Vragen vragen!!!!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 apr 2008, 07:28

Andre schreef:Ik zie bijv. heel weinig e92 m3 rijden.

Om nu te zeggen dat ik veel 135i zie rijden.................................... :lol: :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 01 apr 2008, 07:37

Kwestie van tijd...hier rondom Den Haag zie je meer en meer nieuwe M3's op de weg komen. Heeft met geld in ieder geval helemaal niets te maken. Nog nooit zoveel M5's, 911's, RS'en, AMG's, Aston's, Bentley's en Maserati's zien rijden als de laatste jaren.

135i Coupe nog nauwelijks op straat gezien

Andre

Bericht door Andre » 01 apr 2008, 10:34

klopt een 135i coupe wordt alleen herkent door rijders die de pareltjes zoeken. En in nederland lopen die niet zoveel rond.

:)

De E46 M3 ook toen ie net nieuw was zag je veel meer op de weg. Nu zie je ze je weer minder, omdat het museum stukken worden.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 apr 2008, 10:47

Wie heeft er hierzo eigenlijk een E92M3? Kan die eens wat zeggen? Of, wie heeft er eigenlijk ervaring met deze auto?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 apr 2008, 10:49

Andre schreef:klopt een 135i coupe wordt alleen herkent door rijders die de pareltjes zoeken. En in nederland lopen die niet zoveel rond.

Ja, mee eens, ja, helemaal mee eens, is geen speld tussen te krijgen, echt niet, nee, echt niet.

RVV

Bericht door RVV » 01 apr 2008, 10:52

In het noorden zie je toch al bijna nooit aparte dure auto's rijden.

135i ga je überhaupt heel weinig zien in NL omdat de prijs teveel aanhurkt tegen een een 3 serie 335i coupe/sedan/touring.

Tegenargument is dat de 135i rijker is uitgerust, maar dat is bijna geen USP voor die auto.

BMW moet OF de 335i duurder maken met 5 mille, (is minste optie) of de 135i 5 mille goedkoper maken (is de beste optie) En de 130i moeten ze dezelfde standaard uitrusting meegeven als de 135i coupe.

Dan heb je een realistisch en concurrerend prijsbeleid tussen de 130i, 135i en 335i varianten.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 01 apr 2008, 10:54

Daarentegen zijn de 335i Coupé's niet aan te slepen. Worden meer van verkocht dan de overige met andere motoren.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 apr 2008, 11:09

Rico v Velzen schreef:135i ga je überhaupt heel weinig zien in NL omdat de prijs teveel aanhurkt tegen een een 3 serie 335i coupe/sedan/touring.

Tegenargument is dat de 135i rijker is uitgerust, maar dat is bijna geen USP voor die auto.
Ha Rico, geld speelt een mindere rol voor kopers van dergelijke auto's. Je kiest voor een BMW 135iCoupe, ookal kun je vier 335i's kopen. Andersom is dat precies zo. Ik stond naast beiden, en wist het direct, natuurlijk die coole 135i Coupe, dit besluit heeft geen seconde geduurd.

Wat gewoon wel een fabel is, aangehaald voor de 335i liefhebbers, dat je voor iets meer ook een 335i hebt ipv. een 135i. En dat is niet zo. Andersom wordt dat argument nooit gebruikt. Wanneer je een 335i koopt met dezelfde uitrusting als een Executive 135i, betaal je ruim 20% meer voor een 335i. Dus, dit prijsargument is onzin in het voordeel van een 335i.

Hoe BMW verder haar prijsbeleid moet doen zoeken ze maar uit.

Dat je een 135i (misschien?) minder zult zien in de toekomst is omdat:
a) de vormgeving toch wat controversieel is voor ons conservatieve landje
b) het geen praktische gezinsauto is. Een 3 serie BMW is toch wat groter
c) hij alleen in 2 deurs verkrijgbaar is.
d) toch gewoon, in absolute zin, een rete dure auto is. Potentiele kopers van dit type auto winkelen doorgaans in een veel goedkoper segment (alfa 147, volkswagen Golf).

Maar goed, ik kan geen koffiedik kijken (dat kunnen alleen Char en Jomanda en alle consultants op Astro-TV). Want een gewone 1 serie schijnt ook heel goed te verkopen (je ziet ze veel rijden), terwijl er rationeel gezien werkelijk geen argument voor is om deze auto te kopen. Te duur, niet mooi en onpraktisch.

RVV

Bericht door RVV » 01 apr 2008, 11:17

Ferdinand, ook al zijn jij en Andre bv direkt voor de 135i zijn gegaan, voor een gemiddelde BMW rijder is dit echt niet zo vanzelfsprekend.

Zonder je keus tekort te willen doen is een 3 serie in bijna alles meer auto, meer boot en minder agile i know, maar dat zijn geen zwaarwegende argumenten voor de gemiddelde BMW koper.

