[img
[img
[img
Dan hadden ze de Alpina ook als coupe moeten nemen.romo schreef:Das voor mij persoonlijk een non argument, ik koop zo`n auto niet om de ruimte.M-bitious schreef:Ze zeggen er wel bij dat een M3 sedan meer punten had gescoord dan de coupe vanwege de extra ruimte.
edit; de M3 touring zal dan wel overall winnaar worden
Hielke schreef:Die Alpina houdt met de 360 pk turbo 3 liter die V8 met 420 pk bijna bij! Ongelooflijk. En dan is de Alpina ook nog zwaarder 30 kg zwaarder dan de E92 M3!
Met een korter differentieel en 360 pk maakt een 135i of 335i gehakt van een M3.
De M3 heeft hier ook standaard leer, alleen in Duitsland niet.Macboy schreef:De uitkomst verbaast mij ook niet. Als allround pakket kun je niet om de Alpina heen. Ik heb vaker geroepen dat ik tussen een Alpina en M3 zou moeten twijfelen. De M3 is natuurlijk puurder, maar de Alpina biedt mij iets exclusiefs wat ik in een auto zoek en als het dan ook nog niet achterblijft en goedkoper is ...
Vooral de gedistingeerde spoilerpakketten en luxe binnenkanten kunnen mij bekoren (hoewel ik natuurlijk geen hout zou nemen, maar dat kun je allemaal kiezen).
Vergeet ook niet dat de Alpina leer standaard heeft, wat het prijsverschil enkel groter maakt.
Alleen heeft Bovensiepen liggen slapen door de tankinhoud niet te vergroten. Een reichweidte van 489km is niet echt handig voor de gemiddelde Alpina rijder (zakelijke rijder). Dan was de actieradius beter geweest (die optie bestaat immers bij Alpina).
Complimenten naar Alpina (ook een dikke overwinning trouwens).
Let wel, natuurlijk moet je een auto niet kiezen op basis van punten. Daarom moet je vaak ook de test en conclusie lezen, waarbij een Porsche of M3 soms niet wint, maar waarin wel wordt gezegd dat je die auto moet kiezen als sportief rijgedrag de essentie in autorijden is.
Ik spreek hier dus puur vanuit mijn eigen standpunt (sportief, doch comfortabel, goedkoop en met name exclusief)
Maar dan moet je de M3 er 6 punten bijgeven als het de sedan was geweest, en 12 punten erbij voor het prijsverschil. Ik geloof niet dat kopers zich laten afschrikken vanwege de prijs. Dan is het verschil niet zo heftig. Uiteraard scoort de Alpina super, maar ik zou hem niet willen hebben.Hielke schreef:Zo goed doet.....?
Hij doet het even 31 Punkten beter dan de M3. 31 in de Gesammeltewertoeng!
Mijn lieve hemel wat ben ik posterig vandaag.
Dat zal best, toch heeft zo'n turbo getunde Alpina niet de charme bij mij die de "ouderwetse" atmo's wel hadden..M-bitious schreef:Alpina heeft er niet zo maar alleen even een chipje ingezet hoor!
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], dave van marion, KoenM, Mark 320iS, Thomas H, Wout309t en 7 gasten