Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Wouter81
Berichten: 9440
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 25 feb 2008, 12:44

Goed zo, het mooie weer begint nu ook te komen. :)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 13:09

Gelijk heb je Femme. Wordt nu wel eens tijd ja!!

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 26 feb 2008, 10:02

Dan staat hij precies een jaar stil volgens mij. Ik zou bijna een claim neer gaan leggen bij die shop van je voor de extra kosten van het zo lang stilstaan. In een jaar hadden ze dat ding compleet uit elkaar kunnen halen en weer opbouwen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 feb 2008, 11:53

Inderdaad, schandalig zeg :evil:

anyway, ik kwam gister een bouwpakket tegen van een Z4 Alpina roadster...ken je die al?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 26 feb 2008, 18:34

Ik heb zondag een filmpje gemaakt van de 330i en de B10 om mijn nieuwe videocam uit te proberen. Het is niet echt bedoeld als een serieus filmpje maar gewoon om wat shots vanuit een rijdende auto te proberen. Helaas was ik zoveel tijd kwijt aan voorbereidingen (poetsen) dat niet meer lukte om een paar statische shots te maken.

De Citroen Berlingo is de 135i onder de camera-auto's heb ik al gemerkt :P . De laadvloer is lekker laag zodat de camera op een statief niet te hoog komt te staan en met de achterbank opgeklapt is er veel ruimte achterin. Dankzij de schuifdeuren kun je al rijdend zowel links als rechts uit de auto hangen :D .

http://arethusa.tweakers.net/~femme/video/330i-b10.html (Flash 9)
http://arethusa.tweakers.net/~femme/video/330i-b10.wmv (WMV, 107MB download)
anyway, ik kwam gister een bouwpakket tegen van een Z4 Alpina roadster...ken je die al?
Die ken ik nog niet. Waar kan ik hem krijgen? :) .
Laatst gewijzigd door Femme op 28 feb 2008, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 26 feb 2008, 18:51

TOP! leuk om te zien!

Mooie auto's!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 26 feb 2008, 18:57

Heel mooi filmpje Femme!!

Op een paar kleine vervelende camerabewegingen na, gewoon enorm strak! Ondanks de niet serieuze insteek, ziet het er wel serieus goed uit ;). Misschien is een polarisatiefilter (hebben ze toch ook wel voor filmcamera's) nog eens wat. Dan wordt het nog wat mooier. Maar de kwaliteit van filmen is echt enorm hoog!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 feb 2008, 18:57

Femme schreef:
anyway, ik kwam gister een bouwpakket tegen van een Z4 Alpina roadster...ken je die al?
Die ken ik nog niet. Waar kan ik hem krijgen? :) .
ah, ja ik zocht naar de Artega GT 1/18 maar die komt pas in november, en toen kwam ik "jou" Alpina tegen, dacht ff onthouden, hij is van Revell 1 op 24...

http://www.revell.de/en/products/metal/ ... 07359&sp=1

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 26 feb 2008, 19:01

@ Rene, dat is een Z8, niet een Z4 ;).

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 26 feb 2008, 19:03

lol :D Je kan nu niet echt zeggen dat de Z4 en de Z8 veel op elkaar lijken :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 feb 2008, 19:06

:lol: :oops: damn...ik was verblind door Alpina letters, daarvoor heb ik een Z4 gezien vandaar hahaha...(die Z4 was geen Alpina) owkee...oeps, toch maar eens in het Brildraadje meedoen dan :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 feb 2008, 19:09

gaan we nog een keer dan :oops:

hier 1 op 87 Herpa

http://cgi.ebay.com/HERPA-BMW-Z4-ALPINA ... dZViewItem

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 26 feb 2008, 22:45

cool gemaakt Femme...maaruh, dat zijn aardig wat privé-kilometers met de leasebak. Wel netjes opgeschreven toch? :twisted:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 26 feb 2008, 23:40

Het zakelijk rijden heb ik inmiddels opgegeven, is toch niet te doen als je privé auto stuk is en over slechts twee zitplaatsen beschikt.

Ik vind de hele bijtellingsregeling totaal onredelijk voor eigenaren van dure prive-auto's die vanuit praktische overwegingen een paar duizend kilometer per jaar prive gebruikmaken van hun leaseauto maar dit gebruik kunnen compenseren door zakelijke kilometers met de (duurdere) prive-auto te maken.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 26 feb 2008, 23:53

4 Mei is 'ie wel klaar hoop ik? :) 8)

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 27 feb 2008, 09:46

Femme schreef:Het zakelijk rijden heb ik inmiddels opgegeven, is toch niet te doen als je privé auto stuk is en over slechts twee zitplaatsen beschikt.

Ik vind de hele bijtellingsregeling totaal onredelijk voor eigenaren van dure prive-auto's die vanuit praktische overwegingen een paar duizend kilometer per jaar prive gebruikmaken van hun leaseauto maar dit gebruik kunnen compenseren door zakelijke kilometers met de (duurdere) prive-auto te maken.
Ah, duidelijk :) Je hebt op zich wel gelijk, ik zou het ook wel handig vinden op die manier, maar aan de andere kant zou je dan echt elke rit moeten gaan administreren, ook privé zodat de compensatie later verrekend kan worden.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 27 feb 2008, 21:40

Er was vandaag nog steeds niets gedaan aan de auto. Er moesten nog een M5 en een Cayenne afgemaakt worden en dan zou er nog deze week 'gas gegeven worden' met het afbouwen van mijn auto...

Die M5 en Cayenne waren overigens beide redelijk opmerkelijke gevallen. De M5 was voorzien van Reiger-stickers op de originele dempers met Hartge-veren die in paarse Reiger-kleuren waren gespoten en de Cayenne kreeg een lelijke bodykit van TechArt.

Het probleem is simpelweg dat er teveel werk wordt aangenomen en ik als langstwachtende kennelijk ergens achterin de rij wordt gezet of er helemaal niet in voorkom. Er is één master tech die al het werk doet dat verder gaat dan schroeven, spuiten en poetsen en zolang hij met andere zaken bezig is dan mijn auto is er geen vooruitgang. Ik heb laten blijken dat ik het nu echt zat ben. 22 maart wil ik hem compleet klaar hebben en daar zegt men nu voor te gaan zorgen.
Wim te Riet schreef:4 Mei is 'ie wel klaar hoop ik? :) 8)
Als het meezit inclusief compressor :) .

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 27 feb 2008, 22:11

Femme schreef:
Wim te Riet schreef:4 Mei is 'ie wel klaar hoop ik? :) 8)
Als het meezit inclusief compressor :) .
[img:100:28]http://www.pistonheads.com/inc/images/woohoo.gif[/img] 8)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 27 feb 2008, 23:19

De B10 staat nu overigens bij Ekris om wat zaken op te lossen die ik al een tijdje in de planning had, onder andere het monteren van de Meyle draagarmen en onderstelonderdelen, monteren van de UUC EVO3 shortshifter, fixen van een rammelende accu, vervangen van de inmiddels kromme remschijven, vastzetten van loszittende stabilisatorstangen en het nakijken van de koppeling en de versnellingsbak. Bij een koude bak haar ik schrapende geluiden bij het inleggen van de derde versnelling. De koppeling doet raar onder hoge belasting. De slag van het pedaal wordt dan opeens veel minder wat soms tot gevolg heeft dat de cruise control weigert te werken en soepel schakelen niet meer mogelijk is. Verder is het derde remlicht en zijn er wat andere kleine dingetjes zoals uitgescheurde plastic dorpels die vervangen moeten worden.

Twee weken geleden is vastgesteld dat de koppeling het in principe nog goed doet. Die laat ik daarom nog niet vervangen. Ook hou ik voorlopig de originele stabilisatorstangen erin. Het Eibach-spul is vrij prijzig en het is maar de vraag of ik er veel mee opschiet (zoveel rij ik niet in die auto). Het vastzetten van de stabilisatorstangen zou op zich al een verbeteringen moeten zijn. Het lijkt me dat de werking nu niet optimaal is.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 27 feb 2008, 23:23

Mmm... Dat klinkt nou niet echt alsof de B10 erg goed in elkaar zit?
Of ligt 't aan de hoeveelheid gereden kilometers?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 27 feb 2008, 23:58

Hij heeft nu 137.000km gereden (waarvan bijna 35K in mijn eigendom) wat ik niet veel vind voor een tien jaar oude auto.

Echt te spreken over de bouwkwaliteit van de E39 ben ik niet. Het interieur produceert op slecht wegdek nogal wat bijgeluiden (ondanks verwoede pogingen om dit te bestrijden) en er is al van alles vervangen (grotendeels op eigen initiatief) of gerepareerd. Dat de remschijven op een gegeven moment vervangen moeten worden kan ik wel begrijpen, maar dat bijvoorbeeld de luchtveren van de achterklep het begeven (waardoor de klep niet open blijft staan), het remlicht kapot gaat door condensatie en de dorpels uitscheuren vind ik minder ok.

Ik ga er vanuit dat ik het ergste nu wel gehad heb. Als hij terug is zijn zo'n beetje alle belangrijke slijtage onderdelen recentelijk vervangen of gerepareerd (schokdempers, draagarmen, luchtbalgen in de achterwielophanging, remmen, stabilisatorstangen, handrem).

Er zullen ongetwijfeld veel E39's zijn die met allerlei mankementen rondrijden die niet verholpen worden omdat de bestuurders het niets kan interesseren of het te duur vinden. Ik koop geen auto om hem op te rijden. Het ding moet fatsoenlijk functioneren.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 28 feb 2008, 11:15

Top filmpje Femme, welke cam gebruik je?

En heb je een filter gebruikt oid (softwarematig)?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 28 feb 2008, 11:19

Mooi filmpje en dito muziekje dr onder! 8)

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 28 feb 2008, 11:28

Heerlijk filmpje! :D

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 28 feb 2008, 22:22

Rene / Hazze schreef:Top filmpje Femme, welke cam gebruik je?

En heb je een filter gebruikt oid (softwarematig)?
De camera is een Sony XDCAM EX1. Dit is een professioneel en nogal prijzig apparaat met alle toeters en bellen. Hij doet 1080 progressive bij 25fps en 720p bij 50fps. De filmpjes worden opgeslagen op Expresscard flashkaartjes zodat je niet meer hoeft te wachten op het spoelen van tapes. Het kopiëren gaat veel sneller.

Het color graden is in software gedaan mbv de color corrector en levels filters in Sony Vegas en Magic Bullet Editors.

Een polarisatiefilter is misschien nog wel handig voor het tegengaan van reflecties. Ik heb een 35mm adapter in bestelling waarmee ik Nikon en Minolta slr-lenzen op de camera kan zetten. Ik zou dan moeten kunnen gebruikmaken van mijn huidige polarisatiefilters voor slr-lenzen.

Met de 35mm adapter krijg ik dezelfde scherptediepte als een full frame slr-camera. Dit is essentieel voor het bereiken van een mooie filmlook. Het probleem van de betaalbare consumentenvideocams is dat ze allemaal een kleine sensor gebruiken waardoor de scherptediepte bijna onbeperkt is. De XDCAM EX1 heeft dit gelukkig al minder door een wat grotere sensor.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, TurboClouseau en 15 gasten