DF Licentiecursus 2008 + nabespreking

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 05 mar 2008, 22:33

Tom van H. schreef:
Elmar schreef:Maik, het gebeurde op dinsdagmorgen om een uur of half 12. Had in de middag graag de sprintwedstrijdjes tegen Tom H. (met zijn M3) gereden.
Vond ik ook erg jammer, dan had ik tenminste wat competitie gehad, dat kon ik van die andere heren niet verwachten :( :P (beetje opnaaien moet mogen)
Wacht maar tot het gaat [IMG:384:400]http://dsandler.org/art/journal/2005/07 ... in-raw.jpg[/img]:P

Corvette

Bericht door Corvette » 06 mar 2008, 03:32

Zandvoort 3 en 4 maart.

Dat we alleen de leuke verhalen vertellen is natuurlijk heel normaal, maar er zijn ook minder mooie verhalen en die zal ik dan maar vertellen.

Ik zal mijn evaringen gewoon opsommen. Niemand heeft hier enig schuld of wat dan ook aan, maar shit happens en zo ook afgelopen maandag en dinsdag. Nogmaals ik val hier niemand aan, want het was onder elkaar wel gezellig en dat is dan ook wel weer wat waard en het mocht wat kosten.

Maandag morgen vroeg vertrokken en dat mocht niet baten want we kwamen toch nog in een file op de A2, dus anderhalf uur over gedaan.
Bij aankomst inschrijven en auto klaar maken....stickers plakken enz., enz.
Het eerste dagdeel ( tot +/- 10.30 ) was op zich niet zo interessant, want we werden in twee hoofdgroepen verdeeld en ik ( mijn groep ) had 's morgens het achterste deel van het circuit en dat was kort met een vreemde bocht halverwege, waar we telkens van positie wisselde en er een instructeur bij je in stapte. Kortom een paar uur op een Mickey Mous baantje gereden met een snelheid van een oud wijf met rollator.
De ideale lijnen rijden was voor een aantal mensen wel vernieuwend, maar ik heb nieuws veur je..........ik kon ze al.
Na 11.00 dus het andere deel, waar de tarzan en de rest in zat en dat was een iets sneller gedeelte dan het eerste deel. Dat er nog steeds geen gang in zat snap je inmiddels wel, want als er een hok met 70 pk tussenrijdt dan kan het ook gewoon niet harder. Zelfs al zet je er Schumacher zelf in. :lol:
Telkens als we weer een uurtje hadden getourd werden we weer even bij Mickey's verwacht om daar weer wat positief commentaar te ontvangen. Hij ( Hans Deen ) viel regelmatig in herhaling, maar ik vond het wel aardig zoals het werd gebracht. Zo zei hij regelmatig....." ik heb nieuws veur je :!: En vervolgens gaf hij dan de oplossing om het probleem op te lossen. Het woord Zandvoort >> spreek uit Zandveurt.....is waarschijnlijk 632 keer gezegd.............maar nogmaals ik vond dat het allemaal wel leuk werd gebracht. Moet ook wel, want je komt er tenslotte voor je plezier. Dus ook het commentaar werd ludiek gebracht en je kon er iets mee doen of niet.
's Middags ging de cursus eigenlijk op dezelfde voet verder, maar nu over het gehele circuit. Was wel leuker als 's morgens, maar er zat nog steeds geen gang in. Vanaf het begin reden we immers in groepjes en dan ook nog achter elkaar. En dan heb ik nieuws veur je, maar als je dan een snelle auto hebt zit je min of meer je kapot te ergeren, omdat je eigenlijk in een soort van outlap modus rijdt. :evil: :evil: :evil:
Dat had ik de hele dag al gedaan, dus dat wordt je dan zat.