Het probleem is niet dat de 135i te duur is, maar de 335i reeks te goedkoop.

Andre

Bericht door Andre » 01 apr 2008, 11:29

135i koop je als de driving fun meer overheerst dan de dagelijkse gebruikbaarheid. En voor het geld is de een 135i performance bargain.

Zoals ik al boven schreef de dagelijkse gebruikbaarheid doen velen besluiten om voor de 335i te gaan. En leveren graag iets meer driving fun in. Ik ben niet zo n koper. Driving fun staat boven aan in mijn keuze voor auto s. Ik leef maar 1 keer. Voor 2 keer vakantie huur ik wel een x5 of zo.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 apr 2008, 11:42

Rico v Velzen schreef:Ferdinand, ook al zijn jij en Andre bv direkt voor de 135i zijn gegaan, voor een gemiddelde BMW rijder is dit echt niet zo vanzelfsprekend.

Zonder je keus tekort te willen doen is een 3 serie in bijna alles meer auto, meer boot en minder agile i know, maar dat zijn geen zwaarwegende argumenten voor de gemiddelde BMW koper.

Het probleem is niet dat de 135i te duur is, maar de 335i reeks te goedkoop.
Sorry Rico, maar dit is weer een beetje autokletskoek. Natuurlijk is mijn keuze niet een vanzelfsprekende die voor iedereen geldt en een 3 serie is 'meer auto' dan een 135i. Wat is precies 'meer auto'? Ik heb drie maanden in een 320i gereden, reed heerlijk, vol met knoppen en automaat maar voelde voor geen meter als 'meer auto' dan mijn 135i. Wèl praktischer, omdat hij groter is, 4 deurs en een grotere kofferbak.

Een 135i koop je ook niet om het 'agile'. Rij er maar eens in. Een 135i is ook een lekkere zware boot, niets agiles aan, wat iedereen ook roept. Rij maar eens in een Lotus Elise, dan komen we misschien iets meer in de richting van agile (stom woord ook). Een 135i Coupe is een nette BMW uit de kleinste serie. Typische zakeauto ook. Beetje sportiefachtig op een manier zoals de 3 serie is, maar dan wat kleiner, en wanneer je voor de 135i kiest heb je een hele leuke motor. Ik behoor denk ik tot een kleinere kopersgroep dan de kopers die kiezen voor een 3 serie, maar dat weet BMW precies. BMW weet ook dat het type koper zoals ik, de komende jaren gaat toenemen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 apr 2008, 11:51

Ik heb een 335i sedan met wat toeters en bellen, die inderdaad een 'bargain'is voor wat hij biedt, ruimte, presence, degelijkheid en snelheid. Niet de brake-kit van de 135i en ook niet dat electr diff jammergenoeg...Als ik nog alleen was geweest had er 2 januari 08 een zilveren 135i voor de deur gestaan, maar we zijn met z'n 4tjes...

Ben in eigenlijk alles zeer tevreden over de 335i, ruimte/4 deuren, stilte in 't interieur/kwaliteitsgevoel en snelheid, daarin is ie net zo goed/ beter dan de 135i. Het bochtje pakken en dat soort dingen wint de 135i, maar je kunt niet beide hebben...Voor mij is de 335i op dit moment best of both worlds, zoals de 135i dat voor Andre is. Vormgeving is al 1000 paginas over getwist en dan staat mijn 3er er net wat dikker op, maar de 135i in Dre vorm is prima.... Ik had ook een 120d fully loaded Ferdinand en een 3er is van binnen/buiten meer auto/presence qua kwaliteitsbeleving, net als een 5er dat tov een 3er is, 7er tov 5er niet de boel gaan verdraaien aub. :lol: Maar als je dat niet boeit, prima(ik hoef mijn leven geen 5er ofzo...)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 01 apr 2008, 11:58

Denk ook dat veel e46 Coupe rijders de prijs van een nieuwe 3 Coupe niet meer kunnen of willen trekken. Die vinden de 1 serie Coupé op dit moment nog een lelijk eendje...maar over een jaartje moeten ze toch echt van die oude e46 af....en dan groeien ze vanzelf naar het uiterlijk van de 1 serie toe.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 01 apr 2008, 12:01

Marcel van Meerbeek schreef:Denk ook dat veel e46 Coupe rijders de prijs van een nieuwe 3 Coupe niet meer kunnen of willen trekken. Die vinden de 1 serie Coupé op dit moment nog een lelijk eendje...maar over een jaartje moeten ze toch echt van die oude e46 af....en dan groeien ze vanzelf naar het uiterlijk van de 1 serie toe.
En dus zal dan de prijs van een 1-coupé nog hoog zijn omdat ze nu niet verschrikkelijk wild worden verkocht.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 apr 2008, 12:41

Met alle respect Rico, maar op geen enkele wijze valt goed te praten dat M-modellen geleverd worden met remmen die het al na 3 rondjes begaan.

Als ik met mijn Audi A3 3 rondjes rij bij vol remmen is er ook niks aan de hand. Met de 15.000 kilo zware Nissan GT-R is er ook niks aan de hand bij het remmen.

Waarom wel bij de M3 ? Onzin dat je het dan zelf moet aanpassen. Propageer dan ook niet zoals BMW het M propageert.

En helemaal onacceptabel is dat je op de 1-serie dan wél goede remmen kunt bestellen !

Aan een ieder: als je deze twee argumenten niet inziet, ben je gewoon blind.

Robin

Bericht door Robin » 01 apr 2008, 13:10

Macboy, inderdaad, goed dat je de GTR erbij haalt. Jouw A3 is natuurlijk een auto met goede remmen voor de snelheid die hij haalt, niet meer dan dat, een M3 of vergelijkbare kar bouwt zoveel meer snelheid op in accelleratie en moet dat dmv de remmerij ook weer meer afschudden dan een htk auto natuurlijk. De GTR lukt dat wel en een AMG/RS ook en de Porsches ook....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 apr 2008, 13:18

Marcel van Meerbeek schreef:Kwestie van tijd...hier rondom Den Haag zie je meer en meer nieuwe M3's op de weg komen. Heeft met geld in ieder geval helemaal niets te maken. Nog nooit zoveel M5's, 911's, RS'en, AMG's, Aston's, Bentley's en Maserati's zien rijden als de laatste jaren.

135i Coupe nog nauwelijks op straat gezien

Aston's, Bentley's en Maserati's zijn ook nog nooit zo 'betaalbaar' geweest. Lees: er zijn relatief gezien veel modellen bijgekomen in lagere segmenten de laatste jaren.

Maar ook de dure modellen zie je hier vaak inderdaad. In andere steden en gebieden ook wel trouwens.

RVV

Bericht door RVV » 01 apr 2008, 15:07

Macboy ik ben het wel met je eens hoor, maar wat zijn slechte remmen ? Definieer eerst het begrip slechte remmen voordat je roept dat ze slecht zijn. Elke keer word het circuit erbij gehaald waar de remmen dan door de mand vallen. Maar in de basis vallen alle standaard remmen op het circuit door de mand. Ook die megageile 6 pots klauwen die onder de auto's worden gezet.

Er zijn uitzonderingen, zo vond ik de 1 serie remmen erg goed op de ring, maar op de openbare weg ontdek ik GEEN verschil tussen mijn M3 remmen en de 1 serie remmen. 98% van de kilomters IS op de openbare weg.

Of zullen we de nadelen van race remmen eens gaan bespreken ? Piepen, klapperen, etc alles heeft zijn kanten natuurlijk.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 01 apr 2008, 15:25

Zo hoorde ik ooit eens het verhaal van een kerel die Movit's op zijn Audi A8 wilde hebben. Normale remmen waren helemaal waardeloos naar zijn idee.
Wat bleek, tijdens zijn wekelijkse autobahn ritjes door Duitsland voelde hij naar zijn zeggen fading nadat hij enkele keren van 270 km/u naar 95 km/u moest afremmen. Leer dan eerst eens een beetje te anticiperen ipv de techniek de schuld te geven. Alles kan je immers kapot rijden.

BMW M3 remmen werken super, ook als je een keertje door de Alpen gaat jagen. Trap je je remmen in 3 ronden op een circuit aan gort, dan ben je aan beter gereedschap toe, dus geen standaard spul als een M/RS/AMG of weet ik veel wat. Wil dan ook je auto niet meer overnemen die je daarvoor gebruikte.. 8)

Karel

Bericht door Karel » 01 apr 2008, 15:43

euhm....de stnd M3 remmen zijn echt niet super hoor, zelfs niet op de openbare weg.
Als je echt gaat doortrappen krijg je na 10min al heel snel veel lawaai en getril!
Ze remmen nog wel maar de manier waarop is alles behalve super.

Denk dat het gewoon af hangt hoe je ermee omgaat.
Voor 80% van de gebruikers zal dit perfect werken, voor de 20% die op "af en toe" op de openbare weg rijden zoals op een circuit dan weer niet

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 apr 2008, 19:30

Robin schreef:Ik heb een 335i sedan met wat toeters en bellen, die inderdaad een 'bargain'is voor wat hij biedt, ruimte, presence, degelijkheid en snelheid. Niet de brake-kit van de 135i en ook niet dat electr diff jammergenoeg...Als ik nog alleen was geweest had er 2 januari 08 een zilveren 135i voor de deur gestaan, maar we zijn met z'n 4tjes...

