Audi RS4 Avant vs M5 touring

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Marc R

Bericht door Marc R » 12 nov 2007, 19:56

ErikKramer schreef:En dat met maar iets meer dan 300pk ;)

Binnenkort je RS4 nog naar JD?
Sjah ik twijfel nog,hij gaat zo ook al redelijk van ze plek(vind je niet?)..

Maja aan de andere kant: dit is nog niet het best haalbare dat weet ik zeker....dus ja...eigenlijk wel.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 12 nov 2007, 20:20

Ja denk ook dat er met een JD kuurtje nog wel meer uit te halen is :D
Die turbodruk kan nog best wat omhoog!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 nov 2007, 10:10

Michel Pol schreef:
Aernoudt schreef:Lekker belangrijk: rechtuit branden... :roll:
He verpest het nou niet :wink:

Michel
Toch zijn de CBR-en van DF toch goed bezocht... :?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 nov 2007, 08:57

Idd en iedereen deed ook volop mee :D

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2007, 10:56

Rechtuitbranden zit fundamenteel in onze genen.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 nov 2007, 11:26

Ach, als je maar lol hebt.

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2007, 11:35

Precies Frank, het is nu voor de lol, maar vraogah was het een overlevingsinstinct.. de snelste leefde het langst, de snelste haalde het meeste vlees binnen en de snelste zette de meeste kindjes op de wereld, die ook weer de snelste genen had...met als gevolg dat zijn nageslacht de grootste overlevingskans had.

DIt principe heeft honderden eeuwen stand gehouden en iedereen is gevoelig voor die adrenaline rush.

Rechtuitbranden is gewoon competitieve drang, niet anders dan racen op een circuit, of wedstrijd wielrennen of.. nouja vul maar in.

Rechtuitbranden afdoen als iets onzinnings is het verloochenen van je eigen overlevingsinstinct.

Even iets bizars.. je zit in een auto staat bv voor een stoplicht.. er komt een gek aan zwaaiend met een al schietend pistool op je auto.. wat doe je ? Zo hard mogelijk rechtuitbranden om uit de gevaren zone te komen of blijf je staan wachten om een kogel op te vangen ?

Stom voorbeeld mischien maar van toepassing op 1001 situaties waar je leven in gevaar kan komen..in de basis vlucht je zo hard en zo snel mogelijk weg om je genen veilig te stellen.

Tom V

Bericht door Tom V » 14 nov 2007, 11:38

Dat is hetzelfde idee als dat je bij een stoplicht gemiddeld harder optrekt dan oma in haar Cuore om vervolgens bij het volgende stoplicht weer bij elkaar aan te sluiten.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 nov 2007, 11:40

Is zeker een raar vergelijk maar hij is wel duidelijk Rico ;)

Maar het boeit me zeg maar niet als er bijv. een Ferrari 360 naast me komt staan om even tegen me te sprinten.
Dat verhaal ga ik niet aan omdat ik al weet dat ik geen schijn van kans maak.
Met die CSL zou ik het btw wel aangaan want dat is dan gewoon puur voor de fun omdat ze dat niet verwachten.

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2007, 11:53

frank de jonge schreef:Is zeker een raar vergelijk maar hij is wel duidelijk Rico ;)

Maar het boeit me zeg maar niet als er bijv. een Ferrari 360 naast me komt staan om even tegen me te sprinten.
Dat verhaal ga ik niet aan omdat ik al weet dat ik geen schijn van kans maak.
Met die CSL zou ik het btw wel aangaan want dat is dan gewoon puur voor de fun omdat ze dat niet verwachten.
Frank dat komt omdat op dat moment die Ferrari rijder het alfa mannetje is.
Een alfadier, gewoonlijk naar het geslacht alfamannetje of alfavrouwtje genoemd, is het individuele dier in een groep van een bepaalde diersoort dat duidelijk de leiding heeft. Deze leiding kan de vorm van heerschappij aannemen maar kan ook gewoon op gezag berusten.
Je respecteert op dat moment het gezag wat die uitstraalt omdat je weet dat het betwisten van het gezag (de snelste willen zijn en daarmee de groep willen leiden) zinloos is.

Op het moment dat je het leiderschap van het alfamannetje (de ferrari rijder) kunt bedwingen en kunt zegevieren grijp je die kans aan. Uitaard zou een jou voorbeeld van de CSL daarvoor het instrument zijn.

STEL dat je wint dan verneder je het alfamannetje en die zal zich gedwee aan je schikken omdat die weet dat opnieuw uitdagen gezichtsverlies en afgang (= daling op de hierachische ladder in de groep) ten deel zal vallen.

Ons gedrag is echt niet anders dan bij de apen in de dierentuin hoor. Het enige verschil bij ons is ene flinterdun stukje beschaving en het gebruik van instrumenten (auto's) die een verlengstuk van ons ego zijn.

In de wild west tijd waren het de pistolen ipv auto's, in de riddertijd zwaarden en lansen en in de oertijd knuppels.

Onze auto's zijn de knuppels om je rang in de groep te laten zegevieren.

Alles afgedekt met een stukje opgelegde beschaving, die overigens weer als sneeuw voor de zon verdwijnt op het monent dat ons leven en het leven van je nageslacht dodelijk gevaar loopt.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 nov 2007, 12:11

Mooi stukje biologie :D

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2007, 12:29

Frank om weer terug te komen, on topic.

De Audi rijder doet eigenlijk concreet een aanval op het "natuurlijke" leiderschap van de M5 rjjder. De M5 rijder pareert dit zonder al te veel moeite en de Audi rijder maakt pas op de plaats. De M5 rijder blijft het alfa mannetje binnen de groep.Iedereen die zich in deze groep begeeft conformeert zich aan het gezag van de M5 (rijder).

Iedereen die het onderwerp intereresseert kijkt het filmpje in spanning afwachtend of het de Audi rijder lukt.

Moet je eens opletten in de Emmer dierentuin, de bavianenrots, op het moment er een baviaan de baas in de groep aanvalt om het leiderschap te betwisten. ALLE apen volgen dit.. en ook de apen die aan de kant staan te kijken, ookwel genaamd de mens :lol:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 nov 2007, 13:39

Geweldige omschrijving :P:lol:, je kan zo bij Discovery :D haha.

patrick.v.b

Bericht door patrick.v.b » 14 nov 2007, 18:01

damn wat een filosofie rico :D , leuk filmpje frank :D

Luka$

Bericht door Luka$ » 13 dec 2007, 04:22

Ravin ///M schreef:Ik heb meer tuningspakketten voor de RS4 voorbij
zien vliegen dan voor de V10 van BMW.
Joy Jolliffe schreef:Eg nie. Dit is de nieuwe RS4. Die heeft gewoon een atmo motor.
Pwnt!

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 13 dec 2007, 10:40

Denk dat je hier ongeveer ook het verschil ziet tussen de nieuwe M3 en de M5....De M5 is boven de 150 km/h ZOVEEL sneller dan de M3 en dus ook de nieuwe RS4... :shock:

Ben wel een keer een nieuwe duitse RS4 tegen gekomen, die in de meest gevaarlijke situaties gewoon het gas erop hield....ALS toen een auto wel had ingevoegd was die auto echt tot stof gereden door die RS4...maar ja zoals ze in D zeggen: wer bremst...verliert..... :shock:

Ook zeggen ze daar: wer langsam fahrt....wird langer gesehen... :mrgreen:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 13 dec 2007, 10:47

Is het niet beter een M3 met een RS4 te vergelijken, en een M5 met een RS6?

leonard

Bericht door leonard » 13 dec 2007, 10:54

SultanSlide schreef:Is het niet beter een M3 met een RS4 te vergelijken, en een M5 met een RS6?
Natuurlijk is dat beter.

In die situatie zal de M3 ook sneller zijn maar is het verschil kleiner.

Rico je hebt het weer duidelijk geformuleerd :wink:

René130i

Bericht door René130i » 13 dec 2007, 13:30

Toch mooi filmpje. Laat zien hoe snel die M5 is. Prachtbak die touring.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 13 dec 2007, 13:55

Rico v Velzen schreef: Moet je eens opletten in de Emmer dierentuin, de bavianenrots, op het moment er een baviaan de baas in de groep aanvalt om het leiderschap te betwisten. ALLE apen volgen dit.. en ook de apen die aan de kant staan te kijken, ookwel genaamd de mens :lol:
Man nog aan toe, had ik dit ff 6 weken eerder gehoord, dan had ik denk ik wel een 8 gehad op gedrag bij biologie!!

:idea: Rico, het onderwijs biedt veel mogelijkheden voor jou! :wink:

Plaats reactie