Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 nov 2007, 21:34

Ben je een dag niet aan het kijken, besteld Andre een spierwitte 1er coupe... :wink:

Gefeliciteerd Andre met je aankopen, met de aanpassingen zul je hem wel weer naar je hand weten te zetten.

Ben ook erg verrast dat de 135i standaard marginaal vlotter dan de 130i is. Bewijst eigenlijk ook al hoe goed en rap de 130i eigenlijk al is.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 27 nov 2007, 21:46

Leuke auto Dre!

Ben benieuwd of je de 130 of 135 gaat pakken en wat precies het verschil is.
Is het de coupe geworden of de "gewone"?

N,

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 27 nov 2007, 21:46

Lama

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 nov 2007, 21:48

De "gewone" is niet leverbaar als 135i... Dus coupe.

Maar die André wordt straks gewoon door vrouwlief om de oren gereden... :wink: :lol:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 27 nov 2007, 21:52

Andre schreef:Mijn 130i heeft een standaard overbrenging leonard.

Ok

Ik dacht dat je ook een korter diff had.

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 27 nov 2007, 22:58

Rene / Hazze schreef:Zo scherp zie je filmpjes bijna nooit op Youtube :shock: Doe je goed Erik.
Dat is de pest, het zijn allebei filmpjes met weinig beweging en een rustige achtergrond. Zodra je detail en beweging krijgt is het mis. Helaas.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 27 nov 2007, 23:07

in het wit :D eindelijk een alpine weiss II. wordt een super auto andre. gefeliciteerd.

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 27 nov 2007, 23:07

Geile kar trouwens Dre!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 nov 2007, 23:12


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 27 nov 2007, 23:18

wow mooie foto's en mooie rode kleur is dat toch... :shock:

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 27 nov 2007, 23:19

ErikKramer schreef:Gefeliciteerd Andre!

Wordt vast een erg mooie uitvoering :D

In dit filmpje is de kracht goed te zien van de motor:
http://www.youtube.com/watch?v=DWwPsW8xZvM&feature=user
Zelfs in 6 sleurt hij er flink aan!
*wist niet dat The Stig ook kon praten*

:lol:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 27 nov 2007, 23:28

Oh wat is ie nice!
Oh wat is ie nice!
Niet alleen omdat hij driften kan!
Maar ook om zijn mooie prijs!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2007, 00:18

Steven Nauta schreef:Oh wat is ie nice!
Oh wat is ie nice!
Niet alleen omdat hij driften kan!
Maar ook om zijn mooie prijs!

Ja Hielke schijnt niet zoveel te rekenen voor een stukje herenliefde :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 nov 2007, 00:55

Qua koppel zal het een heerlijk apparaat zijn maar gezien de kleine verschillen voor wat betreft acceleratie en het behoorlijke prijs verschil tussen de 130i en de 135i zou ik persoonlijk niet snel voor de 135i kiezen moet ik zeggen. Zoals de 335i "the best bang for the buck" is kan dat voor de 130i eigenlijk ook wel gezegd worden als je de verschillen met de geblazen 3.0 bekijkt. In aanschafprijs scheelt het maar liefst 8K (volgens Autoweek dan) en dat vind ik een hoop geld voor het minime verschil. Ik snap dat je het verschil kunt vergroten door iets te inversteren maar dat geldt natuurlijk ook voor de 130i.

Overigens geen aanval richting de 135i of Andre's keuze maar meer een positieve conclusie richting de 130i :wink:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 28 nov 2007, 00:59

Wat ik nog wel graag zou willen weten André. Waarom niet gewacht op de tii??

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2007, 01:03

Mark Nauta schreef:Wat ik nog wel graag zou willen weten André. Waarom niet gewacht op de tii??
Omdat die de ti schijtziek is :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 28 nov 2007, 01:43

Jemig, ook hier alweer 4 of 5 pagina's verder... :shock:

Dan houd ik het kort.
Koele kar lijkt me, Andre.
In wit maar eens in het echie aanschouwen, is misschien beter voor de beeldvorming :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 nov 2007, 04:13

romo schreef:Belangerijkste; wil je de 135i hebben zoals ie zou moeten rijden ( and(r)e(r) overbreningsverhouding dus), dan moet je er weer aan gaan sleutelen...........................nou, dan ben ik er weer helemaal klaar mee.
Onzin dus. Als je niet veel drift heb je echt geen andere overbrenging nodig. Hoezo ?

