VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Ok het is me duidelijk. Als ik voor een fatsoenlijk bedrag een setje 3.2 remmen bij Holtrop kan vinden dan is dat de juiste keuze voor mij. Samen met de bijbehorende fusees zal dit prima passen en iets meer negatieve camber geven aan de voorkant. Het bochten werk en de remmen zal ik 14 februari gaan testen vervolgens.
Ook zal ik een setje goede gebruikte voorbanden monteren. Heb nu een setje P Zero's gevonden met 5mm profiel, dat moet voldoen. Misschien moet ik voor CPZ toch maar een andere demper zoeken, hier komt gewoon erg veel lawaai van.
Ook zal ik een setje goede gebruikte voorbanden monteren. Heb nu een setje P Zero's gevonden met 5mm profiel, dat moet voldoen. Misschien moet ik voor CPZ toch maar een andere demper zoeken, hier komt gewoon erg veel lawaai van.
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Bedankt Yorick en Rein.
Heb net nog even twee voorbandjes gescoord. 225/45-17 Conti Contact Sport. Niet nieuw maar met 5mm profiel prima voor de voorkant.
De vorige eigenaar heeft het niet zo nauw genomen met goede banden keuzes, links vóór 215/45 en rechts vóór 225/45 en ook nog compleet verschillende banden [img:30:17]http://forum.scooterforum.net/forum/ima ... /weird.gif[/img]
Heb net nog even twee voorbandjes gescoord. 225/45-17 Conti Contact Sport. Niet nieuw maar met 5mm profiel prima voor de voorkant.
De vorige eigenaar heeft het niet zo nauw genomen met goede banden keuzes, links vóór 215/45 en rechts vóór 225/45 en ook nog compleet verschillende banden [img:30:17]http://forum.scooterforum.net/forum/ima ... /weird.gif[/img]
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Paul, ik heb die volwassenheid in de hoofdsteunen niet nodig.
Vind het eigenlijk wel prima zo.
Gister even met Mark op pad geweest, even bij H Bootsma wezen kijken. Wat is dat toch een enorm mooie plaats om te zijn voor een stukje auto geschiedenis. Helaas geen std uitlaat voor de 325.
Bij Holtrop een setje M3 3.2 remmen gehaald voor weinig. Voor 14 februari de remmen erop, de banden erom, andere uitlaat eronder en het blok een flinke beurt geven. Helaas moet het allemaal op de zondagen eigenlijk. Maandag t/m vrijdag stage, zaterdag hele dag werken. Maar waar een wil is...

Gister even met Mark op pad geweest, even bij H Bootsma wezen kijken. Wat is dat toch een enorm mooie plaats om te zijn voor een stukje auto geschiedenis. Helaas geen std uitlaat voor de 325.
Bij Holtrop een setje M3 3.2 remmen gehaald voor weinig. Voor 14 februari de remmen erop, de banden erom, andere uitlaat eronder en het blok een flinke beurt geven. Helaas moet het allemaal op de zondagen eigenlijk. Maandag t/m vrijdag stage, zaterdag hele dag werken. Maar waar een wil is...
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Ben een beetje aan het rondkijken om alles uit te zoeken hoe de 325 opgebouwd moet worden. Samen met Rene e36s opbouwen eigenlijk 8)
We hebben nu beide 3.2 M3 remmerij, dit gaat eronder icm dot 5.1 olie. De remmen zijn wat dat betreft voor elkaar. Rene gaat voor andere blokken nog, ik laat het eerst bij standaard in de zin van 'dat kan altijd nog'.
Nu kunnen we een sper kopen van een 3.0 M3 voor 350e. Twee voor 600 moet misschien dan wel lukken. Ik weet dat het diff wel in het subframe past, maar past dit diff wel op de std 325 aandrijfas? Overbrenging is volgens mij beide 3.15?
Dan het onderstel nog. Aangezien ik het niet compleet uit klauwen wil laten lopen qua kosten wil ik het rond de 400/500 euro houden. Op ebay.de staan setjes Bilstein B10 voor 400e. Ook de B8 setjes met Eibach veren hebben mijn aandacht getrokken. Volgens mij is dit niet hardheid instelbaar. Is dit voor een degelijk bedrag wel haalbaar? En welke zou ik anders moeten kiezen, de B10 of de B8. De PSS setjes zijn voor mij persoonlijk te duur.
Verder ben ik nog opzoek naar een standaard einddemper. Heb nu één gevonden op MP voor 75e, dus misschien dat die het wordt.
Nog te doen voor 14 feb. is dan. Einddemper + remmen installatie + remvloeistof + waterpomp/motorcheck laten doen bij Offenga BMW. Zal ook nog een oliebeurt uitvoeren samen met een setje verse bougies. Dan is hij voor CPZ eerst klaar. Daarna met diff en onderstel aan de gang.
We hebben nu beide 3.2 M3 remmerij, dit gaat eronder icm dot 5.1 olie. De remmen zijn wat dat betreft voor elkaar. Rene gaat voor andere blokken nog, ik laat het eerst bij standaard in de zin van 'dat kan altijd nog'.
Nu kunnen we een sper kopen van een 3.0 M3 voor 350e. Twee voor 600 moet misschien dan wel lukken. Ik weet dat het diff wel in het subframe past, maar past dit diff wel op de std 325 aandrijfas? Overbrenging is volgens mij beide 3.15?
Dan het onderstel nog. Aangezien ik het niet compleet uit klauwen wil laten lopen qua kosten wil ik het rond de 400/500 euro houden. Op ebay.de staan setjes Bilstein B10 voor 400e. Ook de B8 setjes met Eibach veren hebben mijn aandacht getrokken. Volgens mij is dit niet hardheid instelbaar. Is dit voor een degelijk bedrag wel haalbaar? En welke zou ik anders moeten kiezen, de B10 of de B8. De PSS setjes zijn voor mij persoonlijk te duur.
Verder ben ik nog opzoek naar een standaard einddemper. Heb nu één gevonden op MP voor 75e, dus misschien dat die het wordt.
Nog te doen voor 14 feb. is dan. Einddemper + remmen installatie + remvloeistof + waterpomp/motorcheck laten doen bij Offenga BMW. Zal ook nog een oliebeurt uitvoeren samen met een setje verse bougies. Dan is hij voor CPZ eerst klaar. Daarna met diff en onderstel aan de gang.
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Steven, ik heb onder mijn 325 een 3.15 sper en dat is volgens mij een M3 sper, dus dat past. Of het andersom ook past, weet ik niet.
Qua onderstel kun je volgens mij het beste gaan voor Intrax, Reiger, AST of Bilstein, maar er zijn ook goedkopere opties mogelijk. Uiteraard zijn die kwalitatief ook meteen een stuk minder, maar het is een compromis. Ik heb een FK Königssport schroefset eronder en dat is eigenlijk vergelijkbaar met KW. Superdegelijk afgewerkt, koni demperpatronen en in hardheid verstelbaar. Volgens mij kosten deze sets nu rond de € 800,-. Ik ben heel erg tevreden over de set, zowel op zandvoort als op straat. De veren zouden wel wat stugger mogen t.o.v. de demping, maar zo is het altijd iets.
Misschien zijn de D2 sets iets voor jou? Nu € 825,- en verschillende veersterktes beschikbaar.
http://link.marktplaats.nl/134514840
Qua onderstel kun je volgens mij het beste gaan voor Intrax, Reiger, AST of Bilstein, maar er zijn ook goedkopere opties mogelijk. Uiteraard zijn die kwalitatief ook meteen een stuk minder, maar het is een compromis. Ik heb een FK Königssport schroefset eronder en dat is eigenlijk vergelijkbaar met KW. Superdegelijk afgewerkt, koni demperpatronen en in hardheid verstelbaar. Volgens mij kosten deze sets nu rond de € 800,-. Ik ben heel erg tevreden over de set, zowel op zandvoort als op straat. De veren zouden wel wat stugger mogen t.o.v. de demping, maar zo is het altijd iets.
Misschien zijn de D2 sets iets voor jou? Nu € 825,- en verschillende veersterktes beschikbaar.
http://link.marktplaats.nl/134514840
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Nee past niet, maar is wel pas te maken. Groot woord, is geen moeite maar je moet het wel net weten.
M3 diff heeft een 6 bouts ingaande flens ipv 4 en de uitgaande flenzen hebben een grotere diameter.
Die moet je dus overzetten van je 325i diff. Is niet zo moeilijk, zijnkant trek je er zo uit en nieuwe er in, ingaande flens moet je even los schroeven.
M3 diff heeft een 6 bouts ingaande flens ipv 4 en de uitgaande flenzen hebben een grotere diameter.
Die moet je dus overzetten van je 325i diff. Is niet zo moeilijk, zijnkant trek je er zo uit en nieuwe er in, ingaande flens moet je even los schroeven.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Hmm nou ook weer wat. Gister avond nieuwe bougies ingedraaid, liep netjes. Niet gereden meer.
Zostraks naar Drachten gereden voor m'n stage. Vanaf huis niks aan de hand, toen tanken en meteen daarna begon hij te stotteren. Ik dacht wtf ik heb toch gewoon benzine getankt
Dat gelukkig wel. Denk dat of één van de nieuwe bougies stuk is of iets met de verdelerkap/bougiekabels. Hij stottert eigenlijk alleen wat lager in toeren, boven de 2500rpm is het vrijwel niet waar te nemen. Anyone?
Zostraks naar Drachten gereden voor m'n stage. Vanaf huis niks aan de hand, toen tanken en meteen daarna begon hij te stotteren. Ik dacht wtf ik heb toch gewoon benzine getankt

- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 10 gasten