Corvette Z06 i.p.v. ZR1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 24 mar 2008, 10:37

Nandor schreef:Dit is een beest van een auto en het gaat een monster worden!

Nan
Past inderdaad ook wel goed bij het baasje....

Ben erg benieuwd naar dit "beest"

Gebruikersavatar
redsub
Berichten: 253
Lid geworden op: 29 jan 2007, 21:21
Locatie: maasdam

Bericht door redsub » 25 mar 2008, 23:45

En dat beest stond ineens naast me vandaag op de vluchtstrook :lol:
Alleen reed je een beetje kalmpjes weg cor :D

Obbe
Berichten: 750
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 26 mar 2008, 23:40

Filmpje vanuit de Z06 met die mooie Recaro's

http://www.gt3000.com/home/index.php?id=102

Grt. Obbe

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 27 mar 2008, 07:53

Djezusss was dit topic even uit het oog verloren :shock: ga nu maar effe een handdoek halen om me laptop schoon te vegen.... :lol:

Dit gaat ernstig dik worden Cor...HEEL ERNSTIG

Trouwens wel leuk dat je hem uitgerekend de 14e in moet leveren, juist NET na de CBR.... (of kom je niet?)

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 29 mar 2008, 01:58

Marc ik kom wel naar de CBR, maar het is wel erg jammer dat de motor nog niet is aangepast. Nieuwe setup brengt de Vette binnen 3 seconden naar de honderd en ook de tussensprints zijn bar snel.
Zal wel een keer in Germany gaan testen en filmen. Heb er ook een data box inzitten tegenwoordig, dus gegevens zat :mrgreen:

Groeten

Cor

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 mar 2008, 03:27

binnen 3 sec naar 100km/u? weet niet of je dat voor elkaar krijgt dan moet je echt ideaal van kiet gaan...denk dus niet dat je dat gaat lukken Cor :roll: mocht het je wel lukken dan wil ik ook wel een keer afgeschoten worden in die bolide 8)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 29 mar 2008, 08:01

Cor Dame schreef:Marc ik kom wel naar de CBR, maar het is wel erg jammer dat de motor nog niet is aangepast. Nieuwe setup brengt de Vette binnen 3 seconden naar de honderd en ook de tussensprints zijn bar snel.
Zal wel een keer in Germany gaan testen en filmen. Heb er ook een data box inzitten tegenwoordig, dus gegevens zat :mrgreen:

Groeten

Cor
Jammer inderdaad Cor, dat customizen van motoren gaat echt niet snel.
Ik ben nu ook 3 bijna 4 maanden bezig om die software van mij op orde te krijgen.

Maar elke keer komen dr weer dingetjes bij en moeten er weer dingen gecontoleerd worden, enfin nu ziet het er naar uit dat het binnen 2 weken goed gaat komen.

Dus ALS (klopt 3x op ongelakt hout :wink: ) het goed is red ik het net voor de CBR.

Halleluja... :roll:

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 30 mar 2008, 01:08

GTRene schreef:binnen 3 sec naar 100km/u? weet niet of je dat voor elkaar krijgt dan moet je echt ideaal van kiet gaan...denk dus niet dat je dat gaat lukken Cor :roll: mocht het je wel lukken dan wil ik ook wel een keer afgeschoten worden in die bolide 8)
En waarom zou dat niet lukken Rene :?: :?: :?:

Zijn de specs niet voldoende :?:

Weet je niet dat dezelfde motor in een racer binnen de 2,5 sec zit :?:

Hoeveel pk's enNm's moet je dan hebben volgens jou :?:

Vr. Gr.

Cor

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 30 mar 2008, 10:17

probleem zit hem met name in de banden, dus tenzij je echte slicks laat monteren

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 30 mar 2008, 10:45

Denk ook dat het natuurkundig gezien niet mogelijk is een 1400 kg wegende auto waarbij enkel de achterwielen worden aangedreven binnen de 3 seconden naar 100 te laten accelereren. Binnen de 4 seconden wordt al heel lastig.

Zijn er voorbeelden waarbij het is gelukt? Aan de ZO6 pk's ligt het straks natuurlijk helemaal niet :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 mar 2008, 11:23

Beneden 3 geloof ik ook niet echt nee.

Zo'n racer die het in 2,5 doet heeft er meestal ook een hele andere bak in zitten. Veel racewagens met een seq bak of een bak met aangepaste verhoudingen redden vaak al 100 km/u in hun 1e versnelling. Plus mega tractie door een setje dikke slicks achterop.

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 30 mar 2008, 11:43

wsl zal een kleine 3.5 er wel dik inzitten denk ik...3 zal idd af hangen van de overbrenging en de tractie....
tot hoe ver trekt een originele Z06 door in eerste versnelling?

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 mar 2008, 12:10

Bert ///M3 schreef:Beneden 3 geloof ik ook niet echt nee.

