VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 02 jan 2008, 22:48

Ha van Joy hoorde ik juist dat ik voor de 3.0 moest gaan. Passen 3.2 schijven en klauwen ook zonder aanpassingen? Wacht ik voeg je wel ff toe op msn

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 02 jan 2008, 23:22

Ok het is me duidelijk. Als ik voor een fatsoenlijk bedrag een setje 3.2 remmen bij Holtrop kan vinden dan is dat de juiste keuze voor mij. Samen met de bijbehorende fusees zal dit prima passen en iets meer negatieve camber geven aan de voorkant. Het bochten werk en de remmen zal ik 14 februari gaan testen vervolgens.

Ook zal ik een setje goede gebruikte voorbanden monteren. Heb nu een setje P Zero's gevonden met 5mm profiel, dat moet voldoen. Misschien moet ik voor CPZ toch maar een andere demper zoeken, hier komt gewoon erg veel lawaai van.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 03 jan 2008, 09:13

Ik heb voor een andere stabilisator gemonteerd en wel die van een 325 met M-sport onderstel. Dat schijnt de dikste stabi te zijn.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 03 jan 2008, 12:26

Davy MR2DRIFT schreef:Ik heb voor een andere stabilisator gemonteerd en wel die van een 325 met M-sport onderstel. Dat schijnt de dikste stabi te zijn.
En die zitten hier dus al onder.....;)

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 03 jan 2008, 13:11

Oké, ik zeg al niks meer :lol:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 03 jan 2008, 13:14

Nette E36!

Gefeliciteerd, en veel plezier ermee! 8)

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 996
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Bericht door yorick » 03 jan 2008, 17:08

Zeker een strakke e36!! Kleur is ook helemaal goed, hoewel ik groen meestal wat minder vind. Welke kleurcode is het precies?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 03 jan 2008, 22:19

Bedankt Yorick en Rein.

Heb net nog even twee voorbandjes gescoord. 225/45-17 Conti Contact Sport. Niet nieuw maar met 5mm profiel prima voor de voorkant.
De vorige eigenaar heeft het niet zo nauw genomen met goede banden keuzes, links vóór 215/45 en rechts vóór 225/45 en ook nog compleet verschillende banden [img:30:17]http://forum.scooterforum.net/forum/ima ... /weird.gif[/img]

Online
m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 04 jan 2008, 09:29

Mooie wagen steven gefeliciteerd!
Daar kunnen de nodige driftsessie wel weer mee voltooid worden! :)

Paul

Bericht door Paul » 04 jan 2008, 10:32

Nice car Steven..... ziet er heel goed uit!!! ook nog maar eens setje hoofdsteunen scoren voor de achterbank... wordt ie wat volwassener van .. ;)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 05 jan 2008, 21:10

Paul, ik heb die volwassenheid in de hoofdsteunen niet nodig. :wink: Vind het eigenlijk wel prima zo.

Gister even met Mark op pad geweest, even bij H Bootsma wezen kijken. Wat is dat toch een enorm mooie plaats om te zijn voor een stukje auto geschiedenis. Helaas geen std uitlaat voor de 325.
Bij Holtrop een setje M3 3.2 remmen gehaald voor weinig. Voor 14 februari de remmen erop, de banden erom, andere uitlaat eronder en het blok een flinke beurt geven. Helaas moet het allemaal op de zondagen eigenlijk. Maandag t/m vrijdag stage, zaterdag hele dag werken. Maar waar een wil is...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 06 jan 2008, 14:40

Stark wark Steven :D

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 15 jan 2008, 13:17

Ben een beetje aan het rondkijken om alles uit te zoeken hoe de 325 opgebouwd moet worden. Samen met Rene e36s opbouwen eigenlijk 8)

We hebben nu beide 3.2 M3 remmerij, dit gaat eronder icm dot 5.1 olie. De remmen zijn wat dat betreft voor elkaar. Rene gaat voor andere blokken nog, ik laat het eerst bij standaard in de zin van 'dat kan altijd nog'.

Nu kunnen we een sper kopen van een 3.0 M3 voor 350e. Twee voor 600 moet misschien dan wel lukken. Ik weet dat het diff wel in het subframe past, maar past dit diff wel op de std 325 aandrijfas? Overbrenging is volgens mij beide 3.15?

Dan het onderstel nog. Aangezien ik het niet compleet uit klauwen wil laten lopen qua kosten wil ik het rond de 400/500 euro houden. Op ebay.de staan setjes Bilstein B10 voor 400e. Ook de B8 setjes met Eibach veren hebben mijn aandacht getrokken. Volgens mij is dit niet hardheid instelbaar. Is dit voor een degelijk bedrag wel haalbaar? En welke zou ik anders moeten kiezen, de B10 of de B8. De PSS setjes zijn voor mij persoonlijk te duur.