Ben in eigenlijk alles zeer tevreden over de 335i, ruimte/4 deuren, stilte in 't interieur/kwaliteitsgevoel en snelheid, daarin is ie net zo goed/ beter dan de 135i. Het bochtje pakken en dat soort dingen wint de 135i, maar je kunt niet beide hebben...Voor mij is de 335i op dit moment best of both worlds, zoals de 135i dat voor Andre is. Vormgeving is al 1000 paginas over getwist en dan staat mijn 3er er net wat dikker op, maar de 135i in Dre vorm is prima.... Ik had ook een 120d fully loaded Ferdinand en een 3er is van binnen/buiten meer auto/presence qua kwaliteitsbeleving, net als een 5er dat tov een 3er is, 7er tov 5er niet de boel gaan verdraaien aub. :lol: Maar als je dat niet boeit, prima(ik hoef mijn leven geen 5er ofzo...)
Ha Robin, zie je wel, een 3 is gewoon praktischer, en daar kan ik volstrekt inkomen. Met z'n vieren heb je niets aan een 1 coupe (zou ik zeggen). Maar in deel 2 van je betoog herken ik mijzelf dus niet, vwb. presence/kwaliteitsbeleving etc. van steeds grotere BMW's. Maar da's wel iets van mij geloof ik. Maakt allemaal niet, als we maar gelukkig zijn. :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 apr 2008, 19:32

Macboy schreef:Met alle respect Rico, maar op geen enkele wijze valt goed te praten dat M-modellen geleverd worden met remmen die het al na 3 rondjes begaan.
Macboy, ff zonder dolle, maar is dat van die ene M3 (op dat youtibe filmpje) met die kapotte rem, niet een exemplarisch geval? Ja toch zeker..?

Robin

Bericht door Robin » 01 apr 2008, 20:17

Ferdinand schreef:
Robin schreef:Ik heb een 335i sedan met wat toeters en bellen, die inderdaad een 'bargain'is voor wat hij biedt, ruimte, presence, degelijkheid en snelheid. Niet de brake-kit van de 135i en ook niet dat electr diff jammergenoeg...Als ik nog alleen was geweest had er 2 januari 08 een zilveren 135i voor de deur gestaan, maar we zijn met z'n 4tjes...

Ha Robin, zie je wel, een 3 is gewoon praktischer, en daar kan ik volstrekt inkomen. Met z'n vieren heb je niets aan een 1 coupe (zou ik zeggen). Maar in deel 2 van je betoog herken ik mijzelf dus niet, vwb. presence/kwaliteitsbeleving etc. van steeds grotere BMW's. Maar da's wel iets van mij geloof ik. Maakt allemaal niet, als we maar gelukkig zijn. :wink:
Inderdaad, maar jij reed een 320i E90 toch? Ja da's een fokking lamme kutmotor, rij eens een fully loaded(leer/satnav etc) 116i/118i en stap daarna in een niet zo fully loaded 335i zoals die van mij. Lul je niet meer over Über-1 serie, die ben je gauw vergeten, 100%. :wink: De motor maakt de rij/luxe/comfortbeleving en niet zo'n beetje ook. Zet een 200pk boxer achterin een Porsche GT3 en je denkt waar gaat dit kloteding over. :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 apr 2008, 22:04

Inderdaad, maar jij reed een 320i E90 toch? Ja da's een fokking lamme kutmotor, rij eens een fully loaded(leer/satnav etc) 116i/118i en stap daarna in een niet zo fully loaded 335i zoals die van mij. Lul je niet meer over Über-1 serie, die ben je gauw vergeten, 100%. :wink: De motor maakt de rij/luxe/comfortbeleving en niet zo'n beetje ook. Zet een 200pk boxer achterin een Porsche GT3 en je denkt waar gaat dit kloteding over. :wink:[/quote]

O jee, het model 320i, volgens mij het laatste model, iets van 200 pk toch? Hij zat tot aan het plafond gevuld met assecoires: i-drive, automaat, electrische stoelen, oplaatbare krultang, 5000 watt installatie, stoelen met 435 electrische instelmogelijkheden (misschien was er wel een electrocuteer-knop), etc, etc. Best wel gaaf eigenlijk, maar echt snel nee, maar geeft niet, wel een prima bak eigenlijk.

Robin

Bericht door Robin » 02 apr 2008, 09:15

320i had 150 en nu 170pk dacht ik.(2.2) En het draaimoment van een halve kip. Zodoende, snap je?

E90 320i 150pk, nou daar word ik niet vrolijk van :(
http://www.youtube.com/watch?v=6qBBMzWOJOc

E92 335i automaat, daar word ik wel vrolijk(er) van :D
http://www.youtube.com/watch?v=cYEZIPpUf5A

(is net zo snel als jou 135i, give or take een nanoseconde)
Laatst gewijzigd door Robin op 02 apr 2008, 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie