AMS: Alpina B3 vs M3 V8 vs C63 AMG
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
AMS: Alpina B3 vs M3 V8 vs C63 AMG
Best verrassende eindscore.
[img:1275:1650]http://img223.imageshack.us/img223/6861/scan01to9.jpg[/img][img:1275:1650]http://img513.imageshack.us/img513/8628 ... 001wk4.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img513.imageshack.us/img513/489/ ... 002wf9.jpg[/img][img:1275:1650]http://img100.imageshack.us/img100/3568 ... 003zv5.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img100.imageshack.us/img100/1481 ... 004ry1.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img223.imageshack.us/img223/6861/scan01to9.jpg[/img][img:1275:1650]http://img513.imageshack.us/img513/8628 ... 001wk4.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img513.imageshack.us/img513/489/ ... 002wf9.jpg[/img][img:1275:1650]http://img100.imageshack.us/img100/3568 ... 003zv5.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img100.imageshack.us/img100/1481 ... 004ry1.jpg[/img]
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De meeste praktische en allround auto's doen het in dit soort methodische vergelijkingen altijd het beste. Het verbaast me daarom niet dat de B3 Biturbo de vergelijking wint. Qua concept is de Alpina het beste te vergelijken met de C63 AMG. Je zou 'm kunnen beschouwen als een goedkoper en minder uitbundig alternatief. De motor van de M3 lijkt me voor de sportieve rijder toch veel meer voldoening geven.
Ik vind het verder opvallend dat de remafstanden van de B3 nauwelijks verschillen met die van de M3 en de C63 AMG. In de slalom en uitwijktests doet hij het ook goed.
Ik vind het verder opvallend dat de remafstanden van de B3 nauwelijks verschillen met die van de M3 en de C63 AMG. In de slalom en uitwijktests doet hij het ook goed.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ik denk dat Alpina heel goed weet hoe een auto hoort te zijn. En dat is op zich redelijk helder, maar niet gemakkelijk te realiseren.
Net zoals veel dingen in het leven zijn er oneindig veel mensen die weten hoe het moet (of dat denken), maar een zeer beperkt aantal dat werkelijk ook doet zoals het moet.
Net zoals veel dingen in het leven zijn er oneindig veel mensen die weten hoe het moet (of dat denken), maar een zeer beperkt aantal dat werkelijk ook doet zoals het moet.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
De uitkomst verbaast mij ook niet. Als allround pakket kun je niet om de Alpina heen. Ik heb vaker geroepen dat ik tussen een Alpina en M3 zou moeten twijfelen. De M3 is natuurlijk puurder, maar de Alpina biedt mij iets exclusiefs wat ik in een auto zoek en als het dan ook nog niet achterblijft en goedkoper is ...
Vooral de gedistingeerde spoilerpakketten en luxe binnenkanten kunnen mij bekoren (hoewel ik natuurlijk geen hout zou nemen, maar dat kun je allemaal kiezen).
Vergeet ook niet dat de Alpina leer standaard heeft, wat het prijsverschil enkel groter maakt.
Alleen heeft Bovensiepen liggen slapen door de tankinhoud niet te vergroten. Een reichweidte van 489km is niet echt handig voor de gemiddelde Alpina rijder (zakelijke rijder). Dan was de actieradius beter geweest (die optie bestaat immers bij Alpina).
Complimenten naar Alpina (ook een dikke overwinning trouwens).
Let wel, natuurlijk moet je een auto niet kiezen op basis van punten. Daarom moet je vaak ook de test en conclusie lezen, waarbij een Porsche of M3 soms niet wint, maar waarin wel wordt gezegd dat je die auto moet kiezen als sportief rijgedrag de essentie in autorijden is.
Ik spreek hier dus puur vanuit mijn eigen standpunt (sportief, doch comfortabel, goedkoop en met name exclusief)
Vooral de gedistingeerde spoilerpakketten en luxe binnenkanten kunnen mij bekoren (hoewel ik natuurlijk geen hout zou nemen, maar dat kun je allemaal kiezen).
Vergeet ook niet dat de Alpina leer standaard heeft, wat het prijsverschil enkel groter maakt.
Alleen heeft Bovensiepen liggen slapen door de tankinhoud niet te vergroten. Een reichweidte van 489km is niet echt handig voor de gemiddelde Alpina rijder (zakelijke rijder). Dan was de actieradius beter geweest (die optie bestaat immers bij Alpina).
Complimenten naar Alpina (ook een dikke overwinning trouwens).
Let wel, natuurlijk moet je een auto niet kiezen op basis van punten. Daarom moet je vaak ook de test en conclusie lezen, waarbij een Porsche of M3 soms niet wint, maar waarin wel wordt gezegd dat je die auto moet kiezen als sportief rijgedrag de essentie in autorijden is.
