Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Alles over de 1 serie (part I)

Bericht door RVV » 16 aug 2006, 16:02

De basismotorisering van de 1 Serie is de 1.596 cc grote vierpitter met een vermogen van 115 pk. BMW zal een sterkere 1.6 in het basismodel gaan lepelen. Die krachtbron is 122 pk, 7 pk dan de huidige motor. Echter, de uitvoering komt later dan de overige benzinemotoren beschikbaar. Datzelfde geldt voor de 118d met 2,0 liter dieselmotor in het vooronder. Daarvan stijgt de output tot ongeveer 136 pk, komende van 122 pk.

De overige motoren profiteren in een eerder stadium van de oppepper. De 118i is nu 129 pk sterk, dat wordt 143 pk. De 120i gaat van 150 naar 163 pk en de 120d-diesel van 163 pk naar 177 pk.

BMW levert naast de viercilinder motoren ook een zescilinder, de 130i. Later volgt een 135i met de nieuwe zescilinder biturbo onder de kap. Om het gat tussen de 120i en 130i te dichten zal BMW nog een motorisering introduceren.

(bron autotelegraaf)
Laatst gewijzigd door RVV op 09 dec 2007, 01:13, 6 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 16 aug 2006, 16:02

135i wordt echt een bommetje. :shock:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 16 aug 2006, 18:26

Er komt dus waarschijnlijk nog een 125i als ik het zo zie.

Wel flinke motoren leverbaar straks. De concurrentie hangt zo op 250 pk. Dit gaat er dik overheen. En dan is er nog niet eens een M-versie van.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 16 aug 2006, 19:01


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2006, 19:25

Wat ik mij dan weer afvraag bij zo`n 135i; hoe zit het dan met die veel geprezen 50-50% gewichtsverhouding? Dat blok zal toch aardig op de voortrein drukken, dussssssssss...........

Geboren voor onderstuur?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 16 aug 2006, 20:38

Valt wel mee denk ik. Een V12 uit de vorige 7-serie (5.4 liter) weegt 150 kg. Een 1.8 4-pitter uit mijn 318is weegt 100 kg. Die 6-pitter zal ergens rond de 120-130 kg zitten denk ik zo. Marginaal zwaarder en nog goed te maskeren door accu en dergelijke te verplaatsen.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 16 aug 2006, 22:26

Toch ben ik nog niet overtuigd van een 135ti.

Ik wil dit eerst nog wel eens zien als bmw dit doet. Er is nog niks definitief bevestigd.

Op het moment dat ze een 135i of ti uitbrengen is er voor M in de toekomst niks meer te doen.


Misschien is het wel een 120ti een 4cil turbo.

Bmw heeft eigenlijk nog nooit een top model motor van een hogere serie in lagere geplaatst.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 16 aug 2006, 22:41

Andre schreef:Toch ben ik nog niet overtuigd van een 135ti.

Ik wil dit eerst nog wel eens zien als bmw dit doet. Er is nog niks definitief bevestigd.

Op het moment dat ze een 135i of ti uitbrengen is er voor M in de toekomst niks meer te doen.


Misschien is het wel een 120ti een 4cil turbo.

Bmw heeft eigenlijk nog nooit een top model motor van een hogere serie in lagere geplaatst.
Hmm, true. De 1-serie concurrenten brengen hun topmodellen wel als speciaal model op de markt. Iets wat de 130i niet echt is. Lijkt dan logisch dat er nog een sneller model op de markt komt met 300+ pk. Maar dan introduceren ze een auto die geen concurrentie kent en dus een auto op zichzelf zal worden. 135i lijkt dan ook niet logisch want in feite dikkere 130i. Vreemd.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 16 aug 2006, 22:53

Dan snap ik nog iets niet.

Welke idioot zou dit bevestigen bij bmw nu de 335i sedan en coupe nog niet eens op de markt zijn.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 aug 2006, 23:51

Ik geloof het ook niet zo, andré zit qau informatie dicht bij het vuur maar intern is ook nog niks zeker.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 17 aug 2006, 08:53

Nou, ik geloof wel degelijk dat deze auto er komt. We hebben de plaatjes inmiddels gezien van een 1 serie met 130i eindpijpen, maar wel met een intercooler achter de voorbumper. In feite is de 1 serie gewoon een 3 serie Compact, en zaten ze met de 323ti en 325ti altijd onder de concurentie qua vermogen. Tijden veranderen, de consument in inmiddels gewend aan hatchbacks die harder lopen dan de sedan of touring zusjes.

120Si of 125i, gewoon allemaal super.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 17 aug 2006, 08:55

Als ze nou idd het blok van de 320Si erin lepelen, dan wordt dat wel een super sturende auto. Dezelfde velgen eronder, gaaf!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 17 aug 2006, 08:59

Tristan schreef:Als ze nou idd het blok van de 320Si erin lepelen, dan wordt dat wel een super sturende auto. Dezelfde velgen eronder, gaaf!
Vermogen dan nog iets omhoog naar zeg ca. 200pk M pakket er op en klaar is Kees.

Michel

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 aug 2006, 11:05

SPY PHOTOS: BMW 135ti

--------------------------------------------------------------------------------

There will be a 2dr coupe beside 2dr softtop cabrio - but apparently coming few month after cabrio (cabrio Spring 2007, coupe Fall 2007). Both will be priced higher than 1er hatches.

3dr 1er hatch coming even sooner (PR till the end of the year), and having lower price than 5dr version with same engines.

Mind that coupe & cabrio are aiming more to US market, while 1er hatch (5dr & 3dr) are more Europe oriented in first place. US will get no 1er, while 2er will be offered in Europe as well.

135i could come since there will be no M1 - BMW will compensate that with regular 135i with sport package. But do not ask me when, since I have no idea about its market launch. Also depends on competition (RS3, Golf R36, new MB Sportcoupe AMG) ...

Most 2er coupe chasis parts are tested in 3dr hatch mules right now. Cabrio has different setup (different solutions to get the torsional rigidity right), plus the roof had to be tested extensively. 2er coupe prototypes will be out with their original bodies soon. Right now there are only few of them - camouflaged as cabrios (mimicing canvas roof). Both of them still heavy masked but cabrio will enter FEP phases in a few weeks loosing the heavy camo and exposing its sexy body.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 17 aug 2006, 20:30

Geen M1 dus ? Dat is jammer. Hadden ze nou net een bommetje van kunnen maken. 2-dr coupe dat lijkt me interessant.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 aug 2006, 20:37

BMW vind dan dat je maar de Z4 M coupe moet kopen.

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 17 aug 2006, 21:13

Mooi gezegd Rico, maar een Z4 M is een beperkte auto.
Ik zou hem nooit kopen, het is gewoon onhandig, een 2-zitter.
Als je nooit met je gezin weg kan met je "funauto"(en dat is het natuurlijk), dat is lastig.
Een EVO of M3 is daar sterk in, je kan ermee knallen, maar ook zondag met 4 personen weg.

Een M1/M2 zou ook kunnen, als je zin hebt kun je er met je gezinnetje lekker mee weg. Zou mooi zijn, maar helaas...

De nieuwe E90 M3 is natuurlijk wel weer uitermate geschikt, maar ik ben bang dat de prijs erg dicht bij de ton komt :(

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43048
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 17 aug 2006, 22:23

Gaat het vermogen van de 130i nog omhoog, zoals in de 330i?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 aug 2006, 00:03

Blijft 265pk Arthur. marcel je hebt natuurlijk gelijk maar BMW wil geen interne concurrentie. klanten moeten doorgroeien en geen stap terug maken. de marketingsafdeling beslist :-(

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 18 aug 2006, 08:16

Ben heel benieuwd naar de foto's van de coupe. Zou met M paket ala einser hatch best wel eens heel fraai kunnen zijn.

Michel

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 18 aug 2006, 08:17

Klanten moeten doorgroeien, tja makkelijk gezegd.
Als er iets doorgroeid zijn het de prijzen wel.

De overstap van E46 330i naar E90 330i was voor mij ok, en ik denk voor veel E46 rijders.
Maar als mijn volgende auto een M model wordt, en dat zou ik heel graag willen, dan moet ik toch serieus "doorgroeien".(lees: krantenwijk)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 aug 2006, 08:39

"Als er iets doorgroeid zijn het de prijzen wel"

Vergeet niet dat ook de afmeting en het gewicht flink doorgegroeid zijn................en daar moet je dan weer extra voor betalen. Helaas pindakaas.............snel naar beneden met de afmeting en het gewicht, dito met de prijs, en we zijn weer helemaal blij :P :P :lol:

Maar ja, zoals onze zuiderburen zeggen; we drinken een glas...we plegen een plas..........en alles blijft zoals het was.......... :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 aug 2006, 08:41

Marcel ons probleem is nederland met zijn hoge belastingen. als ik dan lees dat een nieuwe M3 in de states omgerekend 40000 kost, dus nog steeds betaalbaar op de belangrijkste markt van BMW. Dan hoeft BMW daar niet vanuit commercieel oogpunt een model onder gezet te worden. hoe jammer wij dat ook vinden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 aug 2006, 08:56

Kijk voor de aardigheid ook eens wat een M3 in Duitsland en Belgie kost. Nou dan heb ik het wel een beetje gehad hierzo met dat Nederlandse afzet beleid.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 aug 2006, 09:00

Vraag me trouwens af hoe lang dit nog mag binnen de Europese regelgeving. Mijn boodschappen mag ik zonder problemen in Duitsland doen, wil ik er een M3 kopen dan moet je vervolgens de boel gaan invoeren en nog meer van die ellende, ik dacht dat de Europese Unie een vrij verkeer van goederen en diensten voorstond :? :?
Mischien is hier iemand juridisch geschoold en kan daar een uitspraak over doen?
Heb wel eens stiekem gedacht om daarover een proef proces te beginnen, het is zo onredelijk en onbillijk bah............, mischien maar een nieuw draadje aan besteden?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GRzep en 22 gasten