Andre schreef:Ik zie bijv. heel weinig e92 m3 rijden.
Om nu te zeggen dat ik veel 135i zie rijden....................................

Ha Rico, geld speelt een mindere rol voor kopers van dergelijke auto's. Je kiest voor een BMW 135iCoupe, ookal kun je vier 335i's kopen. Andersom is dat precies zo. Ik stond naast beiden, en wist het direct, natuurlijk die coole 135i Coupe, dit besluit heeft geen seconde geduurd.Rico v Velzen schreef:135i ga je überhaupt heel weinig zien in NL omdat de prijs teveel aanhurkt tegen een een 3 serie 335i coupe/sedan/touring.
Tegenargument is dat de 135i rijker is uitgerust, maar dat is bijna geen USP voor die auto.
Sorry Rico, maar dit is weer een beetje autokletskoek. Natuurlijk is mijn keuze niet een vanzelfsprekende die voor iedereen geldt en een 3 serie is 'meer auto' dan een 135i. Wat is precies 'meer auto'? Ik heb drie maanden in een 320i gereden, reed heerlijk, vol met knoppen en automaat maar voelde voor geen meter als 'meer auto' dan mijn 135i. Wèl praktischer, omdat hij groter is, 4 deurs en een grotere kofferbak.Rico v Velzen schreef:Ferdinand, ook al zijn jij en Andre bv direkt voor de 135i zijn gegaan, voor een gemiddelde BMW rijder is dit echt niet zo vanzelfsprekend.
Zonder je keus tekort te willen doen is een 3 serie in bijna alles meer auto, meer boot en minder agile i know, maar dat zijn geen zwaarwegende argumenten voor de gemiddelde BMW koper.
Het probleem is niet dat de 135i te duur is, maar de 335i reeks te goedkoop.
En dus zal dan de prijs van een 1-coupé nog hoog zijn omdat ze nu niet verschrikkelijk wild worden verkocht.Marcel van Meerbeek schreef:Denk ook dat veel e46 Coupe rijders de prijs van een nieuwe 3 Coupe niet meer kunnen of willen trekken. Die vinden de 1 serie Coupé op dit moment nog een lelijk eendje...maar over een jaartje moeten ze toch echt van die oude e46 af....en dan groeien ze vanzelf naar het uiterlijk van de 1 serie toe.
Marcel van Meerbeek schreef:Kwestie van tijd...hier rondom Den Haag zie je meer en meer nieuwe M3's op de weg komen. Heeft met geld in ieder geval helemaal niets te maken. Nog nooit zoveel M5's, 911's, RS'en, AMG's, Aston's, Bentley's en Maserati's zien rijden als de laatste jaren.
135i Coupe nog nauwelijks op straat gezien
Ha Robin, zie je wel, een 3 is gewoon praktischer, en daar kan ik volstrekt inkomen. Met z'n vieren heb je niets aan een 1 coupe (zou ik zeggen). Maar in deel 2 van je betoog herken ik mijzelf dus niet, vwb. presence/kwaliteitsbeleving etc. van steeds grotere BMW's. Maar da's wel iets van mij geloof ik. Maakt allemaal niet, als we maar gelukkig zijn.Robin schreef:Ik heb een 335i sedan met wat toeters en bellen, die inderdaad een 'bargain'is voor wat hij biedt, ruimte, presence, degelijkheid en snelheid. Niet de brake-kit van de 135i en ook niet dat electr diff jammergenoeg...Als ik nog alleen was geweest had er 2 januari 08 een zilveren 135i voor de deur gestaan, maar we zijn met z'n 4tjes...
Ben in eigenlijk alles zeer tevreden over de 335i, ruimte/4 deuren, stilte in 't interieur/kwaliteitsgevoel en snelheid, daarin is ie net zo goed/ beter dan de 135i. Het bochtje pakken en dat soort dingen wint de 135i, maar je kunt niet beide hebben...Voor mij is de 335i op dit moment best of both worlds, zoals de 135i dat voor Andre is. Vormgeving is al 1000 paginas over getwist en dan staat mijn 3er er net wat dikker op, maar de 135i in Dre vorm is prima.... Ik had ook een 120d fully loaded Ferdinand en een 3er is van binnen/buiten meer auto/presence qua kwaliteitsbeleving, net als een 5er dat tov een 3er is, 7er tov 5er niet de boel gaan verdraaien aub.Maar als je dat niet boeit, prima(ik hoef mijn leven geen 5er ofzo...)
Macboy, ff zonder dolle, maar is dat van die ene M3 (op dat youtibe filmpje) met die kapotte rem, niet een exemplarisch geval? Ja toch zeker..?Macboy schreef:Met alle respect Rico, maar op geen enkele wijze valt goed te praten dat M-modellen geleverd worden met remmen die het al na 3 rondjes begaan.
Inderdaad, maar jij reed een 320i E90 toch? Ja da's een fokking lamme kutmotor, rij eens een fully loaded(leer/satnav etc) 116i/118i en stap daarna in een niet zo fully loaded 335i zoals die van mij. Lul je niet meer over Über-1 serie, die ben je gauw vergeten, 100%.Ferdinand schreef:Ha Robin, zie je wel, een 3 is gewoon praktischer, en daar kan ik volstrekt inkomen. Met z'n vieren heb je niets aan een 1 coupe (zou ik zeggen). Maar in deel 2 van je betoog herken ik mijzelf dus niet, vwb. presence/kwaliteitsbeleving etc. van steeds grotere BMW's. Maar da's wel iets van mij geloof ik. Maakt allemaal niet, als we maar gelukkig zijn.Robin schreef:Ik heb een 335i sedan met wat toeters en bellen, die inderdaad een 'bargain'is voor wat hij biedt, ruimte, presence, degelijkheid en snelheid. Niet de brake-kit van de 135i en ook niet dat electr diff jammergenoeg...Als ik nog alleen was geweest had er 2 januari 08 een zilveren 135i voor de deur gestaan, maar we zijn met z'n 4tjes...
Ben in eigenlijk alles zeer tevreden over de 335i, ruimte/4 deuren, stilte in 't interieur/kwaliteitsgevoel en snelheid, daarin is ie net zo goed/ beter dan de 135i. Het bochtje pakken en dat soort dingen wint de 135i, maar je kunt niet beide hebben...Voor mij is de 335i op dit moment best of both worlds, zoals de 135i dat voor Andre is. Vormgeving is al 1000 paginas over getwist en dan staat mijn 3er er net wat dikker op, maar de 135i in Dre vorm is prima.... Ik had ook een 120d fully loaded Ferdinand en een 3er is van binnen/buiten meer auto/presence qua kwaliteitsbeleving, net als een 5er dat tov een 3er is, 7er tov 5er niet de boel gaan verdraaien aub.Maar als je dat niet boeit, prima(ik hoef mijn leven geen 5er ofzo...)
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten