Klapper met Audi R8

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 14 nov 2007, 16:05

Arme nabestaanden :cry:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 14 nov 2007, 18:44

alpinab10biturbo schreef: . Vreemd vindt ik ook dat de zij-airbags wel zijn geactiveerd maar de stuurairbag niet.
Bij een zijdelingse impact worden de voorste airbags niet geactiveerd :idea:

Hij was in ieder geval op slag dood, dus veel pijn heeft hij niet gehad.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 14 nov 2007, 19:06

Stefan R schreef:
alpinab10biturbo schreef: . Vreemd vindt ik ook dat de zij-airbags wel zijn geactiveerd maar de stuurairbag niet.
Bij een zijdelingse impact worden de voorste airbags niet geactiveerd :idea:

Hij was in ieder geval op slag dood, dus veel pijn heeft hij niet gehad.

Ik begrijp uit het verhaal dat hij niet op slag dood was: "...Trotz aller Bemühungen konnten ihm die Notärzte nicht mehr helfen.

...
"

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 14 nov 2007, 20:01

Als het slachtoffer eruit geknipt had geweest had de auto er niet zo uit gezien :idea:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 14 nov 2007, 20:02

Mike schreef:Arme nabestaanden :cry:
Arm?
Hij maakte alleen een proefritje.
Geld nog op zijn bankrekening.
:wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 14 nov 2007, 20:05

Jan Ozephius schreef:
Mike schreef:Arme nabestaanden :cry:
Arm?
Hij maakte alleen een proefritje.
Geld nog op zijn bankrekening.
:wink:
Hard maar True :D :D

Scherp Jan

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 14 nov 2007, 21:12

Wordt de stuurairbag ook geactiveerd als je de gordel niet om hebt?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 nov 2007, 22:36

Rico v Velzen schreef:
alpinab10biturbo schreef: Ik vraag mij af wat de gedachten waren van de bestuurder vlak voor het moment waarop dit ongeval gebeurde. De R8 zal veel vertrouwen geven, maar op een glad en koud wegdek zijn ook quattro en alle andere actieve voorzieningen nutteloos als eenmaal de grenzen van het mogelijke zijn overschreden.

.
Ik denk dat dit ook de reden van het ongeluk is geweest, een overmatig über gevoel van mij kan niks gebeuren in zo'n auto, Dit soort auto's geeft zoveel vertrouwen dat mensen niet meer goed kunnen vertrouwen op hun eigen kunnen.

Audi's met quattro geven een "gevaarlijk" veilig gevoel. Niks kan mis gaan lijkt het wel, en maar gaan. Met mijn S3 deed ik toendertijd dingen die ik met een RWD wel zwaar uit mijn hoofd laat, vooral in wat extremere weersomstandheden..quattro kan de wereld aan, totdat die wereld eindigt.

Met mijn eigen M3, toch ook niet misselijk met 343pk zoek ik nooit extreme situatie's op in slechte (weers) omstandigheden, ik vertrouw op mezelf en niet op de techniek, genoeg reserve in calculeren daar is waar het om draait.

Overigens denk ik dat de gedachten op dat moment leeg waren van de bestuurder.

Figuurlijk was ie gedachte matig in heaven, even later letterlijk.....................................

@iko

Bericht door @iko » 14 nov 2007, 22:42

Ik heb 20 jaar geleden ook een auto met hoge snelheid total loss gereden in de regen. Daarbij aan de dood ontsnapt. Oorzaak was dat ik altijd hard ging en dan zie je op een gegeven moment het gevaar niet meer. Na die klap doe ik erg voorzichtig in de regen.

Voor de vrouw en kinderen is het natuurlijk triest. Maar als je het heel nuchter bekijkt: als je dan tóch een keer dood moet gaan, is dit niet een mooie manier? Lekker kicken in je R8 en dan plots de schakelaar uit? Ala Senna?

Wat mij betreft toch liever zo dan na een jaartje chemokuur en 12 bestralingen...

27 jaar is natuurlijk wel een beetje vroeg. Het is natuurlijk beter als je dit met 87 doet. Eerst nog een paar jaar lol maken :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 nov 2007, 22:46

Belangerijk in dit geval hoe triest ook; hij is de enige, voor het zelfde geld komt er aan de andere kant een gezinnetje aankarren waarbij de gevolgen te gruwelijk voor woorden zijn................................

Paul

Bericht door Paul » 14 nov 2007, 22:56

[quote="Aiko"] Lekker kicken in je R8 en dan plots de schakelaar uit? Ala Senna?[quote]

Uhmm de Dealer en gezin zijn hier de gedupeerden denk ik..... heb je net als Dealer eindelijk die R8 in de showroom staan... en dan dit... was nog net gepoetst ook..

Ik vind dit niet erger of naarder dan ieder ander verkeersongeluk,waarbij een dode valt... is altijd triest... en gebeurd dagelijks overal ter wereld x ????????

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 14 nov 2007, 23:11

Aiko schreef:Ik heb 20 jaar geleden ook een auto met hoge snelheid total loss gereden in de regen. Daarbij aan de dood ontsnapt. Oorzaak was dat ik altijd hard ging en dan zie je op een gegeven moment het gevaar niet meer. Na die klap doe ik erg voorzichtig in de regen.

Voor de vrouw en kinderen is het natuurlijk triest. Maar als je het heel nuchter bekijkt: als je dan tóch een keer dood moet gaan, is dit niet een mooie manier? Lekker kicken in je R8 en dan plots de schakelaar uit? Ala Senna?

Wat mij betreft toch liever zo dan na een jaartje chemokuur en 12 bestralingen...

27 jaar is natuurlijk wel een beetje vroeg. Het is natuurlijk beter als je dit met 87 doet. Eerst nog een paar jaar lol maken :)
sorry dat ik het zeg, maar denk voortaan eerst na voordat je hier zo n zieke vergelijking maakt!

@iko

Bericht door @iko » 15 nov 2007, 08:24

@Jan

Je hebt gelijk. Deze tekst heb ik gemaakt vanuit een gezonde situatie. Ik kan me voorstellen dat het erg lomp overkomt voor iemand die in een minder gezonde situatie verkeert. Ik had de tekst beter niet kunnen maken.
Excuses hiervoor.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 15 nov 2007, 11:50

Aiko schreef:@Jan

Je hebt gelijk. Deze tekst heb ik gemaakt vanuit een gezonde situatie. Ik kan me voorstellen dat het erg lomp overkomt voor iemand die in een minder gezonde situatie verkeert. Ik had de tekst beter niet kunnen maken.
Excuses hiervoor.
O.k. No hard feelings. je kan tekst misschien beter beetje aanpassen en mijn reactie weghalen. Zonde van de leuke sfeer hier op het forum.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 15 nov 2007, 12:31

nee joh, de 'onaardige dingen' worden hier al veel te vaak weggehaald. Dit is ook een voorbeeld van een goede omgangsvorm met z'n allen.

Mods, lekker laten staan, boeiend.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 15 nov 2007, 12:37

Sander Spoolder schreef:nee joh, de 'onaardige dingen' worden hier al veel te vaak weggehaald. Dit is ook een voorbeeld van een goede omgangsvorm met z'n allen.

Mods, lekker laten staan, boeiend.
jammer

raymondw

Bericht door raymondw » 15 nov 2007, 13:29

Aiko schreef:Wat mij betreft toch liever zo dan na een jaartje chemokuur en 12 bestralingen...

Ondanks dat je antwoord een beetje bot is, snap ik je punt. Maar het leven is meer dan alleen een beetje lol maken. Het gata ook over verantwoordelijkheden. Naar je werk/bedrijf toe, maar vooral naar je gezin. Ik weet zeker dat de man dit zelf ook niet gewild heeft, maar zich heeft laten leiden door de eigenschappen van de R8 waardoor hij niet aan zijn verantwoordelijkheden dacht. Misschien in die laatste seconden, maar ja dat zal niemand weten.

Een ding weet ik wel. Elke keer als dat ik een leuk dagje of weekendje weg ben met de auto, mijn vrouw mij er elke keer aan herinnert dat ik voorzichtig moet zijn. In haar ogen is dat vooral het rijden van zeer hoge snelheden die je o.a op de autobahn kunt bereiken. Maar als ik eerlijk ben vindt ik hard rijden als op zichzelf staand doel helemaal niet leuk (meer). Alleen als ik een ander doel heb waarvoor ik op de autobahn kom wil ik ongedwongen wel eens lekker voluit gaan, maar daar blijft het dan wel bij. Als mijn vrouw dan later vraagt: "Hoe hard heb je gereden", durf ik rustig te zeggen: "Ik zou het niet eens weten, maar eigenlijk niet zo hard".

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 nov 2007, 13:43

Hoe cliché die bezorgheid van een wederhelft mag klinken, dat heeft voor mij ook wel eens gezorgd dat ik op het moment dat ik een belangrijke beslissing moest nemen, voor de juist keuze koos. En dan niet alleen op het gebied van autorijden.....

Knot

Bericht door Knot » 15 nov 2007, 15:50

Zonde van de auto :( :(

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 15 nov 2007, 17:10

Een mensenleven is dus minder waard :?

Knot

Bericht door Knot » 15 nov 2007, 22:22

Dat zeg ik niet.. maar als je t nog niet helemaal snapt moet je niet in zo'n auto gaan rijden/stunten.

Paul

Bericht door Paul » 15 nov 2007, 22:44

Wat een gelul om niets... er krijgen ook mensen in een ouwe k*t lada dodelijke ongevallen.. is net zo triest.... snap de point niet...

Jammer van de dikke bak.. jammer dat die kerel dood is... helaas...

woutje

Bericht door woutje » 16 nov 2007, 07:58

Wie weet nou wat er precies gebeurd is?
Ze (denken) dat hij te hard heeft gereden en dat zal hij ook wel hebben gedaan maar het kan net zo goed iets anders geweest zijn.
Alleen de bestuurder weet wat er gebeurd is maar die is er niet meer.

Knot

Bericht door Knot » 16 nov 2007, 08:07

Je kunt beter zorgen dat je eerst alle rijvaardigheden onder de knie krijgt met een ouwe sierra van 200 euro, dan via een opstapper oude BMW met wat meer power de gevaren van snelheid leert inzien, keertje uitbreken met 100+, daarna een keertje met 200+ en dan pas dingen gaan proberen in auto's als een splinternieuwe R8.. dat bedoel ik.

romo

Bericht door romo » 16 nov 2007, 09:15

Weet wat je kan, allerbeste; weet wat je niet kan................................ken uw zwakheden....................

Plaats reactie