Lotus Elise S2 135R

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Bericht door Thomas » 22 feb 2008, 21:18

He Stéphane,

Leuk verhaal,

Prachtige wagen,

en Gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 22 feb 2008, 22:17

Goed, we gaan weer verder met deel 2. Moest even terugbladeren om te kijken waar ik gebleven was ;)

We gaan verder bij de aflevering van de auto dan maar. Na een kopje koffie gedronken te hebben tijdens het wachten kwam Paul naar me toe. Hij had net een 2 Eleven verkocht, dus daar wilde ik wel even op wachten.

Eerst hebben we uitgebreid de auto zelf doorgenomen. Hij heeft me echt alles uitgelegd, waar alles zit en waar alle vloeistoffen in moeten etc. Verder ook nog samen even het dak er afgehaald, ook wel handig om te weten natuurlijk :D

Daarna even de papieren doorgenomen. Betaling was al de dag ervoor ontvangen bij Lipscomb (vrijdag betaald, dinsdag binnen - en dat noemen ze dan spoedbetaling bij de bank :roll: - maar goed) Daarna het serviceboekje doorgenomen. Echt alle beurten vanaf 6.000 miles zijn door Lotus dealers, dus geen onafhankelijke toko's, uitgevoerd tot en met de laatste beurt bij Lipscomb. Daarvan heb ik ook nog de factuur gekregen. Die was 1500UKP en die is 29 januari voor de verkoop nog uitgevoerd. Daarbij zijn de volgende dingen nog vervangen of uitgevoerd:
- Selected Used Car Check (complete checklist van de hele auto)
- Nieuwe remblokken achter
- Nieuwe remblokken voor
- Nieuwe remschijven voor
- Nieuwe ruitenwisser
- Nieuwe front spot lamps (ronde lampjes in grille)
- Nieuwe wiellagers voor
- Installatie CD/radio
- Floor recall (terugroepactie vanwege vloer - zat eerst vastgeplakt en dat kon leiden tot condensatie onder mat en dus oxidatie van aluminium)
- Nieuwe vloermatten
- En dan nog diverse installatiemateriaal

Zodoende stond (en staat) hij er dus technisch echt 100% OK bij. Echt helemaal perfect dus :D

En toen het spannende moment! De auto werd eerst door Paul de showroom uitgereden, waarna ik hem zou volgen naar het benzinestation om de tank af te vullen. Hij pakte zelf de eerder genoemde gele Exige S, wat natuurlijk ook niet verkeerd is.

Kan je vertellen dat het best even spannend is om in je 'nieuwe' auto rechts in te stappen en dan gelijk deel te nemen aan het Engelse verkeer aan de linkerkant van de weg :roll: Maar goed, eigenlijk wen je er zo aan. Zodoende dus binnen 5 minuten al er aan gewend. Na het vullen van de tank achter Paul aangereden, die me zou leiden tot de M20 richting Ramsgate. Die ben ik vervolgens opgegaan. Daarna even snel een korte pauze ingelast om toch even mijn navi te installeren en in één keer doorgereden naar Ramsgate. Voelde gelijk al goed :D

Aangekomen in bij de pier natuurlijk gelijk weer even wat foto's gemaakt. Hier een foto richting met op de achtergrond de klif van Ramsgate:
Afbeelding
En nog eentje de andere kant op:
Afbeelding

De namen waar het allemaal om draait:
Afbeelding
Afbeelding

En nog een detailfoto van de band. Yokohama Advan Neova LTS (Lotus specificatie, vergelijkbaar met de N-codering voor Porsches). Dit is beetje een semi-slickachtige band vergelijkbaar met de A048/032, maar volgens mij met iets meer profiel. Voelt wel goed aan, maar daar kom ik nog op terug.
Afbeelding

Omdat het er verder wel mooi uitzag daar rondom de pier ook nog even wat rondgewandeld. Eerst deze foto gemaakt, maar daar stond ik iets te veel richting de zon te fotograferen.
Afbeelding

Ik dus een klein stukje doorgelopen, nietsvermoedend wandelend richting een iets betere camerapositie. Daar kwam dus deze uit:
Afbeelding

Teruglopend werd ik aangesproken door een Security Officer op zijn mountainbike: "Dude, did you just came back walking from there?" Me niet bewust van enig kwaad ik dus gewoon volmondig antwoorden: "Yes, I wanted to take some pictures there."

Waarop hij antwoordde: "You don't want to go there. That's a restricted area. And surely now you don't want to go there, because 5 illegal immigrants have just been arrested."

Oeps, even bordje gemist "No trespassing here". Geen foto van maar het was was redelijk duidelijk te zien, zeg maar :roll: Hij zei ook nog dat ik als ik gespot werd door echt douane-lieden ze me per direct vast konden zetten. Op dit thema kom ik later nog terug :D Verder gewoon weer terug gelopen naar mijn auto. Daar nog een video gemaakt van mijn auto die stationair draaide. Beetje problemen met uploaden bij YouTube. Ik weet ook niet wat er aan de hand is, dus nu even bij ons zelf ge-upload. Is gedaan met mijn Canon Powershot A560, waarover ik trouwens echt tevreden ben. Maar dat terzijde ;)

http://www.youtube.com/watch?v=fSm9IOeufy8" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu ga ik eerst even een kop koffie halen, want ik val echt serieus bijna in slaap achter het toetsenbord. Is geen grap ;)

Zometeen dus deel 3 :D
Laatst gewijzigd door Stéphane op 21 okt 2008, 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 22 feb 2008, 22:26

Erg erg gaaf hoor. Hele mooie auto en een heel mooi avontuur volgens mij

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 feb 2008, 22:30

Leuk Stéphane!!!

Wat een geniale foto dit. En wat ziet die auto er echt enorm goed uit zeg!!!!!

[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/E2/IMG_3972.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 22 feb 2008, 22:51

WOW Stéphane! Gave schoenen!!! ;)

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2350
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Bericht door Will F. » 22 feb 2008, 23:08

Mooie reportage,
schitterende auto,
zalig leesvoer
thank u 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 feb 2008, 00:27

Toppie

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 23 feb 2008, 00:34

Deel 3 dan maar :)

Wordt trouwens een lekker chronologisch verhaal zo waar de schrijvers onder ons wellicht geen puntje aan zullen zuigen. Maar ach. dat mag de pret niet drukken. Ik verwacht trouwens dat het minimaal op 6 delen gaat uitlopen, dus dat komt wel goed voor de lezende en lurkende mensen onder ons :D

Zoals op de bovenstaande foto's te zien is, is de parkeerplaats bij de ferry helemaal leeg. Dat heeft ook een reden. Namelijk dat de ferry nét vertrokken was toen ik daar aankwam om iets na 13:30u. Nu had ik op zich al een reservering voor 18:30u staan, dus dat was geen probleem. Maar als ik iets meer rekening met de tijd had gehouden had me dat later veel tijd gescheeld. Dus het kwam er op neer dat ik 5 uur moest wachten in Ramsgate.

In eerste instantie heb ik dus een beetje daar een beetje rondgehangen. Was niet helemaal duidelijk waar ik mijn auto moest zetten, maar uiteindelijk de jongen die me aansprak (zie boven) laten vertellen hoe het zat. Na even in de zon gezeten te hebben toch maar de auto daar neergezet en met veel pijn in mijn hart achtergelaten. Auto ernaast zat een man (Nigeriaan) met 3 kinderen in. Uitdrukkelijk verzocht zijn kinderen toch even een beetje ergens anders tegen steentjes te laten gaan schoppen :P Ook binnen bij de receptie gevraagd een oogje in het zeil te houden, en dat zouden ze doen.
Afbeelding

Het was maar een klein stukje lopen naar het 'centrum', dus dat heb ik toen maar gedaan. Het was eigenlijk best prima weer, met een zacht zonnetje en een niet erg frisse bries vanaf de zee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk bij het strand aangekomen en daar relaxed in de zon even wat mensen gebeld. Was wel goed te doen en ook prima uit te houden :)
Afbeelding
Afbeelding

Er lag nog een kleine sleepboot in het dok. Die waren ze aan het schoonmaken. Leverde wel een grappige foto op:
Afbeelding

Dan ook nog een Maritime Museum, waar ik niet heen ben geweest trouwens:
Afbeelding
In deze tijd van het jaar is het daar relatief rustig volgens mij. Veel onderhoudswerk wat nu werd uitgevoerd, ter voorbereiding voor het seizoen wat komen gaat.

Hieronder dan nog een sfeerimpressie van de haven daar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op dat moment begon de zon ook te dalen en werd het toch al weer wat frisser. Nog net niet koud. Tijd om terug te lopen dus.
Afbeelding
Kwam nog een politie met licht en sirenes voorbij, die naar een gebouw reden waar een vage vent voor de deur stond. Stond ook al een andere politie-auto, dus wat er aan de hand was weet ik ook niet ;)
Afbeelding

En zie hier: een kip is geen mus! Let wel, wetenswaardigheid is dat de mus in Nederland minder vaak voorkomt door allerlei andere vogels hun leefgebied overnemen (meeuwen, duiven, grasparkieten - in Amsterdam tenminste -):
Afbeelding

En in de verte zag ik gelukkig ook weer mijn Elise nog steeds op de plek staan waar ik hem had achtergelaten.
Afbeelding