's Avonds was het ook een drama

krijgen we vanaf half 6 nog ff een theorie uurtje......dat was dan wel een heeeeeeel lang uurtje en we reden dan ook pas om 8 uur van CPZ af richting ons geweldige onderkomen. Een soort resort achtig van god en alles verlaten en ver afgelegen achterlijk zooitje. Vergane glorie zeg maar. Na een poging om wat voedsel te bemachtigen toch maar weer in de auto en op pad voor wat eten. Weer een dik half uur aan het crossen geweest en verdomd 0m half 12 hadden we dan toch gegeten. Ik was bijna dood. Had nog last van het tijdverschil, want ik was zondag net terug gekomen van een weekje New York. Na het eten nog een bakkie en weer in de auto op weg naar die ballenzooi. 00.30 eindelijk in bed.......goed ontbijt op en naar CPZ.
De tweede dag werd wel wat leuker, omdat er meer werd verwacht van je en een aantal mensen kregen regelmatig opbouwende kritiek. De sprintracesjes waren ook leuk.
Dat ging eigenlijk een aantal uren zo door en 's middags was het vrij rijden, waarbij ook weer op je werd gelet en je kon gebruik maken van de instructeurs. Voor een aantal was dat geen overdreven luxe om een instructeur mee te nemen, want na 2 dagen rijden ze nog als lijn 13 ( dus midden op de weg volgens Hans Deen ).

Samenvattend >>>>>>>>> niet verkeerd zo'n cursus, maar er zijn een paar dingen die wellicht beter kunnen en dan heb ik het niet over de lijntjes rijden, want daar werd genoeg aandacht aan besteed.
Zo werd er op een aantal zaken niet gelet. O.a. werd er over de zithouding helemaal niets gezegd en dat zijn toch elementaire zaken die je niet kunt overslaan. Ook miste ik informatie over rem- en stuurtechniek en dan met name tijdens regen. Het regende en gelijk gingen ze er als koekies vanaf. Dan heb je toch te weinig verteld en werd er na het verdronken kalf inderdaad wat meer over verteld.
Wat ook beter kan is het maken van de groepjes. Hierbij bedoel ik dat er tijdens het samenstellen van de groepen naar vermogen van de auto's zou moeten worden gekeken, want nu zat er alles tussen 70 en 550 pk in 1 groep :evil: :evil: :evil: en dat is gewoon kut.

Ondanks een aantal teleurstellingen heb ik er geen spijt van dat ik mee heb gedaan, omdat je gewoon heel veel kon rijden en dat vond ik een hele grote plus.

Eindelijk zat er een paar uur vrij rijden aan te komen en dan gaat dat ding kapot.
Ik had er zin in om nog ff een paar uur gas te geven, want tijdens de sprintracesjes was het voor mij niet zo leuk. Telkens was ik al de Tarzan door als de 1e achtervolger er nog in moest sturen. :mrgreen:

Trouwens .............. dinsdag om een uur of 11 is mijn motor kapot gegaan en was het voor mij natuurlijk zowiezo een kutdag.

Al weken zeg ik bij mijn dealer.............kijk die motor eens na, want ik hoor vreemde geluiden. Dus al een paar keer gemeld en na het uitlezen weer gereset, maar niks uitgevoerd. Stelletje prutsers. En nou is het dan eindelijk gebeurd............kapot. Nou ja ik heb er wel 47.000 km plezier van gehad.

De nieuwe eigenaar vaart er wel bij, want die krijgt gewoon een nieuwe motor. Ik heb namalijk al een nieuwe gekocht en de mijne is ook alweer verkocht. Wat er precies kapot is gegaan weten we nog niet, maar ik heb hem stilgezet, omdat de geluiden wel erg vreemd werden en ook de oliedruk viel bijna weg.........lagers :?: :?: :?:

De nieuwe komt 1 dezer dagen op kenteken. Niet meer voor a.s. vrijdag, maar wel volgende week. :evil: :evil: :evil:

Na het kenteken dan nog alle troep overbouwen en dan is ie er weer klaar voor, waarschijnlijk over een week :lol: :lol: :lol:

Vriendelijke groet

Corvette

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 06 mar 2008, 09:13

je viel ook 'iets' uit de toon Cor bij al die andere 'racemonsters'.......

waar ga je nu je examen mee rijden? de berlingo van de zaak? of heb je een garage vol met ander 'lekker spul'

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 mar 2008, 10:00

Ik heb vernomen dat het een Zilveren z06 is :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 06 mar 2008, 10:28

Cor, ik denk dat jullie ook erg pech hadden met je groepje omdat die Alfa 33 of 146 of welke was het erbij zat.
Het andere DF groepje was Rene met de E36 325i, een niet DF'er met een Molenaar E30 die de snelheid er echter wel heel goed in had zitten, Jan met de GT3, Jitse met de E46 M3, Chris met de CRX en yours truly met een Molenaar E30 en dat was eigenlijk wel prima, snelheidsverschillen waren niet zo heel erg groot al waren de GT3 en E46 M3 op een gegeven moment toch echt niet meer bij te houden. :lol:

