Tja Rico heb je eigenlijk wel gelijk in. Maargoed wat koop je voor 7000-8000? Dan kan ik net zo goed de Alfa blijven rijden maar daar zal de komende tijd ook wel wat onderhoud bij komen kijken. Auto's boven een ton kilometers (vervoersmiddel) klinkt leuk maar het ding moet wel werken. De Alfa van mij zit al over de ton en dan krijg je toch wat kosten. Ik ben hetzelfde als jij, een auto moet werken en fris aanvoelen, anders leef ik er geen plezier aan (komt ook omdat ik nu twee relatief nieuwe auto's rijd). Ik geef denk ik liever datzelfde geld uit aan afschrijving (wat bij een kleine auto wel meevalt) zodat ik een probleemloze auto heb dan aan een oudere auto waarmee je (als je pech hebt) met onderhoudskosten zit te kijken. Tuurlijk kun je geluk hebben en is mijn beeld wat te negatief, maar ken mezelf dat ik een auto snel eruit zal schoppen als ie niet werkt naar behoren.
Tweedehands kun je ook best shoppen voor auto's met minder dan 50.000km maar dat is wel weer een achteruitgang qua auto. Of ik moet meer uitgeven, maar dan ga ik weer liever voor een nieuwe auto die naar wens is. Als ik slim ben koop ik idd gebruikt voor de helft van het geld, en het geld dat ik ermee bespaar kan ik in een fun-auto stoppen. Opzich wil ik best een stapje terug (zit nu ook een klasse lager te kijken), maar het moet geen trieste Corsa 1.3 zijn. Maar ook weer geen grotere auto's waarbij je ook meer onderhoud betaald. Een E36 320i ofzo kun je ook best kopen maarja die hebben weer meer kilometers gelopen en kost meer qua onderhoud. Tja of iets ertussenin, een Cliotje ofzo. Is lastig als je autoliefhebber bent want stiekem zit ik toch steeds een klasse hoger te kijken

Wat is wijsheid he.
Eén auto zou kunnen maar ik rijd stiekem best wat kilometers, dat is het grootste nadeel. Zit met de Alfa op 20.000km/jaar en met mijn BMW zo rond de 15-20.000km per jaar. Kan misschien best iets vanaf als ik wat minder ga rijden, maarja het blijft veel.
Wat is de afschrijving op een Z4 als er elk jaar zo'n 30.000-35.000 km's bijkomen? Dat gaat ook rap, koop je een gebruikte Z4 met 30.000km erop en na het tweede of derde jaar staat er al bijna een ton op. Daar betaal je ook onderhoud, benzine, banden van. Zal het eens uit moeten rekenen.
Vooralsnog heb ik een meningsverschil met m'n werkgever maar daar moeten we in december wel uitkomen (in de tussentijd wil ik mezelf orienteren, alfa gaat er in januari uit), anders gaan we es verder kijken want moet niet nadelig uitpakken voor mij.