Uitbaters van een klein tentje zaten hun winst al te tellen, want ze hadden hem net dichtgegooid. Zag er wel aandoenlijk uit:
Afbeelding

Zelf toen naar beneden gelopen weer en daar nog even bij de receptie langs gelopen. Kopje thee met melk gehaald en dat deed de burger goed, want het begon inmiddels wat frisser te worden. Gelukkig kon je er ook binnen wachten. Na nog een kop thee maar weer even naar buiten gegaan om wat foto's bij nachtlicht te maken van de Elise:
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels begon de tijd dat de poort open ging te naderen. Dat was wel prettig, want ik had het daar wel zo'n beetje gezien. Om 17:45u ging het hek open en ik kon gelijk als eerste naar binnen rijden voor de controle. Ging eigenlijk vrij gemakkelijk, want ik hoefde alleen mijn paspoort te laten zien. Geen papieren van de auto of iets dergelijks. Auto werd verder ook niet meer gecontroleerd. Dat was steeksproefsgewijs, vertelde een van de mannen me daar. En hij vertrouwde mij wel, vertelde hij :) Goed om te weten.

Nadat de 8 auto's die aan boord gingen allemaal gecontroleerd waren mocht ik mijn auto de ferry op rijden. Ze hadden speciaal nog wat matten voor het oprij-dek gelegd, zodat de bodem van mij Elise het niet zou raken. Was verder geen issue, dus dat ging wel goed. Is maar goed dat het niet zoals de zwarte roadster is, want die was wel blijven haken :P

Toen kon de terugreis naar het vasteland weer beginnen. Auto neergezet en afgesloten om vervolgens binnen aan boord wat te gaan eten. De bootreis bewaar ik voor een volgend deel. Is ook weer een grappig verhaal :D
Laatst gewijzigd door Stéphane op 21 okt 2008, 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 23 feb 2008, 00:36

Gave foto`s, die in Ramsgate :)

Heb er ook 2 keer gestaan met een nieuwe aanwinst daar, de ene keer rijdend zonder trailer was toch echt de leukste. Met een bigsmile bij die dames achter de balie om even een boot te boeken. Bij de douane: wat heb je gedaan in Engeland? 'Auto gekocht!', en dan zien je aan je kop dat ze niet verder hoeven kijken :wink:

Ook leuk was het om de auto van de trailer af te rijden, en dan eeeeven proefritje maken voor`t eerst rechtsgestuurd. Met een vriend naast je die dan aan de kant van de geparkeerde auto's zit met een bus naderend...'Heb ik nog ruimte?' JA 'Nog steeds?' JA *Spiegel klapt door de rijdende auto in ;) Eeeeven wennen.....
Laatst gewijzigd door Jurriaan op 23 feb 2008, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 23 feb 2008, 00:38

Bert ///M3 schreef:Gaaf Stephané :)

Hoe is dat Brabus Roadster verhaal uiteindelijk afgelopen? Mee gestopt na zoveel tegenslag?
Nog even, die zwarte roadster heeft nu een nieuwe motor en staat te koop. Zie andere topic. Brabus roadster heb ik ook nog steeds en die doet het nog prima, afgezien van dat de uitlaat steeds meer lawaai maakt ;)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 23 feb 2008, 00:49

Wederom leuk Stéphane, ik wacht op deel 4 ;).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 01:39

mooi verhaal 8)

dus dit is je nieuwe Botus Elizee :lol:

[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/E3/IMG_3979.jpg[/img]

wel een boot hoor :wink:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 23 feb 2008, 09:26

Stéphane, hij zit nog zo super strak in de lak dat het jammer is om hier direct mee het circuit op te gaan. Ik raad je dan ook ten zeerste aan om zsm van die folie op de voorkant te laten plakken, kan bij bv VanSten.

Ik zou willen dat ik het gedaan had, mijn voorkant is inmiddels een soort van kratermaanlandschap :roll:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 23 feb 2008, 10:08

Dikke stappers Stéphane, rijdt dat echt lekker met die dikke zolen? In klassieker blaadjes worden die Desert Boots vaak in 't off topic gedeelte genoemd bij gadget etc.


Gave foto's en reportage verder! Volgens mij had je expres de boot gemist om die avondfoto's te maken. 8)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 23 feb 2008, 11:11

@Rob: Ik zal het er met Van Sten over hebben. Op de zijkanten zit wel lakbeschermer trouwens (voor intake).

@Dennis: In het begin zijn ze wel dik, maar als ze eenmaal ingesleten zijn zijn ze perfect. Wat ik al schreef, ik draag die schoenen al bijna 10 jaar en koop meestal ieder jaar een nieuw paar ;)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 23 feb 2008, 12:52

Deel 4, de bootreis en de terugreis vanaf Oostende, volgt later vandaag :D

Daarnet al een afspraak gemaakt met Van Sten voor komende woensdag voor de APK (kan ook bij RDW, maar is niet handig omdat toch eerst de lampen omgezet moeten worden) en verdere inspectie nog even. Daar laat ik dan ook gelijk de kentekenplaten maken, want als het goed is zijn de papieren toch wel binnen maandag of dinsdag :D

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 23 feb 2008, 14:38

Hele mooie lotus hoor, leuk verhaal ook.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 23 feb 2008, 19:22

Leuk verslag!

En een schitterende auto, een evergreen.

Tom
Berichten: 22287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 23 feb 2008, 19:39

Is leuk om te lezen die verslagen! :)

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 23 feb 2008, 20:04

Nice car Stéphane :) Leuk verslag erbij ook btw.

Vind dat je wel asap die oranje knipperlichtglaasjes voor witte moet vervangen, ziet die auto er niet meer zo "lief" uit als nu :twisted:

berengun
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 feb 2008, 16:30
Locatie: België

Bericht door berengun » 23 feb 2008, 20:22

dag Stéphane

allereerst proficiat met de aankoop !

Wijzelf zijn ook van plan om binnenkort een engelse sportwagen te importeren (Caterham), maar we hebben vandaag een hele dag bij de Belgische invoerder gezeten, en die vertelde ons dat er wel heel veel kosten dienden te gebeuren (aanpassingen aan lichten, dashboard, ..) aan de wagen om hem gehomologeerd te krijgen, met daarbovenop nog een hoop papierwerk om een typegoedkeuring te krijgen(duur te betalen). Hierdoor zou het prijsverschil tussen een engelse wagen en een belgische wagen bijna volledig weggewerkt zijn. Pas op, ik spreek over België.....
Klopt dit verhaal, moet jij ook nog een boel (laten) veranderen of kan je met heel beperkte kosten je wagen inschrijven in Ndl ?

antwoord evt over pm indien je liever niet over kosten op forum spreekt...
thx.

ps : indien er nog andere mensen soortgelijke ervaringen hebben, reacties altijd welkom

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 23 feb 2008, 20:37

Mooie kar Stephane :D

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 23 feb 2008, 20:48

berengun schreef:Klopt dit verhaal, moet jij ook nog een boel (laten) veranderen of kan je met heel beperkte kosten je wagen inschrijven in Ndl ?

antwoord evt over pm indien je liever niet over kosten op forum spreekt...
thx.

ps : indien er nog andere mensen soortgelijke ervaringen hebben, reacties altijd welkom
Als de auto in Engeland als zodanig geregistreerd staat in Engeland, een EU land, moet men in een ander land dit overnemen. Weet dat de Belgen daarin heel moeilijk zijn, maar via Engeland zou je dat dus moeten kunnen omzeilen.

Wel heb je natuurlijk je koplampen om te wisselen voor ander lichtbeeld, en als er een mistlamp opzit, moet die aan de goede kant van de weg komen.

Als je de auto van rechts naar links stuur om gaat bouwen is het inderdaad vaak een kostbare aangelegenheid. Weekje wennen is goedkoper...

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 23 feb 2008, 21:01

Allemaal weer bedankt voor de reacties ;) Deel 4 volgt morgen waarschijnlijk. Vanavond wat anders :P Cue the Opposites: "Hé, jongens, gaan we lekker biertje zuipen. Of wat?".

@berengun: Wat Jurriaan aan zegt, er moeten wat kleine dingen aangepast worden. Koplampen inderdaad en mistlamp/achteruitrijlicht omwisselen. Op een Elise S1 kost dit €100 of zoiets, dus dat is niets:
Voor de APK moet je de volgende dingen (laten) veranderen:

Koplampunits; deze worden vervangen voor Links gestuurde exemplaren. (€ 58,31 per stuk voor de S1, ± € 795,- voor een nieuwe S2 koplamp! incl btw)
Omwisselen van het mistachterlicht met het achteruit-rij licht.
Dit komt van de website van Van Sten. Voor een S2 wordt het dus al gelijk €1600, dus dat is andere koek!

In Nederland is het rechtse stuur geen probleem, dus dat is allemaal wat anders dan in België. Ik weet ook niet hoe dat verder zit in België, dus dat kun je beter in een ander topic vragen om dit topic niet te 'vervuilen' met dat onderwerp graag. Caterham weet ik al helemaal niet trouwens ;)

@Martijn: Oranje worden waarschijnlijk vervangen door witte, smoked knipperlichten voor en aan de zijkant.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6788
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 23 feb 2008, 21:11

Leuk verslag en mooie auto! [img:25:18]http://www.extreme-machines.nl/forum/im ... m_tmbs.gif[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ivo-b en 3 gasten