Lotus Elise S2 135R
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Goed, we gaan weer verder met deel 2. Moest even terugbladeren om te kijken waar ik gebleven was 
We gaan verder bij de aflevering van de auto dan maar. Na een kopje koffie gedronken te hebben tijdens het wachten kwam Paul naar me toe. Hij had net een 2 Eleven verkocht, dus daar wilde ik wel even op wachten.
Eerst hebben we uitgebreid de auto zelf doorgenomen. Hij heeft me echt alles uitgelegd, waar alles zit en waar alle vloeistoffen in moeten etc. Verder ook nog samen even het dak er afgehaald, ook wel handig om te weten natuurlijk
Daarna even de papieren doorgenomen. Betaling was al de dag ervoor ontvangen bij Lipscomb (vrijdag betaald, dinsdag binnen - en dat noemen ze dan spoedbetaling bij de bank
- maar goed) Daarna het serviceboekje doorgenomen. Echt alle beurten vanaf 6.000 miles zijn door Lotus dealers, dus geen onafhankelijke toko's, uitgevoerd tot en met de laatste beurt bij Lipscomb. Daarvan heb ik ook nog de factuur gekregen. Die was 1500UKP en die is 29 januari voor de verkoop nog uitgevoerd. Daarbij zijn de volgende dingen nog vervangen of uitgevoerd:
- Selected Used Car Check (complete checklist van de hele auto)
- Nieuwe remblokken achter
- Nieuwe remblokken voor
- Nieuwe remschijven voor
- Nieuwe ruitenwisser
- Nieuwe front spot lamps (ronde lampjes in grille)
- Nieuwe wiellagers voor
- Installatie CD/radio
- Floor recall (terugroepactie vanwege vloer - zat eerst vastgeplakt en dat kon leiden tot condensatie onder mat en dus oxidatie van aluminium)
- Nieuwe vloermatten
- En dan nog diverse installatiemateriaal
Zodoende stond (en staat) hij er dus technisch echt 100% OK bij. Echt helemaal perfect dus
En toen het spannende moment! De auto werd eerst door Paul de showroom uitgereden, waarna ik hem zou volgen naar het benzinestation om de tank af te vullen. Hij pakte zelf de eerder genoemde gele Exige S, wat natuurlijk ook niet verkeerd is.
Kan je vertellen dat het best even spannend is om in je 'nieuwe' auto rechts in te stappen en dan gelijk deel te nemen aan het Engelse verkeer aan de linkerkant van de weg
Maar goed, eigenlijk wen je er zo aan. Zodoende dus binnen 5 minuten al er aan gewend. Na het vullen van de tank achter Paul aangereden, die me zou leiden tot de M20 richting Ramsgate. Die ben ik vervolgens opgegaan. Daarna even snel een korte pauze ingelast om toch even mijn navi te installeren en in één keer doorgereden naar Ramsgate. Voelde gelijk al goed 
Aangekomen in bij de pier natuurlijk gelijk weer even wat foto's gemaakt. Hier een foto richting met op de achtergrond de klif van Ramsgate:

En nog eentje de andere kant op:

De namen waar het allemaal om draait:


En nog een detailfoto van de band. Yokohama Advan Neova LTS (Lotus specificatie, vergelijkbaar met de N-codering voor Porsches). Dit is beetje een semi-slickachtige band vergelijkbaar met de A048/032, maar volgens mij met iets meer profiel. Voelt wel goed aan, maar daar kom ik nog op terug.

Omdat het er verder wel mooi uitzag daar rondom de pier ook nog even wat rondgewandeld. Eerst deze foto gemaakt, maar daar stond ik iets te veel richting de zon te fotograferen.

Ik dus een klein stukje doorgelopen, nietsvermoedend wandelend richting een iets betere camerapositie. Daar kwam dus deze uit:

Teruglopend werd ik aangesproken door een Security Officer op zijn mountainbike: "Dude, did you just came back walking from there?" Me niet bewust van enig kwaad ik dus gewoon volmondig antwoorden: "Yes, I wanted to take some pictures there."
Waarop hij antwoordde: "You don't want to go there. That's a restricted area. And surely now you don't want to go there, because 5 illegal immigrants have just been arrested."
Oeps, even bordje gemist "No trespassing here". Geen foto van maar het was was redelijk duidelijk te zien, zeg maar
Hij zei ook nog dat ik als ik gespot werd door echt douane-lieden ze me per direct vast konden zetten. Op dit thema kom ik later nog terug
Verder gewoon weer terug gelopen naar mijn auto. Daar nog een video gemaakt van mijn auto die stationair draaide. Beetje problemen met uploaden bij YouTube. Ik weet ook niet wat er aan de hand is, dus nu even bij ons zelf ge-upload. Is gedaan met mijn Canon Powershot A560, waarover ik trouwens echt tevreden ben. Maar dat terzijde 
http://www.youtube.com/watch?v=fSm9IOeufy8" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu ga ik eerst even een kop koffie halen, want ik val echt serieus bijna in slaap achter het toetsenbord. Is geen grap
Zometeen dus deel 3

We gaan verder bij de aflevering van de auto dan maar. Na een kopje koffie gedronken te hebben tijdens het wachten kwam Paul naar me toe. Hij had net een 2 Eleven verkocht, dus daar wilde ik wel even op wachten.
Eerst hebben we uitgebreid de auto zelf doorgenomen. Hij heeft me echt alles uitgelegd, waar alles zit en waar alle vloeistoffen in moeten etc. Verder ook nog samen even het dak er afgehaald, ook wel handig om te weten natuurlijk

Daarna even de papieren doorgenomen. Betaling was al de dag ervoor ontvangen bij Lipscomb (vrijdag betaald, dinsdag binnen - en dat noemen ze dan spoedbetaling bij de bank

- Selected Used Car Check (complete checklist van de hele auto)
- Nieuwe remblokken achter
- Nieuwe remblokken voor
- Nieuwe remschijven voor
- Nieuwe ruitenwisser
- Nieuwe front spot lamps (ronde lampjes in grille)
- Nieuwe wiellagers voor
- Installatie CD/radio
- Floor recall (terugroepactie vanwege vloer - zat eerst vastgeplakt en dat kon leiden tot condensatie onder mat en dus oxidatie van aluminium)
- Nieuwe vloermatten
- En dan nog diverse installatiemateriaal
Zodoende stond (en staat) hij er dus technisch echt 100% OK bij. Echt helemaal perfect dus

En toen het spannende moment! De auto werd eerst door Paul de showroom uitgereden, waarna ik hem zou volgen naar het benzinestation om de tank af te vullen. Hij pakte zelf de eerder genoemde gele Exige S, wat natuurlijk ook niet verkeerd is.
Kan je vertellen dat het best even spannend is om in je 'nieuwe' auto rechts in te stappen en dan gelijk deel te nemen aan het Engelse verkeer aan de linkerkant van de weg


Aangekomen in bij de pier natuurlijk gelijk weer even wat foto's gemaakt. Hier een foto richting met op de achtergrond de klif van Ramsgate:
En nog eentje de andere kant op:
De namen waar het allemaal om draait:
En nog een detailfoto van de band. Yokohama Advan Neova LTS (Lotus specificatie, vergelijkbaar met de N-codering voor Porsches). Dit is beetje een semi-slickachtige band vergelijkbaar met de A048/032, maar volgens mij met iets meer profiel. Voelt wel goed aan, maar daar kom ik nog op terug.
Omdat het er verder wel mooi uitzag daar rondom de pier ook nog even wat rondgewandeld. Eerst deze foto gemaakt, maar daar stond ik iets te veel richting de zon te fotograferen.
Ik dus een klein stukje doorgelopen, nietsvermoedend wandelend richting een iets betere camerapositie. Daar kwam dus deze uit:
Teruglopend werd ik aangesproken door een Security Officer op zijn mountainbike: "Dude, did you just came back walking from there?" Me niet bewust van enig kwaad ik dus gewoon volmondig antwoorden: "Yes, I wanted to take some pictures there."
Waarop hij antwoordde: "You don't want to go there. That's a restricted area. And surely now you don't want to go there, because 5 illegal immigrants have just been arrested."
Oeps, even bordje gemist "No trespassing here". Geen foto van maar het was was redelijk duidelijk te zien, zeg maar



