Swift Sport
-
Swift Sport
Ik hoor/lees niks hier op DF over die auto. Ben benieuwd naar de meningen en wie erin hebben gereden. Ik zit er momenteel naar te kijken ipv de Alfa 147. Waarschijnlijk ga ik er van de week mee rijden.
Wat ik begrepen had zijn de verschillen groot tov de normale Swift en is het niet alleen een sportpakketje bestaande uit wat plastic met een wat snellere motor.
[img:640:460]http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZerbcanHorF.jpeg[/img]
Wat ik begrepen had zijn de verschillen groot tov de normale Swift en is het niet alleen een sportpakketje bestaande uit wat plastic met een wat snellere motor.
[img:640:460]http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZerbcanHorF.jpeg[/img]
-
Het hoeft van mij niet per se klein. Maar ik zou niet weten waar ik een grotere auto voor nodig hebRico v Velzen schreef:Leuk ding valt altijd erg positief op in het straatbeeld. Als ik nu een kleine auto zou willen dan werd het zeker deze, alleen al omdat ik hem zo leuk vind.

Zoek een dagelijkse auto die gewoon betaalbaar is. Waarom ie in de smaak valt is omdat deze (wat ik ervan gelezen heb) driving fun weet te combineren met een prima auto zonder dure onderhoudskosten of een veel te hoge prijs. Hij kost 20k en dan is ie helemaal compleet (radio/cd/mp3, 17 inch LM, climate control, sportstoelen, sportstuur.. niets te wensen over). 125pk uit een hoogtoerige 1.6, verbruik schijnt in de praktijk goed te zijn en werkplaatstarief bij Suzuki is laag. En 125pk op 1000kg is gewoon netjes, zeker als de beleving er wel is, voor de normale kilometers heb ik niet meer nodig. Lekker bochtjes pakken zonder rijbewijs kwijt te raken

Verschil met de normale Swift is uiteraard de motor, paar details in het uiterlijk (dubbele uitlaat, wat andere bumpers, achterlichten zijn anders, 17 inch LM), remmen zijn aangepast, close-ratio versnellingsbak en het volledige onderstel is onder handen genomen. In het interieur zitten sportstoelen en wat kleine details. En uitrusting is op de Sport helemaal compleet.
http://nl.youtube.com/watch?v=lU89JpVmtwk test Fifth Gear
Misschien weet Hendrik er meer over te vertellen, die werkt als bijbaantje bij Suzuki toch?

Fiat 500 vind ik ook erg cool trouwens, uitstraling/looks zijn super, alleen qua sportiviteit weer minder en prijs vind ik toch wel behoorlijk.
- RVV
-
lengte 4,17 m 3,76 m
breedte 1,73 m 1,69 m
hoogte 1,44 m 1,50 m
lniks de alfa 147, rechts de swift.
Dacht dat het verschil kleiner was.. toch niet.
Maar ik houd alle opties open, een gebruikte auto kan ook, maar het moet niet duurder zijn dan de Alfa 147 1.6 die ik nu heb (nieuwprijs 21,5k), liefst goedkoper qua aanschaf/onderhoud. Eigenlijk heb ik weinig eisen, auto moet mij gewoon aanspreken.
Fiesta ST is ook geinig maar die is al aardig tijdje op de markt.
MINI is ook erg gaaf maar dan moet je haast gebruikt shoppen en dan nog zijn ze erg prijzig, en onderhoud is weer een stuk duurder, de hogere prijs van een MINI kan ik dan moeilijk goed praten als je het vooral over uiterlijk/uitstraling hebt, qua rijden zet ik ze min of meer op dezelfde hoogte. Cooper S zuipt aardig wat door die compressor, dus vind ik geen optie.
breedte 1,73 m 1,69 m
hoogte 1,44 m 1,50 m
lniks de alfa 147, rechts de swift.
Dacht dat het verschil kleiner was.. toch niet.
Maar ik houd alle opties open, een gebruikte auto kan ook, maar het moet niet duurder zijn dan de Alfa 147 1.6 die ik nu heb (nieuwprijs 21,5k), liefst goedkoper qua aanschaf/onderhoud. Eigenlijk heb ik weinig eisen, auto moet mij gewoon aanspreken.
Fiesta ST is ook geinig maar die is al aardig tijdje op de markt.
MINI is ook erg gaaf maar dan moet je haast gebruikt shoppen en dan nog zijn ze erg prijzig, en onderhoud is weer een stuk duurder, de hogere prijs van een MINI kan ik dan moeilijk goed praten als je het vooral over uiterlijk/uitstraling hebt, qua rijden zet ik ze min of meer op dezelfde hoogte. Cooper S zuipt aardig wat door die compressor, dus vind ik geen optie.
Laatst gewijzigd door Tom op 01 dec 2007, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Er zijn maar vijf kleuren.markk schreef:Ik vind 'em super. In het zwart graag. Klaar.
Mark.
rood: lijkt me gaaf staan, nog niet IRL gezien. Zilver: staat em goed, vrij neutrale uitstraling maar misstaat zeker niet!, donkergrijs: nog niet IRL gezien maar lijkt me mooi. Blauw is ook mooi maar vind de combinatie met de rood/zwarte stoelen (std. op de sport) niet mooi dus is geen optie. Bij zwart vallen wat specifieke details van de Sport weg, dat is een beetje zonde.
-
- GTRene
waarom niet zo'n leuke VW Polo GTi CUP editiom
http://www.carros.nl/page/detail/rij-im ... %20Edition
Volkswagen Polo GTI Cup Edition
Motor: 1,8 liter turbomotor
Vermogen: 180 pk bij 5.800 tpm
Koppel: 235 Nm tussen 2.000 en 5.000 tpm
Acceleratie 0-100 km/h: 7,5 sec
Topsnelheid: 225 km/h
Prijs: 29.900 euro
en dat motortje kun je ook nog eens goed chippen 8)
[img:284:302]http://www.carros.nl/media/db_images/bi ... f05db8.jpg[/img]
[img:500:200]http://www.ziptuning.nl/admin/images/mo ... I-Cup-.jpg[/img]
http://www.carros.nl/page/detail/rij-im ... %20Edition
Volkswagen Polo GTI Cup Edition
Motor: 1,8 liter turbomotor
Vermogen: 180 pk bij 5.800 tpm
Koppel: 235 Nm tussen 2.000 en 5.000 tpm
Acceleratie 0-100 km/h: 7,5 sec
Topsnelheid: 225 km/h
Prijs: 29.900 euro
en dat motortje kun je ook nog eens goed chippen 8)
[img:284:302]http://www.carros.nl/media/db_images/bi ... f05db8.jpg[/img]
[img:500:200]http://www.ziptuning.nl/admin/images/mo ... I-Cup-.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door GTRene op 01 dec 2007, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Visser
Sleutelen aan Suzuki's? Echt niet. Mankeert nooit wat aan die dingen. Daarom hebben we er ook andere merken bij genomenRico v Velzen schreef:Jan Visser kan denk ik ook wel genoeg vertellen die sleutelt dagelijks aan Sukzuki´sMisschien weet Hendrik er meer over te vertellen, die werkt als bijbaantje bij Suzuki toch?

-
Dat is toch wel een prijsklasse hoger, en zo'n turbo motor zuipt waarschijnlijk flink. Ik vind het overkill voor dagelijks vervoer... besteed die centen liever in m'n andere autoGTRene schreef:waarom niet zo'n leuke VW Polo GTi CUP editiom

Net even twee tests gelezen uit autovisies, zijn er iig erg over te spreken. Al kwam de Fiesta ST als winnaar uit de bus.
OK ze zijn dus erg betrouwbaar?Jan Visser schreef:
Sleutelen aan Suzuki's? Echt niet. Mankeert nooit wat aan die dingen. Daarom hebben we er ook andere merken bij genomen
Wat zijn de onderhoudskosten ongeveer (20.000km/jaar)?
- Jan Visser
Zeer betrouwbaar!! We hebben er nu 4/5 rond te rijden en er is nog niet 1 terug geweest met problemen.
De Sport moet elke 15000 km of een jaar (wat het eerst komt) een beurtje hebben. Nu is het wel zo dat elke beurt anders is en ik alleen de prijs van de 1e beurt uit mijn hoofd weet. Die zit op 129 euro geloof ik, maar bij die beurt moet ook het minste gebeuren. Ik denk dat je daarna gemiddeld zo'n 200 euro per jaar (bij 15000 km/jaar) kwijt bent aan onderhoud. De ene keer 150 en de andere keer 250 euro. Hangt echt allemaal van de km stand en leeftijd af. (Remblokken, remschijven en banden uiteraard niet meegerekend)
De Sport moet elke 15000 km of een jaar (wat het eerst komt) een beurtje hebben. Nu is het wel zo dat elke beurt anders is en ik alleen de prijs van de 1e beurt uit mijn hoofd weet. Die zit op 129 euro geloof ik, maar bij die beurt moet ook het minste gebeuren. Ik denk dat je daarna gemiddeld zo'n 200 euro per jaar (bij 15000 km/jaar) kwijt bent aan onderhoud. De ene keer 150 en de andere keer 250 euro. Hangt echt allemaal van de km stand en leeftijd af. (Remblokken, remschijven en banden uiteraard niet meegerekend)
- Dennis Cavallino
De Swift vind ik al vanaf dag 1 een topper. Destijds was er alleen een 1.5 versie, ik weet niet of dat nu dezelfde is als deze Sport versie, lijkt me dat deze Sport een stuk sneller is. Maar die staat wel bovenaan mijn shortlist voor hot hatches. Ik vind het uiterlijk echt super. Zonder gein, ik vind het echt één van de mooiste kleine auto's ooit gemaakt. Vooral met een rode koets en zwarte zijruiten. Die lijn is prachtig die je dan krijgt. De 1.5 reed in ieder geval erg fijn, maar miste net wat pit om 't een Hot Hatch te noemen, die was meer lauw, dan heet. Ik ben dus wel benieuwd naar de Sport versie, lijkt me een topper.
-
http://nl.youtube.com/watch?v=p9BJGqVzhuE hier ook een test van D-motor
de 1.5 is een motor van de normale Swift.
de 1.5 is een motor van de normale Swift.
- Ed vd Werken
- Auto: Subaru wrx
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
De Suzuki zou ook mijn keuze zijn in deze klasse, denk dat de 1.8t van de Polo zuiniger is dan het blokje van de Suzuki.Tom schreef:Dat is toch wel een prijsklasse hoger, en zo'n turbo motor zuipt waarschijnlijk flink. Ik vind het overkill voor dagelijks vervoer... besteed die centen liever in m'n andere autoGTRene schreef:waarom niet zo'n leuke VW Polo GTi CUP editiom
Net even twee tests gelezen uit autovisies, zijn er iig erg over te spreken. Al kwam de Fiesta ST als winnaar uit de bus.
OK ze zijn dus erg betrouwbaar?Jan Visser schreef:
Sleutelen aan Suzuki's? Echt niet. Mankeert nooit wat aan die dingen. Daarom hebben we er ook andere merken bij genomen
Wat zijn de onderhoudskosten ongeveer (20.000km/jaar)?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Vanaf het begin de Swift al een leuk karretje gevonden, en enkele weekjes terug heb ik een proefrit gemaakt in een blauwe Swift Sport van de dealer in Leeuwarden (waar Jan werkt). Ik was erg onder de indruk van het uiterlijk van de auto. Van binnen ook erg netjes, met alles er op en eraan, en een zeer nette afwerking.
Het rijden is gewoon erg amusant. Ookal is het geen zwaar gemotoriseerde auto, die 125pk's brengen hem aardig rap vooruit. Erg lekker speels autootje, met een erg directe besturing. Hij is echt heel lekker in de bocht te gooien, hou dan echter wel rekening met een potje onderstuur waar je echter heel lekker mee kunt spelen. Door een beetje te liften op het gas stuurt ie direct weer heerlijk strak de bocht door. Een auto waar je wel snel mee vertrouwd bent, en waar je al snel op de limiet mee kunt rijden. Die limiet ligt echter iets te dichtbij dan je zou willen, en de auto geeft je het gevoel dat het onderstel tot meer in staat is dan de vooras nu doet overkomen. Ik denk dat je met een kleine aanpassing hier echter wel het één en andere aan kant doen. Dan heb je in potentie een auto die niet onder hoeft te doen voor het andere fwd'geweld' dat er is in deze klasse.
De rijeigenschappen en het uiterlijk i.c.m. afwerking zorgen ervoor dat er gewoon een erg leuk autootje staat. Niets om je voor te schamen. Denk dat ik er zeker nog wel een weer mee ga rijden ooit. Hij heeft me namelijk erg veel plezier bezorgd.
Het rijden is gewoon erg amusant. Ookal is het geen zwaar gemotoriseerde auto, die 125pk's brengen hem aardig rap vooruit. Erg lekker speels autootje, met een erg directe besturing. Hij is echt heel lekker in de bocht te gooien, hou dan echter wel rekening met een potje onderstuur waar je echter heel lekker mee kunt spelen. Door een beetje te liften op het gas stuurt ie direct weer heerlijk strak de bocht door. Een auto waar je wel snel mee vertrouwd bent, en waar je al snel op de limiet mee kunt rijden. Die limiet ligt echter iets te dichtbij dan je zou willen, en de auto geeft je het gevoel dat het onderstel tot meer in staat is dan de vooras nu doet overkomen. Ik denk dat je met een kleine aanpassing hier echter wel het één en andere aan kant doen. Dan heb je in potentie een auto die niet onder hoeft te doen voor het andere fwd'geweld' dat er is in deze klasse.
De rijeigenschappen en het uiterlijk i.c.m. afwerking zorgen ervoor dat er gewoon een erg leuk autootje staat. Niets om je voor te schamen. Denk dat ik er zeker nog wel een weer mee ga rijden ooit. Hij heeft me namelijk erg veel plezier bezorgd.
- Dutch
Gewoon doen, Tom. Lijkt me ook een heel fijn bakkie, en er moeten niet te veel ST'tjes op de weg komen...
Polo en Ibiza lijken me weer niks. Niet alleen omdat ik diezelfde motor al in de Skoda heb, maar ook omdat die VAG-krengen toch vooral rechtuitbranders zijn, met die doodse VAG-stuurbekrachtiging. Als je ze net zo wendbaar wilt maken als een Swift of Fiesta, moet je weer met onderstellen gaan klooien. Idem met de Colt CZT trouwens.
En een direct reagerend atmosferisch toerenblokje is toch het leukst in zo'n stads-GTI. (Want 'hothatch' schijn je nu te moeten gebruiken voor een snelle 3-deurs van 30k of meer.)

Polo en Ibiza lijken me weer niks. Niet alleen omdat ik diezelfde motor al in de Skoda heb, maar ook omdat die VAG-krengen toch vooral rechtuitbranders zijn, met die doodse VAG-stuurbekrachtiging. Als je ze net zo wendbaar wilt maken als een Swift of Fiesta, moet je weer met onderstellen gaan klooien. Idem met de Colt CZT trouwens.
En een direct reagerend atmosferisch toerenblokje is toch het leukst in zo'n stads-GTI. (Want 'hothatch' schijn je nu te moeten gebruiken voor een snelle 3-deurs van 30k of meer.)
-
HeheDutch schreef:Gewoon doen, Tom. Lijkt me ook een heel fijn bakkie, en er moeten niet te veel ST'tjes op de weg komen...![]()

Hij bevalt ie tot nu toe goed?
- Dutch
Yep, alle DF die een lichte FWD maar kan bieden zonder van alle comfort te zijn verstoken.
Ik bedoel, een 106 Rallye zal zeker meer fun zijn, maar deze is heel goed dagelijks te doen.
Tikje rauw, maar nog net comfortabel genoeg. Niet het Duitse kwaliteitsgevoel, maar er is nog niks vanaf gevallen of kapotgegaan.
En niet alleen een Leon Cupra heeft veel plezier van een Milltek.
Ik bedoel, een 106 Rallye zal zeker meer fun zijn, maar deze is heel goed dagelijks te doen.
Tikje rauw, maar nog net comfortabel genoeg. Niet het Duitse kwaliteitsgevoel, maar er is nog niks vanaf gevallen of kapotgegaan.
En niet alleen een Leon Cupra heeft veel plezier van een Milltek.