Zandvoort 3 en 4 maart.
Dat we alleen de
leuke verhalen vertellen is natuurlijk heel normaal, maar er zijn ook
minder mooie verhalen en die zal ik dan maar vertellen.
Ik zal mijn evaringen gewoon opsommen. Niemand heeft hier enig schuld of wat dan ook aan, maar shit happens en zo ook afgelopen maandag en dinsdag. Nogmaals ik val hier niemand aan, want het was onder elkaar wel gezellig en dat is dan ook wel weer wat waard en het mocht wat kosten.
Maandag morgen vroeg vertrokken en dat mocht niet baten want we kwamen toch nog in een file op de A2, dus anderhalf uur over gedaan.
Bij aankomst inschrijven en auto klaar maken....stickers plakken enz., enz.
Het eerste dagdeel ( tot +/- 10.30 ) was op zich niet zo interessant, want we werden in twee hoofdgroepen verdeeld en ik ( mijn groep ) had 's morgens het achterste deel van het circuit en dat was kort met een vreemde bocht halverwege, waar we telkens van positie wisselde en er een instructeur bij je in stapte. Kortom een paar uur op een Mickey Mous baantje gereden met een snelheid van een oud wijf met rollator.
De ideale lijnen rijden was voor een aantal mensen wel vernieuwend, maar
ik heb nieuws veur je..........ik kon ze al.
Na 11.00 dus het andere deel, waar de tarzan en de rest in zat en dat was een iets sneller gedeelte dan het eerste deel. Dat er nog steeds geen gang in zat snap je inmiddels wel, want als er een hok met 70 pk tussenrijdt dan kan het ook gewoon niet harder. Zelfs al zet je er Schumacher zelf in.
Telkens als we weer een uurtje hadden getourd werden we weer even bij Mickey's verwacht om daar weer wat positief commentaar te ontvangen. Hij ( Hans Deen ) viel regelmatig in herhaling, maar ik vond het wel aardig zoals het werd gebracht. Zo zei hij regelmatig....." ik heb nieuws
veur je :!: En vervolgens gaf hij dan de oplossing om het probleem op te lossen. Het woord Zandvoort >> spreek uit
Zandveurt.....is waarschijnlijk 632 keer gezegd.............maar nogmaals ik vond dat het allemaal wel leuk werd gebracht. Moet ook wel, want je komt er tenslotte voor je plezier. Dus ook het commentaar werd ludiek gebracht en je kon er iets mee doen of niet.
's Middags ging de cursus eigenlijk op dezelfde voet verder, maar nu over het gehele circuit. Was wel leuker als 's morgens, maar er zat nog steeds geen gang in. Vanaf het begin reden we immers in groepjes en dan ook nog achter elkaar. En dan heb ik nieuws veur je, maar als je dan een snelle auto hebt zit je min of meer je kapot te ergeren, omdat je eigenlijk in een soort van outlap modus rijdt.
Dat had ik de hele dag al gedaan, dus dat wordt je dan zat.
's Avonds was het ook een drama
krijgen we vanaf half 6 nog ff een theorie
uurtje......dat was dan wel een heeeeeeel lang uurtje en we reden dan ook pas om 8 uur van CPZ af richting ons geweldige onderkomen. Een soort resort achtig van god en alles verlaten en ver afgelegen achterlijk zooitje. Vergane glorie zeg maar. Na een poging om wat voedsel te bemachtigen toch maar weer in de auto en op pad voor wat eten. Weer een dik half uur aan het crossen geweest en verdomd 0m half 12 hadden we dan toch gegeten. Ik was bijna dood. Had nog last van het tijdverschil, want ik was zondag net terug gekomen van een weekje New York. Na het eten nog een bakkie en weer in de auto op weg naar die ballenzooi. 00.30 eindelijk in bed.......goed ontbijt op en naar CPZ.
De tweede dag werd wel wat leuker, omdat er meer werd verwacht van je en een aantal mensen kregen regelmatig opbouwende kritiek. De sprintracesjes waren ook leuk.
Dat ging eigenlijk een aantal uren zo door en 's middags was het vrij rijden, waarbij ook weer op je werd gelet en je kon gebruik maken van de instructeurs. Voor een aantal was dat geen overdreven luxe om een instructeur mee te nemen, want na 2 dagen rijden ze nog als lijn 13 ( dus midden op de weg volgens Hans Deen ).
Samenvattend >>>>>>>>>
niet verkeerd zo'n cursus, maar er zijn een paar dingen die wellicht beter kunnen en dan heb ik het niet over de lijntjes rijden, want daar werd genoeg aandacht aan besteed.
Zo werd er op een aantal zaken niet gelet. O.a. werd er over de zithouding helemaal niets gezegd en dat zijn toch elementaire zaken die je niet kunt overslaan. Ook miste ik informatie over rem- en stuurtechniek en dan met name tijdens regen. Het regende en gelijk gingen ze er als koekies vanaf. Dan heb je toch te weinig verteld en werd er na het verdronken kalf inderdaad wat meer over verteld.
Wat ook beter kan is het maken van de groepjes. Hierbij bedoel ik dat er tijdens het samenstellen van de groepen naar vermogen van de auto's zou moeten worden gekeken, want nu zat er alles tussen 70 en 550 pk in 1 groep

en dat is gewoon kut.
Ondanks een aantal teleurstellingen heb ik er geen spijt van dat ik mee heb gedaan, omdat je gewoon heel veel kon rijden en dat vond ik een hele grote plus.
Eindelijk zat er een paar uur vrij rijden aan te komen en dan gaat dat ding kapot.
Ik had er zin in om nog ff een paar uur gas te geven, want tijdens de sprintracesjes was het voor mij niet zo leuk. Telkens was ik al de Tarzan door als de 1e achtervolger er nog in moest sturen.
Trouwens .............. dinsdag om een uur of 11 is mijn motor kapot gegaan en was het voor mij natuurlijk zowiezo een kutdag.
Al weken zeg ik bij mijn dealer.............kijk die motor eens na, want ik hoor vreemde geluiden. Dus al een paar keer gemeld en na het uitlezen weer gereset, maar niks uitgevoerd. Stelletje prutsers. En nou is het dan eindelijk gebeurd............kapot. Nou ja ik heb er wel 47.000 km plezier van gehad.
De nieuwe eigenaar vaart er wel bij, want die krijgt gewoon een nieuwe motor. Ik heb namalijk al een nieuwe gekocht en de mijne is ook alweer verkocht. Wat er precies kapot is gegaan weten we nog niet, maar ik heb hem stilgezet, omdat de geluiden wel erg vreemd werden en ook de oliedruk viel bijna weg.........lagers

:

:

:
De nieuwe komt 1 dezer dagen op kenteken. Niet meer voor a.s. vrijdag, maar wel volgende week.
Na het kenteken dan nog alle troep overbouwen en dan is ie er weer klaar voor, waarschijnlijk over een week
Vriendelijke groet
Corvette