Ik spreek hier dus puur vanuit mijn eigen standpunt (sportief, doch comfortabel, goedkoop en met name exclusief)
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
...geloof geen bal van die 0-200 tijden....er staat dus oa. dat vanaf 100 de M3 sneller dan de C63 bij de 200 is....yeah right.....
Heb zelf met de M3 (weliswaar kort) kunnen testen tegen de e39 M5....en dat kan je gewoon "easy" bijhouden.....echt no way dat de e39 M5 ook maar iets in te brengen heeft tegen een C63 op een vergelijkbaar stuk weggedeelte...
Kan niet wachten om een C63 een keer in IRL tegen te komen
Heb zelf met de M3 (weliswaar kort) kunnen testen tegen de e39 M5....en dat kan je gewoon "easy" bijhouden.....echt no way dat de e39 M5 ook maar iets in te brengen heeft tegen een C63 op een vergelijkbaar stuk weggedeelte...
Kan niet wachten om een C63 een keer in IRL tegen te komen

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
OnlineHielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Dan hadden ze de Alpina ook als coupe moeten nemen.romo schreef:Das voor mij persoonlijk een non argument, ik koop zo`n auto niet om de ruimte.M-bitious schreef:Ze zeggen er wel bij dat een M3 sedan meer punten had gescoord dan de coupe vanwege de extra ruimte.
edit; de M3 touring zal dan wel overall winnaar worden
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hielke schreef:Die Alpina houdt met de 360 pk turbo 3 liter die V8 met 420 pk bijna bij! Ongelooflijk. En dan is de Alpina ook nog zwaarder 30 kg zwaarder dan de E92 M3!
Met een korter differentieel en 360 pk maakt een 135i of 335i gehakt van een M3.
Daarom; appels en peren hahaha
das het aloude verhaal weer, ik zal er niet meer over zeuren, mooi voor die Alpina dat ie het zo goed doet..........................................
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
De M3 heeft hier ook standaard leer, alleen in Duitsland niet.Macboy schreef:De uitkomst verbaast mij ook niet. Als allround pakket kun je niet om de Alpina heen. Ik heb vaker geroepen dat ik tussen een Alpina en M3 zou moeten twijfelen. De M3 is natuurlijk puurder, maar de Alpina biedt mij iets exclusiefs wat ik in een auto zoek en als het dan ook nog niet achterblijft en goedkoper is ...
Vooral de gedistingeerde spoilerpakketten en luxe binnenkanten kunnen mij bekoren (hoewel ik natuurlijk geen hout zou nemen, maar dat kun je allemaal kiezen).
Vergeet ook niet dat de Alpina leer standaard heeft, wat het prijsverschil enkel groter maakt.
Alleen heeft Bovensiepen liggen slapen door de tankinhoud niet te vergroten. Een reichweidte van 489km is niet echt handig voor de gemiddelde Alpina rijder (zakelijke rijder). Dan was de actieradius beter geweest (die optie bestaat immers bij Alpina).
Complimenten naar Alpina (ook een dikke overwinning trouwens).
Let wel, natuurlijk moet je een auto niet kiezen op basis van punten. Daarom moet je vaak ook de test en conclusie lezen, waarbij een Porsche of M3 soms niet wint, maar waarin wel wordt gezegd dat je die auto moet kiezen als sportief rijgedrag de essentie in autorijden is.
Ik spreek hier dus puur vanuit mijn eigen standpunt (sportief, doch comfortabel, goedkoop en met name exclusief)
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Maar dan moet je de M3 er 6 punten bijgeven als het de sedan was geweest, en 12 punten erbij voor het prijsverschil. Ik geloof niet dat kopers zich laten afschrikken vanwege de prijs. Dan is het verschil niet zo heftig. Uiteraard scoort de Alpina super, maar ik zou hem niet willen hebben.Hielke schreef:Zo goed doet.....?
Hij doet het even 31 Punkten beter dan de M3. 31 in de Gesammeltewertoeng!
Mijn lieve hemel wat ben ik posterig vandaag.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat zal best, toch heeft zo'n turbo getunde Alpina niet de charme bij mij die de "ouderwetse" atmo's wel hadden..M-bitious schreef:Alpina heeft er niet zo maar alleen even een chipje ingezet hoor!
Alpina stond toen bij mij ook voor andere motoren techniek, iig, verfijndere techniek tov standaard BMW spul.
Ik vraag me überhaupt af of Alpina die blokken open schroeft om ze te tunen. Het zal wel een setje andere zuigers zijn die ze op de lopende band bij BMW er in douwen.
Vroagah gingen ze bij Alpina zelf echt met de blokken in de weer om aan te passen.
Zo'n gechiptunde B3 zie ik nu meer op het niveau staan van Hartge en Schnitzer.
Heeft overigens allemaal niks met beter of slechter te maken hoor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 1 gast