Voor jou voldoet de auto meer dan prima (en voor mij ook).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27100
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 nov 2007, 07:31

Macboy schreef:
romo schreef:Belangerijkste; wil je de 135i hebben zoals ie zou moeten rijden ( and(r)e(r) overbreningsverhouding dus), dan moet je er weer aan gaan sleutelen...........................nou, dan ben ik er weer helemaal klaar mee.
Onzin dus. Als je niet veel drift heb je echt geen andere overbrenging nodig. Hoezo ?

Voor jou voldoet de auto meer dan prima (en voor mij ook).
Waarvan akte :wink:

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 28 nov 2007, 07:40

Even gekeken bij mijn leasemij. Een 335Ci is ongeveer E50 pm duurder dan een 135Ci bij onze looptijd/kilometrage. Vanuit zakelijk oogpunt zou dat voor mij zou dat dus keuze voor 335Ci worden.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 28 nov 2007, 09:03

Macboy schreef:Andre: allereerst gefeliciteerd ! Wist natuurlijk al meteen dat je hem zou bestellen :)

Super kleur, het rode leer denk ik er zelf wel bij :)

Ferdinand schreef:
Macboy schreef: Maar de belangrijkste conclusie voor mij is dat de 135i gewoon een droomauto is geworden en dat zegt genoeg.
Op basis waarvan trek je nu deze conclusie? Als ik je zo lees is er geen enkele reden voor jou om een 135i als droomauto te zien, als je een 130i hebt. Jij hebt zoals je zegt, met een betrouwbaar testteam, vastgesteld dat een 130i sneller is dan een 135i. Waar gaat het dan om, iets van uiterlijk? Over een jaar is de 135i BMW net zo annoniem als al die andere modellen. Ik snap dat niet zo goed wat er zo droomauto is aan een BMW135i.

Groetjes, Ferdinand
He Ferdinand, ik neem aan dat je post niet aanvallend is bedoeld. Mogelijk ben ik niet duidelijk geweest, dus bij deze de uitleg.

Allereerst heb je niet goed gelezen betreffende het feit dat een 130i sneller is dan een 135i. Waar staat dit ? Ik heb alleen kenbaar gemaakt dat de gearing van de 135i niet lijkt te kloppen, hetgeen erin resulteert dat een 130i in zijn IV vanaf 100km/h lijkt te bumperen. Dat is niet gek, omdat de 130i bij die versnelling in een betere range zit dan de 135i. Maar alléén bij die snelheid en in die versnelling.

Er is overigens een simpele reden voor de gearing: het voorkomen van in-house concurrentie ! Met andere gearing is het helemaal een monster.

Kortom, tuurlijk is de 130i niet sneller dan de 135i. Als je mijn post ook goed leest, dan zie je dat ik kenbaar maak dat de 135i marginaal sneller is. Het is de vraag of je dat geld waard zou moeten zijn. Daarbij moet je niet vergeten dat de 130i niet verkrijgbaar is in de coupé en de 135i niet verkrijgbaar is in de 3/5 deurs versie.

Heb je jezelf afgevraagd waarom? Simpel. Motorisch zit er te weinig verschil in. En zo heeft BMW het perfect opgelost. 306pk in de coupe (die zwaarder is) en 265pk in de 3/5 deurs (die lichter is).

Nu nog het antwoord op waarom het voor mij een droomauto is? Simpel.

1. De auto ziet er van buiten beeldschoon uit. Mooie lijnen. De 1-serie heeft mij altijd aangesproken, maar was altijd meer een coupe man en de 1-coupe is dus de ideale oplossing.
2. Interieur vind ik mooi (ook bij 3/5 deurs natuurlijk)
3. Sportstoelen zijn nieuw en geniaal toch. Zeker voor mannen met een goddelijk lichaam zoals Hielke en ik.
4. 135i biturbo motor met 306pk is gewoon HEAVEN. Fantastische en beresterke motor. Ongelooflijk hoe snel de auto van 0-250 beweegt.
5. Heerlijk schakelen, heerlijk remmen en heerlijke koppeling. Heb echt met een genot snelweg op/snelweg af gedaan. Wat een toerenmachine en wat en power.