Zo'n racer die het in 2,5 doet heeft er meestal ook een hele andere bak in zitten. Veel racewagens met een seq bak of een bak met aangepaste verhoudingen redden vaak al 100 km/u in hun 1e versnelling. Plus mega tractie door een setje dikke slicks achterop.
Bert, de standaard Z06 haalt ook al ruim 100km/u in de I :wink:

Ik denk dat onder de 3 ook wat teveel van het goede is. Alles zal dan afhangen van de grip. Op een dragstrip waar al bij de start een lekkere laag rubber op de baan ligt en dan goed opgewarmde slicks, dan zal het wel mogelijk zijn misschien. Maar straks met wat metingen op de openbare weg ergens met altijd net niet optimale omstandigheden, zit het er niet in denk ik, maar onder de 4 seconde zal wel moeten lukken!

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 30 mar 2008, 12:24

Bert ///M3 schreef:Beneden 3 geloof ik ook niet echt nee.

Zo'n racer die het in 2,5 doet heeft er meestal ook een hele andere bak in zitten. Veel racewagens met een seq bak of een bak met aangepaste verhoudingen redden vaak al 100 km/u in hun 1e versnelling. Plus mega tractie door een setje dikke slicks achterop.
Bert

de Z06 heeft ook geen normale bak. En inderdaad in zijn 1e versnelling zit je al dik over de 100 en zijn 2e 160, zijn 3e 200 en bij de 310 pas naar 6.

En wat die dikke banden betreft..........345 breed en dan semi's is toch aardig wat rubber dacht ik zo of wil jij er banden onderzetten van 600 mm breed :?: Maar niet getreurd, want er komen slick's onder, daarom laat ik ook de motor aanpassen, waarbij o.a. de dry sump wordt aangepast omdat de g krachten nogal oplopen kan de originele dry sump het niet bolwerken. Geheel andere olieleidingen en andere koeling ( ook weer uit de GT3 klasse de Z06 R ) moeten de zaak heel houden. Het blok wordt gemaakt om er 24 uurs races mee te houden.

Hielke ( kom dan eens een keer kijken bal gehakt )
ik heb natuurlijk geen voorbeelden, want de motor gaat er pas de 14e uit. En als de 3 seconden niet wordt gehaald, maar 3,2 dan ben ik heel heel heel erg verdrietig. Waarschijnlijk ga ik er dan niet meer mee naar trackdays, want je rijdt natuurlijk voor joker met zo'n powerloos hok. :mrgreen:

Vr. Gr.

Cor

Oh ja Mike

standaard zit zo'n ding al op 3,9 sec.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 30 mar 2008, 12:34

Toch leuk om te zien hoe fanatiek je altijd bent met antwoorden... :)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 mar 2008, 13:01

Cor,

En als de <3 seconden op de 100 km/u nou niet lukt dan koop je van je wisselgeld toch zoiets 8)

http://www.youtube.com/watch?v=dYjPF5VkcP4

2,97 sec. op de 100 km/u

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 mar 2008, 13:31

Cor Dame schreef:blablablaaaat :lol:

Oh ja Mike

standaard zit zo'n ding al op 3,9 sec.
Ja, maar met dit soort tijden zie je vaak dat de fabriekswaarden niet gehaald worden, je wilt niet weten hoe de "fabriek" die tijden meet :wink: Na die 50 runs waar dan 1 keer die 3,9s in gehaald wordt kan je je motor+vooral bak weer voor een revisie sturen :wink:
Plus dat alle omstandigheden dan 100% kloppen (temperatuur en type wegdek, hoeveelheid rubber op de testweg, temperatuur banden 100% goed, etc.).
Maar we gaan het zien Cor, verbaas ons!! :)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 mar 2008, 13:46

Mathieu schreef:Cor,

En als de <3 seconden op de 100 km/u nou niet lukt dan koop je van je wisselgeld toch zoiets 8)

http://www.youtube.com/watch?v=dYjPF5VkcP4

2,97 sec. op de 100 km/u
Kijk, dat is een goed voorbeeld van hoe lastig het is om onder de 3s te duiken. Zelfs deze bom krijgt het niet voorelkaar, tenminste, niet onder die omstandigheden.
2.97s naar de 60mph = 96.5kmh, dus ik denk net boven de 3 naar de 100kmh :wink:
En dan heeft deze bom:
- semislicks zo te zien
- 4WD
- 408pk op 615kg = 1.5kg/pk
- Tiff achter het stuur :wink:

De Z06CE (Cor Edition) krijgt 630pk bij 1400kg ongeveer toch? Dat is 2.2kg/pk.

Niet om jouw projekt af te zeiken natuurlijk Cor, jij hebt straks de überwagen van DF, maar wij houden nou eenmaal van cijfertjesneuken, Hielke besmet ons allen met dat nerdenvirus!! :P

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 30 mar 2008, 13:47

Gewoon aan de Gtech hangen, ben je meteen klaar met speculeren en heb je een betrouwbaar beeld van vermogen, koppel, 0-100 en de 80-120 tijd.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 mar 2008, 13:50

Inderdaad, en daarbij vind ik zelf die 0-100 tijd helemaal niet boeiend, de 0-200, 0-250 en 0-300 tijden vind ik dan veel interessanter 8) Maar dat moet ook geen probleem zijn om te meten met de performance box straks.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 mar 2008, 13:51

//Off-topic//
Tiger Z100
0-60mph in 2.8 seconds "we did it because we could"
The first Tiger Z100 twin engine rear wheel drive car was designed from the outset to break the world 0-60mph record, held by a Ford RS200 rally car at 3.09 seconds.

This twin engine installation Tiger was fitted with twin ZX9 Kawasaki carburettor
models and was timed by satellite at 3.10 seconds. The last Z100 rear wheel drive was fitted with more powerful twin GSXR 1000 Suzuki injected engines for even better results.

Most have now seen Tiff Needell officially break the world record with this car on TV’s 5th gear programme at 2.9 seconds. This same Tiger Z100WR (managed by Motec) was also timed by satellite at 2.8 seconds.

The chassis is basically an R6 chassis, but with extra bracing to handle the
massively increased BHP.

Although this model is no longer available from Tiger, we have still included it in this brochure
to illustrate the levels of technical excellence and performance that Tiger can achieve. It is the
experience gained in reaching these engineering milestones that make Tiger cars what they are!

Performance

Z100 Twin ZX9 Kawasaki carburettor engine.
Rear wheel drive 0-60 in 3.10 seconds
Z100 Twin GSXR 1000 Suzuki injected engine.
Rear wheel drive (Not Timed)
Z100WR Twin GSXR 1000 Suzuki engine.
Four wheel drive 0-60 in 2.9 seconds
(2.8 secs. unofficial)



SPECIFICATION - Z100
Model / type R6 chassis SA9R
Chassis 90% round tube space frame,
powder coated
Body GRP with carbon, wings carbon
Engine GSXR 1000 Suzuki (x 2)
Transmission Bike sequential with bespoke
Tiger transfer box including
reverse
Steering Rack and pinion 2.5 turns
Brakes Disc front and rear
Suspension Front double wishbone, rear de-
Dion. Adjustable shocks all
corners
Front track 1320mm
Rear track 1470mm
Wheel base 2250mm
Overall length 3150mm
Weight 550kgs
Wheels 7inch x 15inch Alloy
Tyres 205-50-15, option 225 rear
**Z100 Models no longer Made**


//On-topic//

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 30 mar 2008, 13:52

Cor heeft een Perormancebox. Kan ook al die data geven. Dus Cor, morgen op Spa wat runs doen!
En na de motortuning nog eens.

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 30 mar 2008, 14:25

Strak plan Elmar. Maandag laten we dat ding praten en laat de rest maar lullen. :lol: :lol: :lol: :lol:

En wat sommigen ook al zeggen........die 0-100 zal we worst wezen, maar 80-100 en nog 1688 andere getallen zijn interessanter.
Zelf vind ik dat dragstrip gedoe waardeloos. Alleen er naar kijken vind ik wel aardig, maar niet om zelf te doen.
Dat ik die 3 sec. vermeld is maar om even aan te geven wat het potentiel van zo'n racemotor met zich meebrengt t.o.v. de originele motor. Zo'n ding gaat echt goed van kiet.

Maik natuurlijk als iemand een 0-100 tijd opgeeft dan wordt dat niet gemeten onder klote omstandigheden, maar uiteraard als alles mee zit, he he Einstein.

Peric dat vind ik zelf ook hoor, want anders is er toch geen bal aan. Zo af en toe wat olie op het vuur levert zo af en toe toch de leukste discussies.

Als er alleen maar 1200 Hielkes op het Forum zitten zijn ze waarschijnlijk toch alle 1200 zo uitgelult. :mrgreen:

Vriendelijke groet

Cor ( alias bromsnor )

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 mar 2008, 14:58

Cor ik denk dat je met de peformance box mede dankzij je lange 1 wel een 3.6sec halen kan, ik wist trouwens niet dat je in je 1 a 100km/u kan :shock: dat scheelt wel ff inderdaad 8) maar een 3.6 of misschien zelfs een 3.4 is natuurlijk nog uber snel.

tijden waar ik echter in geïnteresseerd ben zijn>>

100>>160km/u

100>>200km/u

200>>250km/u

dat zijn tijden en momenten die je regelmatig gebruikt met inhalen en zo, en ook aangeeft die souplesse en kracht.

als je die eens kunt meten voor en na die tijd? zou super zijn, die tijden zie ik ook vaak bij supercars die ze vermelden in autobladen, de 0 tot 100 kunnen redelijk wat auto's vrij snel vooral dat lichte spul, maar zonde van je rubbers...doe dan stabiel 30km/u rijden en dan vloeren tot 100 e.d.

benieuwd Cor, let us know...weet wel bijna zeker dat je de snelste bent van DF 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 mar 2008, 15:05

Vergeet de exiger van Herman niet Rene, 2.14kg/pk :wink:
Topsnelheid van de Z06CE zal geen issue zijn echter 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bakker, Estoque, Majestic-12 [Bot], matthyssie en 17 gasten