allen schreef:Mag ik vragen waarom je hem uit Engeland haalt ipv hier? Heeft dat te maken met de kwailiteit waarin ze aan de overkant nog verkeren of is het financieel een stuk aantrekkelijker? In Nederland kijk ik soms toch wel op wat een mrb vrije Defender nog moet kosten. Leuke wagens imho! 8)
In Nederland zou 'ie me het dubbele kosten. Er zijn wel wat handelaren die ze uit de UK halen, maar dan betaal ik tweemaal zoveel voor een auto die ook nog op Britse platen staat. Dan heb ik liever zelf 2 dagen lol om 'm nog zelf op te gaan halen ook. Bed&breakfast erbij en een hoop thee gedronken
Nederlanders zien gelijk dollartekens in hun ogen als iets wegenbelastingvrij is, of het binnenkort wordt....
Deze wordt in April pas ingevoerd en kost `ie me alleen RDW keuring en een APK'tje. BPM op oldtimers betaal je niet.
Michel Pol schreef:hoe duur is zo'n diesel en verdere ombouw eigenlijk, zo'n LR is wel de ultieme onthaastingsauto. Heb er zelf ook wel eens naar zitten kijken, daktent erop en er opuit.
Hoop dat wel een volledige met foto's omringde ombouw kunnen volgen, dat lijkt me namelijk geweldig.
Voor een dieselconversie moet je er eigenlijk een Discovery naast kopen, gemaakt van '89 tot '98. Blok eruit en past er blind in. Motorsteunen hoef je niet eens te verlassen. Als je een rotte Discovery vindt zonder APK met een mooi lopend blokje ben je zo'n 1000 tot 1500 euro kwijt. Uitlaat moet echter aangepast worden omdat die anders loopt bij een Discovery dan bij een Defender.
Mijn blok heb ik van een bekende gekocht met een eigen bedrijf. Weet hoe ermee gereden is en door wie. Altijd dealer onderhouden en nooit een koude start gehad. Staat geloof ik al 250.000 op de teller, maar daar kan minstens nog vijf ton bij.
Foto's maak ik uiteraard stapels, zal er zo even een paar plaatsen van de nieuwe rijhoogte.
Niels schreef:Een vorige baas van me had zo'n limited edition ding met een V8. Alleen leverbaar in groen dus bij 15km op de teller helemaal uit elkaar om em blauw te laten spuiten. Ook heeft ie er toen rood leer in laten zetten. Ik heb er wel eens in gereden maar nooit begrepen wat ie er mee moest

Da's de 50 jaar limited edition, gemaakt in '98. 4,0V8 met automaat. Erg fijne auto om te rijden zegt men. De Hurricane is een paar jaar eerder gemaakt voor de Nederlandse markt. Een korte 90 met een 3,5V8 met handbak en sterkere diffs erin was dat. Leverbaar alleen in blauw.
Arthur schreef:Nou, m'n zwager is ook Laro maf.
Maar met alle respect; ik vind ze voor geen meter rijden.
En hij heeft er meerdere: met V8, een automaat diesel, diesel met handbak. Ook met schroefveren etc.
En is bezig met een fun Laro hoog op de poten.
Mij kan het niet bekoren, het rijden op de gewone weg.
Sorry

Ze rijden ook voor geen meter =) Wat aanpassingen om de pijn te verzachten, maar het zal nooit rijden als een luxe wagen. Komen wat stuggere veren onder met andere dempers, een paar andere stoelen en een kleiner stuur ipv het huidige DAF-formaat. Je moet een zwak ervoor hebben en dan neem je het allemaal voor lief
Deze is gelukkig met schroefveren. Bladveren vind ik niet te rijden eigenlijk, al zijn er tegenwoordig paraboolveren voor te koop. Die zitten ook onder een nieuwe Santana PS10, en maken zo'n auto comfortabeler dan je verwacht.