Verder ben ik nog opzoek naar een standaard einddemper. Heb nu één gevonden op MP voor 75e, dus misschien dat die het wordt.

Nog te doen voor 14 feb. is dan. Einddemper + remmen installatie + remvloeistof + waterpomp/motorcheck laten doen bij Offenga BMW. Zal ook nog een oliebeurt uitvoeren samen met een setje verse bougies. Dan is hij voor CPZ eerst klaar. Daarna met diff en onderstel aan de gang.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 15 jan 2008, 13:19

Mag ik je voor remolie ATE Superblue ( is dot4 ) aanraden? Ook voor straatgebruik prima en voor circuit echt ideaal, rijd er met alle auto's mee.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 15 jan 2008, 13:31

In werkplaats hebben Rene en ik even gesamelijk topic over de 325s. Blijft het even overzichtelijk! :D

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 15 jan 2008, 13:39

Steven, ik heb onder mijn 325 een 3.15 sper en dat is volgens mij een M3 sper, dus dat past. Of het andersom ook past, weet ik niet.

Qua onderstel kun je volgens mij het beste gaan voor Intrax, Reiger, AST of Bilstein, maar er zijn ook goedkopere opties mogelijk. Uiteraard zijn die kwalitatief ook meteen een stuk minder, maar het is een compromis. Ik heb een FK Königssport schroefset eronder en dat is eigenlijk vergelijkbaar met KW. Superdegelijk afgewerkt, koni demperpatronen en in hardheid verstelbaar. Volgens mij kosten deze sets nu rond de € 800,-. Ik ben heel erg tevreden over de set, zowel op zandvoort als op straat. De veren zouden wel wat stugger mogen t.o.v. de demping, maar zo is het altijd iets.

Misschien zijn de D2 sets iets voor jou? Nu € 825,- en verschillende veersterktes beschikbaar.

http://link.marktplaats.nl/134514840

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 jan 2008, 18:54

Nee past niet, maar is wel pas te maken. Groot woord, is geen moeite maar je moet het wel net weten.

M3 diff heeft een 6 bouts ingaande flens ipv 4 en de uitgaande flenzen hebben een grotere diameter.

Die moet je dus overzetten van je 325i diff. Is niet zo moeilijk, zijnkant trek je er zo uit en nieuwe er in, ingaande flens moet je even los schroeven.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 15 jan 2008, 21:58

Oh kijk Bert, dat is nuttige info. Bedankt. Overbrenging van 3.15 is hetzelfde als standaard 325i dus dat is geen probleem.

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Bericht door Luuk » 15 jan 2008, 22:02

Steven, ben je ermee al op het circuit geweest ? :)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 15 jan 2008, 22:36

Met de e36 nog niet nee. Durf ik ook absoluut niet aan met de huidige remmen. 14 feb. circuit-doop

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 05 feb 2008, 09:12

Hmm nou ook weer wat. Gister avond nieuwe bougies ingedraaid, liep netjes. Niet gereden meer.
Zostraks naar Drachten gereden voor m'n stage. Vanaf huis niks aan de hand, toen tanken en meteen daarna begon hij te stotteren. Ik dacht wtf ik heb toch gewoon benzine getankt :oops: Dat gelukkig wel. Denk dat of één van de nieuwe bougies stuk is of iets met de verdelerkap/bougiekabels. Hij stottert eigenlijk alleen wat lager in toeren, boven de 2500rpm is het vrijwel niet waar te nemen. Anyone?

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 05 feb 2008, 09:35

Was bij mij ook na het indraaien van de nieuwe bougies destijds. Toen bleek het aan de elektrodeafstand te liggen.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 05 feb 2008, 11:06

Davy MR2DRIFT schreef:Was bij mij ook na het indraaien van de nieuwe bougies destijds. Toen bleek het aan de elektrodeafstand te liggen.
Ohja tuurlijk, nu je het zegt. Heb hier niet bij nagedacht. Ik zal zsm even naar m'n garage om het goed te laten zetten.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 05 feb 2008, 12:49

Meestal komt dat ook niet zo spits hoor, maar als je de bougie een keer laat stuiteren op de elektrode, dan wil het niet echt. Was bij mij dus het geval bij het indraaien.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 07 feb 2008, 10:53

Davy MR2DRIFT schreef:Meestal komt dat ook niet zo spits hoor, maar als je de bougie een keer laat stuiteren op de elektrode, dan wil het niet echt. Was bij mij dus het geval bij het indraaien.
Mij ook eens overkomen in m'n scooter-tijdperk. Kostte gelukkig maar een uurtje of 3 om te ontdekken. :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Bombadil, Google [Bot], Gus, m@rco, sdh, sitechris, TurboClouseau en 22 gasten