Klapper met Audi R8
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Klapper met Audi R8
Klapper met Audi R8 (niet grappig, bestuurder is overleden)
De auto is op een brug in de slip geraakt omdat de bestuurder zijn snelheid niet aan de weersomstandigheden had aangepast. In de slip heeft de auto een paal en diverse stukken vangrail geraakt.
[img:450:360]http://www.nrw-on.de/pics/artikel/071112_unfall1.jpg[/img]
[img:450:360]http://www.nrw-on.de/pics/artikel/071112_unfall2.jpg[/img]
[img:450:360]http://www.nrw-on.de/pics/artikel/071112_unfall3.jpg[/img]
[img:450:360]http://www.nrw-on.de/pics/artikel/071112_unfall4.jpg[/img]
[img:450:360]http://www.nrw-on.de/pics/artikel/071112_unfall6.jpg[/img]
BRON met het hele verhaal.
SteV6
De auto is op een brug in de slip geraakt omdat de bestuurder zijn snelheid niet aan de weersomstandigheden had aangepast. In de slip heeft de auto een paal en diverse stukken vangrail geraakt.
[img:450:360]http://www.nrw-on.de/pics/artikel/071112_unfall1.jpg[/img]
[img:450:360]http://www.nrw-on.de/pics/artikel/071112_unfall2.jpg[/img]
[img:450:360]http://www.nrw-on.de/pics/artikel/071112_unfall3.jpg[/img]
[img:450:360]http://www.nrw-on.de/pics/artikel/071112_unfall4.jpg[/img]
[img:450:360]http://www.nrw-on.de/pics/artikel/071112_unfall6.jpg[/img]
BRON met het hele verhaal.
SteV6
- MR M POWER
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:18
- Locatie: Franeker
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- Sanhi
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08
Aanvullend tragisch verhaal:
Vollmerhausen - Tragischer Unfall auf der Westtangente: Dort verunglückte am Samstagmorgen ein 27-jähriger Gummersbacher tödlich, nachdem er die Kontrolle über den 480 PS starken Audi-R8 verloren hatte. Die Unfallstelle, kurz vor der Talbrücke Aggertal über Vollmerhausen, musste wegen der Bergungsarbeiten bis zum Mittag in Fahrtrichtung Bomig voll gesperrt werden.
Gegen 10.15 Uhr war der 27-Jährige mit dem Vorführwagen von Gummersbach in Richtung Bomig unterwegs, als er nach der Rechtskurve vor der Brücke auf der regennassen Fahrbahn die Kontrolle verlor. Nicht angepasste Geschwindigkeit gilt nach Auskunft der Polizei Köln als gesichert, wie schnell der Mann tatsächlich gefahren ist, wird nun der Sachverständige klären müssen.
Mann hinterlässt
Frau und zwei Kinder
„Offensichtlich war der Verunglückte auch nicht angeschnallt“, teilte gestern ein Polizeisprecher auf Anfrage unserer Zeitung mit.
Der junge Mann, der Frau und zwei kleine Kinder hinterlässt, hatte mit dem allradgetriebenen Sportwagen auf der mit Wasserlachen bedeckten Fahrbahn zunächst die Mittelleitplanke gestreift, geriet daraufhin ins Schleudern, riss die rechte Leitplanke ab. Mit der Fahrertür prallte der Wagen gegen das Hinweisschild „Talbrücke Aggertal“ und riss dieses aus der Verankerung. Nach dem Touchieren der Schallschutzwand blieb das Wrack schließlich auf der verbliebenen Leitplanke stehen. Die Feuerwehr aus Gummersbach musste den eingeklemmten Fahrer aus seinem Wrack befreien. Trotz aller Bemühungen konnten ihm die Notärzte nicht mehr helfen.