http://www.youtube.com/watch?v=fSm9IOeufy8" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu ga ik eerst even een kop koffie halen, want ik val echt serieus bijna in slaap achter het toetsenbord. Is geen grap

Zometeen dus deel 3

Laatst gewijzigd door Stéphane op 21 okt 2008, 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Leuk Stéphane!!!
Wat een geniale foto dit. En wat ziet die auto er echt enorm goed uit zeg!!!!!
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/E2/IMG_3972.jpg[/img]
Wat een geniale foto dit. En wat ziet die auto er echt enorm goed uit zeg!!!!!
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/E2/IMG_3972.jpg[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Deel 3 dan maar 
Wordt trouwens een lekker chronologisch verhaal zo waar de schrijvers onder ons wellicht geen puntje aan zullen zuigen. Maar ach. dat mag de pret niet drukken. Ik verwacht trouwens dat het minimaal op 6 delen gaat uitlopen, dus dat komt wel goed voor de lezende en lurkende mensen onder ons
Zoals op de bovenstaande foto's te zien is, is de parkeerplaats bij de ferry helemaal leeg. Dat heeft ook een reden. Namelijk dat de ferry nét vertrokken was toen ik daar aankwam om iets na 13:30u. Nu had ik op zich al een reservering voor 18:30u staan, dus dat was geen probleem. Maar als ik iets meer rekening met de tijd had gehouden had me dat later veel tijd gescheeld. Dus het kwam er op neer dat ik 5 uur moest wachten in Ramsgate.
In eerste instantie heb ik dus een beetje daar een beetje rondgehangen. Was niet helemaal duidelijk waar ik mijn auto moest zetten, maar uiteindelijk de jongen die me aansprak (zie boven) laten vertellen hoe het zat. Na even in de zon gezeten te hebben toch maar de auto daar neergezet en met veel pijn in mijn hart achtergelaten. Auto ernaast zat een man (Nigeriaan) met 3 kinderen in. Uitdrukkelijk verzocht zijn kinderen toch even een beetje ergens anders tegen steentjes te laten gaan schoppen
Ook binnen bij de receptie gevraagd een oogje in het zeil te houden, en dat zouden ze doen.

Het was maar een klein stukje lopen naar het 'centrum', dus dat heb ik toen maar gedaan. Het was eigenlijk best prima weer, met een zacht zonnetje en een niet erg frisse bries vanaf de zee.






Uiteindelijk bij het strand aangekomen en daar relaxed in de zon even wat mensen gebeld. Was wel goed te doen en ook prima uit te houden


Er lag nog een kleine sleepboot in het dok. Die waren ze aan het schoonmaken. Leverde wel een grappige foto op:

Dan ook nog een Maritime Museum, waar ik niet heen ben geweest trouwens:

In deze tijd van het jaar is het daar relatief rustig volgens mij. Veel onderhoudswerk wat nu werd uitgevoerd, ter voorbereiding voor het seizoen wat komen gaat.
Hieronder dan nog een sfeerimpressie van de haven daar.



Op dat moment begon de zon ook te dalen en werd het toch al weer wat frisser. Nog net niet koud. Tijd om terug te lopen dus.