Nog meer redenen nodig waarom het een droomauto is ?

Nog het laatste over de "betrouwbaarheid van het testteam". Natuurlijk is dit geen zwart/witte test voor in de bladen, maar juist wel 100% een test die op de openbare weg is gedaan. Gelijk gewicht gelijk zus is leuk, maar in de praktijk utopie. Toch zou je verwachten met 2 man in een 135i coupe een 130i te kunnen voorblijven. In de praktijk is dit dus praktisch onmogelijk.

Als er 2 personen in de 130i zitten en 135i alleen is, dan zie je dat ie er sterk vandoor gaat. Op het moment dat 1 persoon in de 130i zit, dan is de 135i dus marginaal sneller.

Daarbij moet niet uit het oog worden verloren dat de 135i amper was ingereden en de coupe standaard meer gewicht meeneemt !
Ha Macboy, nee natuurlijk ben je niet aanvallend naar mij. Harstikke leuk allemaal wat je schrijft en erg leuk hoe jij en anderen er allemaal mee bezig zijn zeg. Leuk toch, dat wikken en wegen. Lijkt me erg leuk om een keer op een meeting te komen en eens met jullie mee te rijden, volgens mij zijn jullie hier op dit forum ervaren rijders! Helemaal goed.

Lijkt me leuk om te zien of een 380pk sterke 135i ook echt wat sneller is dan de standaard versie. Ik hou jullie op de hoogte.

O ja, en Macboy, toch nog een vraagje: maar wat is dan het verschil tussen 0-250 voor een 130i tov. 135i, een 130i doet dat toch ook indrukwekkend? Wat is dan het verschil? Doet een 135i dat wat sneller of anders? Ik snap dat niet zo goed.

Dat was het! Vele groetjes,

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 28 nov 2007, 09:11

ErikKramer schreef:Gefeliciteerd Andre!

Wordt vast een erg mooie uitvoering :D

In dit filmpje is de kracht goed te zien van de motor:
http://www.youtube.com/watch?v=DWwPsW8xZvM&feature=user
Zelfs in 6 sleurt hij er flink aan!
tjek die zwarte citroen 1.4l op de rotonde, hij blijft de BMW 135i gewoon voor!

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 28 nov 2007, 09:15

Mark de Tii.

Er is nog niks definitief bekend over de auto. Niemand weet precies wanneer ie komt. Je kan je leven lang wel gaan wachten op al het nieuws wat er kan komen dan kan je inmiddels wel dood zijn.

Als de Tii iets moois is tzt dan kan ik altijd kijken wat ik doe. Voor nu is er de 135i daar gewoon eerst van genieten.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 nov 2007, 11:09

@Ferdinand, een kortgegearde en 380pk gechippede(en die ken ik uit de 335i 'scene'in de USA met een xede chip) 135i is een E60 M5 eater van 100-200 dat is ie al met de chip.

Het hele verhaal omtrent 130i die aan de kont blijft hangen van de 135i zullen we nog wel eens zien als de 135i is ingereden. Zal binnenkort in rechtelijn wel eens een actie ondernemen met Dre achter me in 'z'n 130i, tientallen meters, reken daar maar op(da's ook het enige hoe ik Dre vóór kan blijven LOL)

.35i motor is koning. 8)

:lol:

Als ik alleen was geweest stond er 2 januari een zilveren met 2 cm verlaagde en van leder en satnav voorziene 135i op de stoep....

Wouter81
Berichten: 9480
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 28 nov 2007, 11:20

Robin schreef: Als ik alleen was geweest stond er 2 januari een zilveren met 2 cm verlaagde en van leder en satnav voorziene 135i op de stoep....
Je zat laatst nog te beweren dat je zoveel vrijheid kreeg van je vriendin. :D :wink:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten