
Gefeliciteerd Andre met je aankopen, met de aanpassingen zul je hem wel weer naar je hand weten te zetten.
Ben ook erg verrast dat de 135i standaard marginaal vlotter dan de 130i is. Bewijst eigenlijk ook al hoe goed en rap de 130i eigenlijk al is.
*wist niet dat The Stig ook kon praten*ErikKramer schreef:Gefeliciteerd Andre!
Wordt vast een erg mooie uitvoering![]()
In dit filmpje is de kracht goed te zien van de motor:
http://www.youtube.com/watch?v=DWwPsW8xZvM&feature=user
Zelfs in 6 sleurt hij er flink aan!
Onzin dus. Als je niet veel drift heb je echt geen andere overbrenging nodig. Hoezo ?romo schreef:Belangerijkste; wil je de 135i hebben zoals ie zou moeten rijden ( and(r)e(r) overbreningsverhouding dus), dan moet je er weer aan gaan sleutelen...........................nou, dan ben ik er weer helemaal klaar mee.
Waarvan akteMacboy schreef:Onzin dus. Als je niet veel drift heb je echt geen andere overbrenging nodig. Hoezo ?romo schreef:Belangerijkste; wil je de 135i hebben zoals ie zou moeten rijden ( and(r)e(r) overbreningsverhouding dus), dan moet je er weer aan gaan sleutelen...........................nou, dan ben ik er weer helemaal klaar mee.
Voor jou voldoet de auto meer dan prima (en voor mij ook).
Ha Macboy, nee natuurlijk ben je niet aanvallend naar mij. Harstikke leuk allemaal wat je schrijft en erg leuk hoe jij en anderen er allemaal mee bezig zijn zeg. Leuk toch, dat wikken en wegen. Lijkt me erg leuk om een keer op een meeting te komen en eens met jullie mee te rijden, volgens mij zijn jullie hier op dit forum ervaren rijders! Helemaal goed.Macboy schreef:Andre: allereerst gefeliciteerd ! Wist natuurlijk al meteen dat je hem zou bestellen
Super kleur, het rode leer denk ik er zelf wel bij
He Ferdinand, ik neem aan dat je post niet aanvallend is bedoeld. Mogelijk ben ik niet duidelijk geweest, dus bij deze de uitleg.Ferdinand schreef:Op basis waarvan trek je nu deze conclusie? Als ik je zo lees is er geen enkele reden voor jou om een 135i als droomauto te zien, als je een 130i hebt. Jij hebt zoals je zegt, met een betrouwbaar testteam, vastgesteld dat een 130i sneller is dan een 135i. Waar gaat het dan om, iets van uiterlijk? Over een jaar is de 135i BMW net zo annoniem als al die andere modellen. Ik snap dat niet zo goed wat er zo droomauto is aan een BMW135i.Macboy schreef: Maar de belangrijkste conclusie voor mij is dat de 135i gewoon een droomauto is geworden en dat zegt genoeg.
Groetjes, Ferdinand
Allereerst heb je niet goed gelezen betreffende het feit dat een 130i sneller is dan een 135i. Waar staat dit ? Ik heb alleen kenbaar gemaakt dat de gearing van de 135i niet lijkt te kloppen, hetgeen erin resulteert dat een 130i in zijn IV vanaf 100km/h lijkt te bumperen. Dat is niet gek, omdat de 130i bij die versnelling in een betere range zit dan de 135i. Maar alléén bij die snelheid en in die versnelling.
Er is overigens een simpele reden voor de gearing: het voorkomen van in-house concurrentie ! Met andere gearing is het helemaal een monster.
Kortom, tuurlijk is de 130i niet sneller dan de 135i. Als je mijn post ook goed leest, dan zie je dat ik kenbaar maak dat de 135i marginaal sneller is. Het is de vraag of je dat geld waard zou moeten zijn. Daarbij moet je niet vergeten dat de 130i niet verkrijgbaar is in de coupé en de 135i niet verkrijgbaar is in de 3/5 deurs versie.
Heb je jezelf afgevraagd waarom? Simpel. Motorisch zit er te weinig verschil in. En zo heeft BMW het perfect opgelost. 306pk in de coupe (die zwaarder is) en 265pk in de 3/5 deurs (die lichter is).
Nu nog het antwoord op waarom het voor mij een droomauto is? Simpel.
1. De auto ziet er van buiten beeldschoon uit. Mooie lijnen. De 1-serie heeft mij altijd aangesproken, maar was altijd meer een coupe man en de 1-coupe is dus de ideale oplossing.
2. Interieur vind ik mooi (ook bij 3/5 deurs natuurlijk)
3. Sportstoelen zijn nieuw en geniaal toch. Zeker voor mannen met een goddelijk lichaam zoals Hielke en ik.
4. 135i biturbo motor met 306pk is gewoon HEAVEN. Fantastische en beresterke motor. Ongelooflijk hoe snel de auto van 0-250 beweegt.
5. Heerlijk schakelen, heerlijk remmen en heerlijke koppeling. Heb echt met een genot snelweg op/snelweg af gedaan. Wat een toerenmachine en wat en power.
Nog meer redenen nodig waarom het een droomauto is ?
Nog het laatste over de "betrouwbaarheid van het testteam". Natuurlijk is dit geen zwart/witte test voor in de bladen, maar juist wel 100% een test die op de openbare weg is gedaan. Gelijk gewicht gelijk zus is leuk, maar in de praktijk utopie. Toch zou je verwachten met 2 man in een 135i coupe een 130i te kunnen voorblijven. In de praktijk is dit dus praktisch onmogelijk.
Als er 2 personen in de 130i zitten en 135i alleen is, dan zie je dat ie er sterk vandoor gaat. Op het moment dat 1 persoon in de 130i zit, dan is de 135i dus marginaal sneller.
Daarbij moet niet uit het oog worden verloren dat de 135i amper was ingereden en de coupe standaard meer gewicht meeneemt !
tjek die zwarte citroen 1.4l op de rotonde, hij blijft de BMW 135i gewoon voor!ErikKramer schreef:Gefeliciteerd Andre!
Wordt vast een erg mooie uitvoering![]()
In dit filmpje is de kracht goed te zien van de motor:
http://www.youtube.com/watch?v=DWwPsW8xZvM&feature=user
Zelfs in 6 sleurt hij er flink aan!
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] en 4 gasten