Macboy schreef:raakvlakken my ass als er EUR 30.000 tussen zit Rico. Je mág zo'n auto dan niet vergelijken in zijn nadeel ...
Macboy, het grootste prijsverschil tussen een M en een non M zit hem in de motor. En nou juist op dat punt wil ik de 135i niet afrekenen omdat die een motor heeft die dezelfde prestaties levert alleen op een andere manier. De motor ze ik dus niet direct als een nadeel.
Verder heeft de 135i een stuk voorsprong in technische ontwikkeling en daar zou die zeker een grote winst kunnen boeken tov een e46 M3 variant.
En als laatst betaal je bij een 30000 euro duurdere auto ook een stukje bedrijfsfilosofie en ideologie. Een M is meer aan zijn stand verplicht, dat vertaald zich in een hogere prijs, maar die hogere prijs is niet per definitie een rechtvaardiging voor een betere auto.
Ik heb zowel een non M e46 als een M e46.. buiten de motor, transmissie, wielen en veren/dempers is deze auto niet anders dan een gewone e46.
Een M is geen garantie voor een "betere" danwel "hardere" auto. Wat op zijn minst een rechtvaardiging voor een veel hogere prijs moet zijn.
De grootste rechtvaarding om voor een M te kiezen is de emotie die het merk oproept.