Alles over de 1 serie (part I)
- Femme
Ik ben in de Roadster S van 3,23:1 naar 3,46:1 gegaan toen ik er een nieuwe achteras met Drexler sper in heb laten zetten. Dat verschil van zeven procent was goed te merken. De wat kortere drie komt goed van pas bij inhaalacties.
Nadelen zijn er ook zoals een hoger toerental, hoger brandstofverbruik en meer herrie en het feit dat je eerder moet opschakelen. Voor straatgebruik zou ik niet meer dan ca. zeven procent korter willen gaan.
Nadelen zijn er ook zoals een hoger toerental, hoger brandstofverbruik en meer herrie en het feit dat je eerder moet opschakelen. Voor straatgebruik zou ik niet meer dan ca. zeven procent korter willen gaan.
- RVV
Net dus ook even gereden, voelt aan als een nieuwe 130i met extra peper in de reet. En dat moet je positief zien. Want qua aanvoelen vond ik de 130i al fantastisch. Lekker direct stuurgevoel, onderstel lijkt me ook dik in orde, stuk beter dan het eerste model 130i wat ik toen had.
Looks zo in het straatbeeld dikke prima. 1 ding, je moet niet de fout maken deze auto te vergelijken qua looks met een e92 coupe variant of een e46 coupe variant. Als je steeds die auto's in je hoofd hebt zitten dan lijkt de 1 coupe niet helemaal te kloppen, maar beoordeel je hem als een opzich staand model dan vallen alle puntjes op de i.
Het is geen natural beauty maar alles behalve een lelijke auto. Eigenlijk moet de discussie over de looks ook maar eens stoppen, omdat het de kwaliteiten van de auto te kort doet.
Al met al is het een dikke meevaller geworden, in de toekomst de grootste kanshebber om de M3 op te volgen. Niet op korte termijn daar ben ik nog veel te wijs met de M3 voor. Maar de dag dat ik op de M3 ben uitgekeken bestel ik zo'n 135i coupe als DF auto.
Nog even testjes gedaan tegen de e46 M3 CS, het was wel wat druk op de weg, maar vanaf 80 in de 3 gaat het redelijk gelijk op, en vanaf 160 rijd de M3 een aardig stuk weg.. boven de 200 is het ongeveer een kleine straatlengte voorsprong.
In ieder snelheidsbereik pakt de e46 de 135i weer terug. thru gears vanaf 70tot 240 in de 2 word de 135i behoorlijk op afstand gezet. Dessalnietemin zal de IRL snelheid makaar niks ontlopen. 1 seconde van onoplettendheid en de 135i is blijvend sneller.
Vlakbij huis kwam er met een noodgang nog een e28 M5 aan, wilde even sporten, niet echt op in gegaan want ik moest er af, wel een beetje afgetast, was wel leuk, als ik er voor was gaan zitten had ik hem wel ingepakt.. maaruh wat een snel ding nog voor een 20 jaar oude auto. Zeker zo snel als een nieuwe 135i
Looks zo in het straatbeeld dikke prima. 1 ding, je moet niet de fout maken deze auto te vergelijken qua looks met een e92 coupe variant of een e46 coupe variant. Als je steeds die auto's in je hoofd hebt zitten dan lijkt de 1 coupe niet helemaal te kloppen, maar beoordeel je hem als een opzich staand model dan vallen alle puntjes op de i.
Het is geen natural beauty maar alles behalve een lelijke auto. Eigenlijk moet de discussie over de looks ook maar eens stoppen, omdat het de kwaliteiten van de auto te kort doet.
Al met al is het een dikke meevaller geworden, in de toekomst de grootste kanshebber om de M3 op te volgen. Niet op korte termijn daar ben ik nog veel te wijs met de M3 voor. Maar de dag dat ik op de M3 ben uitgekeken bestel ik zo'n 135i coupe als DF auto.
Nog even testjes gedaan tegen de e46 M3 CS, het was wel wat druk op de weg, maar vanaf 80 in de 3 gaat het redelijk gelijk op, en vanaf 160 rijd de M3 een aardig stuk weg.. boven de 200 is het ongeveer een kleine straatlengte voorsprong.
In ieder snelheidsbereik pakt de e46 de 135i weer terug. thru gears vanaf 70tot 240 in de 2 word de 135i behoorlijk op afstand gezet. Dessalnietemin zal de IRL snelheid makaar niks ontlopen. 1 seconde van onoplettendheid en de 135i is blijvend sneller.
Vlakbij huis kwam er met een noodgang nog een e28 M5 aan, wilde even sporten, niet echt op in gegaan want ik moest er af, wel een beetje afgetast, was wel leuk, als ik er voor was gaan zitten had ik hem wel ingepakt.. maaruh wat een snel ding nog voor een 20 jaar oude auto. Zeker zo snel als een nieuwe 135i

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- MartijnGizmo
Mark my words, dat filmpje gaat een hit worden op Youtube!Hielke schreef:In ieder geval net voldoende om een vol accelererende 130i voor te blijven![]()
Electronische differentieel was in ieder geval een positieve verrassing. Systeem werkt gewoon erg goed.
Ach, een filmpje zegt in dit geval meer dan 1000 woorden. Kijk en huiver:
http://www.youtube.com/watch?v=LFCB2GvKrVc

-
[img:799:374]http://img.photobucket.com/albums/v193/ ... iver-1.jpg[/img]
- Sperdy
wordt vervolgd
ha mensen,
Vanwege mijn werk zit ik veel in Zwitserland. In Zwitserland zit, zoals ik al vaker heb gezegd, de BMW tuner Dähler. Op 8 maart 2008, wordt de BMW 135i door hen getuned naar 380pk/540Nm. 'Ein sehr nettes leistung' vertelde Dähler mij. Dit is alleen DME-optimierung (dus kortgezegd, chiptuning). Ís het wel verantwoord en kunnen zulke winsten bereikt worden door alleen maar chiptuning? vroeg ik. 'Kein problem fur der 3 liter BMW-motor, in besonderes mit zwei turbo-lader' zei hij.
Dähler heeft ongeveer 20 jaar bij BMW gewerkt als ingenieur en enkele jaren geleden voor zichzelf begonnen als BMW tuner, daar is Mercedes bijgekomen. Ik houd jullie op de hoogte!
Groet, Ferdinand
Vanwege mijn werk zit ik veel in Zwitserland. In Zwitserland zit, zoals ik al vaker heb gezegd, de BMW tuner Dähler. Op 8 maart 2008, wordt de BMW 135i door hen getuned naar 380pk/540Nm. 'Ein sehr nettes leistung' vertelde Dähler mij. Dit is alleen DME-optimierung (dus kortgezegd, chiptuning). Ís het wel verantwoord en kunnen zulke winsten bereikt worden door alleen maar chiptuning? vroeg ik. 'Kein problem fur der 3 liter BMW-motor, in besonderes mit zwei turbo-lader' zei hij.
Dähler heeft ongeveer 20 jaar bij BMW gewerkt als ingenieur en enkele jaren geleden voor zichzelf begonnen als BMW tuner, daar is Mercedes bijgekomen. Ik houd jullie op de hoogte!
Groet, Ferdinand
- Sperdy
is ie niet mooi? is dit gefoto-shopped?Andre schreef:[img:799:374]http://img.photobucket.com/albums/v193/ ... iver-1.jpg[/img]
- Niall
- Macboy
Ferdinand: stopwatch is leuk en aardig, maar als je er in de praktijk niets aan hebt maakt het niet uit dat de stopwatch iets anders weergeeft.
Geloof ons nou maar: we hebben sprintjes getrokken met BEIDE auto's vanuit elk mogelijke versnelling en snelheid (80-120, 80-180, 80-250, 100-140, 100-250 etc (uiteraard alles in Duitsland)
En als de 135i er dan niet vandoor gaat en de 130i gewoon bijblijft en zelfs lijkt te bumperen (alleen bij 100 in IV) dan schrik je toch wel.
Zal natuurlijk ook te maken hebben met het inrijden en het feit dat in de 135i twee personen zaten. Dat hebben we natuurlijk ook omgedraaid.
We zijn een betrouwbaar testteam gebleken, dus ook met 2 man vanuit de 130i opgenomen.
Waar het echter om gaat, als je op de snelweg met die auto rijdt en je rijdt met een passagier en je komt een 130i tegen, dan gooi je ook niet de passagier uit je auto.
Dat gezegd hebbende is de exacte méérwaarde van de 135i niet uit te drukken in het wegrijden op een 130i.
Maar dat is voor mij ook niet relevant. Ik heb nog nooit met zoveel plezier een auto van 0-250 kunnen doortrekken. De versnellingen, het schakelen en koppelen gaat ZO perfect en ZO mooi dat het echt een droomauto is geworden.
Wacht de filmpjes af
Geloof ons nou maar: we hebben sprintjes getrokken met BEIDE auto's vanuit elk mogelijke versnelling en snelheid (80-120, 80-180, 80-250, 100-140, 100-250 etc (uiteraard alles in Duitsland)
En als de 135i er dan niet vandoor gaat en de 130i gewoon bijblijft en zelfs lijkt te bumperen (alleen bij 100 in IV) dan schrik je toch wel.
Zal natuurlijk ook te maken hebben met het inrijden en het feit dat in de 135i twee personen zaten. Dat hebben we natuurlijk ook omgedraaid.
We zijn een betrouwbaar testteam gebleken, dus ook met 2 man vanuit de 130i opgenomen.
Waar het echter om gaat, als je op de snelweg met die auto rijdt en je rijdt met een passagier en je komt een 130i tegen, dan gooi je ook niet de passagier uit je auto.
Dat gezegd hebbende is de exacte méérwaarde van de 135i niet uit te drukken in het wegrijden op een 130i.
Maar dat is voor mij ook niet relevant. Ik heb nog nooit met zoveel plezier een auto van 0-250 kunnen doortrekken. De versnellingen, het schakelen en koppelen gaat ZO perfect en ZO mooi dat het echt een droomauto is geworden.
Wacht de filmpjes af

- Macboy
Dat is weliswaar juist, maar wat óók bedoeld werd met de gearing (waardoor een kortere diff nodig is) is dat je bij de gemiddelde bocht op de weg in een niet-ideaal toerental verkeert om te driften !Bert ///M3 schreef:Overigens denk ik dat veel mensen een korter diff over schatten. Het enige voordeel heb je dat je bij de start van een sprintje iets weg loopt als je in dezelfde versnelling staat. Maar zo gauw je opschakelen moet doe je dat voordeel teniet omdat die ander dan inloopt en weer bij komt.
Dat is een extra reden voor de drifter om een kortere diff te nemen.
Voor mij is dat natuurlijk niet noodzakelijk, maar ik merkte dat de verzetten wel hééééél lang waren, zeker i.v.m. de 130i (voordat iemand roept dat ik een dieselrijder ben).
Maar de belangrijkste conclusie voor mij is dat de 135i gewoon een droomauto is geworden en dat zegt genoeg.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Hielke
Dat een 135i bij accelereren slechts marginaal sneller is dan een 130i heeft ALLES met de te lange gearing van de 135i te maken. Auto heeft nagenoeg geen zwakke punten maar dit is absoluut een misser.
Ben te grieperig/verkouden om nu een verslag te schrijven. Plaatsen van filmpjes is misschien ook niet zo'n goed idee gezien de snelheden. Maar omdat het in Duitsland is opgenomen zou het weer moeten kunnen natuurlijk
Ben te grieperig/verkouden om nu een verslag te schrijven. Plaatsen van filmpjes is misschien ook niet zo'n goed idee gezien de snelheden. Maar omdat het in Duitsland is opgenomen zou het weer moeten kunnen natuurlijk

-
Besteld
135i alpinweiss II
Stof/sensatec scwarz
Niet rokers uitvoering:)
M dubbelspaak 261M
Multifunctioneel stuurwiel
Interieur lijsten akzetschliff
Grijzebaan voorruit
Alarmsysteem klasse 3
Levering zonder type aanduiding
Msport pakket
Getint glas achter
Bekerhouders
Middenarmsteun voor
Sportstoelen voor
xenon
aut airco
Msport onderstel
Individual hoogglans lijsten
Zwarte hemel bekleding
Dat was het ongeveer.
Oh en kortere overbrenging besteld.
Januari rijden.
135i alpinweiss II
Stof/sensatec scwarz
M dubbelspaak 261M
Grijzebaan voorruit
Alarmsysteem klasse 3
Msport pakket
Getint glas achter
Bekerhouders
Middenarmsteun voor
Sportstoelen voor
xenon
aut airco
Msport onderstel
Zwarte hemel bekleding
Dat was het ongeveer.
Januari rijden.
- Roman
Mooi 8)Andre schreef:Besteld
135i alpinweiss II
Stof/sensatec scwarz
M dubbelspaak 261M
Grijzebaan voorruit
Alarmsysteem klasse 3
Msport pakket
Getint glas achter
Bekerhouders
Middenarmsteun voor
Sportstoelen voor
xenon
aut airco
Msport onderstel
Zwarte hemel bekleding
Dat was het ongeveer.
Januari rijden.
Geen Drexler diff en evt onderstel aanpassingen nodig?
-
- Jelmer850i