Der Unfallwagen wurde beschlagnahmt. Nach OVZ-Informationen befand sich der Mann mit dem gut 100 000 Euro teuren Sportwagen auf einer Probefahrt.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
I.d.d in-en in triest. Vooral voor de nabestaanden en dan met name de kinderen die hun vader nooit echt zullen leren kennen. Ik vraag mij af wat de gedachten waren van de bestuurder vlak voor het moment waarop dit ongeval gebeurde. De R8 zal veel vertrouwen geven, maar op een glad en koud wegdek zijn ook quattro en alle andere actieve voorzieningen nutteloos als eenmaal de grenzen van het mogelijke zijn overschreden.
Gezien de kentekenplaten was de auto geregistreerd in Ingolstadt dus w.s van Audi AG zelf. Vreemd vindt ik ook dat de zij-airbags wel zijn geactiveerd maar de stuurairbag niet.
Gezien de kentekenplaten was de auto geregistreerd in Ingolstadt dus w.s van Audi AG zelf. Vreemd vindt ik ook dat de zij-airbags wel zijn geactiveerd maar de stuurairbag niet.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Kazimir
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
- Locatie: van Hertogen tot Bosch
Doet me denken aan fotos die circuleerde van een RS6 die in tweeen was gespleten door een boom waarvan de bestuurder enkel een scharmetje had..
Dit is echter wel echt klote.. zoiets wens je niemand toe. Laat zien dat ook moderne techniek zijn grenzen kent. Klote voor de kids, z'n vrouw en de rest.. en dat tijdens een proefrit.
Dit is echter wel echt klote.. zoiets wens je niemand toe. Laat zien dat ook moderne techniek zijn grenzen kent. Klote voor de kids, z'n vrouw en de rest.. en dat tijdens een proefrit.

-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Daar dacht ik ook al aan. Dat toont maar aan hoeveel geluk die Luxemburger in zijn RS6 had. Ook dat ongeval was ik meen mij te herinneren op een nat en koud wegdek.Powertje schreef:Doet me denken aan fotos die circuleerde van een RS6 die in tweeen was gespleten door een boom waarvan de bestuurder enkel een scharmetje had..
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik denk dat dit ook de reden van het ongeluk is geweest, een overmatig über gevoel van mij kan niks gebeuren in zo'n auto, Dit soort auto's geeft zoveel vertrouwen dat mensen niet meer goed kunnen vertrouwen op hun eigen kunnen.alpinab10biturbo schreef: Ik vraag mij af wat de gedachten waren van de bestuurder vlak voor het moment waarop dit ongeval gebeurde. De R8 zal veel vertrouwen geven, maar op een glad en koud wegdek zijn ook quattro en alle andere actieve voorzieningen nutteloos als eenmaal de grenzen van het mogelijke zijn overschreden.
.
Audi's met quattro geven een "gevaarlijk" veilig gevoel. Niks kan mis gaan lijkt het wel, en maar gaan. Met mijn S3 deed ik toendertijd dingen die ik met een RWD wel zwaar uit mijn hoofd laat, vooral in wat extremere weersomstandheden..quattro kan de wereld aan, totdat die wereld eindigt.
Met mijn eigen M3, toch ook niet misselijk met 343pk zoek ik nooit extreme situatie's op in slechte (weers) omstandigheden, ik vertrouw op mezelf en niet op de techniek, genoeg reserve in calculeren daar is waar het om draait.
Overigens denk ik dat de gedachten op dat moment leeg waren van de bestuurder.
- Robin
- Berichten: 55693
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23
Jemig.... wat een klap zeg.
Eerst de vangrail links dan de vangrail rechts en vervolgens met de zijkant de bord uit de verankering geramd.
Je zou haast denken dat op het moment dat hij de bord raakte niet meer heel hard ging en dan toch nog zo ver ingedrukt.
Heel triest voor zijn kleine kinderen en vrouw en de laatste seconden voor hem moeten ook een hel zijn geweest.

Eerst de vangrail links dan de vangrail rechts en vervolgens met de zijkant de bord uit de verankering geramd.
Je zou haast denken dat op het moment dat hij de bord raakte niet meer heel hard ging en dan toch nog zo ver ingedrukt.
Heel triest voor zijn kleine kinderen en vrouw en de laatste seconden voor hem moeten ook een hel zijn geweest.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten