-klasse vind ik ook wel leuk. Ik denk dat de oldtimervrijstelling over niet al te lange tijd ook wel gewijzigd zal worden.
Een G-klasse is wel erg fraai ook inderdaad, alleen die nu oldtimer zijn waren qua motorisering ook niet erg vlot ;) Mede door het hogere gewichts dacht ik te horen, hoewel ik geen idee heb wat zo'n G werkelijk zou wegen. De verkrijgbaarheid van auto's en onderdelen is ook een stuk minder, bij Land Rover is het zo'n Meccano-doos dat alles prima uitwisselbaar is tussen de verschillende types. Zolang je maar onthoudt wat waar is gebruikt, er zitten overal vaak toch wel kleine verschillen.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 03 sep 2007, 13:35

Leuke van zo'n G klasse is de robuustheid en de diff locks 8)

Rijden hier een paar G500 kort rond, die gaan echt heel goed :twisted:

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 03 sep 2007, 13:45

Binnenkort eens met een G400 cdi rijden waarschijnlijk, ben wel benieuwd hoe zoiets rijdt. Hoewel ik eigenlijk meer benieuwd ben naar eentje binnen mijn prijsklasse, maar toch :lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 24 feb 2008, 16:02


Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 24 feb 2008, 16:07

Maik schreef:Jur, kan die van jou dit ook? 8)

http://www.dumpert.nl/mediabase/42768/7 ... n_4x4.html
Ben zelf ook wel eens zo diep geweest, al ging dat toen iets minder... :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=MPa9eQLKee4

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 24 feb 2008, 18:00

Lees dit draadje nu pas. Coole Laro Jurriaan! Goed bezig, ik denk dat mijn collega hem ook helemaal fantastisch vindt.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 996
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Bericht door yorick » 24 feb 2008, 18:41

Leuke wagen jurriaan, mijn vader heeft ook zo'n 110 county maar dan een bruine.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 09 apr 2008, 02:15

yorick schreef:Leuke wagen jurriaan, mijn vader heeft ook zo'n 110 county maar dan een bruine.
Beetje late reactie..., hij was verkocht zag ik helaas.... Zag `m een paar dagen later in De Krim te koop staan bij Henk ter Horst.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 09 apr 2008, 02:22

Zo, eind van de maand wegenbelastingvrij. En vind bevrijdingsdag wel mooi klinken, dus dat wordt de deadline. :mrgreen: Druk aan het verzamelen geweest, en heb nu zelfs twee donor auto's staan..... Het enige wat nog rest is een nieuw LHD schutbord wat ik als het goed is in Duitsland gevonden heb. Dan met de hele stapel onderdelen en de rijdende auto naar een vriend van me met wél ruimte alwaar we gaan ombouwen.

Tot nu toe aan onderdelen bij elkaar:

- 300Tdi blok, eerste eigenaar, dealeronderhouden, nooit koud gestart, met een paar ton erop ;)
- Bijpassende tussenbak voor de Tdi, zodat de gearing gelijk wordt met een standaard 300Tdi Defender
- Allisport intercooler, met 40% meer oppervlak
- ARB airlocker 100% manual sper voor de vooras, achteras volgt na schijfremconversie
- 4 extra lange instelbare Koni Heavy Track Raids
- +2" heavy duty voorveren
- +2" heavy duty achterveren
- 2 100A accu's, als 3e accu een Optima Yellow
- Webasto standkachel
- Warn 8274 lier voorop
- Warn M8000 lier achterop, demontabel en te wisselen met in hoogte verstelbare trekhaak 3500kg
- Autoradio cassetespeler (!) met RDS en line in, 8 speakers JVC&Pioneer
- 7" touchscreen/40GB hdd/800mhz/dvd/gps systeem
- 2 A.S.S. voorstoelen in zwart stof
- Optie tot overbouwen van een airco van iemand die non-airco wil (twijfel..)

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 09 apr 2008, 11:35

Nice! Leuk te volgen project.

