135i vs e92 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 29 feb 2008, 14:16

130i doet 8.35 ring
e46 m3 doet 8.22
E92 m3 doet 8.10 meende ik waar bij de geruchten ging dat ie semi s had.

En inderdaad leg mij dan die 8 seconden op mini baantje uit.

uberlol

hahahahah

De verhalen worden steeds mooier.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 feb 2008, 14:22

Niet om het 1 of ander; maar E92 is 8.05

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 feb 2008, 14:24

romo schreef:Niet om het 1 of ander; maar E92 is 8.05
Volgens Sport Auto, door Horst von Swarma met semi slicks?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 feb 2008, 14:31

Hielke schreef:
romo schreef:Niet om het 1 of ander; maar E92 is 8.05
Volgens Sport Auto, door Horst von Swarma met semi slicks?
Nee zonder shaslicks



Die tijd heb ik van E90post

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 feb 2008, 14:33

romo schreef:
Hielke schreef:
romo schreef:Niet om het 1 of ander; maar E92 is 8.05
Volgens Sport Auto, door Horst von Swarma met semi slicks?
Nee zonder shaslicks



Die tijd heb ik van E90post
door Horst gereden voor Sport Auto?

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 29 feb 2008, 14:35

even wat nieuwe gegevens

http://bmwblog.net/?p=210

http://www.fastestlaps.com/track7.html

1.14.3 en 1.15.4 voor de e92 m3.

1.16.3 voor de e46 m3.

1.17.4 voor de 135i.

Waarbij de M veel beter in de overbrenging zitten voor een circuit. En langere powerband hebben. Komt bij op circuit heeft een bredere straat band veel meer te zeggen dan een smallere. M3 banden maat is 245 voor en 265 achter. 135i is 215 voor en 245 achter.

Overbrenging e92 m3 is korter dan een standaard 135i/335i overbrenging en heeft ook nog eens 1400 toeren meer.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 feb 2008, 14:47

1.17.4 voor de 135i
1.19.2 voor de 130i

Een tijdsverschil dat 100% geloofwaardig is, ik ken die auto's goed. Met het nieuwe iets bredere rubber zal de 130i nu ruim een halve seconde sneller zijn. Omgerekend (factor 6) naar Nordschleife tijden rijdt een 135i dan iets van 8.22. Ook heel geloofwaardig.

E92 M3 rijdt 1.15.2.

Ruim 3 seconden verschil. Hoe komt AMS nou op ACHT? Mijn Bravo haalt een 1.22 daar! Serieus! :lol:

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 feb 2008, 14:49

Dat riep ik in 't begin al jongens: 1:17,4 voor 335i en 135i. We kunnen er vanalles bij halen, maar feit is dat de M3 hier in NL vanaf 94 mille kost.

Hylke mongwapke, blad kost 4 euro 10, OK da's de helft van de dagwaarde van de Bravo, klopt. 8)

Ams tijden waren alledrie gedaan met het dsc/dtc whatever op de sportief gunstigste stand (dus niet helemaal uit?)

Vandaar die 1:21/22 ipv 1:17,4 etc etc.

SPORTAUTO TIJDEN KLOPPEN WEER WEL!!!!!

We lullen langs elkaar, we moeten beter LEZUN!!! :lol:

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 feb 2008, 14:51

Robin schreef:Dan heb je met je M3 CS daar een goede tijd neergezet op Hockenheim Rico, of was het op dat baantje in Phantasialand. :lol:

335i had Hockenheim 1:17,4 OK, ik geef de 1 seconde cadeau, 135i was hetzelfde als 335i dacht ik.

HIERO, LEZUN! 8)

(dit schreef ik begin v/d middag)

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 29 feb 2008, 14:52

Dat zijn flinke onderlinge verschillen. Na ca. 35 rondjes beginnen ze elkaar te lappen.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 feb 2008, 14:56

Jullie waren al begonnen met meer lappen bij de aankoop van een M :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 feb 2008, 15:05

4 euro 10 voor zo'n blad? Veuls te duur, daar koop ik bijna een batterijtje voor.

Dus AMS test de .35i's met de stumperhulpen nog aan? Typisch. Diskwalificeren die lui.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 29 feb 2008, 15:09

LOL ik flikker hier van de stoel af van die reactie van robin

hahaha proest.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 29 feb 2008, 15:11

Met humor het probleem ontwijken daar hou ik wel van 8)
Blijft altijd iets armoedigs als je een rondje aan je broek krijgt :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 29 feb 2008, 15:14

Op DF circuit dagen zal ik goed kijken in de spiegel als je eraan komt en proberen je niet in de weg te rijden.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 feb 2008, 15:19

http://www.youtube.com/watch?v=UyNeTWEb ... re=related

Von Swarma die in de E92 M3 volle polle een gecorrigeerde 8.17 rijdt.

8.05? Welke 8.05?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 29 feb 2008, 16:18

Hoeveel seconden zou het nu uitmaken voor mij op Zandvoort als ik een setje velgen aanschaf met 225 semislicks ipv 205 bridgestones als ik nu 2.12 rij?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 feb 2008, 16:25

Ruben schreef:Hoeveel seconden zou het nu uitmaken voor mij op Zandvoort als ik een setje velgen aanschaf met 225 semislicks ipv 205 bridgestones als ik nu 2.12 rij?
Seconde of 3-4. Altijd leuk, al was het maar om te voorkomen dat je je straatbanden erg veel pijn doet. Bridgestones kunnen langdurig circuitgebruik bij hoge temperaturen slecht aan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 feb 2008, 17:02

Robin schreef:Jullie waren al begonnen met meer lappen bij de aankoop van een M :lol:

hahaha LOL

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 feb 2008, 17:04

Hielke schreef:4 euro 10 voor zo'n blad? Veuls te duur, daar koop ik bijna een batterijtje voor.

Dus AMS test de .35i's met de stumperhulpen nog aan? Typisch. Diskwalificeren die lui.

Goedzo veel batterijtjes kopen Hielke.. met een beetje mazzel zit Robin dan in 2063 in een e176 M3 op waterstofgas :lol:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 29 feb 2008, 17:14


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 feb 2008, 17:15

Nouja het is wel duidelijk dat die cijfers van AMS niet de snelste tijden zijn. Sportauto lijkt me een betere referentie.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 feb 2008, 17:35

Als je nu die 135i van andre met korter dif gaat chippen naar 360pk, komt die dan ook in de "problemen" met die overbrening op hogere snelheid (zeg maar boven de 200) Niet dat er problemen zijn maar ik bedoel in termen van doosjouwen, en 335i (standaard) dik voorblijven wat nu niet het geval was.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 feb 2008, 17:41

Rico v Velzen schreef:Als je nu die 135i van andre met korter dif gaat chippen naar 360pk, komt die dan ook in de "problemen" met die overbrening op hogere snelheid (zeg maar boven de 200) Niet dat er problemen zijn maar ik bedoel in termen van doosjouwen, en 335i (standaard) dik voorblijven wat nu niet het geval was.
Geen problemen, maar het zal die auto niks extra's gaan brengen. Ook getuned naar 360 pk verwacht ik dat z'n piekvermogen nog steeds onder de 6000 toeren ligt. Boven de 6000, dus boven de 215 km/h wordt er dan weer snel afgebouwd richting 250 pk.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 29 feb 2008, 17:57

We kunnen wel een keertje planken met mijn 135ilel wanneer ik mijn Schnitzel Chips er aan het eind van deze maand in heb zitten. Dan weten we weer wat meer. Maar ik durf eigenlijk helemaal niet zo hard. :oops:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten