SEAT Leon FR 2.0 TFSI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
rudie ter hogt
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:51
Locatie: haaksbergen

Bericht door rudie ter hogt » 27 mar 2008, 18:35

oke tristan
dat is gaaf ik zit zelf ook aan meer vermogen te denken en wacht effe af wat dit bij jou doet dan is dit mischien voor mij ok een optie.(tegelijk met de milltec)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 27 mar 2008, 19:49

@Rutger: De airbox heeft pas veel nut op hogere snelheid is mij verteld door JD.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 27 mar 2008, 20:32

Tristan schreef:@Rutger: De airbox heeft pas veel nut op hogere snelheid is mij verteld door JD.
Met 290pk+ moet dan kunnen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 mar 2008, 11:03

Yep, zou moeten kunnen. Maar gaat er mij om dat het vermogen langer vastgehouden wordt. Zie verhaal van VDV Cupra vs 135i.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 28 mar 2008, 11:48

Nogmaals, Mooie upgrades Tris.

Zal strax lekker scheuren! ik zie zo'n S3 turbo dr ook nog wel opkomen bij je.. :P

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 28 mar 2008, 11:53

Ik vind die Carbon airintake wel erg mooi staan onder de motorkap. Is het die van Oettinger?

Ik vind het in ieder geval prachtig om te zien welke mods mogelijk zijn op de 2.0TFSI.

Het brengt mij erg aan het twijfelen over de volgorde van de mods, want ik neem aan dat jij na de twintercooler en airintake je chip weer moet laten aanpassen? Heeft de intercooler zin zonder een aangepaste uitlaat?

Ik zou zelf als volgorde graag willen:
-intercooler +chip
-uitlaat
-airintake
-turbo

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 28 mar 2008, 11:58

Je kan beter :

CAI
Uitlaat
Turbo,Intercooler +chip

Scheelt je extra kosten om dat je je chip maar een keer hoeft af te stellen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 29 mar 2008, 07:26

Marc RS4 schreef:Nogmaals, Mooie upgrades Tris.

Zal strax lekker scheuren! ik zie zo'n S3 turbo dr ook nog wel opkomen bij je.. :P
Denk dat ik die lekker standaard laat. Vind de investering net te groot voor die 1 a 1,5 die ik er nog mee ga rijden. Die airbox en IC kan ik binnen een paar uur gedemonteerd hebben en verkopen c.q. overzetten.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 29 mar 2008, 07:57

Ik snap je Tristan maar waar ik op doel is dat de turbo dit geweld misschien niet volhouden gaat.....

Hij blaast nu aardig op het randje zie je,het is wel een K03 natuurlijk.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 29 mar 2008, 08:05

@Marc: Het is niet de bedoeling om meer vermogen uit de turbo te halen. Ga niet meer vragen qua druk van de turbo. Deze mod's zijn er alleen voor om de auto beter te laten ademen en vermogen langer vast te houden.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 29 mar 2008, 08:23

Dat weet ik. Deze mods zijn de saus op de taart. :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 01 apr 2008, 17:05

[img:150:128]http://img340.imageshack.us/img340/7513 ... zs2.th.jpg[/img]

Door veel file nog niet echt verschil kunnen merken, maar motor pakt en reageert wat sneller op. Op hogere snelheid schijn je meer verschil te voelen.

Gebruikersavatar
turboo
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44

Bericht door turboo » 07 apr 2008, 10:32

Tristan schreef:[img:150:128]http://img340.imageshack.us/img340/7513 ... zs2.th.jpg[/img]

Door veel file nog niet echt verschil kunnen merken, maar motor pakt en reageert wat sneller op. Op hogere snelheid schijn je meer verschil te voelen.
Hoor je je filter wat meer? Wat voor filter zit erin?

Grtz,

Amrit

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 apr 2008, 11:05

Dit is een airbox van Oettinger en komt samen met een andere inlegfilter. Aanzuiggeluid is iets harder maar daar merk je in de auto niet veel van. Merk wel dat de turbo veel sneller oppakt en wat agressiever is.

Gebruikersavatar
turboo
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44

Bericht door turboo » 07 apr 2008, 11:48

Tristan schreef:Dit is een airbox van Oettinger en komt samen met een andere inlegfilter. Aanzuiggeluid is iets harder maar daar merk je in de auto niet veel van. Merk wel dat de turbo veel sneller oppakt en wat agressiever is.
Hmmm oke..! Ik hoop niet dat de luchtmassameter problemen gaat krijgen, maar ik zit ook nog zwaar in twijfel om de airbox in te laten bouwen.

Had bij m'n vorige auto wel massameter probs, maar dat ligt gewoon aan het filter 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 apr 2008, 15:34

Heb de Forge IC afbesteld. Forge heeft problemen met de leverancier die onderdelen maakt voor de IC. De 1e mogelijkheid dat hij binnen zou komen is Mei en ovb van levering ivm nieuwe leverancier.

Nu zit ik nog 8 weken in het gips, dus heb er niet echt nut van. Plus dat dit waarschijnlijk mijn laatste Seat is. Al met al zonde om nog geld aan de auto uit te geven. In Januari als het goed is nieuwe auto.

Nieuwe auto wordt waarschijnlijk: Diesel

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 apr 2008, 15:40

wat ga je kopen tristan? voor diesel...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 apr 2008, 15:42

Marc RS4 schreef:wat ga je kopen tristan? voor diesel...
Waarschijnlijk Audi. Er is gesproken over een A5.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 apr 2008, 15:45

aaah 5, klinkt goed, van wat ik heb gezien, mooi gelijnd 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 21 apr 2008, 15:58

Ik zeg 335D hitst het BMW kamp op :P


Welke motor Tristan 2.7 of 3.0 TDI?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 apr 2008, 16:08

Liefst de 3.0 TDI natuurlijk. Met JD chip iets van 280pk en 600Nm. Zit je aardig op 335d waardes.

3-coupe vind ik heel gaaf, maar interieur vind ik 'te zakelijk' en 'te saai'. Een A5 doet me gewoon meer, zeker qua interieur. Bijkomend is dat we (op de zaak) bijna allemaal Audi en VW rijden, dus kunnen bij onze huisdealer zeer goeie deals maken.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 21 apr 2008, 16:26

Ik was zelf ook voor de A5 gegaan alhoewel ik de E92 op dit moment nog net iets mooier vind maar dat is op dit moment :wink: Audi vind ik veel tijdlozer qua design en ik ben bang dat ik over 1 of 2 jaar de A5 weer mooier vind dan de E92. Het interieur van de E92 vind ik vanaf de foto's wel mooi maar in RL heb ik het nog niet gezien, het interieur van de A5 vind ik gewoon top zoals bij elke nieuwe Audi eigenlijk. De 3.0 is de absolute top, chip niet nodig maar wel lekker 8) Superwagen heb je dan :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 apr 2008, 16:36

Je had het er al over tijdens de CBR.
Is idd zonde van je geld om nu nog erin te pompen.
Goed half jaar en het is al bijna zover :wink:
Lijkt me fijn een A5 3.0TDi 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 23 apr 2008, 13:13

3.0TDI benadert de 335d al heel erg. Heeft amper chippie nodig. 0-100 is ie sneller dan de 335d ken je nagaan :shock:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 apr 2008, 13:26

Macboy schreef:3.0TDI benadert de 335d al heel erg. Heeft amper chippie nodig.
Weet ik, maar ik weet hoe goed (en snel) een JD gechipte A6 en A8 3.0TDI rijdt. En dan voorstellen dat de A5 minder zwaar is en beter stuurt. 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten