SEAT Leon FR 2.0 TFSI
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
SEAT Leon FR 2.0 TFSI
SEAT Leon FR 2.0 TFSI
- Lunagrijs
- JD chip op maat naar 270pk en 400Nm
- JD Traction Control
- Full Milltek
- 17' Winterset
- Bilstein dempers en Eibach veren
- Geboorde schijven met Ferodo DS2500
- Xenon met AFS (adaptieve bochtverlichting)
- Side-skirts
- Donkere ruiten achter
- MP3 + Bleutooth
- DEFA Alarm Klasse III
[img:800:532]http://img152.imageshack.us/img152/4517/tristan8ix.jpg[/img]
[img:640:480]http://img212.imageshack.us/img212/3299/tn0560bz.jpg[/img]
[img:640:480]http://img212.imageshack.us/img212/354/tn0552wo.jpg[/img]
[img:640:480]http://img212.imageshack.us/img212/6084/tn0546fh.jpg[/img]
[img:640:480]http://img95.imageshack.us/img95/4633/tn0574fp.jpg[/img]
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1725-2.jpg[/img]
De gebroeders TFSI (K33Z z'n GTI):
[img:800:456]http://img77.imageshack.us/img77/1650/tfsi6nf.jpg[/img]
Na de winter komen deze velgen onder, 19' BBS CH met RE 050A's:
[img:1024:768]http://www.gummen.org/images/album/NJ2007_8.jpg[/img]
- Lunagrijs
- JD chip op maat naar 270pk en 400Nm
- JD Traction Control
- Full Milltek
- 17' Winterset
- Bilstein dempers en Eibach veren
- Geboorde schijven met Ferodo DS2500
- Xenon met AFS (adaptieve bochtverlichting)
- Side-skirts
- Donkere ruiten achter
- MP3 + Bleutooth
- DEFA Alarm Klasse III
[img:800:532]http://img152.imageshack.us/img152/4517/tristan8ix.jpg[/img]
[img:640:480]http://img212.imageshack.us/img212/3299/tn0560bz.jpg[/img]
[img:640:480]http://img212.imageshack.us/img212/354/tn0552wo.jpg[/img]
[img:640:480]http://img212.imageshack.us/img212/6084/tn0546fh.jpg[/img]
[img:640:480]http://img95.imageshack.us/img95/4633/tn0574fp.jpg[/img]
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1725-2.jpg[/img]
De gebroeders TFSI (K33Z z'n GTI):
[img:800:456]http://img77.imageshack.us/img77/1650/tfsi6nf.jpg[/img]
Na de winter komen deze velgen onder, 19' BBS CH met RE 050A's:
[img:1024:768]http://www.gummen.org/images/album/NJ2007_8.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Tristan op 23 jan 2007, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Nette auto Tristan!
Zeker dit pakket maakt em wel af en erg dik.
8)
BBS velgen zijn top.
Wat ik erg jammer vind is de Seat voorzijde, dat had meer af moeten wijken van de rest. Ook het MPV zijruitje (bij de deuren vooraan) is jammer op zo'n sportieve auto. Zijn net van die puntjes die ik gewoon erg jammer vind.
Zeker dit pakket maakt em wel af en erg dik.
8)
BBS velgen zijn top.
Wat ik erg jammer vind is de Seat voorzijde, dat had meer af moeten wijken van de rest. Ook het MPV zijruitje (bij de deuren vooraan) is jammer op zo'n sportieve auto. Zijn net van die puntjes die ik gewoon erg jammer vind.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Scooby Leo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
- Locatie: Brielle
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Het verschil is groot. De karakteristiek wordt niet anders (nog steeds lineair), alleen veel krachtiger. Van 1500 tot 7000rpm een vloeiende acceleratie, waarbij de 1.8T vanaf 3000 tot 5500 rpm sterk was.sven deutschmann schreef:mooi mooi bij mij is het chippen wegens de m3 er nog niet van gekomen maar beschrijf me even hoe het voelt tov origineel?
wil het toch doortrekken alleen zal het rond maart pas worden
Tussenacceleraties zijn enorm snel, haalt niet uit welk toerental of versnelling je zit, hij gaat er altijd van door. 260 km/u heb ik al op de teller gehaald, dus een dikke 250 km/u echte km's zit er min. in.
Chip is echt een must bij dit blok. Auto kan het makkelijk aan, geen drama. Ook de draaiende delen krijgen het niet veel zwaarder, omdat er geen echte krachtexplosies vrijkomen (geen turboklap). Koppel is breed uitgesmeerd over het toerental. Zie vermogensuitdraai:
[img:690:600]http://img53.imageshack.us/img53/5067/naamloosbx3.png[/img]
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Van het weekend de laptop aan de auto gehangen (VAG-COM). Hiermee kan je een vermogensmeting doen dat een redelijke schatting is:
[img:675:389]http://img174.imageshack.us/img174/3120 ... iek3lb.jpg[/img]
Dat dipje laat zien hoe de aangepaste TC werkt. Hij knijpt iets het vermogen, waarbij een 'normale' TC al het vermogen weghaalt en dus het vermogen compleet instort.
[img:675:389]http://img174.imageshack.us/img174/3120 ... iek3lb.jpg[/img]
Dat dipje laat zien hoe de aangepaste TC werkt. Hij knijpt iets het vermogen, waarbij een 'normale' TC al het vermogen weghaalt en dus het vermogen compleet instort.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Klopt, software + OBD2 kabel in geval van nieuwere VAG-types. Hiermee kan je settings veranderen, foutcodes uitlezen en meting verrichten. Handige tool om fouten op te sporen en te kijken of de MAF-sensor nog in orde is, en of de cilinders veel pingelen of terugregelen.Harrie schreef:Is dat een VAG-COM een stukje software wat je kan kopen voor op je laptop? In de ODB prikken en dan allerlei zaken uitlezen? Ik dacht dat er een shareware (uitgeklede) versie was. Kun je daar ook zo'n vermogensmeting mee doen?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
[img:800:532]http://img152.imageshack.us/img152/4517/tristan8ix.jpg[/img][img:800:532]http://img335.imageshack.us/img335/5092 ... ack5nv.jpg[/img]
Zit te denken om de onderkant van de voorbumper in het midden zwart te spuiten (zoals de Cupra). Dit geeft een nog wat agressievere voorkant.
Zit te denken om de onderkant van de voorbumper in het midden zwart te spuiten (zoals de Cupra). Dit geeft een nog wat agressievere voorkant.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
[img:640:426]http://img208.imageshack.us/img208/6229 ... ck29bo.jpg[/img]CRZ schreef:Kan je het randje waar het nummerbord op zit is meesoepen?
[img:800:532]http://img335.imageshack.us/img335/5092 ... ack5nv.jpg[/img]
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Ik vind de velgen niet zo mooi, maar verder een nette sportieve bak. Lekker geen poespas, goed zo.
Effe een TFSI vraagje. Als je de Golf en de Leon naast elkaar zet, zit er dan snelheidsverschil tussen die 2? Is die GTI sneller met optrekken tot bv 100, en 180 en 240? Of maakt dat helemaal niets uit?
Effe een TFSI vraagje. Als je de Golf en de Leon naast elkaar zet, zit er dan snelheidsverschil tussen die 2? Is die GTI sneller met optrekken tot bv 100, en 180 en 240? Of maakt dat helemaal niets uit?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, jvb, PetervdH, vester86 en 10 gasten