Kwam nog een politie met licht en sirenes voorbij, die naar een gebouw reden waar een vage vent voor de deur stond. Stond ook al een andere politie-auto, dus wat er aan de hand was weet ik ook niet

En zie hier: een kip is geen mus! Let wel, wetenswaardigheid is dat de mus in Nederland minder vaak voorkomt door allerlei andere vogels hun leefgebied overnemen (meeuwen, duiven, grasparkieten - in Amsterdam tenminste -):

En in de verte zag ik gelukkig ook weer mijn Elise nog steeds op de plek staan waar ik hem had achtergelaten.

Uitbaters van een klein tentje zaten hun winst al te tellen, want ze hadden hem net dichtgegooid. Zag er wel aandoenlijk uit:

Zelf toen naar beneden gelopen weer en daar nog even bij de receptie langs gelopen. Kopje thee met melk gehaald en dat deed de burger goed, want het begon inmiddels wat frisser te worden. Gelukkig kon je er ook binnen wachten. Na nog een kop thee maar weer even naar buiten gegaan om wat foto's bij nachtlicht te maken van de Elise:


Inmiddels begon de tijd dat de poort open ging te naderen. Dat was wel prettig, want ik had het daar wel zo'n beetje gezien. Om 17:45u ging het hek open en ik kon gelijk als eerste naar binnen rijden voor de controle. Ging eigenlijk vrij gemakkelijk, want ik hoefde alleen mijn paspoort te laten zien. Geen papieren van de auto of iets dergelijks. Auto werd verder ook niet meer gecontroleerd. Dat was steeksproefsgewijs, vertelde een van de mannen me daar. En hij vertrouwde mij wel, vertelde hij
Goed om te weten.
Nadat de 8 auto's die aan boord gingen allemaal gecontroleerd waren mocht ik mijn auto de ferry op rijden. Ze hadden speciaal nog wat matten voor het oprij-dek gelegd, zodat de bodem van mij Elise het niet zou raken. Was verder geen issue, dus dat ging wel goed. Is maar goed dat het niet zoals de zwarte roadster is, want die was wel blijven haken
Toen kon de terugreis naar het vasteland weer beginnen. Auto neergezet en afgesloten om vervolgens binnen aan boord wat te gaan eten. De bootreis bewaar ik voor een volgend deel. Is ook weer een grappig verhaal

Wordt trouwens een lekker chronologisch verhaal zo waar de schrijvers onder ons wellicht geen puntje aan zullen zuigen. Maar ach. dat mag de pret niet drukken. Ik verwacht trouwens dat het minimaal op 6 delen gaat uitlopen, dus dat komt wel goed voor de lezende en lurkende mensen onder ons

Zoals op de bovenstaande foto's te zien is, is de parkeerplaats bij de ferry helemaal leeg. Dat heeft ook een reden. Namelijk dat de ferry nét vertrokken was toen ik daar aankwam om iets na 13:30u. Nu had ik op zich al een reservering voor 18:30u staan, dus dat was geen probleem. Maar als ik iets meer rekening met de tijd had gehouden had me dat later veel tijd gescheeld. Dus het kwam er op neer dat ik 5 uur moest wachten in Ramsgate.
In eerste instantie heb ik dus een beetje daar een beetje rondgehangen. Was niet helemaal duidelijk waar ik mijn auto moest zetten, maar uiteindelijk de jongen die me aansprak (zie boven) laten vertellen hoe het zat. Na even in de zon gezeten te hebben toch maar de auto daar neergezet en met veel pijn in mijn hart achtergelaten. Auto ernaast zat een man (Nigeriaan) met 3 kinderen in. Uitdrukkelijk verzocht zijn kinderen toch even een beetje ergens anders tegen steentjes te laten gaan schoppen

Het was maar een klein stukje lopen naar het 'centrum', dus dat heb ik toen maar gedaan. Het was eigenlijk best prima weer, met een zacht zonnetje en een niet erg frisse bries vanaf de zee.
Uiteindelijk bij het strand aangekomen en daar relaxed in de zon even wat mensen gebeld. Was wel goed te doen en ook prima uit te houden

