indobesar schreef:Tom, was de M52 conversie praktisch plug and play? Zelf wat moeten verbouwen, motorsteunen oid?!
t.i.a
Niet heel moeilijk, al koste het wel wat uitzoekwerk. (er zit overigens een m50 in

)
Motor past in principe zo, inclusief bak op een paar e28 535i motorsteunen en e21 baksteunen. Vervolgens heb je een rembekrachtiger nodig met een kleinere diameter zoals die van een e30 325iX. Carterpan + oliepickup van een e34 525i. Kabelboom verbouwen naar aansluiting van een e30. Makkelijker is dan ook meteen een extern remvloeistof reservoirtje om wat extra ruimte te krijgen. En dan zit je nog met de uitlaat. Andere draagarmbussen zijn wel aan te raden om wat extra ruimte te maken voor de uitlaat. De flens van de bak past in principe zo op de cardan as van een e30 325i. De visco kan er je beter vanaf halen om wat ruimte te maken bij de radiateur, vervangen door een electrische fan.