135i vs e92 M3
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
even wat nieuwe gegevens
http://bmwblog.net/?p=210
http://www.fastestlaps.com/track7.html
1.14.3 en 1.15.4 voor de e92 m3.
1.16.3 voor de e46 m3.
1.17.4 voor de 135i.
Waarbij de M veel beter in de overbrenging zitten voor een circuit. En langere powerband hebben. Komt bij op circuit heeft een bredere straat band veel meer te zeggen dan een smallere. M3 banden maat is 245 voor en 265 achter. 135i is 215 voor en 245 achter.
Overbrenging e92 m3 is korter dan een standaard 135i/335i overbrenging en heeft ook nog eens 1400 toeren meer.
http://bmwblog.net/?p=210
http://www.fastestlaps.com/track7.html
1.14.3 en 1.15.4 voor de e92 m3.
1.16.3 voor de e46 m3.
1.17.4 voor de 135i.
Waarbij de M veel beter in de overbrenging zitten voor een circuit. En langere powerband hebben. Komt bij op circuit heeft een bredere straat band veel meer te zeggen dan een smallere. M3 banden maat is 245 voor en 265 achter. 135i is 215 voor en 245 achter.
Overbrenging e92 m3 is korter dan een standaard 135i/335i overbrenging en heeft ook nog eens 1400 toeren meer.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
1.17.4 voor de 135i
1.19.2 voor de 130i
Een tijdsverschil dat 100% geloofwaardig is, ik ken die auto's goed. Met het nieuwe iets bredere rubber zal de 130i nu ruim een halve seconde sneller zijn. Omgerekend (factor 6) naar Nordschleife tijden rijdt een 135i dan iets van 8.22. Ook heel geloofwaardig.
E92 M3 rijdt 1.15.2.
Ruim 3 seconden verschil. Hoe komt AMS nou op ACHT? Mijn Bravo haalt een 1.22 daar! Serieus!
1.19.2 voor de 130i
Een tijdsverschil dat 100% geloofwaardig is, ik ken die auto's goed. Met het nieuwe iets bredere rubber zal de 130i nu ruim een halve seconde sneller zijn. Omgerekend (factor 6) naar Nordschleife tijden rijdt een 135i dan iets van 8.22. Ook heel geloofwaardig.
E92 M3 rijdt 1.15.2.
Ruim 3 seconden verschil. Hoe komt AMS nou op ACHT? Mijn Bravo haalt een 1.22 daar! Serieus!

-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Dat riep ik in 't begin al jongens: 1:17,4 voor 335i en 135i. We kunnen er vanalles bij halen, maar feit is dat de M3 hier in NL vanaf 94 mille kost.
Hylke mongwapke, blad kost 4 euro 10, OK da's de helft van de dagwaarde van de Bravo, klopt. 8)
Ams tijden waren alledrie gedaan met het dsc/dtc whatever op de sportief gunstigste stand (dus niet helemaal uit?)
Vandaar die 1:21/22 ipv 1:17,4 etc etc.
SPORTAUTO TIJDEN KLOPPEN WEER WEL!!!!!
We lullen langs elkaar, we moeten beter LEZUN!!!
Hylke mongwapke, blad kost 4 euro 10, OK da's de helft van de dagwaarde van de Bravo, klopt. 8)
Ams tijden waren alledrie gedaan met het dsc/dtc whatever op de sportief gunstigste stand (dus niet helemaal uit?)
Vandaar die 1:21/22 ipv 1:17,4 etc etc.
SPORTAUTO TIJDEN KLOPPEN WEER WEL!!!!!
We lullen langs elkaar, we moeten beter LEZUN!!!

-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
http://www.youtube.com/watch?v=UyNeTWEb ... re=related
Von Swarma die in de E92 M3 volle polle een gecorrigeerde 8.17 rijdt.
8.05? Welke 8.05?
Von Swarma die in de E92 M3 volle polle een gecorrigeerde 8.17 rijdt.
8.05? Welke 8.05?
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Seconde of 3-4. Altijd leuk, al was het maar om te voorkomen dat je je straatbanden erg veel pijn doet. Bridgestones kunnen langdurig circuitgebruik bij hoge temperaturen slecht aan.Ruben schreef:Hoeveel seconden zou het nu uitmaken voor mij op Zandvoort als ik een setje velgen aanschaf met 225 semislicks ipv 205 bridgestones als ik nu 2.12 rij?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Geen problemen, maar het zal die auto niks extra's gaan brengen. Ook getuned naar 360 pk verwacht ik dat z'n piekvermogen nog steeds onder de 6000 toeren ligt. Boven de 6000, dus boven de 215 km/h wordt er dan weer snel afgebouwd richting 250 pk.Rico v Velzen schreef:Als je nu die 135i van andre met korter dif gaat chippen naar 360pk, komt die dan ook in de "problemen" met die overbrening op hogere snelheid (zeg maar boven de 200) Niet dat er problemen zijn maar ik bedoel in termen van doosjouwen, en 335i (standaard) dik voorblijven wat nu niet het geval was.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EricT en 39 gasten