Speedster (fin...)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
allen

Bericht door allen » 07 dec 2007, 00:25

Was al van plan om in NL te gaan afstellen Bert. Alleen al om te kunnen vaststellen of Bas m'n blok weer uit elkaar moet trekken. Joy had het al over de zuigerveren. Ik wil het best geloven, maar ergens is het bijna onwaarschijnlijk. Cilinderkop is onder handen genomen en alle zuigerringen zijn vernieuwd voor 'betere' exemplaren. Doordat het blok gewoon verzuipt als de alpha n wordt aangekoppeld hoop ik nu gewoon dat het echt komt door de veel te rijke afstelling.

Had hier filmpjes gezien van Rica zodat ik daar niet meer heen durf. Dus een mailtje naar Beek met wat concrete vragen over afstelling en geschatte kosten gestuurd en gevraagd wanneer ze tijd hadden. Ik kreeg in een reply uitgelegd wat een alpha n ongeveer deed maar daar schoot ik dus niets mee op.
Iig zat ik alweer zo krap tegen de deadline aan dat ik maar ben gestopt. Op Zolder even met Bas overleggen of het nu niet handiger is om het maar in NL af te maken. Want van de olie had ik nu onderhand m'n afstelling al kunnen betalen. Project van Michel Pol ging volgens mij van een leien dakje dus Kronenburg staat in overweging.

Resonanties zijn overigens ook nog niet uit de auto en ik zit maar op onderdelen te wachten. Het project is een soort catastrofe geworden.

Mocht je zaterdag steeds het zicht worden ontnomen bij het vlaggen is dat geen mist. Dan kom ik met de olieboot voorbij.

---
edit: iig heb ik inmiddels mogen vernemen dat ik de auto na zolder moet inleveren voor controle en evt. uit elkaar slopen van dat ding. Ben al blij. :wink:

Tommy

Bericht door Tommy » 07 dec 2007, 00:58

ik zal m'n mistlampen wel weer aanzetten

Joy

Bericht door Joy » 07 dec 2007, 13:04

Ik heb de ruitensproeiertank gevuld met ontvetter.

allen

Bericht door allen » 08 dec 2007, 20:37

Vandaag goedgemutst naar Zolder afgereden met Tommy en Joy. Bas gevraagd om weer even achter me te rijden en binnen een halve ronde wist hij genoeg. Blok is alles behalve goed en gaat uit elkaar. Kort gezegd, seizoen 2007 eindigt voor mij hier. Gelukkig is het nog maar een paar weekjes voordat 2008 begint. :lol:

Nou goed, blok kon niet meer stuk dan hij al was volgens hem dus 'rij maar door'. Begon in de middag voor m'n gevoel steeds ietsje langzamer de toeren in te klimmen maar dacht dat het wel aan mij zou liggen. Tegen het einde van de middag bleek waarom. Gaspedaal kwam na bocht 4 niet meer dan de helft omhoog. Ok, rustig naar de pit rijden dan maar. Juist, dan zijn je mederijders best snel. Niet veel later knalde het gaspedaal naar de vloer en rolde ik stationair rustig de grindbak in toen ik rechts achter me 2 wagens aan zag komen rijden. Dan begint het wachten. En voor het eerst teruggesleept worden is niet leuk. Je voelt je dan wel bekeken. Eindresultaat? Steun van m'n gaswiel op de lasnaad afgebroken. Dan doe je niet veel meer. Bas nog even in m'n motorruim gaan staan (hoe handig een klein blok kan zijn) en een provisorische oplossing gemaakt. Kon met 120 naar huis tuffen. De auto drop ik een dezer dagen weer bij Bas en ik zal hem denk niet meer terugzien voor 2008. Niet zo'n grote ramp, want na 7 liter Edge vandaag heb ik het wel gezien. :lol:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 08 dec 2007, 21:31

Zit ook allemaal niet mee joh :O

allen

Bericht door allen » 08 dec 2007, 22:53

Zoals Joy zei: gelukkig hebben we de foto's nog... :wink:

Niets aan te doen hoor. Zodra ik tijd heb drop ik de auto en wil ik hem pas zien als hij klaar is.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2007, 23:24

Er kwamen idd dikke rookwalmen uit ja.

Leuk om jullie even te spreken al was het maar kort. Maarja ja kan niet eeuwig het tankstation bezet houden :lol:

allen

Bericht door allen » 08 dec 2007, 23:45

Ghehe, dat zullen Tommy en Joy wel geweest zijn. Ik heb ze uitgelachen dat ze niet tegelijk met mij gingen tanken in Antwerpen. Te vroeg, want zelfs mijn torretje verbruikte een aardige sloot benzine. :lol:

Zag je wagen pas achter de vangrail toen ik terug gesleept werd. Weet nu dus ook wel welk gezicht daar bij hoort. Volgende keer spreek ik je wel even aan. Btw, gelukkig dat je m'n sleutels niet hebt gezien. Heb niet veel buiten gestaan maar ik liep zo krom als een garnaal van de kou!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 dec 2007, 00:09

Ja klopt is waar :lol:

Zo duur vond ik die pomp op het circuit anders niet. Probeer jij nu eens 98 te tanken in NL voor 1,46 weinig kans.

Moet je eens op CPZ proberen. Als die pomp al open is betaal je een godsvermogen. 2 jaar geleden rekenden ze al 1,60 volgens mij.

Tom V

Bericht door Tom V » 09 dec 2007, 00:25

Allen, ik heb je helaas gemist vandaag. Wist niet dat je er ook was anders had ik je even opgezocht. Zonde dat het niet heeft meegezeten vandaag bij je uiteindelijk.

Tommy

Bericht door Tommy » 09 dec 2007, 01:21

Nouja ,
Allen kon vandaag beter castrol in de tank gooien en benzine door het kleppendeksel. Had weinig uitgemaakt.
Uiteindelijk stonden we trouwens nog best lang bij de pomp hoor Bert, Joy liet een E28 voor om jerrycans te vullen. En er kwam gelijk een stoet van een driftschool voordringen. Die zeeuw is weer veel te goed voor de medemensen. Had zelf dan toch eerder gezegd dat die lui maar even moesten wachten ipv vooraan de rij achteruit te rijden en voor de voorste te zetten. Btw benzineprijs viel reuze mee idd.

allen

Bericht door allen » 09 dec 2007, 10:54

@Bert: Het ging me er om dat ik dan alleen even wat hoefde tanken wanneer ik naar huis ging. Als er straks 4 man aan één pomp staan terwijl er een sessie aan de gang is... :wink:

@Tom: Als jij serieus sneller bent dan de rest moet ik je wel een paar keer voorbij zien knallen. Ik zal daar wel blijven komen nu dus volgende keer beter. De dag is uiteindelijk goed gekomen hoor. Bas had een noodoplossing gefixed zodat ik rustig naar huis kon tuffen. Beter dan een paar honderd euri aftikken voor het slepen. Door de heftige regenbuien moest iedereen langzaam rijden en was het voor mij ook niet gevaarlijk. :wink:

Joy

Bericht door Joy » 09 dec 2007, 11:19

Toen Bert ging betalen kwam die drift E28 met zijn jerrycan. Die gast: 'zijn jullie op de baan aan het racen ? Gaaf he ! Ik ben aan het driften, dat is zo leuk. Auto gaat er helemaal aan !'

Toch humor :lol: Subaru reed idd achteruit naar onze pomp, maar ach ik had geen haast en vond het niet de moeite om me er aan te storen.

Tom V

Bericht door Tom V » 09 dec 2007, 12:09

allen schreef:@Tom: Als jij serieus sneller bent dan de rest moet ik je wel een paar keer voorbij zien knallen. Ik zal daar wel blijven komen nu dus volgende keer beter. De dag is uiteindelijk goed gekomen hoor. Bas had een noodoplossing gefixed zodat ik rustig naar huis kon tuffen. Beter dan een paar honderd euri aftikken voor het slepen. Door de heftige regenbuien moest iedereen langzaam rijden en was het voor mij ook niet gevaarlijk. :wink:
Haha, waar haal je dat vandaan dan? Auto liep wel goed maar weinig gereden door veel vlaggen enzo.

allen

Bericht door allen » 09 dec 2007, 12:49

Ha Tom, dan niet jij. :lol:
Er waren maar een paar auto's die in de eerste 4 bochten serieuze stappen maakten. Daaronder een nette knalwitte E30. Tijdens de junkfood in Dordt zei Joy dat er 'nog iemand van DF' had meegedaan vandaag. Zie nu je avatar, dus gokte dat jij het was.
Vlaggen waren er idd veel. Veel crashes ook. Toch kan ik niet zeggen dat het een kamikaze dag was. Je kunt zelf bepalen in hoeverre je de strijd aangaat met een ander. Ik begreep dat er 92 inschrijvingen waren! Heb ook nooit het idee gehad doelloos in m'n uppie rond te torren. Werelddagje!

En Joy, bedankt dat je voor safety maar even met me mee naar Dordt bent getufd!

Tom V

Bericht door Tom V » 09 dec 2007, 13:07

allen schreef:Ha Tom, dan niet jij. :lol:
Er waren maar een paar auto's die in de eerste 4 bochten serieuze stappen maakten. Daaronder een nette knalwitte E30. Tijdens de junkfood in Dordt zei Joy dat er 'nog iemand van DF' had meegedaan vandaag. Zie nu je avatar, dus gokte dat jij het was.
Vlaggen waren er idd veel. Veel crashes ook. Toch kan ik niet zeggen dat het een kamikaze dag was. Je kunt zelf bepalen in hoeverre je de strijd aangaat met een ander. Ik begreep dat er 92 inschrijvingen waren! Heb ook nooit het idee gehad doelloos in m'n uppie rond te torren. Werelddagje!

En Joy, bedankt dat je voor safety maar even met me mee naar Dordt bent getufd!
Haha, ja in die bochten lag hij erg fijn. Voor het eerst echt gereden ook met de auto, in plaats van testen en controleren enzo. Weet even niet precies meer of ik je ook heb zien rijden. Alles lijkt vaak zo op elkaar ;).

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 dec 2007, 14:13

Auto's met redelijk vermogen en een hoop mechanische grip (= veel laterale G) maken daar flinke stappen ja. Ik vind dat je daar het voordeel van een auto op slicks vs straatbanden heel goed ziet. Vooral als je de 4e goed uit komt, het snelste stuk is achter de paddock. Dan de chicanes en de hairpin daar hebben de auto's met een lichtere neus een hoop voordeel. Die 911 turbo van kees bijvoorbeeld ging met een noodvaart de laatste chicane in.

allen

Bericht door allen » 07 jan 2008, 13:55

Leuk. Blok ligt open. Cilinder 1 is ronduit smerig en de overige cilinders hebben geen mooie verbranding. Verder niet smerig. Gek genoeg lijken de zuigerveren etc. gewoon ok te zijn. Niets stuk. De heren staan nu voor een raadsel. Mijn hoop op een goede afloop begint nu toch ietsje af te nemen.

Jammer dat ik geen alcoholist ben, anders had ik nu de fles kunnen pakken. :cry:

Blue Knightrider

Bericht door Blue Knightrider » 07 jan 2008, 15:21

Beste Allen,

Ik heb net even je volledige draad doorgelezen, maar wat een ontzettend vervelend project wordt dit zo zeg!
Je hoopt elke keer dat het goed is en dan toch weer ellende.... :(

Maar wel een vreemd verhaal als de zuigerveren goed lijken er toch zoveel olie verbruikt wordt.... misschien een keerring (maar daar zal ook vast al naar gekeken zijn....)

Veel succes en ik denk met je mee!

Tommy

Bericht door Tommy » 09 jan 2008, 19:19

Í'd say... Jack Daniels?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 jan 2008, 00:03

I'd say ff een gebruikt blokje kopen en verkopen die handel :? Nee ik heb serieus respect voor je geduld Allen :wink: Dat had ik gewoon echt niet gered :roll:

Tom V

Bericht door Tom V » 10 jan 2008, 00:35

Niels schreef:I'd say ff een gebruikt blokje kopen en verkopen die handel :? Nee ik heb serieus respect voor je geduld Allen :wink: Dat had ik gewoon echt niet gered :roll:
Ik ook niet nee, een 328 blok erin en klaar met het gedoe ;).

allen

Bericht door allen » 10 jan 2008, 00:55

@Niels: Heb ik ook niet. Na zo'n lange tijd heb je het gewoon een keer gehad. Het geld dat er nu in zit is echter zo hoog dat stoppen geen optie meer is voor me. In 2007 heb ik bijna geen slingerende dijk of Eifel gezien. Ik ben nu op zoek naar een vervangende auto voor de zaak. Wordt dit keer een sportiever model zodat ik iig naast het werk ook nog wat kan spelen.

@Blue: Met het aantal motoren dat ze opbouwen en die wel probleemloos rondracen ga ik er vanuit dat ze weten wat ze doen. Ben denk ik wel de eerste en enige die dit blok onder handen laat nemen. Aan de ene kant is tuning in theorie toch altijd wel hetzelfde maar aan de andere kant kun je weleens tegen iets aanlopen waar je geen raad mee weet. Rottig dat het net bij mij gebeurd.

@Tommy: moet ik wat voor je over laten? Geloof dat je e46 ook wat groeven in je bankrekening achterlaat nu. :twisted:

Tommy

Bericht door Tommy » 10 jan 2008, 20:15

welke rekening?

allen

Bericht door allen » 15 jan 2008, 23:35

Ok, alles is nagemeten. Klopt gek genoeg wel en niets valt buiten de opgegeven marges. Blok was alleen gehoond maar is vandaag geboord en gehoond. Er komen nieuwe, overmaatse zuigers in. De klepsteelgeleiders worden allemaal voor nieuwe vervangen. Oh en als we toch bezig zijn. De injectoren worden ook nog vervangen voor nieuwe.

Of ik goed bij m'n hoofd ben weet ik niet maar dit blok gaat koste wat het kost z'n werk doen voor me. Wazzaaaaaa.... :lol:

Plaats reactie