Er lag nog een kleine sleepboot in het dok. Die waren ze aan het schoonmaken. Leverde wel een grappige foto op:
Dan ook nog een Maritime Museum, waar ik niet heen ben geweest trouwens:
In deze tijd van het jaar is het daar relatief rustig volgens mij. Veel onderhoudswerk wat nu werd uitgevoerd, ter voorbereiding voor het seizoen wat komen gaat.
Hieronder dan nog een sfeerimpressie van de haven daar.
Op dat moment begon de zon ook te dalen en werd het toch al weer wat frisser. Nog net niet koud. Tijd om terug te lopen dus.
Kwam nog een politie met licht en sirenes voorbij, die naar een gebouw reden waar een vage vent voor de deur stond. Stond ook al een andere politie-auto, dus wat er aan de hand was weet ik ook niet

En zie hier: een kip is geen mus! Let wel, wetenswaardigheid is dat de mus in Nederland minder vaak voorkomt door allerlei andere vogels hun leefgebied overnemen (meeuwen, duiven, grasparkieten - in Amsterdam tenminste -):
En in de verte zag ik gelukkig ook weer mijn Elise nog steeds op de plek staan waar ik hem had achtergelaten.
Uitbaters van een klein tentje zaten hun winst al te tellen, want ze hadden hem net dichtgegooid. Zag er wel aandoenlijk uit:
Zelf toen naar beneden gelopen weer en daar nog even bij de receptie langs gelopen. Kopje thee met melk gehaald en dat deed de burger goed, want het begon inmiddels wat frisser te worden. Gelukkig kon je er ook binnen wachten. Na nog een kop thee maar weer even naar buiten gegaan om wat foto's bij nachtlicht te maken van de Elise:
Inmiddels begon de tijd dat de poort open ging te naderen. Dat was wel prettig, want ik had het daar wel zo'n beetje gezien. Om 17:45u ging het hek open en ik kon gelijk als eerste naar binnen rijden voor de controle. Ging eigenlijk vrij gemakkelijk, want ik hoefde alleen mijn paspoort te laten zien. Geen papieren van de auto of iets dergelijks. Auto werd verder ook niet meer gecontroleerd. Dat was steeksproefsgewijs, vertelde een van de mannen me daar. En hij vertrouwde mij wel, vertelde hij

Nadat de 8 auto's die aan boord gingen allemaal gecontroleerd waren mocht ik mijn auto de ferry op rijden. Ze hadden speciaal nog wat matten voor het oprij-dek gelegd, zodat de bodem van mij Elise het niet zou raken. Was verder geen issue, dus dat ging wel goed. Is maar goed dat het niet zoals de zwarte roadster is, want die was wel blijven haken

Toen kon de terugreis naar het vasteland weer beginnen. Auto neergezet en afgesloten om vervolgens binnen aan boord wat te gaan eten. De bootreis bewaar ik voor een volgend deel. Is ook weer een grappig verhaal

Laatst gewijzigd door Stéphane op 21 okt 2008, 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Gave foto`s, die in Ramsgate
Heb er ook 2 keer gestaan met een nieuwe aanwinst daar, de ene keer rijdend zonder trailer was toch echt de leukste. Met een bigsmile bij die dames achter de balie om even een boot te boeken. Bij de douane: wat heb je gedaan in Engeland? 'Auto gekocht!', en dan zien je aan je kop dat ze niet verder hoeven kijken
Ook leuk was het om de auto van de trailer af te rijden, en dan eeeeven proefritje maken voor`t eerst rechtsgestuurd. Met een vriend naast je die dan aan de kant van de geparkeerde auto's zit met een bus naderend...'Heb ik nog ruimte?' JA 'Nog steeds?' JA *Spiegel klapt door de rijdende auto in
Eeeeven wennen.....

Heb er ook 2 keer gestaan met een nieuwe aanwinst daar, de ene keer rijdend zonder trailer was toch echt de leukste. Met een bigsmile bij die dames achter de balie om even een boot te boeken. Bij de douane: wat heb je gedaan in Engeland? 'Auto gekocht!', en dan zien je aan je kop dat ze niet verder hoeven kijken

Ook leuk was het om de auto van de trailer af te rijden, en dan eeeeven proefritje maken voor`t eerst rechtsgestuurd. Met een vriend naast je die dan aan de kant van de geparkeerde auto's zit met een bus naderend...'Heb ik nog ruimte?' JA 'Nog steeds?' JA *Spiegel klapt door de rijdende auto in

Laatst gewijzigd door Jurriaan op 23 feb 2008, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Nog even, die zwarte roadster heeft nu een nieuwe motor en staat te koop. Zie andere topic. Brabus roadster heb ik ook nog steeds en die doet het nog prima, afgezien van dat de uitlaat steeds meer lawaai maaktBert ///M3 schreef:Gaaf Stephané![]()
Hoe is dat Brabus Roadster verhaal uiteindelijk afgelopen? Mee gestopt na zoveel tegenslag?

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
mooi verhaal 8)
dus dit is je nieuwe Botus Elizee
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/E3/IMG_3979.jpg[/img]
wel een boot hoor
dus dit is je nieuwe Botus Elizee

[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/E3/IMG_3979.jpg[/img]
wel een boot hoor

- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Stéphane, hij zit nog zo super strak in de lak dat het jammer is om hier direct mee het circuit op te gaan. Ik raad je dan ook ten zeerste aan om zsm van die folie op de voorkant te laten plakken, kan bij bv VanSten.
Ik zou willen dat ik het gedaan had, mijn voorkant is inmiddels een soort van kratermaanlandschap
Ik zou willen dat ik het gedaan had, mijn voorkant is inmiddels een soort van kratermaanlandschap

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Deel 4, de bootreis en de terugreis vanaf Oostende, volgt later vandaag
Daarnet al een afspraak gemaakt met Van Sten voor komende woensdag voor de APK (kan ook bij RDW, maar is niet handig omdat toch eerst de lampen omgezet moeten worden) en verdere inspectie nog even. Daar laat ik dan ook gelijk de kentekenplaten maken, want als het goed is zijn de papieren toch wel binnen maandag of dinsdag

Daarnet al een afspraak gemaakt met Van Sten voor komende woensdag voor de APK (kan ook bij RDW, maar is niet handig omdat toch eerst de lampen omgezet moeten worden) en verdere inspectie nog even. Daar laat ik dan ook gelijk de kentekenplaten maken, want als het goed is zijn de papieren toch wel binnen maandag of dinsdag

-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 16:30
- Locatie: België
dag Stéphane
allereerst proficiat met de aankoop !
Wijzelf zijn ook van plan om binnenkort een engelse sportwagen te importeren (Caterham), maar we hebben vandaag een hele dag bij de Belgische invoerder gezeten, en die vertelde ons dat er wel heel veel kosten dienden te gebeuren (aanpassingen aan lichten, dashboard, ..) aan de wagen om hem gehomologeerd te krijgen, met daarbovenop nog een hoop papierwerk om een typegoedkeuring te krijgen(duur te betalen). Hierdoor zou het prijsverschil tussen een engelse wagen en een belgische wagen bijna volledig weggewerkt zijn. Pas op, ik spreek over België.....
Klopt dit verhaal, moet jij ook nog een boel (laten) veranderen of kan je met heel beperkte kosten je wagen inschrijven in Ndl ?
antwoord evt over pm indien je liever niet over kosten op forum spreekt...
thx.
ps : indien er nog andere mensen soortgelijke ervaringen hebben, reacties altijd welkom
allereerst proficiat met de aankoop !
Wijzelf zijn ook van plan om binnenkort een engelse sportwagen te importeren (Caterham), maar we hebben vandaag een hele dag bij de Belgische invoerder gezeten, en die vertelde ons dat er wel heel veel kosten dienden te gebeuren (aanpassingen aan lichten, dashboard, ..) aan de wagen om hem gehomologeerd te krijgen, met daarbovenop nog een hoop papierwerk om een typegoedkeuring te krijgen(duur te betalen). Hierdoor zou het prijsverschil tussen een engelse wagen en een belgische wagen bijna volledig weggewerkt zijn. Pas op, ik spreek over België.....
Klopt dit verhaal, moet jij ook nog een boel (laten) veranderen of kan je met heel beperkte kosten je wagen inschrijven in Ndl ?
antwoord evt over pm indien je liever niet over kosten op forum spreekt...
thx.
ps : indien er nog andere mensen soortgelijke ervaringen hebben, reacties altijd welkom
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Als de auto in Engeland als zodanig geregistreerd staat in Engeland, een EU land, moet men in een ander land dit overnemen. Weet dat de Belgen daarin heel moeilijk zijn, maar via Engeland zou je dat dus moeten kunnen omzeilen.berengun schreef:Klopt dit verhaal, moet jij ook nog een boel (laten) veranderen of kan je met heel beperkte kosten je wagen inschrijven in Ndl ?
antwoord evt over pm indien je liever niet over kosten op forum spreekt...
thx.
ps : indien er nog andere mensen soortgelijke ervaringen hebben, reacties altijd welkom
Wel heb je natuurlijk je koplampen om te wisselen voor ander lichtbeeld, en als er een mistlamp opzit, moet die aan de goede kant van de weg komen.
Als je de auto van rechts naar links stuur om gaat bouwen is het inderdaad vaak een kostbare aangelegenheid. Weekje wennen is goedkoper...
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Allemaal weer bedankt voor de reacties
Deel 4 volgt morgen waarschijnlijk. Vanavond wat anders
Cue the Opposites: "Hé, jongens, gaan we lekker biertje zuipen. Of wat?".
@berengun: Wat Jurriaan aan zegt, er moeten wat kleine dingen aangepast worden. Koplampen inderdaad en mistlamp/achteruitrijlicht omwisselen. Op een Elise S1 kost dit €100 of zoiets, dus dat is niets:
In Nederland is het rechtse stuur geen probleem, dus dat is allemaal wat anders dan in België. Ik weet ook niet hoe dat verder zit in België, dus dat kun je beter in een ander topic vragen om dit topic niet te 'vervuilen' met dat onderwerp graag. Caterham weet ik al helemaal niet trouwens
@Martijn: Oranje worden waarschijnlijk vervangen door witte, smoked knipperlichten voor en aan de zijkant.


@berengun: Wat Jurriaan aan zegt, er moeten wat kleine dingen aangepast worden. Koplampen inderdaad en mistlamp/achteruitrijlicht omwisselen. Op een Elise S1 kost dit €100 of zoiets, dus dat is niets:
Dit komt van de website van Van Sten. Voor een S2 wordt het dus al gelijk €1600, dus dat is andere koek!Voor de APK moet je de volgende dingen (laten) veranderen:
Koplampunits; deze worden vervangen voor Links gestuurde exemplaren. (€ 58,31 per stuk voor de S1, ± € 795,- voor een nieuwe S2 koplamp! incl btw)
Omwisselen van het mistachterlicht met het achteruit-rij licht.
In Nederland is het rechtse stuur geen probleem, dus dat is allemaal wat anders dan in België. Ik weet ook niet hoe dat verder zit in België, dus dat kun je beter in een ander topic vragen om dit topic niet te 'vervuilen' met dat onderwerp graag. Caterham weet ik al helemaal niet trouwens

@Martijn: Oranje worden waarschijnlijk vervangen door witte, smoked knipperlichten voor en aan de zijkant.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6788
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Leuk verslag en mooie auto! [img:25:18]http://www.extreme-machines.nl/forum/im ... m_tmbs.gif[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ivo-b en 1 gast