135i vs e92 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

135i vs e92 M3

Bericht door RVV » 20 feb 2008, 23:50

Franse test..beide van 0-100 in 5,4 sec.

[img:1000:1369]http://img138.imageshack.us/img138/4259 ... m31bp7.jpg[/img]
[img:1000:1369]http://img138.imageshack.us/img138/229/ ... m32zz1.jpg[/img]

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 20 feb 2008, 23:59

Al kon ik 3 nieuwe e92 m3 betalen kocht ik nog een 135i dre editions wel te verstaan. De auto bevalt me bovenverwachtig goed. In het dagelijkse verkeer is die power op lage toeren heerlijk. De 135i voelt net even wendbaarder dan een E92 M3. En dat is toch wat ik liever heb.
Nu vooral met die kortere overbrenging hangt ie zo heerlijk aan het gas.

De e92 m3 is een super machine. Maar ik vermaak me kostelijk met de einser.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 21 feb 2008, 00:03

Die Fransen zitten daar een beetje te jammeren en te klagen over de 'astronomische prijs' van de M3......




....30k goedkoper dan hier.

Niet echt een verrassing dat je met een 135i net zo veel plezier kunt hebben, maar ergens... Een M3 blijft een M3.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 21 feb 2008, 00:38

Dat een m3 een m3 blijft is waar. En als je daar voor valt heeft bmw je precies waar ze je willen hebben.

Voor mij is het belangrijker dat ik plezier heb in mijn auto en als daar nou een M badge op staat of niet dat doet me niet zoveel.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 feb 2008, 00:41

Ondanks ik de 135i een wereldkar vind, liever de M3. Maar prijsverschil is groot, dus 135i is een soort mini-M3.

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 21 feb 2008, 00:54

135i en M3 staan los van elkaar. Ik heb liever een 135 dan een M3. Prijsverschil beslaat precies een E39 M5. Maar een M3 koop je om mee te knallen, dus status interesseert je weinig. Zie ik niet waarom een M3 zoveel meer moet kosten dan een 135i.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 feb 2008, 01:13

Interieur lijkt zelfs bijna hetzelfde op die extra bult na...
chippie op de 135i en bye bye M3 :lol:

maaaaar binnenkort komt er vast een tuner met die M3 V8 in een 1 serie coupe of hatch, en dan heb je ook wat leuks NA

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 feb 2008, 07:11

De toekomst zijn turbobenzinemotoren in elke klasse.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 feb 2008, 08:23

Andre, wat zou een gechipte "losse" 135i halen op top?

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 feb 2008, 08:30

Marc RS4 schreef:Andre, wat zou een gechipte "losse" 135i halen op top?
Een Alpina E90 B3 360pk haalt 285km, een normale E90 335i een slordige 270kmh onbegrenst. Een gechippede 135i met 360pk zal wel in die richting van 280kmh + zitten. De gexedede .35is in de USA met bijna 400pk heb ik geen specs van wat die dingen op top lopen, want dat doen/mogen/willen/durven/kunnen ze daar nooit. :lol: En een onbegrenste M3 liep toch ongeveer 310kmh met 420pk?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 21 feb 2008, 10:35

Allemensen, victoire de 135i. Ach, het is maar weer een test en iedereen bepaalt zelf wel wat men wil. Ik vind een M3 ook echt heeel coool en heeft een uniek imago; vulgair en ordinair, en daar moet ik wel om lachen. De M3 is een cult-car maar vast staat wel: De 135i is an absolute bargain.

Trouwens lees eens goed wat er nog meer staat: 'Perfomens Equivalentes'. De tussenacceleraties zijn gelijk aan elkaar. En de M3 raffelt de 1 kilometer in maar een halve (0.6) seconde sneller af. Of er is iets met die M3, of ze hebben de 135i van Andre hiervoor gebruikt. Schiet mij maar lek, om met Patty Brard te spreken (< hebben jullie ook zo gelachen om haar komkommer-act bij Uri Geller?)
Laatst gewijzigd door Sperdy op 21 feb 2008, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 10:56

Ik denk dat als je zonder over de financiën na te denken een e92 M3 kunt kopen, een 135i helemaal geen optie/alternatief is.

Een e92 M3 verkoopt zichzelf, net als alle M3's voorheen.. heb je die keus gemaakt dan is er geen alternatief. Dat een andere BMW netzo snel is, vind je niet relevant.


Iedereen die kan kiezen, (Andre uitgezonderd, maar dat is omdat we weten hoe hij tegen autorijden/sturen vanuit zijn proffessie in de autosport aankijkt) zonder zich druk te maken over de kosten.. kiest gewoon een e92 M3, danwel een e90 M3.

BMW laat wel zien dat een standaard auto, de prestaties van een M kan evenaren. Dat is erg verwarrend in de heersende hierarchie van het modellen gamma.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 feb 2008, 11:23

Marc RS4 schreef:Andre, wat zou een gechipte "losse" 135i halen op top?
Ik wil ook wel even een poging wagen Marc.

Andre's van een kortere eindoverbrenging voorziene 135i zal nooit harder dan 265 kunnen lopen. Hij zit dan nl in de 6e versnelling aan zijn maximale toeren. Maar snel zit hij wel aan die topsnelheid :wink:

Een gechipte 135i zal in theorie harder lopen dan bijv. een E46 M3 CSL. Even veel pk's die in de 6e versnelling op top aardig met het toerental overeenkomen waarop de 135i het maximale aantal paardenkrachten levert met een geringer frontaal oppervlak. Het zou me niet verbazen als zo'n auto aardig in de buurt van de 300 kon komen. Zowieso harder dan 285. "Supercars" als Lambo's, Porsches en Astons komen je dan op topsnelheid met kruipsnelheid voorbij. Gelukkig hebben ze de looks nog om zo'n totaal gebrek aan overkill te compenseren :lol:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 feb 2008, 11:26

Hmmm,ik moet bekennen dat ik het allemaal best impressive vind van die 135i.

Zal leuk voer zijn voor de chippers...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 11:30

Hielke Lambo's gaan er echt niet met kruipsnelheid voorbij !

Ik heb zo'n Gallardo meegemaakt, met de M3.. die gaat echt nog wel ff een paar stappen harder hoor.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 21 feb 2008, 11:35

Hielke schreef:
Marc RS4 schreef:Andre, wat zou een gechipte "losse" 135i halen op top?
Ik wil ook wel even een poging wagen Marc.

Andre's van een kortere eindoverbrenging voorziene 135i zal nooit harder dan 265 kunnen lopen. Hij zit dan nl in de 6e versnelling aan zijn maximale toeren. Maar snel zit hij wel aan die topsnelheid :wink:
ha Hielke. Moet wel zeggen dat het mij geen fluit interesseert of ik 250, 280 of bijna 300 kan in dei 135i. Maakt me dan ook echt helemaal niets uit. Die kortere overbenging van Andre is natuurlijk wel wat je merkt. Ben benieuwd of die chip van AC Schnitzer op dit punt ook verbetering oplevert: snellere gasrespons en (nog) krachtiger doortrekken door de versnellingen heen. Want het is wel een beetje armoedig zo met dat matige standaard 135i blokje ...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 feb 2008, 11:39

Ik denk dat als je zonder over de financiën na te denken een e92 M3 kunt kopen, een 135i helemaal geen optie/alternatief is.

Een e92 M3 verkoopt zichzelf, net als alle M3's voorheen.. heb je die keus gemaakt dan is er geen alternatief. Dat een andere BMW netzo snel is, vind je niet relevant.

Dit is idd de kern, althans dit is ook mijn gedachte erover.................

Ook speelt mee; niet of ik het kan betalen, meer of ik het wil...............

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 21 feb 2008, 11:40

Ik moet toch concluderen dat ik vroeger meer e46 m3 zag rijden dan dat ik nu nieuwe e92 M3 zie.

De E46 m3 was een auto die men voor een veel lagere prijs kon kopen dan een vergelijkbaar in power porsche. Dus je had veel kopers die voor dat relatief koopje gingen.

Nu trekt de m3 e92 qua prijs naar veel hogere regionen en komt die veel closer bij de prijs van carrera. De M3 is niet meer de sportauto die voor relatief geld de duurdere sport auto s kon bijhouden.

Kijk bijv hier na. Het gewoon een auto goed positioneren en marketing.

In 96 was er geen kip die impreza gt turbo kocht voor 65k gulden. Niemand had van die auto gehoord ja een paar liefhebbers. En daar komt de 555 sponsor in de rally subaru brengt special version uit 1998. De impreza gt turbo 555. De auto die idioot hard ging voor het geld. Een gigantisch verkoop succes.

Nu is het helemaal voorbij met de impreza ze willen met de grote jongens meedoen en vragen dik geld. Ik zie bijna geen nieuwe impreza s meer rijden. Alleen de 555 jes.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 21 feb 2008, 11:56

Ik denk ook niet dat de vergelijk E92 M3 vs Porsche ook nog veel stand houd.

Bij de E46 M3 en de 911 zaten ze qua vermogen en gewicht nog redelijk in de buurt. Nu met de M3 met 420 PK is hij al veel krachtiger als een Porsche maar ook veel zwaarder als een Porsche. Zelfs als de prijzen op het niveau van de oude M3 lagen dan zou het publiek toch anders tegen de E92 M3 aan kijken denk ik.

Denk dat ze meer met de AMG en Audi RS boys mee willen doen. Is ook wel logisch want daar zouden ze waarschijnlijk de meeste klanten aan verliezen mochten mensen overstappen.

911 vs M3 is een no brainer zelfde als 135i en E92 M3. Mensen waarbij geld geen issue is kopen toch wel een 911 al is het maar om het gevoel.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 feb 2008, 11:59

Wat kost een beetje Carrera S met wat toeters en bellen vandaag de dag? 125000? Dan heb je 355pk en de E90/92M3 420.Op de Autobahn ben je sneller met de laatste en 'voordeliger uit'en ruimer ROFLOL. :lol:

@Bert M3: Als ik 125k ofzo mocht/kon besteden vond ik 't moeilijk kiezen tussen een E90/92 M3 en een 997 Carrera S met 355pk hoor. Totdat ik erin reed en alles voor lief nam en de 997 waarsch koos niet in 't achterhoofd hebbende dat er vaak 1/2/3 anderen meerijden en de looks die ook in dit dorp niet helemaal meewerken tov de 911(Hylke brand maar weer los met je nonbetoog LOL)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 21 feb 2008, 12:08

Iedereen die kan kiezen, (Andre uitgezonderd, maar dat is omdat we weten hoe hij tegen autorijden/sturen vanuit zijn proffessie in de autosport aankijkt) zonder zich druk te maken over de kosten.. kiest gewoon een e92 M3, danwel een e90 M3.
Uhm nee hoor. Zie topic van Ferdi in de showroom.

De ///M3 bestaat niet meer.

N.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 feb 2008, 12:09

Dat zou betekenen dat je het alleen maar voor de looks deed Robin,want de M3 is toch echt de betere wagen...

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 21 feb 2008, 12:09

M3, Carrera S of Z06?

Lastige vraag.

LOL

N.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 feb 2008, 12:10

Om de 100k moet je wel heel erg die 4 zitplaatsen nodig hebben om toch voor een M3 te kiezen.

En trouwens, echte boten heb je in die lengtemaat en met dat gewicht voor veel minder :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 12:15

Nandor schreef:
Iedereen die kan kiezen, (Andre uitgezonderd, maar dat is omdat we weten hoe hij tegen autorijden/sturen vanuit zijn proffessie in de autosport aankijkt) zonder zich druk te maken over de kosten.. kiest gewoon een e92 M3, danwel een e90 M3.
Uhm nee hoor. Zie topic van Ferdi in de showroom.

De ///M3 bestaat niet meer.

N.
Even zwart wit Nandor..

De postcodelotterij komt langs en heeft 2 auto's weg te geven..

135i

of

e92 M3


Andere optie is er niet.. welke kies je dan ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], JdvPolo en 4 gasten