Maar er had inderdaad wel wat beter naar de indelingen gekeken kunnen worden. Al was ik echt blij dat de eenden een eigen groepje hadden, anders was het echt niet leuk meer geweest.
Ben trouwens drie keer bijna tot helemaal van de baan af gereden door zo'n eend, op zich hartstikke leuk en ze hadden de grootste lol maar ze hadden wel wat grotere spiegels erop mogen schroeven. ;)

Verder heb ik na een poosje acclamatiseeeruh wel de grootste lol gehad op Zandveurt in mijn gehuurd BMW'tje. :lol: ;)
Denk dat je net ergens boven de 2.20 kunt rijden in zo'n ding op Barum banden (die al weer een stuk beter zijn dan de Uniroyals die er daarvoor op zaten), maar als je met een <2min auto aankomt kan ik me voorstellen dat de rest inderdaad niet erg hard opschiet allemaal; drie keer per ronde dezelfde eend of Alfa tegen komen is ook zo saai. :lol:

En nu ga ik even mijn dure theorieprintje bekijken, want daar heb ik ook nog geen tijd voor gehad en anders is het ook zo zonde van dat tientje. 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 06 mar 2008, 10:31

Klinkt als een totaal ander programma dan die ik bij de RSZ heb gevolgd vorig jaar.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2008, 11:58

Klote Cor..kan het me goed voorstellen grrr haha

maareuh motor kapot? wel garantie hoop ik toch? of moet je dat betalen voor de nieuwe eigenaar...wel rap verkocht dan, gefeliciteerd kerel 8)

en je nieuwe auto staat al bijna klaar? gaaf man...wat zul je blij zijn, tis toch weer het nieuwste met kleine verbeteringen? good luck mate, we gaan hem zien, misschien tijdens CBR

HSR

Bericht door HSR » 06 mar 2008, 14:16

Wel vervelend dat de jongens met ervaring tussen de beginners ( kneuzen? ) moesten rijden. Dit was ook de reden dat ik me niet heb ingeschreven. Ik had al een vermoeden dat zo iets zou kunnen onstaan en dat durf ik dan gewoon niet aan met mijn goede auto.

Corvette

Bericht door Corvette » 06 mar 2008, 14:55

GTRene schreef:Klote Cor..kan het me goed voorstellen grrr haha

maareuh motor kapot? wel garantie hoop ik toch? of moet je dat betalen voor de nieuwe eigenaar...wel rap verkocht dan, gefeliciteerd kerel 8)

en je nieuwe auto staat al bijna klaar? gaaf man...wat zul je blij zijn, tis toch weer het nieuwste met kleine verbeteringen? good luck mate, we gaan hem zien, misschien tijdens CBR
De nieuwe is misschien volgende week klaar. Als het tegenzit dan wordt het een paar dagen later, maar we maken hem meteen helemaal goed.
Beter drysump systeem en nog een waslijst met aanpassingen. Komt goed dat wel maar nog ff geduld. Wordt nog bruter dan de vorige.
Motorschade is garantie, dus de nieuwe eigenaar heeft eigenlijk een nieuwe auto. Teller stond op 47k, dus was net ingereden :mrgreen:

Dus levering uiterlijk 20 maart zeg maar. Komt goed uit, want de 31e rij ik de hele dag op Spa 8) 8) 8) met de nieuwe :lol:

Oh ja........vrijdag rij ik met 1 of ander oud grijs hok mijn examen. :mrgreen:

Groeten

Cor

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 06 mar 2008, 14:58

Kijk je wel uit met dat grijze hok. Het schijnt een offroad variant te zijn van de Z06 :!:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 mar 2008, 16:23

Scooby Leo schreef:Kijk je wel uit met dat grijze hok. Het schijnt een offroad variant te zijn van de Z06 :!:

Mijn koppeling doet het tenminste, oen 8)

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 06 mar 2008, 17:55

Cor Dame schreef:
GTRene schreef:Klote Cor..kan het me goed voorstellen grrr haha

De nieuwe is misschien volgende week klaar. Als het tegenzit dan wordt het een paar dagen later, maar we maken hem meteen helemaal goed.
Beter drysump systeem en nog een waslijst met aanpassingen. Komt goed dat wel maar nog ff geduld. Wordt nog bruter dan de vorige.
Motorschade is garantie, dus de nieuwe eigenaar heeft eigenlijk een nieuwe auto. Teller stond op 47k, dus was net ingereden :mrgreen:

Dus levering uiterlijk 20 maart zeg maar. Komt goed uit, want de 31e rij ik de hele dag op Spa 8) 8) 8) met de nieuwe :lol:

Oh ja........vrijdag rij ik met 1 of ander oud grijs hok mijn examen. :mrgreen:

Groeten

Cor
Net ingereden............. En hoe. :shock:
Oud grijs hok.......... Dat begint ook wel bij je te passen. ouwe man. :lol:
Wat een taalgebruik gekke Cor. Heb je dan helemaal niets geleerd van Hans Deen? :cry:

T was weer gezellig met je Cor. Maar nu stoppen met zeiken joh. :wink:

Corvette

Bericht door Corvette » 06 mar 2008, 18:20

Jan Ozephius schreef:
Net ingereden............. En hoe. :shock:
Oud grijs hok.......... Dat begint ook wel bij je te passen. ouwe man. :lol:
Wat een taalgebruik gekke Cor. Heb je dan helemaal niets geleerd van Hans Deen? :cry:

T was weer gezellig met je Cor. Maar nu stoppen met zeiken joh. :wink:
Ha die Jan al weer een beetje bekomen van die paar dagen Zandveurt :?: :lol:

ja jij kan makkelijk zeggen dat ik niet moet zeiken en dat snap ik ook wel, want jij hebt ook niks te zeiken.

Veur jou ging het allemaal veel te snel en je kon het nauwelijks bijhouden. :mrgreen:

Veur jou was het racen.........veur mij was het touren. :mrgreen:

Vriendelijke groet

Cor ( een ouwe kankerpit )

Zie je nou wel dat ik iets van Hans Deen heb geleerd..........goed ABN toch :?: :?: :lol: :lol: :lol:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 06 mar 2008, 18:33

Vlegels! Potjandeurie zeg.....

Weten we ook al wie er morgen sowieso niet gaan slagen. :lol:

@iko

Bericht door @iko » 06 mar 2008, 19:51

Peter schreef:
Weten we ook al wie er morgen sowieso niet gaan slagen.
Dat weten de instructeurs al. Ze moeten alleen het briefje nog even doorgeven aan de KNAF examinators.

RobS

Bericht door RobS » 07 mar 2008, 08:41

Succes vandaag heren!

Luco

Bericht door Luco » 07 mar 2008, 08:43

Ja Heren,

Veel succes en hou het heel.
En het voornaamste, laat je niet opnaaien, rij zo netjes mogelijk je lijnen.
Hoop dat jullie allemaal slagen :D

Elmar

Bericht door Elmar » 07 mar 2008, 09:47

luco hornsveld schreef: En het voornaamste, laat je niet opnaaien, rij zo netjes mogelijk je lijnen.
Is deze zin speciaal voor Jan? :twisted:

Luco

Bericht door Luco » 07 mar 2008, 09:59

:D :D :D Eigenlijk voor iedereen :lol:
Jammer dat ik geen tijd heb, anders had ik zeker komen kijken

Metchu

Bericht door Metchu » 07 mar 2008, 10:45

Ik moet eerst nog naar Amsterdam, maar als ik het red, kom ik nog ff langs vanmiddag in Zandvoort om even te kijken. Als ik er niet ben, betekent dat ik het niet gered heb :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 07 mar 2008, 11:44

Oliesporen, opgeblazen motoren, grindbak exercities.

Ze zullen zich de theorie ook wel niet eigen hebben gemaakt. Daar slaagt vanmiddag helemaal niemand van DF :P

Shakes

Bericht door Shakes » 07 mar 2008, 12:51

Mooi topic dit :)

N.

Luco

Bericht door Luco » 07 mar 2008, 13:21

Hielke schreef:grindbak exercities.
Hoezo doet er ene JV mee dan :D :D :D :D :twisted:

Guiliabc

Bericht door Guiliabc » 07 mar 2008, 17:20

Nee die is verbannen uit Zandvoort sinds het A1 grapje van 2 jaar geleden(en terecht)

Metchu

Bericht door Metchu » 07 mar 2008, 18:20

ik was er 8) Ben alleen weer weggegaan voordat de uitslagen bekend waren. moest om 18 uur ff in haarlem zijn. Dus ik ben benieuwd. Ik heb ook nog getracht het een en ander vast te leggen met me telefoon. Ik zal dat later proberen te plaatsen.

Plaats reactie