Hebben hier een een Land Rover gehad, Discovery II 2,5tdi. Fijnste trekauto ooit.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 09 apr 2008, 14:56

Tom944 schreef:Hebben hier een een Land Rover gehad, Discovery II 2,5tdi. Fijnste trekauto ooit.
Inderdaad een hele fijne trekauto. Een vriend van me heeft er nu 450.000 opstaan, waarvan 150.000 met 3 ton aanhanger erachter.

Zijn mij alleen wat teveel electronica en wat prijzig in de wegenbelasting....

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 09 apr 2008, 15:10

Ja, die electronica was uiteindelijk de reden dat hij weg ging ( en de regelgevingen omtrend grijskenteken @ particulier ;) ).

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 09 apr 2008, 19:43

Ben benieuwd naar de ontwikkelingen :D

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 09 apr 2008, 23:29

Ontwikkelingen gaan wat sneller. Moest een andere auto kwijt in de stalling, dus wissel `m morgen om voor m`n 110. Demontage begint dan volgende week al. Vanavond m`n blok en tussenbak opgepikt, die al meer dan een jaar bij een vriend stonden. Morgen even alles netjes in de ontvetter, zodat het bling-bling ingebouwd kan worden en dan gelijk naar het sleutel-adres in Pernis brengen samen met de auto :)

Bevrijdingsdag, ben benieuwd.... Moet 4 mei naar Aachen, dat zal wel net niet lukken met deze auto. Maar 18 mei naar Engeland, hopelijk toch wel....3,5 ton erachter, vuurdoop noemen we dat :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 09 apr 2008, 23:40

Tom944 schreef:Ja, die electronica was uiteindelijk de reden dat hij weg ging ( en de regelgevingen omtrend grijskenteken @ particulier ;) ).
Tsja, toen zijn er inderdaad een hoop weggegaan.... Destijds besloten mijn 90 in de stalling te laten en maar even te wachten tot de storm een beetje over was. Van de opbrengst uiteindelijk m`n 110 kunnen kopen. :)

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 28 apr 2008, 00:59

Afgelopen week belastingvrij geworden, veel te weinig tijd om `m voor die tijd al af te hebben.... Maar vandaag toch het project gestart :) Alles ging prima, niets zat vastgerot dus vandaag de volgende dingen gedaan:

- Voordeuren gedemonteerd
- Motor & aanbouwdelen gedemonteerd
- Vloerplaten&tunnel gedemonteerd
- Aandrijfas voor losgemaakt
- Engine backplate gescheiden van de motor
- Interieurverlichting, spiegel en zonnekleppen verwijderd

http://www.mijnalbum.nl/Album=BSUXJ48A

Morgen vroeg weer verder, hopelijk kan dan het schutbord eraf en de bak&tussenbak eruit, zodat het chassis kaalgemaakt en behandeld kan worden.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 28 apr 2008, 10:18

Goed bezig :D

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 28 apr 2008, 14:03

Stéphane schreef:Goed bezig :D
Gaat aardig goed nu ja... Ben benieuwd of ik er de 18e mee naar Engeland kan... Eerst van't weekend nog de laatste onderdelen bij elkaar shoppen bij een grote LR onderdelenbeurs in Aachen, en dan zou het hard moeten gaan. Het enige wat een hoop tijd kost is het laten stralen, galvaniseren en spuiten van het schutbord. Zou het ook niet kunnen laten doen, maar denk dat ik daar spijt van krijg.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 29 apr 2008, 23:45

Vandaag alleen verder gegaan, dus ging even wat minder snel dan met 2 man. Heb wel beide aandrijfassen kunnen verwijderen, de eerste twee delen uitlaat, demontabele crossmember en versnellingsbak en tussenbak.

Hierna gaat het schutbord eraf, en daarna wordt het chassis vetvrij en kaal gemaakt om daarna behandeld te worden...

Wordt vervolgd :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 apr 2008, 23:48

wat ben je weer druk kerel, schiet het al op dan? of heb je geen haast/tijdschema...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], MarcH, Thomas H, Zed240 en 9 gasten