Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Daniel
- Femme
Ik heb zondag een filmpje gemaakt van de 330i en de B10 om mijn nieuwe videocam uit te proberen. Het is niet echt bedoeld als een serieus filmpje maar gewoon om wat shots vanuit een rijdende auto te proberen. Helaas was ik zoveel tijd kwijt aan voorbereidingen (poetsen) dat niet meer lukte om een paar statische shots te maken.
De Citroen Berlingo is de 135i onder de camera-auto's heb ik al gemerkt
. De laadvloer is lekker laag zodat de camera op een statief niet te hoog komt te staan en met de achterbank opgeklapt is er veel ruimte achterin. Dankzij de schuifdeuren kun je al rijdend zowel links als rechts uit de auto hangen
.
http://arethusa.tweakers.net/~femme/video/330i-b10.html (Flash 9)
http://arethusa.tweakers.net/~femme/video/330i-b10.wmv (WMV, 107MB download)
.
De Citroen Berlingo is de 135i onder de camera-auto's heb ik al gemerkt

http://arethusa.tweakers.net/~femme/video/330i-b10.html (Flash 9)
http://arethusa.tweakers.net/~femme/video/330i-b10.wmv (WMV, 107MB download)
Die ken ik nog niet. Waar kan ik hem krijgen?anyway, ik kwam gister een bouwpakket tegen van een Z4 Alpina roadster...ken je die al?

Laatst gewijzigd door Femme op 28 feb 2008, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
Heel mooi filmpje Femme!!
Op een paar kleine vervelende camerabewegingen na, gewoon enorm strak! Ondanks de niet serieuze insteek, ziet het er wel serieus goed uit
. Misschien is een polarisatiefilter (hebben ze toch ook wel voor filmcamera's) nog eens wat. Dan wordt het nog wat mooier. Maar de kwaliteit van filmen is echt enorm hoog!
Op een paar kleine vervelende camerabewegingen na, gewoon enorm strak! Ondanks de niet serieuze insteek, ziet het er wel serieus goed uit

- GTRene
ah, ja ik zocht naar de Artega GT 1/18 maar die komt pas in november, en toen kwam ik "jou" Alpina tegen, dacht ff onthouden, hij is van Revell 1 op 24...Femme schreef:Die ken ik nog niet. Waar kan ik hem krijgen?anyway, ik kwam gister een bouwpakket tegen van een Z4 Alpina roadster...ken je die al?.
http://www.revell.de/en/products/metal/ ... 07359&sp=1
- Mark Nauta
- GTRene
- Femme
Het zakelijk rijden heb ik inmiddels opgegeven, is toch niet te doen als je privé auto stuk is en over slechts twee zitplaatsen beschikt.
Ik vind de hele bijtellingsregeling totaal onredelijk voor eigenaren van dure prive-auto's die vanuit praktische overwegingen een paar duizend kilometer per jaar prive gebruikmaken van hun leaseauto maar dit gebruik kunnen compenseren door zakelijke kilometers met de (duurdere) prive-auto te maken.
Ik vind de hele bijtellingsregeling totaal onredelijk voor eigenaren van dure prive-auto's die vanuit praktische overwegingen een paar duizend kilometer per jaar prive gebruikmaken van hun leaseauto maar dit gebruik kunnen compenseren door zakelijke kilometers met de (duurdere) prive-auto te maken.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
- Daniel
Ah, duidelijkFemme schreef:Het zakelijk rijden heb ik inmiddels opgegeven, is toch niet te doen als je privé auto stuk is en over slechts twee zitplaatsen beschikt.

- Femme
Er was vandaag nog steeds niets gedaan aan de auto. Er moesten nog een M5 en een Cayenne afgemaakt worden en dan zou er nog deze week 'gas gegeven worden' met het afbouwen van mijn auto...
Die M5 en Cayenne waren overigens beide redelijk opmerkelijke gevallen. De M5 was voorzien van Reiger-stickers op de originele dempers met Hartge-veren die in paarse Reiger-kleuren waren gespoten en de Cayenne kreeg een lelijke bodykit van TechArt.
Het probleem is simpelweg dat er teveel werk wordt aangenomen en ik als langstwachtende kennelijk ergens achterin de rij wordt gezet of er helemaal niet in voorkom. Er is één master tech die al het werk doet dat verder gaat dan schroeven, spuiten en poetsen en zolang hij met andere zaken bezig is dan mijn auto is er geen vooruitgang. Ik heb laten blijken dat ik het nu echt zat ben. 22 maart wil ik hem compleet klaar hebben en daar zegt men nu voor te gaan zorgen.
.
Die M5 en Cayenne waren overigens beide redelijk opmerkelijke gevallen. De M5 was voorzien van Reiger-stickers op de originele dempers met Hartge-veren die in paarse Reiger-kleuren waren gespoten en de Cayenne kreeg een lelijke bodykit van TechArt.
Het probleem is simpelweg dat er teveel werk wordt aangenomen en ik als langstwachtende kennelijk ergens achterin de rij wordt gezet of er helemaal niet in voorkom. Er is één master tech die al het werk doet dat verder gaat dan schroeven, spuiten en poetsen en zolang hij met andere zaken bezig is dan mijn auto is er geen vooruitgang. Ik heb laten blijken dat ik het nu echt zat ben. 22 maart wil ik hem compleet klaar hebben en daar zegt men nu voor te gaan zorgen.
Als het meezit inclusief compressorWim te Riet schreef:4 Mei is 'ie wel klaar hoop ik?8)

- Wim te Riet
[imgFemme schreef:Als het meezit inclusief compressorWim te Riet schreef:4 Mei is 'ie wel klaar hoop ik?8)
.
- Femme
De B10 staat nu overigens bij Ekris om wat zaken op te lossen die ik al een tijdje in de planning had, onder andere het monteren van de Meyle draagarmen en onderstelonderdelen, monteren van de UUC EVO3 shortshifter, fixen van een rammelende accu, vervangen van de inmiddels kromme remschijven, vastzetten van loszittende stabilisatorstangen en het nakijken van de koppeling en de versnellingsbak. Bij een koude bak haar ik schrapende geluiden bij het inleggen van de derde versnelling. De koppeling doet raar onder hoge belasting. De slag van het pedaal wordt dan opeens veel minder wat soms tot gevolg heeft dat de cruise control weigert te werken en soepel schakelen niet meer mogelijk is. Verder is het derde remlicht en zijn er wat andere kleine dingetjes zoals uitgescheurde plastic dorpels die vervangen moeten worden.
Twee weken geleden is vastgesteld dat de koppeling het in principe nog goed doet. Die laat ik daarom nog niet vervangen. Ook hou ik voorlopig de originele stabilisatorstangen erin. Het Eibach-spul is vrij prijzig en het is maar de vraag of ik er veel mee opschiet (zoveel rij ik niet in die auto). Het vastzetten van de stabilisatorstangen zou op zich al een verbeteringen moeten zijn. Het lijkt me dat de werking nu niet optimaal is.
Twee weken geleden is vastgesteld dat de koppeling het in principe nog goed doet. Die laat ik daarom nog niet vervangen. Ook hou ik voorlopig de originele stabilisatorstangen erin. Het Eibach-spul is vrij prijzig en het is maar de vraag of ik er veel mee opschiet (zoveel rij ik niet in die auto). Het vastzetten van de stabilisatorstangen zou op zich al een verbeteringen moeten zijn. Het lijkt me dat de werking nu niet optimaal is.
- Wim te Riet
- Femme
Hij heeft nu 137.000km gereden (waarvan bijna 35K in mijn eigendom) wat ik niet veel vind voor een tien jaar oude auto.
Echt te spreken over de bouwkwaliteit van de E39 ben ik niet. Het interieur produceert op slecht wegdek nogal wat bijgeluiden (ondanks verwoede pogingen om dit te bestrijden) en er is al van alles vervangen (grotendeels op eigen initiatief) of gerepareerd. Dat de remschijven op een gegeven moment vervangen moeten worden kan ik wel begrijpen, maar dat bijvoorbeeld de luchtveren van de achterklep het begeven (waardoor de klep niet open blijft staan), het remlicht kapot gaat door condensatie en de dorpels uitscheuren vind ik minder ok.
Ik ga er vanuit dat ik het ergste nu wel gehad heb. Als hij terug is zijn zo'n beetje alle belangrijke slijtage onderdelen recentelijk vervangen of gerepareerd (schokdempers, draagarmen, luchtbalgen in de achterwielophanging, remmen, stabilisatorstangen, handrem).
Er zullen ongetwijfeld veel E39's zijn die met allerlei mankementen rondrijden die niet verholpen worden omdat de bestuurders het niets kan interesseren of het te duur vinden. Ik koop geen auto om hem op te rijden. Het ding moet fatsoenlijk functioneren.
Echt te spreken over de bouwkwaliteit van de E39 ben ik niet. Het interieur produceert op slecht wegdek nogal wat bijgeluiden (ondanks verwoede pogingen om dit te bestrijden) en er is al van alles vervangen (grotendeels op eigen initiatief) of gerepareerd. Dat de remschijven op een gegeven moment vervangen moeten worden kan ik wel begrijpen, maar dat bijvoorbeeld de luchtveren van de achterklep het begeven (waardoor de klep niet open blijft staan), het remlicht kapot gaat door condensatie en de dorpels uitscheuren vind ik minder ok.
Ik ga er vanuit dat ik het ergste nu wel gehad heb. Als hij terug is zijn zo'n beetje alle belangrijke slijtage onderdelen recentelijk vervangen of gerepareerd (schokdempers, draagarmen, luchtbalgen in de achterwielophanging, remmen, stabilisatorstangen, handrem).
Er zullen ongetwijfeld veel E39's zijn die met allerlei mankementen rondrijden die niet verholpen worden omdat de bestuurders het niets kan interesseren of het te duur vinden. Ik koop geen auto om hem op te rijden. Het ding moet fatsoenlijk functioneren.
-
- Femme
De camera is een Sony XDCAM EX1. Dit is een professioneel en nogal prijzig apparaat met alle toeters en bellen. Hij doet 1080 progressive bij 25fps en 720p bij 50fps. De filmpjes worden opgeslagen op Expresscard flashkaartjes zodat je niet meer hoeft te wachten op het spoelen van tapes. Het kopiëren gaat veel sneller.Rene / Hazze schreef:Top filmpje Femme, welke cam gebruik je?
En heb je een filter gebruikt oid (softwarematig)?
Het color graden is in software gedaan mbv de color corrector en levels filters in Sony Vegas en Magic Bullet Editors.
Een polarisatiefilter is misschien nog wel handig voor het tegengaan van reflecties. Ik heb een 35mm adapter in bestelling waarmee ik Nikon en Minolta slr-lenzen op de camera kan zetten. Ik zou dan moeten kunnen gebruikmaken van mijn huidige polarisatiefilters voor slr-lenzen.
Met de 35mm adapter krijg ik dezelfde scherptediepte als een full frame slr-camera. Dit is essentieel voor het bereiken van een mooie filmlook. Het probleem van de betaalbare consumentenvideocams is dat ze allemaal een kleine sensor gebruiken waardoor de scherptediepte bijna onbeperkt is. De XDCAM EX1 heeft dit gelukkig al minder door een wat grotere sensor.