Alles over de 1 serie (part I)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Alles over de 1 serie (part I)
De basismotorisering van de 1 Serie is de 1.596 cc grote vierpitter met een vermogen van 115 pk. BMW zal een sterkere 1.6 in het basismodel gaan lepelen. Die krachtbron is 122 pk, 7 pk dan de huidige motor. Echter, de uitvoering komt later dan de overige benzinemotoren beschikbaar. Datzelfde geldt voor de 118d met 2,0 liter dieselmotor in het vooronder. Daarvan stijgt de output tot ongeveer 136 pk, komende van 122 pk.
De overige motoren profiteren in een eerder stadium van de oppepper. De 118i is nu 129 pk sterk, dat wordt 143 pk. De 120i gaat van 150 naar 163 pk en de 120d-diesel van 163 pk naar 177 pk.
BMW levert naast de viercilinder motoren ook een zescilinder, de 130i. Later volgt een 135i met de nieuwe zescilinder biturbo onder de kap. Om het gat tussen de 120i en 130i te dichten zal BMW nog een motorisering introduceren.
(bron autotelegraaf)
De overige motoren profiteren in een eerder stadium van de oppepper. De 118i is nu 129 pk sterk, dat wordt 143 pk. De 120i gaat van 150 naar 163 pk en de 120d-diesel van 163 pk naar 177 pk.
BMW levert naast de viercilinder motoren ook een zescilinder, de 130i. Later volgt een 135i met de nieuwe zescilinder biturbo onder de kap. Om het gat tussen de 120i en 130i te dichten zal BMW nog een motorisering introduceren.
(bron autotelegraaf)
Laatst gewijzigd door RVV op 09 dec 2007, 01:13, 6 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Toch ben ik nog niet overtuigd van een 135ti.
Ik wil dit eerst nog wel eens zien als bmw dit doet. Er is nog niks definitief bevestigd.
Op het moment dat ze een 135i of ti uitbrengen is er voor M in de toekomst niks meer te doen.
Misschien is het wel een 120ti een 4cil turbo.
Bmw heeft eigenlijk nog nooit een top model motor van een hogere serie in lagere geplaatst.
Ik wil dit eerst nog wel eens zien als bmw dit doet. Er is nog niks definitief bevestigd.
Op het moment dat ze een 135i of ti uitbrengen is er voor M in de toekomst niks meer te doen.
Misschien is het wel een 120ti een 4cil turbo.
Bmw heeft eigenlijk nog nooit een top model motor van een hogere serie in lagere geplaatst.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Hmm, true. De 1-serie concurrenten brengen hun topmodellen wel als speciaal model op de markt. Iets wat de 130i niet echt is. Lijkt dan logisch dat er nog een sneller model op de markt komt met 300+ pk. Maar dan introduceren ze een auto die geen concurrentie kent en dus een auto op zichzelf zal worden. 135i lijkt dan ook niet logisch want in feite dikkere 130i. Vreemd.Andre schreef:Toch ben ik nog niet overtuigd van een 135ti.
Ik wil dit eerst nog wel eens zien als bmw dit doet. Er is nog niks definitief bevestigd.
Op het moment dat ze een 135i of ti uitbrengen is er voor M in de toekomst niks meer te doen.
Misschien is het wel een 120ti een 4cil turbo.
Bmw heeft eigenlijk nog nooit een top model motor van een hogere serie in lagere geplaatst.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Nou, ik geloof wel degelijk dat deze auto er komt. We hebben de plaatjes inmiddels gezien van een 1 serie met 130i eindpijpen, maar wel met een intercooler achter de voorbumper. In feite is de 1 serie gewoon een 3 serie Compact, en zaten ze met de 323ti en 325ti altijd onder de concurentie qua vermogen. Tijden veranderen, de consument in inmiddels gewend aan hatchbacks die harder lopen dan de sedan of touring zusjes.
120Si of 125i, gewoon allemaal super.
120Si of 125i, gewoon allemaal super.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
SPY PHOTOS: BMW 135ti
--------------------------------------------------------------------------------
There will be a 2dr coupe beside 2dr softtop cabrio - but apparently coming few month after cabrio (cabrio Spring 2007, coupe Fall 2007). Both will be priced higher than 1er hatches.
3dr 1er hatch coming even sooner (PR till the end of the year), and having lower price than 5dr version with same engines.
Mind that coupe & cabrio are aiming more to US market, while 1er hatch (5dr & 3dr) are more Europe oriented in first place. US will get no 1er, while 2er will be offered in Europe as well.
135i could come since there will be no M1 - BMW will compensate that with regular 135i with sport package. But do not ask me when, since I have no idea about its market launch. Also depends on competition (RS3, Golf R36, new MB Sportcoupe AMG) ...
Most 2er coupe chasis parts are tested in 3dr hatch mules right now. Cabrio has different setup (different solutions to get the torsional rigidity right), plus the roof had to be tested extensively. 2er coupe prototypes will be out with their original bodies soon. Right now there are only few of them - camouflaged as cabrios (mimicing canvas roof). Both of them still heavy masked but cabrio will enter FEP phases in a few weeks loosing the heavy camo and exposing its sexy body.
--------------------------------------------------------------------------------
There will be a 2dr coupe beside 2dr softtop cabrio - but apparently coming few month after cabrio (cabrio Spring 2007, coupe Fall 2007). Both will be priced higher than 1er hatches.
3dr 1er hatch coming even sooner (PR till the end of the year), and having lower price than 5dr version with same engines.
Mind that coupe & cabrio are aiming more to US market, while 1er hatch (5dr & 3dr) are more Europe oriented in first place. US will get no 1er, while 2er will be offered in Europe as well.
135i could come since there will be no M1 - BMW will compensate that with regular 135i with sport package. But do not ask me when, since I have no idea about its market launch. Also depends on competition (RS3, Golf R36, new MB Sportcoupe AMG) ...
Most 2er coupe chasis parts are tested in 3dr hatch mules right now. Cabrio has different setup (different solutions to get the torsional rigidity right), plus the roof had to be tested extensively. 2er coupe prototypes will be out with their original bodies soon. Right now there are only few of them - camouflaged as cabrios (mimicing canvas roof). Both of them still heavy masked but cabrio will enter FEP phases in a few weeks loosing the heavy camo and exposing its sexy body.
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Mooi gezegd Rico, maar een Z4 M is een beperkte auto.
Ik zou hem nooit kopen, het is gewoon onhandig, een 2-zitter.
Als je nooit met je gezin weg kan met je "funauto"(en dat is het natuurlijk), dat is lastig.
Een EVO of M3 is daar sterk in, je kan ermee knallen, maar ook zondag met 4 personen weg.
Een M1/M2 zou ook kunnen, als je zin hebt kun je er met je gezinnetje lekker mee weg. Zou mooi zijn, maar helaas...
De nieuwe E90 M3 is natuurlijk wel weer uitermate geschikt, maar ik ben bang dat de prijs erg dicht bij de ton komt
Ik zou hem nooit kopen, het is gewoon onhandig, een 2-zitter.
Als je nooit met je gezin weg kan met je "funauto"(en dat is het natuurlijk), dat is lastig.
Een EVO of M3 is daar sterk in, je kan ermee knallen, maar ook zondag met 4 personen weg.
Een M1/M2 zou ook kunnen, als je zin hebt kun je er met je gezinnetje lekker mee weg. Zou mooi zijn, maar helaas...
De nieuwe E90 M3 is natuurlijk wel weer uitermate geschikt, maar ik ben bang dat de prijs erg dicht bij de ton komt

-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Klanten moeten doorgroeien, tja makkelijk gezegd.
Als er iets doorgroeid zijn het de prijzen wel.
De overstap van E46 330i naar E90 330i was voor mij ok, en ik denk voor veel E46 rijders.
Maar als mijn volgende auto een M model wordt, en dat zou ik heel graag willen, dan moet ik toch serieus "doorgroeien".(lees: krantenwijk)
Als er iets doorgroeid zijn het de prijzen wel.
De overstap van E46 330i naar E90 330i was voor mij ok, en ik denk voor veel E46 rijders.
Maar als mijn volgende auto een M model wordt, en dat zou ik heel graag willen, dan moet ik toch serieus "doorgroeien".(lees: krantenwijk)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
"Als er iets doorgroeid zijn het de prijzen wel"
Vergeet niet dat ook de afmeting en het gewicht flink doorgegroeid zijn................en daar moet je dan weer extra voor betalen. Helaas pindakaas.............snel naar beneden met de afmeting en het gewicht, dito met de prijs, en we zijn weer helemaal blij
Maar ja, zoals onze zuiderburen zeggen; we drinken een glas...we plegen een plas..........en alles blijft zoals het was..........

Vergeet niet dat ook de afmeting en het gewicht flink doorgegroeid zijn................en daar moet je dan weer extra voor betalen. Helaas pindakaas.............snel naar beneden met de afmeting en het gewicht, dito met de prijs, en we zijn weer helemaal blij



Maar ja, zoals onze zuiderburen zeggen; we drinken een glas...we plegen een plas..........en alles blijft zoals het was..........


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Marcel ons probleem is nederland met zijn hoge belastingen. als ik dan lees dat een nieuwe M3 in de states omgerekend 40000 kost, dus nog steeds betaalbaar op de belangrijkste markt van BMW. Dan hoeft BMW daar niet vanuit commercieel oogpunt een model onder gezet te worden. hoe jammer wij dat ook vinden.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Vraag me trouwens af hoe lang dit nog mag binnen de Europese regelgeving. Mijn boodschappen mag ik zonder problemen in Duitsland doen, wil ik er een M3 kopen dan moet je vervolgens de boel gaan invoeren en nog meer van die ellende, ik dacht dat de Europese Unie een vrij verkeer van goederen en diensten voorstond
Mischien is hier iemand juridisch geschoold en kan daar een uitspraak over doen?
Heb wel eens stiekem gedacht om daarover een proef proces te beginnen, het is zo onredelijk en onbillijk bah............, mischien maar een nieuw draadje aan besteden?


Mischien is hier iemand juridisch geschoold en kan daar een uitspraak over doen?
Heb wel eens stiekem gedacht om daarover een proef proces te beginnen, het is zo onredelijk en onbillijk bah............, mischien maar een nieuw draadje aan besteden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten