Klapper met Audi R8
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
-
Stefan R schreef:Bij een zijdelingse impact worden de voorste airbags niet geactiveerd :idea:alpinab10biturbo schreef: . Vreemd vindt ik ook dat de zij-airbags wel zijn geactiveerd maar de stuurairbag niet.
Hij was in ieder geval op slag dood, dus veel pijn heeft hij niet gehad.
Ik begrijp uit het verhaal dat hij niet op slag dood was: "...Trotz aller Bemühungen konnten ihm die Notärzte nicht mehr helfen.
..."
- DownforceJan
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico v Velzen schreef:Ik denk dat dit ook de reden van het ongeluk is geweest, een overmatig über gevoel van mij kan niks gebeuren in zo'n auto, Dit soort auto's geeft zoveel vertrouwen dat mensen niet meer goed kunnen vertrouwen op hun eigen kunnen.alpinab10biturbo schreef: Ik vraag mij af wat de gedachten waren van de bestuurder vlak voor het moment waarop dit ongeval gebeurde. De R8 zal veel vertrouwen geven, maar op een glad en koud wegdek zijn ook quattro en alle andere actieve voorzieningen nutteloos als eenmaal de grenzen van het mogelijke zijn overschreden.
.
Audi's met quattro geven een "gevaarlijk" veilig gevoel. Niks kan mis gaan lijkt het wel, en maar gaan. Met mijn S3 deed ik toendertijd dingen die ik met een RWD wel zwaar uit mijn hoofd laat, vooral in wat extremere weersomstandheden..quattro kan de wereld aan, totdat die wereld eindigt.
Met mijn eigen M3, toch ook niet misselijk met 343pk zoek ik nooit extreme situatie's op in slechte (weers) omstandigheden, ik vertrouw op mezelf en niet op de techniek, genoeg reserve in calculeren daar is waar het om draait.
Overigens denk ik dat de gedachten op dat moment leeg waren van de bestuurder.
Figuurlijk was ie gedachte matig in heaven, even later letterlijk.....................................
- @iko
Ik heb 20 jaar geleden ook een auto met hoge snelheid total loss gereden in de regen. Daarbij aan de dood ontsnapt. Oorzaak was dat ik altijd hard ging en dan zie je op een gegeven moment het gevaar niet meer. Na die klap doe ik erg voorzichtig in de regen.
Voor de vrouw en kinderen is het natuurlijk triest. Maar als je het heel nuchter bekijkt: als je dan tóch een keer dood moet gaan, is dit niet een mooie manier? Lekker kicken in je R8 en dan plots de schakelaar uit? Ala Senna?
Wat mij betreft toch liever zo dan na een jaartje chemokuur en 12 bestralingen...
27 jaar is natuurlijk wel een beetje vroeg. Het is natuurlijk beter als je dit met 87 doet. Eerst nog een paar jaar lol maken
Voor de vrouw en kinderen is het natuurlijk triest. Maar als je het heel nuchter bekijkt: als je dan tóch een keer dood moet gaan, is dit niet een mooie manier? Lekker kicken in je R8 en dan plots de schakelaar uit? Ala Senna?
Wat mij betreft toch liever zo dan na een jaartje chemokuur en 12 bestralingen...
27 jaar is natuurlijk wel een beetje vroeg. Het is natuurlijk beter als je dit met 87 doet. Eerst nog een paar jaar lol maken

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
[quote="Aiko"] Lekker kicken in je R8 en dan plots de schakelaar uit? Ala Senna?[quote]
Uhmm de Dealer en gezin zijn hier de gedupeerden denk ik..... heb je net als Dealer eindelijk die R8 in de showroom staan... en dan dit... was nog net gepoetst ook..
Ik vind dit niet erger of naarder dan ieder ander verkeersongeluk,waarbij een dode valt... is altijd triest... en gebeurd dagelijks overal ter wereld x ????????
Uhmm de Dealer en gezin zijn hier de gedupeerden denk ik..... heb je net als Dealer eindelijk die R8 in de showroom staan... en dan dit... was nog net gepoetst ook..
Ik vind dit niet erger of naarder dan ieder ander verkeersongeluk,waarbij een dode valt... is altijd triest... en gebeurd dagelijks overal ter wereld x ????????
- DownforceJan
sorry dat ik het zeg, maar denk voortaan eerst na voordat je hier zo n zieke vergelijking maakt!Aiko schreef:Ik heb 20 jaar geleden ook een auto met hoge snelheid total loss gereden in de regen. Daarbij aan de dood ontsnapt. Oorzaak was dat ik altijd hard ging en dan zie je op een gegeven moment het gevaar niet meer. Na die klap doe ik erg voorzichtig in de regen.
- @iko
- DownforceJan
O.k. No hard feelings. je kan tekst misschien beter beetje aanpassen en mijn reactie weghalen. Zonde van de leuke sfeer hier op het forum.Aiko schreef:@Jan
Je hebt gelijk. Deze tekst heb ik gemaakt vanuit een gezonde situatie. Ik kan me voorstellen dat het erg lomp overkomt voor iemand die in een minder gezonde situatie verkeert. Ik had de tekst beter niet kunnen maken.
Excuses hiervoor.
- DownforceJan
-
Ondanks dat je antwoord een beetje bot is, snap ik je punt. Maar het leven is meer dan alleen een beetje lol maken. Het gata ook over verantwoordelijkheden. Naar je werk/bedrijf toe, maar vooral naar je gezin. Ik weet zeker dat de man dit zelf ook niet gewild heeft, maar zich heeft laten leiden door de eigenschappen van de R8 waardoor hij niet aan zijn verantwoordelijkheden dacht. Misschien in die laatste seconden, maar ja dat zal niemand weten.Aiko schreef:Wat mij betreft toch liever zo dan na een jaartje chemokuur en 12 bestralingen...
Een ding weet ik wel. Elke keer als dat ik een leuk dagje of weekendje weg ben met de auto, mijn vrouw mij er elke keer aan herinnert dat ik voorzichtig moet zijn. In haar ogen is dat vooral het rijden van zeer hoge snelheden die je o.a op de autobahn kunt bereiken. Maar als ik eerlijk ben vindt ik hard rijden als op zichzelf staand doel helemaal niet leuk (meer). Alleen als ik een ander doel heb waarvoor ik op de autobahn kom wil ik ongedwongen wel eens lekker voluit gaan, maar daar blijft het dan wel bij. Als mijn vrouw dan later vraagt: "Hoe hard heb je gereden", durf ik rustig te zeggen: "Ik zou het niet eens weten, maar eigenlijk niet zo hard".
- MartijnGizmo
- Lars Bouten
-
- Knot
Je kunt beter zorgen dat je eerst alle rijvaardigheden onder de knie krijgt met een ouwe sierra van 200 euro, dan via een opstapper oude BMW met wat meer power de gevaren van snelheid leert inzien, keertje uitbreken met 100+, daarna een keertje met 200+ en dan pas dingen gaan proberen in auto's als een splinternieuwe R8.. dat bedoel ik.